EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotarâre privind stabilirea limitelor minime si
maxime pentru tarifele de "Basic Handling" la R.A. "Aeroportul
Târgu-Mures"
Prin Hotarârea Consiliului Judetean Mures nr. 37/1997
s-a infiintat Regia Autonoma "Aeroportul Târgu-Mures".
In conformitate cu art. 5 al acestei hotarâri "pentru
serviciile aeroportuare asigurate persoanelor fizice si juridice române
si straine, precum si pentru activitati specificate
in regulament, Consiliul de Administratie va stabili, potrivit legii,
cu avizul prealabil al Delegatiei Permanente a Consiliului Judetean,
tarife si redevente in lei si in valuta,
cu respectarea reglementarilor interne si a intelegerilor
internationale in acest domeniu".
In baza Hotarârii Consiliului Judetean Mures nr.
21/2001 s-au aprobat reduceri de tarife aeroportuare in functie
de frecventa de operare a companiilor aeriene. In anexa nr. 1, punctul
V la Hotarâre sunt prevazute tarifele de "Basic Handling"
in functie de greutatea aeronavei pentru zborurile interne si
externe. Deoarece conform reglementarilor si legislatiei internationale
a Aviatiei Civile toti operatorii români si straini
trebuie tratati nediscriminatoriu, Consiliul de Administratie al
RA "Aeroportul Târgu-Mures" propune modificarea tarifelor
de la punctul V din anexa nr. 1 la Hotarârea nr. 21/2001 conform
anexei care face parte integranta din hotarâre. Prin aceasta
se anuleaza tarifele zbor extern si in functie de greutatea
aeronavei se propune un tarif minim ce contine cheltuielile efective ale
Aeroportului si un tarif maxim care cuprinde pe lânga cheltuieli
si un beneficiu.
Având in vedere datele prezentate mai sus, va rugam
sa abilitati Consiliul de Administratie al Aeroportului sa
fixeze tarifele de "Basic Handling" intre limitele prevazute
in anexa in functie de frecventa de operare,
pentru toate companiile aeriene române sau straine, care au contracte
ferme cu aeroportul.
Mentionam ca aceste reduceri nu afecteaza nivelul
veniturilor ce s-ar fi incasat in mod normal, deoarece produsul
dintre frecventa si tariful redus este sensibil egal sau mai
mare decât veniturile ce s-ar incasa in situatia in
care operatorul ar executa un singur zbor in regim charter sau curse cu
frecventa redusa. Aceste practici sunt obisnuite si
se folosesc la atragerea de clienti noi si pentru deschiderea de
noi rute de operare.
Tinând cont de motivele expuse supunem aprobarii proiectul
de hotarâre alaturat.
DIRECTOR ADJ.,
Albu Emil
Vazut
VICEPRESEDINTE,
Groza Emil