JUDETUL MURES
CONSILIUL JUDETEAN
DIRECTIA GENERALA BUGET-FINANTE
SI ASISTENTA ECONOMICA
Nr.2500/20.03.2003


EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotarâre privind aprobarea organigramei si statului de functii ale Teatrului National Târgu Mures, pentru anul 2003

Pentru activitatea ce se desfasoara in anul 2003, Teatrul National Târgu Mures a prezentat (cu adresa nr. 239/2003) organigrama si statul de functii, care potrivit prevederilor art.104 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, se aproba de catre Consiliul Judetean.
Numarul de posturi de 199 normate de catre Ministerul Culturii si Cultelor, este cuprins in organigrama dar finantarea se face pentru 180 posturi care au fost ocupate la momentul preluarii institutiei de catre Consiliul Judetean in anul 2002, situatie ce s-a avut in vedere si la fundamentarea bugetului pentru anul 2003, la adoptarea Hotarârii nr. 65/2003, anexa 2/9. In structura organizatorica pentru anul 2003, conducerea Teatrului National Târgu Mures propune definirea distincta a functiei de contabil sef cu incadrarea in acelasi numar de posturi iar compartimentul impresariat si personal sala este denumit ca si "impresariat marketing si personal de sala".
Activitatea este structurata in continuare pe doua companii artistice: Compania "Liviu Rebreanu"cu 33 posturi si Compania "Tompá Miklos" cu 32 posturi, fiecare cu câte un atelier tehnic de scena cu 20 si respectiv 19 posturi. Aceste 2 sectii au in comun atelierul de productie cu 17 posturi, departamentul administrativ cu 28 posturi, compartimentul impresariat-marketing si personal sala cu 11 posturi, departamentul artistic cu 6 posturi, serviciul financiar-contabil cu 7 posturi coordonat de contabilul sef, serviciul audit intern cu 1 post si serviciul resurse umane cu 3 posturi.
Conducerea activitatii artistice si administrative este asigurata de cei doi directori adjuncti, iar de intreaga activitate a institutiei raspunde directorul general.
Din totalul posturilor de 180, sunt 161 functii de executie si 19 functii de conducere, in procent de 12%.
Statul de functii cuprinde salariile de baza pentru functiile de executie pe grade si trepte profesionale, din anexa IV/3, V/1, V/2 la O.U.G. nr. 191/2002 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2003 personalului bugetar. Fata de nivelul acestora din decembrie 2002, cresterea este cu 6% de la 01.01.2003 si cu 9% incepând cu luna octombrie 2003.
Personalul care ocupa functiile de conducere finantate in anul 2003, beneficiaza de o indemnizatie de conducere in cota procentuala - limita maxima prevazuta in O.U.G. nr.191/2002 la anexa VI, ce se aplica la salariul de baza corespunzator functiei de executie.
Vazând cele de mai sus, propunem spre analiza si aprobare, proiectul de hotarâre alaturat cu anexele privind organigrama si statul de functii pentru activitatea Teatrului National Târgu Mures pe anul 2003.


DIRECTOR GENERAL,
Bartha Iosif

VAZUT
VICEPRESEDINTE
Groza Emil