Anexă
la Hotărârea nr.7/2004
de organizare şi
funcţionare al aparatului propriu al Consiliului Judeţean Mureş
CAPITOLUL
I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.1
În conformitate cu prevederile art.122 din Constituţia României şi ale
art.101 alin.1 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală,
Consiliul Judeţean Mureş este autoritatea administraţiei publice judeţene
pentru coordonarea activităţii consiliilor locale, comunale şi orăşeneşti în
vederea realizării serviciilor publice de interes judeţean.
Art.2 Pentru îndeplinirea atribuţiilor
conferite de legislaţia în vigoare, Consiliul Judeţean Mureş organizează şi
asigură funcţionarea unui aparat propriu de specialitate subordonat
preşedintelui acestuia.
Art.3
În funcţie de specificul atribuţiilor, aparatul propriu de specialitate
este organizat în direcţii, servicii şi compartimente, care asigură realizarea
atribuţiilor autorităţii administraţiei publice judeţene, stabilite prin lege
şi alte acte normative, precum şi cele ce decurg din propriile hotărâri.
Structurile aparatului propriu de specialitate au fiecare o competenţă proprie,
rezultată fie direct din lege, fie din prezentul regulament, pe care o exercită
realizând acte administrative pregătitoare şi operaţiuni tehnico-materiale. Ele
nu au capacitatea decizională şi nici
dreptul de a iniţia proiecte de hotărâri, ci doar abilitatea legală de a
fundamenta prin rapoarte de specialitate, studii, referate etc., sub aspect
legal, formal, de eficienţă şi/sau eficacitate procesul decizional realizat de
Consiliul Judeţean, Delegaţia Permanentă, Preşedintele Consiliului Judeţean şi
Secretarul General al judeţului.
Art.4
Organigrama, statul de funcţii, numărul de personal din aparatul propriu
se aprobă conform legii, la propunerea preşedintelui, prin hotărâre a
Consiliului Judeţean. Aparatul propriu al Consiliului Judeţean se organizează
în direcţii, servicii şi compartimente, după cum urmează:
-
Direcţia Juridică şi Administraţie Publică
-
Direcţia Buget-Finanţe şi Asistenţă Economică
-
Direcţia Administrativ, Gospodărire
-
Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului
-
Direcţia Tehnică Drumuri, Poduri Judeţene şi Investiţii
-
Serviciul Resurse Umane şi Consilieri Preşedinte
-
Compartimentul de Audit Intern
Art.5
Preşedintele Consiliului Judeţean răspunde de buna funcţionare a
aparatului propriu de specialitate pe care îl conduce şi îl controlează.
Vicepreşedinţii şi secretarul general al
judeţului asigură conducerea, coordonarea şi controlul activităţii desfăşurate
în cadrul structurilor aparatului
propriu de specialitate, în
conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a
Consiliului Judeţean Mureş şi dispoziţiile preşedintelui acestuia.
Art.6
Conducerea direcţiilor de specialitate este asigurată prin directorii
executivi, care programează, organizează, coordonează şi controlează
activitatea personalului din subordine, conform prevederilor organigramei şi
fişei postului şi prezentului regulament. Directorii executivi ai direcţiilor
aparatului propriu de specialitate au obligaţia de a colabora între ei, cu
conducătorii serviciilor publice de interes judeţean de sub autoritatea
Consiliului Judeţean Mureş, cu autorităţile administraţiei publice locale din
judeţ, cu şefii serviciilor deconcentrate ale ministerelor şi celorlalte organe
în scopul de a asigura îndeplinirea competenţelor legale ce revin Consiliului
Judeţean Mureş în condiţiile de legalitate, oportunitate şi eficienţă.
Art.7 Aparatul propriu de specialitate
al Consiliului Judeţean Mureş, cuprinde două categorii de personal, după cum
urmează:
a) funcţionari publici, cărora le
sunt aplicabile dispoziţiile Legii nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor
publici, cu modificările şi completările ulterioare, completate cu prevederile
legislaţiei muncii;
b) personalul angajat cu contract
individual de muncă, care nu are calitatea de funcţionar public şi căruia îi
sunt aplicabile exclusiv prevederile legislaţiei muncii.
Ambelor categorii de personal din
aparatul propriu de specialitate, li se vor aplica, în mod corespunzător,
dispoziţiile prezentului regulament.
Art.8
În scopul organizării aplicării legii şi a celorlalte acte normative,
aparatul propriu de specialitate al Consiliului Judeţean, îndeplineşte
următoarele atribuţii generale:
a)
punerea în aplicare a legilor şi a celorlalte acte normative, inclusiv a
hotărârilor adoptate de Consiliul Judeţean Mureş şi a dispoziţiilor emise de
preşedintele acestuia;
b)
elaborarea proiectelor de acte normative şi a altor reglementări specifice
autorităţii precum şi asigurarea avizării acestora;
c)
elaborarea proiectelor, studiilor, programelor, prognozelor, rapoartelor şi
altor documente pe care se fundamentează procesul decizional din cadrul
Consiliului Judeţean;
d)
acordă, la cererea autorităţilor administraţiei publice locale din judeţ,
asistenţă juridică, economică, tehnică şi de altă natură;
e)
exercită activităţi de îndrumare şi control, conform prevederilor legale în
vigoare şi în condiţiile prezentului regulament;
f)
realizează controlul şi auditul public intern pentru autoritate şi instituţiile
subordonate;
g)
realizează activităţi, în conformitate cu strategia de informatizare a
administraţiei publice;
h)
îndeplineşte orice alte atribuţii ce decurg din legislaţia în vigoare,
hotărârile Consiliului Judeţean şi dispoziţiile emise de preşedinte;
i)
răspunde în condiţiile legii şi ale prezentului regulament, pentru întreaga
activitate desfăşurată.
Detalierea
atribuţiilor pentru fiecare structură din cadrul aparatului propriu al
Consiliului Judeţean, este redată în capitolul în capitolul II al prezentului
regulament, iar individualizarea atribuţiilor pentru fiecare funcţionar public
ori salariat, se regăseşte în fişa postului.
CAPITOLUL II
ATRIBUŢIILE
DIRECŢIILOR, SERVICIILOR ŞI COMPARTIMENTELOR DIN STRUCTURA APARATULUI PROPRIU
DE SPECIALITATE
DIRECŢIA JURIDICĂ ŞI ADMINISTRAŢIE PUBLICÃ
Art.9. Direcţia
Juridică şi Administraţie Publică este compartimentul de specialitate al
Consiliului Judeţean care asigură funcţionalitatea aparatului propriu şi a
Consiliului Judeţean şi coordonează activitatea consiliilor locale cu privire la organizarea şi funcţionarea lor
în cadrul şi cu respectarea prevederilor legale. Prin Serviciul juridic se
reprezintă judeţul şi Consiliul Judeţean la instanţele judecătoreşti.
Art.10. În
colaborare cu celelalte compartimente Direcţia Juridică şi Administraţie
Publică asigură pregătirea materialelor pentru preşedinte, Delegaţia
Permanentă, comisiile pe domenii de specialitate si Consiliul Judeţean.
Art.11. În
scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin potrivit reglementărilor în vigoare, va colabora cu toate
compartimentele Consiliului Judeţean, ale Prefecturii Judeţului Mureş, cu
serviciile descentralizate precum si cu departamentele de resort din cadrul
Ministerului Administraţiei şi Internelor şi ale altor autorităţi şi instituţii
publice centrale.
Art.12. Direcţia
Juridică şi Administraţie Publică are următoarea structură organizatorică:
A. Serviciul juridic şi stare
civilă
B. Serviciul administraţie
publică şi secretariat
13(1). Atribuţiile
Serviciului cu specific juridic-contencios urmăresc asigurarea legalităţii activităţii şi actelor Consiliului judeţean
şi reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti a Consiliului judeţean şi a
consiliilor locale, la cerere. În acest scop:
1. Reprezintă Consiliul Judeţean în
relaţiile cu instanţele judecătoreşti,
inclusiv în contencios administrativ;
2. Reprezintă la cerere, consiliile
locale din judeţ în relaţiile cu instanţele judecătoreşti, întocmind în numele
acestora acţiuni civile, cereri reconvenţionale, întâmpinări, apeluri,
recursuri, cereri de intervenţie în acţiuni aflate la instanţele judecătoreşti,
etc., acordându-le asistenţă juridică de specialitate în problemele cu care se
confruntă;
3. Acordă asistenţă juridică de
specialitate instituţiilor aflate sub autoritatea consiliului judeţean, la
cerere, le reprezintă în faţa instanţelor judecătoreşti, întocmind în numele
acestora acţiuni judecătoreşti, întâmpinări, apeluri, recursuri şi alte acte de
procedură:
4. Acordă asistenţă de specialitate
personalului din aparatul propriu al consiliului judeţean, în îndeplinirea
sarcinilor de serviciu;
5. Participă la întocmirea de
proiecte de legi, ordonanţe şi hotărâri de guvern şi urmăreşte stadiul
promovării lor;
6. Analizează şi formulează
observaţii la proiectele de acte normative;
7. Avizează proiecte de contracte
economice şi orice alte acte care angajează răspunderea patrimonială a
consiliului judeţean;
8. Se pronunţă asupra legalităţii
proiectelor de hotărâri ce urmează a fi supuse aprobării consiliului judeţean;
9. Reprezintă Comisia judeţeană
pentru aplicarea Legii nr.112/1995 în relaţiile cu instanţele judecătoreşti;
10. Ţine evidenţa dosarelor Comisiei
judeţene pentru aplicarea Legii nr.112/1995;
11. Gestionează baza informatizată de
date cuprinzând cererile înaintate Comisiei judeţene pentru aplicarea Legii
nr.112/1995, soluţiile date de comisie şi de instanţele judecătoreşti, în
contestaţiile formulate de cetăţeni împotriva hotărârilor comisiei;
12. La solicitarea Comisiei judeţene
de aplicare a Legii nr.10/2001 sau la cererea cetăţenilor, cercetează şi
eliberează copii ale documentelor referitoare la condiţiile trecerii la stat a
unor imobile precum şi plata despăgubirilor acordate;
13. Eliberează copii după actele
aflate în dosarele Comisiei judeţene pentru aplicarea Legii nr.112/1995;
14. Ia măsurile necesare pentru
obţinerea titlurilor executorii şi sprijinirea executării acestora;
15. Participă la comisiile de
licitaţii, la organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor pentru achiziţia de
bunuri, servicii şi lucrări pentru consiliul judeţean sau la instituţiile
aflate sub autoritatea acestora;
16. Întocmeşte şi înaintează pentru promovare, note, referate, constatări
şi proiecte de dispoziţie şi proiecte de hotărâri;
17. Analizează şi întocmeşte
răspunsuri la cererile şi sesizările cetăţenilor, repartizate; Serviciului
juridic şi stare civilă;
18. Asigură din partea aparatului
propriu al consiliului judeţean un reprezentant la şedinţele Comisiei pentru
administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea
drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor, acesta având sarcina de a transmite
conducerii executive a consiliului judeţean problemele dezbătute în şedinţele
comisiei, obiectivele pe care acestea şi le propune pentru viitor, asigurând în
acelaşi timp, sprijin de specialitate membrilor comisiei în activitatea
desfăşurată;
19. Efectuează îndosarierea actelor
serviciului şi predarea lor la arhivă;
20. Ţine evidenţa litigiilor, a
termenelor de judecată, precum şi a corespondenţei repartizate;
21. Păstrează şi pune la dispoziţia
compartimentelor de specialitate ale aparatului propriu al consiliului
judeţean, fondul de acte normative existent în arhiva.
13(2).
Atribuţiile Serviciului cu privire la
activitatea de stare civilă sunt următoarele:
SERVICIUL
ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ ŞI SECRETARIAT
Art.14. Serviciul
Administraţie Publică şi Secretariat asigură coordonarea şi îndrumarea
activităţii consiliilor locale pentru aplicarea unitară a legilor, a actelor
normative emise de autorităţile publice centrale precum şi a hotărârilor
Consiliului Judeţean, în principal, în domeniul organizării şi funcţionării
lor. În
acest scop desfăşoară activităţi, precum:
Art.15 Direcţia Buget-Finanţe şi
Asistenţă Economică este componenta aparatului propriu a consiliului judeţean
prin intermediul căreia se analizează şi propun măsuri pentru serviciile
publice subordonate în domeniile: buget, finanţe, organizare, contabilitate,
administrarea patrimoniului şi informatizare, controlează şi ia măsuri în
domeniul gestionării patrimoniului public şi privat al serviciilor publice
judeţene, în activitatea de turism şi de prestări servicii, elaborează programe
şi prognoze de dezvoltare regională şi locală, coordonează şi sprijină
consiliile locale în domeniile mai sus enumerate.
Art.16 Activitatea Direcţiei Buget-Finanţe
şi Asistenţă Economică este condusă de un director executiv, se desfăşoară sub
directa coordonare , îndrumare şi control a vicepreşedintelui şi are următoarea
structură funcţională:
A. Serviciul Buget-Finanţe
B. Compartiment
Contabilitate-Financiar
C. Compartiment pentru
Informatizarea Administraţiei Publice
D. Compartiment Patrimoniu
E. Serviciul Dezvoltare Regională,
Integrare Europeană şi Programe Prognoză
În îndeplinirea atribuţiilor ce
îi revin, direcţia colaborează cu celelalte direcţii din cadrul aparatului
propriu de specialitate, cu instituţiile şi serviciile publice, precum şi cu
compartimentele de specialitate ale autorirăţilor administraţiei publice
centrale şi locale.
Art.17 Activitatea Serviciului Buget-Finanţe se desfăşoară în
conformitate cu actele normative care reglementează atribuţiile specifice, după
cum urmează:
1. Coordonează şi sprijină
activitatea consiliilor locale privind aplicarea legislaţiei în domeniul
bugetar financiar;
2. Coordonează şi sprijină
activitatea serviciilor şi instituţiilor subordonate privind:
-
aplicarea legislaţiei în domeniul bugetar financiar;
-
întocmirea şi fundamentarea bugetelor acestora.
3. Coordonează, analizează şi
propune măsuri în domeniul său de activitate pentru serviciile publice
subordonate Consiliului Judeţean;
4. Verifică şi analizează proiectele
bugetelor proprii ale instituţiilor subordonate;
5. Stabileşte împreună cu D.G.F.P.
dimensionarea veniturilor proprii ale bugetelor locale, nivelul cheltuielilor
şi stabileşte echilibrul bugetar necesar consiliilor locale, având la bază
propunerile unităţilor administrativ-teritoriale;
6. Elaborează normative de
cheltuieli, care să stea la baza determinării cuantumului de echilibrare a
bugetelor locale;
7. Propune repartizarea, pe
trimestre, pe consilii locale a sumelor defalcate din impozitul pe venit şi le
supune aprobării ;
8. Centralizează şi arhivează
situaţiile privind monitorizarea finanţării învăţământului preuniversitar de
stat din judeţ;
9. Constituie baza de date privind
veniturile şi cheltuielile primăriilor din judeţ;
10. Propune repartizarea pe
trimestre, pe consilii locale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată
pentru:
-
subvenţionarea energiei termice livrate populaţiei;
-
finanţarea instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat, creşe şi
centre locale de consultanţă agricolă;
11. Operează pe calculator programele
proprii specifice domeniului de activitate;
12. Întocmeşte sinteze, rapoarte,
informări din domeniul său de activitate solicitate de ministerele de resort ;
13. Întocmeşte circularele pentru
unităţile administrativ-teritoriale din judeţ în vederea comunicării sumelor
aprobate la echilibrare prin hotărâri ale Consiliului Judeţean;
14. Efectuează descărcarea de pe
suport magnetic a bugetelor pe programe şi a detalierilor instituţiilor
subordonate. Realizează analiza şi modificarea acestora în vederea elaborării
hotărârii de aprobare a bugetului Consiliului Judeţean;
15. Calculează şi stabileşte sumele
acordate cu titlu de salarii pentru personalul neclerical din judeţul Mureş,
urmăreşte încadrarea în prevederile trimestriale şi anuale;
16. Participă la şedinţele comisiilor
de specialitate ale Consiliului Judeţean, susţine proiectele de hotărâri spre
avizare, prezintă rapoarte, informări şi alte materiale, la solicitarea
consilierilor şi informează conducerea executivă despre acestea;
17. Centralizează solicitările de
acordare a ajutoarelor sociale, evidenţiază împărţirea pe localităţi şi
urmăreşte încadrarea în trimestrialitate;
18. Analizează modul de fundamentare
a bugetelor centrelor de recuperare şi reabilitare a persoanelor cu handicap
din judeţ, propune spre aprobare repartizarea de sume defalcate din impozitul
pe venit pentru finanţarea acestora;
19. Calculează necesarul de subvenţii
la diferenţa de preţ la energia termică livrată populaţiei; evidenţiază
împărţirea sumelor acordate cu titlu de subvenţii pe localităţi şi urmăreşte
încadrarea în trimestrialitate;
20. Efectuează confruntarea
exactităţii datelor din execuţia de la trezorerie cu evidenţa proprie;
21. Analizează şi avizează
deschiderea de credite pentru ordonatorii terţiari şi activităţile proprii cu
încadrarea în nivelul de cheltuieli aprobat pe trimestre, capitole şi articole;
22. Întocmeşte şi supune spre
aprobare contul de execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli al
Consiliului Judeţean;
23. Supune spre aprobare utilizarea
fondului propriu de rulment, în situaţia ivirii golurilor de venituri proprii,
faţă de bugetul aprobat;
24. Analizează cu ordonatorii
terţiari propunerile de virări de credite între capitolele şi articolele
aceluiaşi capitol şi le supune spre aprobare;
25. Elaborează programe specifice
domeniului de activitate la nivelul judeţului;
26. Analizează cererile ordonatorilor
terţiari şi necesităţile proprii de fonduri bugetare şi propune suplimentarea
acestora din rezerva bugetară;
27. Analizează veniturile proprii ce
se realizează peste prevederile bugetare şi propune utilizarea acestora în
funcţie de necesităţile urgente;
28. Primeşte, verifică, analizează şi
centralizează dările de seamă ale ordonatorilor terţiari şi cele proprii,
privind execuţia bugetului;
29. Analizează şi propune spre
aprobare soluţionarea reclamaţiilor şi sesizărilor din domeniul său de
activitate;
30. Întocmeşte raportări statistice
din domeniul său de activitate;
31. Îndeplineşte alte atribuţii
prevăzute în actele normative în vigoare, precum şi hotărârile şi dispoziţiile
organului judeţean;
32. Efectuează îndosarierea actelor
şi predarea lor la arhivă.
Art.18 Activitatea Compartimentului
Contabilitate-Financiar se desfăşoară în conformitate cu actele normative care
reglementează atribuţiile specifice, după cum urmează:
1. Coordonează şi sprijină
activitatea consiliilor locale privind aplicarea legislaţiei în domeniul
financiar contabil;
2. Coordonează, analizează şi
propune măsuri din domeniul său de activitate pentru serviciile publice
subordonate direct Consiliului Judeţean;
3. Ţine evidenţa contabilă sintetică
şi analitică pentru cheltuielile efectuate în cadrul: aparatului propriu;
Apărare Civilă; Centrul Militar Judeţean precum şi pe următoarele capitole
bugetare:
- 57.02 învăţământ
- 59.02 cultură
- 63.02 servicii de
dezvoltare publică
- 68.02 transport
şi comunicaţii
- 72.02 alte
acţiuni
- 96.02 cheltuieli
cu destinaţie specială
4. Ţine evidenţa analitică a
veniturilor după natura lor;
5. Efectuează deschiderile de
credite pentru cheltuielile proprii;
6. Alimentează conturile pentru
instituţiile de cultură subvenţionate;
7. Urmăreşte încadrarea în
prevederile bugetare aprobate a plăţilor de casă;
8. Verifică referatele de necesitate
depuse de servicile de specialitate şi serviciile publice subordonate şi
întocmeşte comenzi în vederea aprovizionării;
9. Întocmeşte ordinele de plată în
vederea achitării facturilor şi a altor obligaţii;
10. Participă împreună cu
compartimentul administrativ şi compartimentul patrimoniu la inventarierea
anuală a patrimoniului public şi privat propriu şi al serviciilor publice
subordonate şi supune spre aprobare rezultatele inventarierii;
11. Calculează drepturile de salarii
şi reţinerile datorate pentru personalul propriu;
12. Eliberează adeverinţe
personalului propriiu cu privire la drepturile de personal;
13. Efectuează verificarea
drepturilor de cheltuieli pentru deplasări şi detaşări;
14. Întocmeşte lunar balanţa de
verificare iar trimestrial şi anual dările de seamă contabile;
15. Întocmeşte lunar dări de seamă
statistice;
16. Achită drepturile personalului şi
efectuează alte plăţi şi decontări în relaţie cu banca;
17. Urmăreşte încasarea chiriilor şi
a cotei părţi din cheltuielile comune;
18. Urmăreşte încasarea debitelor
conform prevederilor legale;
19. Ţine evidenţa contractelor cu diverşi
furnizori;
20. Conduce registrul de control
financiar preventiv propriu;
21. Efectuează operaţiunile de
încasări şi plăţi prin caseria proprie;
22. Efectuează decontările prin
trezorerie şi celelalte bănci;
23. Întocmeşte documentaţiile pentru
licitaţiile valutare în vederea obţinerii de valută pentru deplasările în
străinătate;
24. Gestionează şi eliberează
biletele CFR pentru urmaşii şi răniţii Revoluţiei din Decembrie 1989, în
conformitate cu instrucţiunile
Secretariatului de Stat pentru Revoluţionari;
25. Achită ajutorul financiar primit
de la Fundaţia Fondul Libertatea;
26. Efectuează controlul preventiv
asupra cheltuielilor ce se realizează din bugetul propriu al Consiliului
Judeţean, în afara celor din domeniul salarizării, investiţiilor şi
reparaţiilor;
27. Fundamentează şi propune nivelul
bugetului propriu de venituri şi cheltuieli, precum şi modificări în
trimestrialitate, virări de credite şi suplimentări de cheltuieli din rezerva
bugetară;
28. Îndeplineşte alte atribuţii
prevăzute în actele normative în vigoare, precum şi în hotărârile şi
dispoziţiile organului judeţean;
29. Operează pe calculator programele
proprii specifice domeniului de activitate;
30. Întocmeşte sinteze, rapoarte,
informări din domeniul său de activitate;
31. Analizează şi supune spre
aprobare soluţionarea cererilor, reclamaţiilor şi sesizărilor din domeniul său
de activitate;
32. Efectuează îndosarierea actelor şi predarea
lor la arhivă.
COMPARTIMENTUL PENTRU INFORMATIZAREA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
Art.19 Compartimentul
pentru Informatizarea Administraţiei Publice coordonează aplicarea Srategiei de
informatizare a administraţiei publice locale din judeţul Mureş, sprijină
consiliile locale şi unităţile subordonate Consiliului Judeţean pentru
aplicarea HG 1007/2001 privind aprobarea
Strategiei Guvernului privind informatizarea administraţiei publice şi
adaptează Strategia de informatizare a administraţiei publice locale la
situaţiile şi necesităţile actuale, conform Strategiei naţionale de
informatizare şi implementare în ritm accelerat a societăţii informaţionale şi
a Programului de acţiuni privind utilizarea pe scară largă şi dezvoltarea
sectorului tehnologiilor informaţionale în România.
Art.20 Desfăşoară
activităţi pentru creşterea eficienţei operaţionale în cadrul organismelor
administraţiei publice centrale şi locale, asigurarea accesului la informaţii
prin tehnologii informaţionale pentru utilizatorii finali ai serviciilor
administraţiei publice; informatizarea serviciilor publice care au contact
direct cu cetăţenii
Art.21
Asigură aplicarea masurilor cuprinse în Legea 161/2003 şi HG 504/2003 pentru aprobarea Programului de aplicare a Legii
nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în
exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri,
prevenirea şi sancţionarea corupţiei, referitoare la informatizarea unor
activităţi şi a Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes
public, HG 1007/2001 şi ORDINUL nr. 252/2003 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind instruirea şi specializarea în domeniul informaticii a
funcţionarilor publici prevede modalitatea de desfăşurare a procesului de
instruire în domeniul informaticii a personalului din cadrul autorităţilor şi
instituţiilor publice centrale şi locale.
Art.22 Compartimentul
pentru Informatizarea Administraţiei Publice este implicat în utilizarea
site-urilor e-licitaţie, e-statistică şi respectarea HG 1085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor
publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei,
referitoare la implementarea Sistemului Electronic Naţional
Art.23 Compartimentul pentru Informatizarea
Administraţiei Publice
1. Coordonează şi sprijină activitatea consiliilor locale
privind:
-
informatizarea activităţii administraţiei publice (municipii, oraşe,
comune)
-
pregătirea personalului pentru operarea pe calculator;
-
coordonarea activităţi în reţeaua Intranet
-
elaborarea de programe specifice activităţii primăriilor
-
instalarea şi întreţinerea aplicaţiilor elaborate în cadrul consiliului
judeţean
-
sprijinirea primăriilor în achiziţia de echipamente de calcul
2.Coordonează
şi sprijină activitatea instituţiilor subordonate privind:
-
informatizarea activităţii acestora
-
coordonarea activităţi în reţeaua Intranet
-
instalarea şi întreţinerea aplicaţiilor elaborate în cadrul consiliului
judeţean
-
sprijinirea în achiziţia de echipamente de calcul
3. Elaborează în colaborare cu
compartimentele Consiliului Judeţean, programul pentru lucrările şi
activităţile ce se vor executa cu ajutorul tehnicii de calcul şi-l supune spre
aprobare;
4. Colaborează cu instituţiile
specializate şi cu consiliile locale în elaborarea unor studii de informatizare
a administraţiei locale şi judeţene;
5. Consultă legislaţia pentru a fi
aplicată în elaborarea aplicaţiilor;
6. Urmăreşte legalitatea acţiunilor
întreprinse;
7. Elaborează integral sau participă
la elaborarea, testarea şi exploatarea programelor şi aplicaţiilor pe tehnica
de calcul din dotare;
8. Iniţiază proiecte de contracte
pentru executarea lucrărilor – prestări servicii – şi urmăreşte realizarea
lucrărilor la termenele convenite – stabilite;
9. Urmăreşte organizarea şi
desfăşurarea activităţii compartimentului, a respectării condiţiilor de
proiectare, implementare şi exploatare a programelor precum şi a celor de
întreţinere, reparare a tehnicii de calcul din dotare;
10. Verifică documentele primite spre
prelucrare din punct de vedere al conţinutului, calităţii datelor şi al
respectării termenelor de predare stabilite;
11. Prospectează piaţa pentru
achiziţionarea de tehnică de calcul şi consumabile;
12. Asigură accesul şi securitatea
datelor în reţeaua Consiliului Judeţean şi a reţelei de INTRANET;
13. Asigură buna funcţionare a
reţelei de INTERNET;
14. Asigură accesul şi securitatea
datelor în reţea – administrator de reţea;
15. Asigură protecţia staţiilor din
reţea la atacurile viruşilor informatici. În cazul infestării cu viruşi
izolează, neutralizează şi găseşte soluţii de curăţire a staţiei afectate;
16. Urmăreşte respectarea graficelor
de actualizare ale bazelor de date cu termene permanente de aducere la zi şi
realizează efectiv actualizarea acestora;
-
asigură protecţia datelor pe server
-
răspunde
solicitărilor legate de activitatea TI ale instituţiilor centrale (Ministerul
Administratiei si Internelor, Guvernul României, ANFP etc)
17. Asigură furnizarea în format
electronic şi transmiterea de date către instituţiile superioare în formatul
cerut de către acestea şi la termenele stabilite de către acestea;
18. Asigură instruirea şi coordonarea
personalului propriu în vederea însuşirii cunoştinţelor necesare pentru
introducerea – derularea corectă a sistemelor (programelor) informatice
proiectate; (HG 252/2003);
19. Stabileşte ordinea de prelucrare
a datelor, în concordanţă cu termenele de prelucrare a lucrărilor;
20. Colaborează cu unităţile
specializate, în vederea proiectării, implementării programelor informatice,
precum şi pentru întreţinerea, repararea şi exploatarea tehnicii de calcul;
21. Face propuneri de dotare cu
tehnicii de calcul, în funcţie de volumul de activitate, de complexitate şi
termenele la care trebuie realizate lucrările;
22. Întocmeşte bugetul pe programe
pentru serviciul informatică şi consiliul judeţean pe probleme de informatică;
23. Face propuneri şi participă la
concursurile organizate pentru încadrarea personalului necesar serviciului
informatică;
24. Întocmeşte sinteze, rapoarte,
informări solicitate de organele centrale şi judeţene;
25. Îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de
actele normative în vigoare, precum şi hotărârile, deciziile şi ordinele
organelor administraţiei judeţene.
Art.24 În strategia de modernizare a administraţiei
publice locale in judeţul Mureş, Compartimentul pentru Informatizarea
Administraţiei Publice are sarcina de a finaliza :
1. Legătura intranet si extranet cu primăriile
şi instituţiile subordonate
2. Elaborarea şi întreţinerea pagini de
internet, portal conform legislaţiei in vigoare
3. Realizarea bazei de date alfa-numerice şi
geografice
4. Realizarea unui sistem integrat de securitate
a sistemului informatic
5. Cursuri de instruire in domeniul informatic
COMPARTIMENTUL PATRIMONIU
Art.25 Compartimentul Patrimoniu
urmăreşte cu precădere problematica serviciilor publice la nivelul judeţului,
interdependenţa cu patrimoniul aferent, în vederea asigurării condiţiilor
optime de funcţionare şi dezvoltare a acestora.
Compartimentul Patrimoniu
îndeplineşte următoarele atribuţii:
25 (1) Coordonează şi sprijină
activitatea consiliilor locale privind:
1. Aplicarea legislaţiei în domeniul
agenţilor economici şi a serviciilor publice;
2. Activitatea serviciilor publice
din învăţământ, sănătate, cultură, asistenţă socială ş.a.;
3. Activitatea economică a agenţilor
economici de subordonare locală;
4. Activitatea de comerţ, târguri şi
oboare,
5. Activitatea de turism;
6. Înfiinţarea serviciilor publice de
interes local;
7. Administrarea patrimoniului
public şi privat;
25 (2) Coordonează activitatea agenţilor
economici şi serviciilor publice de interes judeţean:
1. Întocmeşte regulamentele sau
statutele de funcţionare, la înfiinţarea acestora;
2. Analizează, fundamentează şi
supune spre aprobare şi rectificare propunerile făcute de agenţi economici şi
servicii publice privind bugetul de venituri şi cheltuieli;
3. Analizează periodic activitatea
agenţilor economici pe baza bilanţurilor şi a altor situaţii economice;
4. Sprijină agenţii economici şi
serviciile publice în elaborarea programelor de dezvoltare şi de restructurare
a acestora;
5. Elaborează documentaţiile care se
supun aprobării Consiliului Judeţean cu privire la privatizarea societăţilor
comerciale în care acesta este acţionar
unic;
6. Acordă sprijin reprezentanţilor
AGA la societăţi comerciale şi consiliului de administraţie la regii autonome
pentru elaborarea şi încheierea contractelor de performanţă cu directorii
agenţilor economici respectivi şi analizează şi urmăreşte îndeplinirea
obiectivelor şi criteriilor de performanţă;
7. Elaborează contractele de
management încheiate între Consiliul Judeţean şi directorii instituţiilor de
cultură subordonate, analizează şi urmăreşte îndeplinirea programelor culturale
minimale şi a indicatorilor culturali;
8. Elaborează programe privind
dezvoltarea serviciilor publice;
9. Acordă asistenţă comercială la
solicitarea agenţilor economici;
10. Întocmeşte calendarul anual al
pieţelor, târgurilor, oboarelor;
11. Elaborează programul de transport rutier, de persoane
prin servicii regulate, în trafic judeţean şi interjudeţean pentru judeţele
limitrofe;
25 (3) Coordonează activitatea de turism
la nivelul judeţului:
1. Participă alături de
reprezentanţii Direcţiei Generale de
Autorizare şi Control în Turism din cadrul Ministerului Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului, la clasificarea structurilor de primire
turistică;
2. Asigură omologarea, modificarea
sau desfiinţarea unor trasee turistice montane judeţene şi pârtii de schi, prin
intermediul comisiei judeţene pentru omologarea traseelor turistice montane;
3. Inventariază principalele resurse
turistice;
4. Administrează registrele locale
ale patrimoniului turistic;
5. Elaborează propuneri de
dezvoltare a turismului, care stau la baza programului anual de dezvoltare a
turismului, coordonat la nivel naţional Consiliul Consultativ al Turismului;
6. Urmăreşte activitatea turistică
în aşa fel încât agenţii economici cu activitate în domeniul turismului să aibă
acces la resursele turistice, cu respectarea normelor de punere în valoare şi
protecţie a acestora;
7. Întocmeşte sau verifică, după caz
documentele necesare pentru obţinerea certificatului de patrimoniu turistic şi
asigură transmiterea datelor cuprinse în Registrul Local de Patrimoniu
Turistic, Compartimentului de Patrimoniu Turistic din Direcţia de Privatizare
din cadrul Agenţiei Naţionale de Turism în România, în vederea eliberării de
către aceasta a Certificatelor de Patrimoniu Turistic;
8. Coordonează şi urmăreşte împreună
cu Serviciul de Dezvoltare Regională şi Integrare Europeană şi Programe
Prognoze, modul de realizare a unor programe ale Uniunii Europene în domeniul
turismului;
25 (4) Coordonează activitatea de
administrare a patrimoniului public şi privat la nivelul judeţului:
1. Elaborează documentaţia privind intrarea
în patrimoniu şi darea în administrare a unor bunuri din domeniul public şi
privat al Judeţului, concesionarea sau închirierea acestora, după caz;
2. Întocmeşte contractele şi actele
adiţionale pentru patrimoniul administrat de consiliul judeţean şi urmăreşte
derularea contractelor şi a rezilierii clauzelor din contracte,
3. Participă în comisiile de
inventariere anuală şi de valorificare a bunurilor din patrimoniul administrat
de Consiliul Judeţean;
4. Analizează propunerile
instituţiilor subordonate privind scoaterea din funcţiune a unor mijloace fixe,
precum şi casarea-declasarea altor bunuri rezultate în urma inventarierii
anuale; transmiterea fără plată a unor bunuri din patrimoniul instituţiilor
subordonate către alte instituţii publice şi elaborează documentaţiile de
aprobare în acest sens;
5. Încheie contracte, convenţii
pentru consumurile de utilităţi (gaz, energie electrică, apă, etc.);
25 (5) Alte atribuţii:
1. Participarea personalului din
cadrul compartimentului ca reprezentanţi ai Consiliului Judeţean în diverse
asociaţii care privesc dezvoltarea economică a zonei montane şi în diverse
comisii legate de agricultură;
2. Operează pe calculator programe
proprii, specifice domeniului său de activitate;
3. Întocmeşte sinteze, rapoarte,
informări din domeniul său de activitate;
4. Analizează şi supune spre
aprobare soluţionarea cererilor, reclamaţiilor şi sesizărilor din domeniul său
de activitate;
5. Efectuează îndosarierea actelor
şi predarea lor la arhivă.
SERVICIUL DEZVOLTARE REGIONALĂ, INTEGRARE EUROPEANĂ ŞI
PROGRAME PROGNOZE
Art.26 În vederea asigurării unei administraţii eficiente în domeniul afacerilor
europene şi a instituţionalizării unui sistem coerent de lucru care să asigure
conceperea, promovarea şi administrarea programelor de dezvoltare
economico-socială ale judeţului în cadrul strategiilor de dezvoltare convenite,
precum şi pentru a putea stabili şi aplica măsurile ce se impun pentru accelerarea
procesului de dezvoltare şi a crea condiţii necesare pentru atragerea de
diverse resurse financiare, serviciul are următoarele atribuţii:
1. Identifică, elaborează şi
promovează programe de dezvoltare economică şi socială a judeţului;
2. Sprijină autorităţile publice
locale şi colaborează cu acestea pentru
elaborarea de programe şi prognoze de dezvoltare proprii;
3. Asigură asistenţă tehnică
autorităţilor publice locale şi instituţiilor publice subordonate în acţiunea
de întocmire a cererilor de finanţare pentru diferite proiecte de dezvoltare
proprii;
4. Susţine relaţii de parteneriat cu
toţi factorii de promovare economică şi socială a judeţului, persoane fizice,
juridice sau alte instituţii;
5. Informează autorităţile locale,
instituţiile publice şi societatea civilă cu privire la Uniunea Europeană,
instituţiile acesteia, statele membre şi cele candidate, precum şi asupra
costurilor şi beneficiilor aderării României la Uniunea Europeană, prin Centrul
de Informare EUROPA-MUREŞ;
6. Informează autorităţile locale,
instituţiile publice şi societatea civilă cu privire la sprijinul investiţional
al Uniunii Europene, pentru dezvoltarea regională;
7. Identifică surse şi programe de
finanţare interne şi externe pentru punerea în aplicare a proiectelor proprii
ale Consiliului Judeţean sau la cerere, a proiectelor consiliilor locale şi
instituţiilor publice subordonate;
8. Reprezintă interesele judeţului
Mureş în relaţia cu Agenţia pentru Dezvoltare Regională „CENTRU”, precum şi în relaţia cu alţi
potenţiali parteneri interesaţi de implementarea de programe şi proiecte de
dezvoltare;
9. Organizează în funcţie de
necesităţi structuri de lucru, de consultare sau administrare pentru programele
de dezvoltare care vizează administraţia publică judeţeană şi locală;
10. Supune aprobării Consiliului Judeţean
strategiile şi programele de dezvoltare proprii;
11. Participă alături de celelalte
judeţe ale Regiunii 7 „CENTRU” la elaborarea de strategii regionale prin
organismele create în acest sens;
12. Propune priorităţile şi urgenţele
legate de elaborarea şi implementarea strategiilor stabilite pe termen scurt,
mediu şi lung;
13. Întocmeşte programele vizitelor
cu delegaţii din ţară şi străinătate conform înţelegerilor avute şi le supune
aprobării preşedintelui Consiliului Judeţean;
14. Asigură desfăşurarea în bune
condiţii a activităţilor de protocol ocazionate de primirea de invitaţi sau
delegaţi din ţară sau străinătate;
15. Întocmeşte corespondenţa şi
documentaţiile necesare participării la manifestări internaţionale a
reprezentanţilor Consiliului judeţean, precum şi la diverse întâlniri cu
parteneri străini, şi asigură obţinerea vizelor, acolo unde este cazul;
16. Asigură întocmirea devizelor de
cheltuieli ocazionate de deplasările unor delegaţii în ţară sau străinătate;
17. Întocmeşte documentele de
justificare financiare prilejuite de efectuarea unor cheltuieli de protocol,
urmărind încadrarea în cuantumurile stabilite prin lege şi în prevederile
bugetare;
18. Colaborează cu celelalte direcţii
şi servicii din cadrul aparatului propriu a Consiliului Judeţean în vederea
îndeplinirii sarcinilor de serviciu;
19. Asigură traducerea corespondenţei
cu străinătatea;
20. Organizează conferinţe de presă,
întâlniri cu mass-media, în vederea asigurării transparenţei activităţii Consiliului Judeţean;
21. Întocmeşte sinteze, rapoarte,
informări privind domeniul său de activitate;
22. Operează pe calculator programele
proprii specifice domeniului său de activitate;
23. Întocmeşte proiecte de hotărâri
specifice domeniului de activitate şi le supune aprobării Consiliului Judeţean;
24. Asigură monitorizarea presei în
sensul întocmirii unor rapoarte săptămânale legate de felul în care mass -
media scrie despre activitatea Consiliului Judeţean;
25. Asigură realizarea abonamentelor
pentru publicaţiile necesare activităţii diferitelor servicii din cadrul
Consiliului Judeţean;
26. Sprijină realizarea acţiunilor de
colaborare, înfrăţire, dintre localităţi ale judeţului şi localităţi din ţară
sau străinătate, şi ţine evidenţa acestor înfrăţiri;
27. Asigură optimizarea dialogului cu
instituţiile comunitare având în vedere intensificarea relaţiilor cu acestea
atât în perioada de preaderare cât şi după aderarea la UE;
28. Se implică în pregătirea
structurilor la nivel local în vederea creşterii capacităţii de implementare a
legislaţiei în conformitate cu acquis-ul comunitar, şi a creşterii capacităţii
administrative pentru gestionarea fondurilor de preaderare;
29. Susţine implementarea proiectelor
finanţate din fonduri ale Uniunii Europene sau alţi finanţatori, asigură
cooperarea între partenerii unor proiecte şi urmăreşte finalizarea acestora;
30. Elaborează fişele de buget în
vederea susţinerii financiare a diverselor programe, deplasări, cotizaţii,
activităţi de promovare, imagine şi protocol;
31. Asigură şi susţine promovarea
intereselor judeţului Mureş în ţară şi străinătate prin crearea unei imagini
pozitive, asocierea cu instituţii şi organisme similare, precum şi prin
întărirea cooperării şi colaborării cu organisme ale Uniunii Europene.
32. Îndeplineşte şi alte atribuţii
prevăzute de actele normative în vigoare precum şi în hotărârile Consiliului
Judeţean;
33. Efectuează îndosarierea actelor
şi predarea lor la arhivă.
Art.27 Direcţia
administrativ, gospodărire este compartimentul de specialitate al aparatului
propriu al Consiliului judeţean prin
care se asigură gospodărirea bunurilor din dotare, întreţinere şi exploatarea
parcului auto propriu, funcţionarea şi întreţinerea centralei termice şi a
centralei telefonice, condiţiile desfăşurării şedinţelor Consiliului judeţean,
aprovizionarea tehnico-materială, copierea şi multiplicarea materialelor şi
activitatea de curăţenie.
De asemenea asigură
aprovizionarea Inspectoratului Judeţean de Protecţie Civilă Mureş, cu
materialele necesare, depozitarea şi paza acestora.
În scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin va colabora cu celelalte
compartimente din aparatul propriu al Consiliului judeţean precum şi cu
Prefectura Mureş.
Art.28 Direcţia
administrativ, gospodărire îşi realizează atribuţiile prin Serviciul administrativ şi protecţie civilă care are următoarele atribuţii :
1. Ia măsuri şi răspunde de
executarea lucrărilor de întreţinere, utilizarea şi buna gospodărire a
clădirilor din patrimoniul Consiliului Judeţean, a celorlalte mijloace fixe şi
obiecte de inventar aflate în administrarea instituţiei;
2. Prin “ responsabilul de inventar
pe instituţie” numit in cadrul serviciului, întocmeşte formele, ţine evidenţa
şi efectuează toate mişcările bunurilor materiale aflate în patrimoniul
Consiliului Judeţean;
3. Participă la inventarierile periodice şi asigură aducerea la îndeplinire
a hotărârilor şi dispoziţiilor preşedintelui Consiliului Judeţean cu privire la
casarea sau transmiterea bunurilor de inventar din administrarea acestuia la
alte unităţi;
4. Răspunde de depozitarea şi
conservarea bunurilor de inventar aflate în gestiune şi asigură efectuarea
curăţeniei, întreţinerea şi repararea mobilierului din încăperile şi spaţiile aferente Consiliului
Judeţean, precum şi întreţinerea spaţiilor verzi şi a căilor de acces;
5. Răspunde de buna desfăşurare a
activităţii de exploatare, întreţinere şi reparaţii a mijloacelor auto,
urmăreşte ca lucrările de reparaţii efectuate să fie de calitate;
6. Verifică zilnic modul de
completare a foilor de parcurs pentru autoturismele din parcul auto propriu,
completează FAZ-urile pentru fiecare autoturism şi transpune pe calculator
datele obţinute, iar la finele fiecărei luni întocmeşte situaţia consumurilor
de carburanţi pe luna respectivă şi cumulat de la începutul anului şi verifică
modul de încadrare în cotele aprobate;
7. Ţine evidenţa pe calculator a
cheltuielilor cu carburanţi, lubrifianţi, piesele de schimb, reparaţiile
curente şi capitale şi materialele de întreţinere zilnică pe fiecare
autoturism, pe lună şi cumulat pe an;
8. Urmăreşte folosirea raţională
spaţiilor din garajul Consiliului Judeţean privind parcarea autoturismelor
proprii precum şi a celorlalte autoturisme care au drept de parcare în incinta
garajului;
9. Întocmeşte necesarul de
carburanţi, lubrefianţi, rechizite şi alte materiale necesare bunei desfăşurări
a activităţii aparatului propriu al Consiliului Judeţean şi asigură
aprovizionarea lor cu respectarea legislaţiei în vigoare privind achiziţiile;
10. Asigură înzestrarea
Inspectoratului Judeţean de Protecţie Civilă Mureş cu materialele necesare
desfăşurării activităţii în bune condiţii, înmagazinarea şi paza acestora;
11. Asigură multiplicarea materialelor provenite
din activitatea aparatului propriu al Consiliului judeţean, tipărirea
Monitorului Oficial al judeţului, tipărirea unor formulare tipizate de stare
civilă, autorizaţii de urbanism şi asigură valorificarea acestora prin vânzare
la consiliile locale;
12. Asigură funcţionarea centralei
termice şi a centralei telefonice cu personal calificat şi atestat în domeniile
respective;
13. Stabileşte măsuri pentru
îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi a normelor de protecţia muncii pentru
personalul din subordine;
14. Asigură aplicarea normelor de
prevenire şi stingere a incendiilor şi face propuneri pentru aprovizionarea cu
materiale specifice acestei activităţi;
15. Asigură paza generală a
imobilelor şi bunurilor aflate în administrarea Consiliului Judeţean, asigură
accesul şi circulaţia persoanelor în sediul acestuia;
16. Răspunde de depozitarea şi
conservarea bunurilor de inventar aflate în gestiune;
17. Asigură condiţiile necesare
desfăşurării şedinţelor Consiliului Judeţean, Delegaţiei Permanente, comisiilor
de specialitate, şedinţelor cu reprezentanţii primăriilor şi consiliilor
locale, precum şi cu ocazia organizării unor simpozioane, consfătuiri şi
întâlniri la nivel interjudeţean şi naţional;
18. Întocmeşte şi înaintează pentru
promovare, note, referate, constatări, proiecte de dispoziţii şi proiecte de
hotărâri;
19. Întocmeşte şi înaintează spre
aprobare documentele necesare privind asigurarea desfăşurării în bune condiţii
a unor acţiuni de protocol, depuneri de coroane, precum şi alte acţiuni de
reprezentare a Consiliului Judeţean;
20. Participă la organizarea şi
desfăşurarea licitaţiilor pentru achiziţia de bunuri şi servicii precum şi a
lucrărilor de reparaţii şi participă la efectuarea recepţiilor;
21. Participă la întocmirea şi
fundamentarea bugetului pe programe a Consiliului Judeţean;
22. Asigură asistenţa tehnică de
specialitate consiliilor locale în privinţa întocmirii documentelor referitoare
la utilizarea parcului auto şi achiziţia de bunuri şi servicii;
23. Îndeplineşte şi alte atribuţii
stabilite prin hotărâri ale Consiliului Judeţean şi dispoziţii ale preşedintelui Consiliului
Judeţean.
Art.29 Serviciul asigură coordonarea la nivel judeţean a activităţilor de urbanism şi amenajarea
teritoriului. Este în directa coordonare a arhitectului şef al judeţului.
Potrivit
atribuţiilor ce îi revin, conlucrează cu instituţiile de interes naţional,
judeţean şi local, cu agenţii economici
şi cu celelalte direcţii şi compartimente din aparatul propriu al Consiliului
Judeţean.
Art.30 Serviciul urbanism şi amenajarea
teritoriului îşi realizează atribuţiile prin următoarele compartimente :
A.
Serviciul avizare, autorizare, control
B
Compartimentul urbanism şi amenajarea
teritoriului
Art.31 Principalele atribuţii ale
Serviciului Avizare, Autorizare, Control sunt:
1.
Analizează cererile pentru eliberarea
certificatelor de urbanism, în corelare cu planurile urbanistice generale şi
redactează certificatele de urbanism pentru lucrările din competenţa de
aprobarea a Consiliului Judeţean şi de aprobare a primăriilor locale, care nu
au structuri de specialitate înfiinţate, conform Legii nr.50/1991; modificată
şi completată cu Legea nr.453/2001;
2.
Asigură secretariatul Comisiei de Acorduri Unice
(C.A.U);
3.
Verifică, analizează şi prezintă Comisiei de
Acorduri Unice, documentaţiile tehnice în faza PAC (Proiect pentru autorizarea
lucrărilor de construire) sau PAD (Proiect pentru autorizarea executării
lucrărilor de desfiinţare; redactează Acordurile Unice ale C.A.U;
4.
Redactează autorizaţiile de construire sau de
desfiinţare din competenţa de aprobare a Consiliului Judeţean şi de aprobare a
Primăriilor locale, care nu au structuri de specialitate înfiinţate conform
Legii nr.50/1991 republicată; modificată şi completată cu Legea nr.453/2001;
5.
Prezintă şi susţine documentaţiile aferente
certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor, în vederea aprobării semnării şi
eliberării acestora ;
6.
Stabileşte taxele pentru avize, certificate de
urbanism şi autorizaţii de construire sau desfiinţare conform OG nr.36/2002;
7.
Efectuează regularizarea taxelor plătite pentru
eliberarea autorizaţiilor de construire;
8.
Operează înregistrarea certificatelor de urbanism
şi a autorizaţiilor de construire sau de desfiinţare, în banca de date
informatizată privind monitorizarea acestor acte; transferă datele cumulate din
banca de date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului Judeţean;
9.
Operează înregistrarea regularizării taxelor de
autorizare, în banca de date informatizată, privind monitorizarea acestora;
transferă datele cumulate din banca de date specifică, în banca de date
informatizată a Consiliului Judeţean;
10. Întocmeşte
şi prezintă note informative, situaţii şi rapoarte privind activitatea
desfăşurată în cadrul serviciului;
11. Colaborează
cu compartimentul juridic în clarificarea sau soluţionarea unor situaţii legate
de respectarea legalităţii, privind eliberarea certificatelor şi
autorizaţiilor;
12. Efectuează
corespondenţa cu instituţiile şi persoanele fizice şi juridice, necesară
completării sau clarificării documentaţiilor prezentate pentru avizare sau
autorizare;
13. Asigură,
la cerere, consultanţă şi sprijin primăriilor locale, în acest domeniu de
activitate;
14. Verifică
în limita competenţelor situaţiile şi cazurile conţinute în sesizările şi
reclamaţiile adresate de către persoanele fizice şi juridice, întocmeşte şi
prezintă note informative şi redactează scrisorile de răspuns;
15. Efectuează
controlul disciplinei în construcţii, constată contravenţiile şi
încheie procesele verbale pentru lucrările din competenţa de autorizare a
Consiliului Judeţean şi de aprobare a Primărilor locale, care nu au
structuri de specialitate înfiinţate, potrivit Legii
nr.50/1991 republicată; modificată şi completată cu Legea nr.453/2001;
16. Participă
şi la alte acţiuni comune de control, cu
alte instituţii, agenţi economici sau regii abilitate prin lege;
17. Controlează
şi îndrumă activitatea primăriilor privind organizarea şi desfăşurarea
activităţii în domeniul disciplinei în construcţii, în teritoriile proprii şi
la lucrările pentru care autorizaţiile de construire sau desfiinţare au fost
eliberate de către primării;
18. Controlează
şi îndrumă activitatea primăriilor privind respectarea implementării în
teritoriile şi localităţile proprii a documentelor şi documentaţiilor de
urbanism şi amenajarea teritoriului (legislaţie, acte normative, P.U.G-uri,
P.U.Z-uri, P.U.D-uri şi P.A.T.C.-uri);
19. Operează
înregistrarea datelor privind situaţia realizării construcţiilor şi
investiţiilor în banca de date informatizată şi transmite trimestrial către
M.T.T.C. situaţia centralizată din teritoriul judeţului; transferă datele
cumulate din banca de date specifică, în banca de date informatizată a
Consiliului Judeţean;
20. Colaborează
cu Inspecţia Judeţeană în Construcţii la solicitarea acestei instituţii;
21. Efectuează
arhivarea anuală a actelor şi documentelor operate în cadrul serviciului.
1.
Coordonează activitatea de elaborare, avizare şi
aprobare a planurilor de amenajare a teritoriului judeţului şi a celor
interjudeţene ;
2.
Coordonează activitatea de elaborare, avizare şi
aprobare a planurilor urbanistice generale, zonale şi de detaliu aferente
localităţilor judeţului ;
3.
Asigură îndrumare şi la cerere asistenţă tehnică de
specialitate în domeniul urbanismului şi a amenajării teritoriului, consiliilor
locale, la amplasarea şi executarea lucrărilor de interes local ;
4.
Analizează şi propune spre aprobarea Consiliului
judeţean, studiile privind amenajarea teritoriului, organizarea reţelei de
localităţi, a zonelor protejate construite şi naturale, şi a zonelor turistice
ale judeţului ;
5.
Colaborează cu celelalte compartimente, instituţii
şi agenţi economici interesaţi, în vederea realizării programelor şi a
prognozelor de dezvoltare economico-socială a judeţului şi cuprinderea acestora
în planurile urbanistice specifice;
6.
Prelucrează documentaţiile de urbanism şi
amenajarea teritoriului aprobate, introduce şi întreţine datele specifice în banca de date
informatizată de urbanism şi amenajarea teritoriului; transferă datele cumulate
din banca de date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului
Judeţean;
7.
Gestionează şi întreţine banca de date informatizată
privind baza topografică a judeţului; transferă datele cumulate din banca de
date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului Judeţean;
8.
Prelucrează informatizat măsurătorile topografice
realizate cu aparatura electronică din dotare şi redactează planurile
topografice digitale; transferă datele cumulate din banca de date specifică, în
banca de date informatizată a Consiliului Judeţean;
9.
Culege, prelucrează, introduce şi întreţine datele specifice în banca de date
informatizată, privind monumentele,
siturile istorice şi de arhitectură şi a rezervaţiilor naturale;
transferă datele cumulate din banca de date specifică, în banca de date
informatizată a Consiliului Judeţean;
10. Colaborează
cu celelalte compartimente de specialitate din aparatul propriu, la realizarea
şi întreţinerea Băncii de date a Consiliului Judeţean;
11. Verifică
în teren modul de respectare a prevederilor din documentaţiile de urbanism
avizate şi aprobate, întocmeşte note de control ;
12. Colaborează
cu OJCGC şi alte organizaţii în vederea asigurării planurilor cadastrale
pentru toate localităţile judeţului ;
13. Verifică
şi avizează lucrările elaborate în baza HG nr.834/1991 privind stabilirea şi evaluarea terenurilor
deţinute de societăţi comerciale cu capital de stat ;
14. Acordă la
cerere, îndrumare şi sprijin pentru întocmirea caietelor de sarcini,
organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor privind elaborarea/actualizarea documentaţiilor de urbanism şi amenajarea
teritoriului ;
15. Propune
spre aprobare Consiliului Judeţean lucrările pentru protecţia monumentelor şi
siturilor istorice şi a rezervaţiilor naturale ;
16. Analizează
şi face propuneri în colaborare cu factorii interesaţi pentru punerea în
valoare a monumentelor de arhitectură şi
a rezervaţiilor naturale ;
17. Colaborează
cu Agenţia pentru protecţia mediului Mureş, la întocmirea şi urmărirea
aplicării măsurilor de protecţie a mediului în localităţi şi în teritoriu ;
18. Analizează
propunerile făcute de municipii, oraşe şi comune în vederea elaborării
măsurilor, sau documentaţiilor privind refacerea sau protecţia mediului;
19. Întocmeşte
note informative urmare a controalelor privind protecţia mediului şi sinteze
ale simpozioanelor, seminariilor şi conferinţelor din acest domeniu;
20. Asigură
secretariatul Comisiei tehnice judeţene pentru avizarea documentaţiilor de
urbanism şi amenajarea teritoriului ;
21. Analizează,
avizează, redactează şi eliberează avizele comisiei tehnice judeţene, în baza
documentaţiilor prezentate acestei comisii ;
22. Asigură
Secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea
declarării utilităţii publice pentru lucrări de interes judeţean sau local
conform HGR nr.583/1994 şi a Legii nr.33/1994 ;
23. Îndrumă
şi sprijină consiliile locale în aplicarea corectă a legislaţiei în domeniul
urbanismului şi amenajării teritoriului ;
24. La
cererea Consiliilor locale asigură îndrumare şi sprijin privind operaţiuni la
Cartea Funciară;
25. La
cererea Consiliilor locale asigură sprijin pentru efectuarea de măsurători
topografice (lucrări mici);
26. Efectuează
arhivarea anuală a documentelor şi documentaţiilor operate în cadrul compartimentului.
Art.33 D.T.D.P.J.I. este compartimentul
de specialitate al aparatului propriu al Consiliului Judeţean, prin care se
asigură coordonarea, conducerea, urmărirea şi recepţionarea lucrărilor de
proiectare, construire, reparare, întreţinere, exploatare şi administrare a
drumurilor judeţene, a semnalizării rutiere, a plantaţiilor din zonă, precum şi
a lucrărilor de artă, anexe ale drumurilor din administrare, în scopul
menţinerii unei viabilităţi corespunzătoare şi asigurării exploatării raţionale
a reţelei rutiere în condiţii de siguranţă a circulaţiei.
În
atribuţiile ce-i revin, conlucrează cu instituţii şi agenţi economici de
interes judeţean şi local, cu consiliile locale şi celelalte direcţii din
aparatul propriu.
Art.34 Direcţia Tehnică Drumuri, Poduri
Judeţene şi Investiţii îşi realizează atribuţiile prin următoarele
compartimente:
A.
Serviciul urmărirea,
administrarea lucrărilor de drumuri şi
poduri
B.
Compartimentul baza de date şi
asigurarea calităţii lucrărilor
C. Serviciul Investiţii
Art.35 Principalele
atribuţii ale Serviciului Urmărirea, Administrarea Lucrărilor de Drumuri şi
Poduri sunt:
1. Efectuează reviziile drumurilor,
podurilor, anexelor acestora în conformitate cu instrucţiunile în vigoare;
2. Întocmeşte şi completează la zi
cartea tehnică a drumului, cartea podului, cartea semnalizării şi cartea
plantaţiei;
3. Urmăreşte efectuarea
recensământului circulaţiei şi centralizează datele rezultate, pe care le
transmite Administraţiei Naţionale a Drumurilor;
4. În baza reviziilor efectuate,
propune lucrări de întreţinere şi reparaţii ce trebuie executate pe categorii
de prioritate;
5. Întocmeşte documentaţii de
întreţinere a drumurilor, podurilor;
6. Urmăreşte şi verifică aplicarea
proiectului de execuţie în condiţii tehnice de calitate;
7. Asigură activitatea de dirigenţie
pe lucrări;
8. Pregăteşte recepţia lucrărilor
din punct de vedere al documentaţiei şi al stadiului fizic;
9. Întocmeşte planurile anuale şi de
perspectivă în vederea realizării lucrărilor de administrare, întreţinere,
reparaţii, modernizări, investiţii şi de dezvoltare a reţelei rutiere;
10. Urmăreşte realizarea lucrărilor
de calitate în conformitate cu documentaţiile şi actele normative în vigoare,
organizează şi participă la recepţiile de lucrări;
11. Urmăreşte respectarea
prevederilor legale cu privire la calitatea lucrărilor executate pe reţeaua de
drumuri a judeţului, a obligaţiilor beneficiarilor care execută lucrări în zona
drumurilor locale şi a delimitărilor de terenuri şi construcţii de pe zona de
protecţie, cu privire la asigurarea integrităţii şi protecţiei drumurilor şi a
lucrărilor de artă aferente;
12. Întocmeşte programe anuale şi de
perspectivă a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale, la întreţineri de
drumuri şi poduri, lucrări la Fondul Special (transfer de la bugetul de stat),
la lucrări de investiţii şi la programul de pietruire a drumurilor comunale;
13. Întocmeşte notele de fundamentare
privind necesitatea şi oportunitatea lucrărilor de investiţii şi aprobările
prevăzute de actele normative în vigoare;
14. Asigură transmiterea programelor
la organele ierarhice superioare;
15. Urmăreşte şi verifică în teren
situaţiile de lucrări şi cantităţile fizice raportate de executant;
16. Urmăreşte pe faze, execuţia
lucrărilor de către constructor, respectarea clauzelor din contractele în curs
de derulare;
17. Verifică şi întocmeşte împreună
cu executantul actele primare privind realizarea programelor prin predarea
amplasamentului, întocmirea proceselor verbale la lucrările ascunse, cât şi
prelevarea de probe, necesare cărţii tehnice a obiectivelor;
18. Participă împreună cu
reprezentantul Inspectoratului de Stat în Construcţii şi constructorul, la
toate fazele determinante prevăzute de proiectant;
19. Adaptează şi reactualizează
documentaţiile economice în funcţie de coeficientul de inflaţie la zi
(STATISTIC);
20. Efectuează încheierea de procese
verbale de negociere a manoperei devizelor pentru lucrările aflate în execuţie;
21. Face propuneri pentru programarea
recepţiilor provizorii şi definitive la obiectivele de investiţii, reparaţii şi
la Fondul de pietruire drumuri comunale;
22. Participă la recepţia lucrărilor
pe faze determinante, împreună cu proiectantul, constructorul şi organele
I.S.C.
23. Participă la predarea şi recepţia
lucrărilor de către executant, întocmind procese verbale de recepţie;
24. Urmăreşte şi realizează orice
alte sarcini sau dispoziţii primite din partea conducerii;
25. Gestionează patrimoniul de
drumuri şi poduri;
26. Cadastru rutier;
27. Coordonează întocmirea
programului de lucrări annual, trimestrial, lunar, după necesităţile reţelei;
28. Efectuează revizii şi controale a
stării tehnice a drumurilor;
29. Efectuează revizii şi controale a
stării tehnice a podurilor;
30. Efectuează revizii periodice
speciale şi expertize tehnice;
31. Verifică cantoanele de drumuri;
32. Organizează activitatea de
recepţie a lucrărilor;
33. Urmăreşte modul de respectare a
legislaţiei în domeniul reţelei rutiere, de către persoanele juridice şi fizice
conform O.G.nr.43/1997 privind regimul juridic al drumurilor şi stabileşte
măsuri de sancţionare conform G.H.nr.36/1996;
34. Organizează şi asigură
funcţionarea comisiei tehnico-economice;
35. Coordonează activitatea de
exploatare a drumurilor şi podurilor;
36. Inventariază anual mijloacele
fixe din dotare;
37. Urmăreşte şi realizează orice
alte sarcini sau dispoziţii primite din partea conducerii;
38. Asigură îndrumare şi la cerere
asistenţă tehnică de specialitate în domeniul drumurilor şi podurilor,
consiliilor locale, la amplasarea şi executarea lucrărilor de interes local;
39. Avizează amplasarea şi executarea
unor lucrări de construcţii şi instalaţii în zona drumurilor;
40. Eliberează autorizaţii pentru
transporturi agabaritice pe drumuri judeţene;
41. Asigură valorificarea eficientă a
plantaţiilor de pe zona drumurilor de administrare;
42. Urmăreşte obţinerea de acorduri
şi avize necesare elaborării proiectelor;
43. Elaborează comenzi pentru
studiile de teren necesare întocmirii proiectelor;
44. Asigură asistenţa tehnică pe
timpul execuţiei lucrărilor;
45. Rezolvă reclamaţiile şi
sesizările venite de la primării şi cetăţeni, legate de domeniul de activitate;
46. Efectuează controale la lucrările
de construcţii şi instalaţii în zona drumurilor pentru care se eliberează
autorizaţii;
47. Coordonează şi urmăreşte derularea
programelor de alimentare cu apă, cele cu fonduri conform H.G.R.nr.577/1997;
48. Asigură asistenţa tehnică în
desfăşurarea activităţii Comisiei judeţene de apărare împotriva dezastrelor şi
calamităţilor naturale;
49. Efectuează arhivarea anuală a
actelor şi documentaţiilor în cadrul serviciului.
Art.36 Principalele atribuţii ale Compartimentului Baza de Date
şi Asigurarea Calităţii Lucrărilor sunt:
1. Asigură îndeplinirea sarcinilor
din domeniul proiectării, elaborând documentaţii tehnico-economice (valori mici
- 1000 mil.lei) la următoarele faze de proiectare:
- studiu de prefezabilitate;
- studiu de fezabilitate;
- proiecte tehnice;
- detalii de execuţie;
2. Execută proiecte pentru
următoarele lucrări:
- întreţinere drumuri şi poduri
- reparaţii, consolidări,
reabilitări, modernizări, extinderi şi reconstruiri de drumuri şi poduri;
- lucrări de siguranţa
circulaţiei
- proiecte de organizare a
lucrărilor la fazele I şi II
- proiecte tehnologice pentru lucrări
de poduri şi podeţe
3. Organizează şi coordonează
activitatea comandamentului de dezăpezire şi intervine în caz de calamităţi;
4. Organizează licitaţii pentru
încredinţarea de lucrări de drumuri şi poduri;
5. Asigură programul, licitarea
lucrărilor;
6. Ţine evidenţa programelor de
lucrări aprobate;
7. Elaborează aplicaţii SOFT pentru
lucrări de proiectare;
8. Culege, stochează şi prelucrează
datele specifice pentru banca de date de
drumuri;
9. Întocmeşte şi reactualizează baza
de date privind patrimoniul de drumuri şi lucrări de artă;
10. Asigură pentru proiectare crearea
condiţiilor de respectare a normelor de protecţie şi igienă a muncii în vederea
prevenirii accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale şi a normelor
PSI;
11. Face propuneri pentru
îmbunătăţirea sau elaborarea de instrucţiuni, norme metodologice, standarde şi
normative privind activitatea de proiectare;
12. Elaborează şi urmăreşte
îndeplinirea planului de informatizare a serviciilor din cadrul direcţiei;
13. Coordonează activitatea de
control tehnic de calitate a tuturor lucrărilor;
14. Verifică calitatea lucrărilor şi
ia măsuri de oprire a lucrărilor în cazul realizării de lucrări
necorespunzătoare, aducând la cunoştinţa conducerii unităţii;
15. Controlează respectarea
tehnologiilor de fabricaţie în execuţia lucrărilor;
16. Urmăreşte ca punerea în funcţiune
şi recepţia lucrărilor să se facă cu condiţia respectării calităţii prescrise
lucrărilor şi existenţa documentaţiilor de atestare a calităţii lucrărilor,
conform legislaţiei în vigoare;
17. Sesizează organele I.S.C. în
cazul producerii unor accidente tehnice sau respingerii recepţiei lucrărilor
datorită unor defecte de calitate;
18. Elaborează studii şi prognoze
pentru dezvoltarea şi sistematizarea reţelei de drumuri;
19. Elaborează proiectele de contract
pentru lucrări şi urmăreşte îndeplinirea acestora;
20. Asigură pregătirea documentaţiei
necesare licitaţiilor pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor cu terţi,
caietele de sarcini pentru licitaţii;
21. Organizează licitaţiile pentru
lucrările de proiectare şi execuţie cu terţi;
22. Urmăreşte derularea contractelor,
pregăteşte şi întocmeşte actele adiţionale la contracte;
23. Întocmeşte şi propune spre
aprobare programele anuale de măsuri în cazul producerii fenomenelor
meteorologice periculoase (inundaţii, înzăpeziri);
24. Întocmeşte şi supune conducerii
unităţii tema de proiectare pentru lucrările necesare a se executa;
25. Cunoaşterea în orice moment a
modului de modificare a ITE prevăzuţi în program, precum şi modul cum se
gospodăresc fondurile materiale şi băneşti puse la dispoziţie;
26. Asigură desfăşurarea ritmică a
operaţiunilor de decontare;
27. Asigură întocmirea, circulaţia şi
păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în
contabilitate;
28. Organizează inventarierea anuală
a patrimoniului;
29. Participă anual sau ori de câte
ori este nevoie la operaţiunile de declasare a drumurilor din patrimoniu;
30. Urmăreşte asigurarea fondurilor
şi decontarea în termenul legal al lucrărilor contractate;
31. Efectuează arhivarea anuală a
actelor şi documentelor în cadrul serviciului
Art.37 Activitatea Serviciului Investiţii se desfăşoară în
conformitate cu actele normative care reglementează atribuţiile specifice, după
cum urmează:
1. Îndrumă şi sprijină activitatea
de elaborare a studiilor de fezabilitate pentru investiţii noi şi a activităţii
de licitare a proiectării;
2. Coordonează şi programează
avizarea studiilor de fezabilitate în Consiliul tehnico-economic al Consiliului
Judeţean şi întocmeşte dispoziţiile de însuşire a indicatorilor
tehnico-economici;
3. Asigură la cerere, sprijin pentru
promovarea studiilor de fezabilitate;
4. Prezintă propuneri pentru
cuprinderea lucrărilor noi în programele de investiţii anuale, în baza
studiilor de fezabilitate avizate;
5. Urmăreşte derularea lucrărilor
proprii (execuţie, calitate şi recepţie) şi asigură sprijin, la cerere, în
acest domeniu;
6. Efectuează, la cerere, evaluări
de imobile şi construcţii;
7. Efectuează, la cerere, calculul
pentru stabilirea taxei minime de concesionare a terenurilor;
8. Acordă sprijin şi participă la
pregătirea documentaţiilor şi organizarea licitaţiilor pentru concesionarea
terenurilor; participă în comisiile de licitaţie;
9. Asigură secretariatul Consiliului
tehnico-economic;
10. Elaborează avizele Consiliului
tehnico-economic;
11. Participă în comisia de
specialitate privind aplicarea Legii nr.112/1995;
12. Întocmeşte şi prezintă note şi
informări cu privire la derularea investiţiilor;
13. Analizează împreună cu consiliile
locale, serviciile publice subordonate, propunerile de investiţii,
oportunitatea şi respectarea prevederilor legale şi face propuneri pentru
nominalizarea acestora, cu încadrarea în nivelele aprobate pentru investiţii şi
le supune aprobării;
14. Coordonează şi urmăreşte
derularea programelor de investiţii pentru lucrări de alimentare cu apă,
canalizare şi introducerea gazului;
15. Coordonează şi urmăreşte
programul de construcţii de locuinţe în baza Ordonanţei nr.19/1994 şi a Legii
locuinţei nr.114/1994, republicată în 1997, analizează propunerile primăriilor
pentru cereri de locuinţe şi le supune aprobării;
16. Asigură asistenţă tehnică în
desfăşurarea activităţii Comisiei judeţene de apărare împotriva dezastrelor
naturale;
17. Rezolvă reclamaţiile şi
sesizările venite de la primării şi cetăţeni legate de domeniul de activitate;
18. Împreună cu ordonatorii terţiari
şi serviciile publice fără personalitate juridică, face nominalizarea
dotărilor, cu încadrarea în bugetul aprobat, precum şi reactualizările necesare
şi le supun aprobării;
19. Acordă sprijin la cerere, pentru
elaborarea documentaţiilor de licitaţie şi organizarea licitaţiilor pentru
adjudecarea execuţiei lucrărilor noi, participă în comisiile de licitaţie;
20. Definitivează din punct de vedere
tehnic, contractele de execuţie la lucrările de investiţii proprii şi asigură
sprijin, la cerere, în acest domeniu;
21. Urmăreşte realizarea programului
de electrificare rurală a judeţului;
22. La cerere, acordă asistenţă
tehnică în domeniul energiei electrice şi gazului metan.
Art.38
Serviciul Resurse Umane şi Consilieri Preşedinte este structura de
specialitate a aparatului propriu al Consiliului Judeţean, subordonată
preşedintelui prin care se asigură gestionarea resurselor umane, punerea în
aplicare a strategiei Guvernului privind managementul funcţiei publice şi al
funcţionarilor publici.
Art.39
Serviciul Resurse Umane şi Consilieri Preşedinte îndeplineşte următoarele
atribuţii:
1. Aplică actele normative privind salarizarea
unitară a funcţionarilor publici şi a personalului contractual pentru aparatul
propriu şi instituţii subordonate;
2. Aplică planul de ocupare a funcţiilor
publice elaborat de către Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici, în concordanţă cu nevoile instituţiei;
3. Fundamentează şi elaborează organigrama şi
statul de funcţii al instituţiei, cu respectarea prevederilor legale în
vigoare;
4. Comunică conducătorilor de compartimente din
instituţie până la 31 decembrie a fiecărui an, criteriile de performanţă
stabilite de A.N.F.P. pe baza cărora se face evaluarea performanţelor
profesionale individuale ale funcţionarilor publici;
5. Coordonează acţiunea de evaluare anuală a
performanţelor profesionale ale funcţionarilor publici şi a personalului
contractual, în raport cu obiectivele realizate, monitorizând procesul de
evaluare;
6. Elaborează programul privind pregătirea
profesională a funcţionarilor publici cu funcţii de conducere în colaborare cu
Institutul Naţional de Administraţie şi
pentru ceilalţi funcţionari cu Centrul Regional de Formare Continuă şi
urmăreşte implementarea acestor programe;
7. Întocmeşte, completează şi ţine evidenţa
dosarelor personale pentru funcţionarii publici, dosarelor personale pentru
personalul contractual precum şi pentru persoanele care ocupă funcţii de
demnitate publică alese şi ale conducătorilor instituţiilor subordonate;
8. Administrează baza de date cuprinzând
evidenţa funcţiilor publice şi datele personale ale funcţionarilor publici şi
colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în realizarea acestor
atribuţii;
9. Elaborează programul de instruire,
perfecţionare şi certificare în informatică la standarde europene (ECDL) a
funcţionarilor publici şi personalului din instituţiile subordonate, împreună
cu Compartimentul pentru Informatizarea Administraţiei Publice;
10. Elaborează regulamentul de organizare şi
funcţionare al aparatului propriu în colaborare cu directorii executivi ai
direcţiilor de specialitate şi responsabilii compartimentelor de specialitate;
11. Fundamentează necesarul de credite bugetare
pentru cheltuielile de personal din aparatul propriu şi unităţile subordonate
împreună cu Serviciul Buget-Finanţe anual şi cu ocazia rectificărilor de buget;
12. Urmăreşte actualizarea fişelor posturilor din
aparatul propriu cu atribuţii şi responsabilităţi noi, desprinse din actele
normative în vigoare;
13. Întocmeşte documentaţia în vederea
constituirii fondului de premiere potrivit legii precum şi aprobării premiilor
individuale şi a premiilor anuale;
14. Întocmeşte anual lista de avansare în grade
şi trepte profesionale, conducând lucrările de avansare, urmăreşte avansarea
debutanţilor ţinând legătura cu responsabilii de compartimente care au
debutanţi în structură şi cu îndrumătorii acestora;
15. Stabileşte încadrarea, echivalarea şi
reâncadrarea funcţiilor şi funcţionarilor publici potrivit legislaţiei în
domeniu;
16. Organizează atestarea pe funcţii publice de
conducere;
17. Organizează şi asigură procedurile legate de
depunerea jurământului de către funcţionarii publici;
18. Asigură programarea şi reprogramarea anuală a
concediilor de odihnă şi urmăreşte efectuarea acestora în cursul anului, ţine
evidenţa concediilor suplimentare şi a concediilor de studii pentru angajaţii
autorităţii;
19. Ţine evidenţa concediilor fără salariu, a
absenţelor nemotivate şi a sancţiunilor în vederea completării în carnetul de
muncă şi în registrul de evidenţă al salariaţilor;
20. Are în evidenţă carnetele de muncă ale
salariaţilor, drepturile salariale şi completează toate modificările în aceste
documente şi în registrul general de evidenţă al salariaţilor;
21. Completează dosarul de pensionare al
salariaţilor şi urmăreşte depunerea lor în vederea stabilirii drepturilor de
pensie în termenele legale;
22. Eliberează adeverinţe privind drepturile
salariale şi vechimea în muncă pentru foştii salariaţi ai instituţiei care
depun dosarele de pensionare în vederea stabilirii drepturilor de pensie;
23. Organizează concursuri pentru ocuparea posturilor
vacante din aparatul propriu şi a posturilor de directori ai instituţiilor
subordonate îndeplinind toate formalităţile şi
respectarea legislaţiei în domeniu;
24. Pregăteşte documentele pentru angajare,
transfer, redistribuire, încetare şi suspendare a raporturilor de serviciu,
desfacere a contrac tului de muncă şi le supune aprobării ordonatorului de
credite;
25. Conduce baza de date privind evidenţa
personalului cu obligaţii militare şi mobilizare la locul de muncă în registrul
cu caracter secret şi pe fişele de evidenţă, comunică Centrului Militar
Judeţean modificările survenite, când este cazul;
26. Asigură păstrarea în condiţii de securitate a
acestor documente şi a secretului de serviciu;
27. Analizează şi supune spre aprobare
documentaţiile privind acordarea unor sporuri pentru condiţii deosebite, atât
pentru salariaţii din aparatul propriu cât şi pentru instituţiile subordonate;
28. Face rapoarte şi informări din domeniul său
de activitate din proprie iniţiativă sau la solicitarea preşedintelui
Consiliului Judeţean;
29. Face rapoarte statistice din domeniu şi le
prezintă la termenele stabilite;
30. Face expuneri de motive şi proiecte de
hotărâri privind domeniul său de activitate atât pentru aparatul propriu cât şi
pentru instituţiile şi serviciile subordonate autorităţii;
31. Coordonează activitatea consiliilor locale în
vederea aplicării unitare a actelor normative privind salarizarea;
32. Acordă asistenţă tehnică la solicitarea
consiliilor locale în vederea aplicării legislaţiei în domeniul salarizării,
elaborării statelor de funcţii, organizării concursurilor, angajării
personalului, transferul, redistribuirea, avansarea şi încetarea raporturilor
de serviciu pentru funcţionarii publici şi personalul contractual;
33. Împreună cu primăriile face programul anual
de pregătire şi perfecţionare profesională ce se va derula prin I.N.A. şi
Centrul Regional de Pregătire Profesională;
34. Conduce şi centralizează baza de date privind
evidenţa funcţiilor publice şi datele personale ale funcţionarilor publici de la aurorităţile
locale şi o transmite anual Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici;
35. Susţine activitatea comisiei de disciplină şi
a comisiei paritare în soluţionarea cazurilor şi pune la dispoziţia
preşedinţilor celor două comisii toate documentele solicitate;
36. Împreună cu Compartimentul de
Informatizare a Administraţiei Publice
identifică situaţia utilizării instrumentelor tehnologiei informaţionale de
către funcţionarii din primării şi propune programe de instruire model ECDL
(Licenţa Europeană de Operare pe Computer);
37. Eliberează la cerere, adeverinăţe de serviciu
pentru salariaţii Consiliului Judeţean, adeverinţe privind calitatea de
consilier judeţean şi alte tipuri de adeverinţe privind calitatea de salariat;
38. Asigură întocmirea şi eliberarea
legitimaţiilor de serviciu pentru personalul din aparatul propriu, a
legitimaţiilor de control, a legitimaţiilor pentru consilierii judeţenei şi
pentru membri comisiei A.T.O.P:
39. Asigură arhivarea documentelor din domeniu
său de activitate conform actelor normative în vigoare;
40. Dă relaţii în legătură cu activitatea sa
organelor de control din unitate;
41. Participă la controalele tematice pe probleme
de specialitate la instituţiile, regiile
autonome cu specific deosebit, societăţile comerciale din subordinea
Consiliului Judeţean;
42. Prezintă informări din domeniul său de
activitate în Delegaţia Permanentă a Consiliului Judeţean şi în comisiile de
specialitate;
43. Participă la şedinţele ordinare sau
extraordinare ale Consiliului Judeţean şi ale comisiilor de specialitate
când se dezbat proiecte de hotărâri
motivate şi fundamentate de către specialiştii din cadrul serviciului;
44. Verifică scrisorile şi sesizările repartizate
şi le rezolvă în termen;
45. Execută şi alte lucrări de specialitate
încredinţate de către conducerea
Consiliului Judeţean;
46. Colaborează şi serviciile din cadrul
direcţiilor de specialitate, cu compartimentele Consiliului Judeţean, cu toate
unităţile din subordine şi cu consiliile locale în vederea elaborării unor
lucrări;
47. Prezintă preşedintelui propuneri
de rezolvare a cererilor şi sesizărilor adresate acestuia;
48. Urmăreşte executarea
dispoziţiilor cu caracter normativ sau individual emise de preşedinte, precum
şi îndeplinirea măsurilor dispuse de către acesta;
49. Desfăşoară la solicitarea
preşedintelui acţiuni tematice de control privind activitatea serviciilor de
specialitate din aparatul propriu şi instituţiile subordonate, face rapoarte
scrise şi informări, pe care le prezintă preşedintelui;
50. Acordă sprijin, consultanţă şi
asistenţă juridică pentru autorităţile administraţiei publice locale
constituite la nivelul comunelor din judeţ, la solicitarea acestora, asigurând
în acelaşi timp reprezentarea lor în faţa instanţelor judecătoreşti, în baza
delegării date de preşedinte;
51. Asigură relaţia cu mass media,
promovând o imagine reală şi corectă a activităţii instituţiei şi a
preşedintelui;
52. Urmăreşte prevederile legale
privind liberul acces la informaţiile de interes public;
53. Participă, la solicitarea
preşedintelui, la acţiuni ale instituţiilor de cultură , asistenţă socială,
educativ – ştiinţifice, sportive, reprezentând instituţia;
54. Colaborează la întocmirea unor
proiecte de Hotărâri ale Guvernului şi Consiliului Judeţean;
55. Pot participa la şedinţele
comisiilor de specialitate, dacă sunt invitaţi;
56. Îndeplineşte alte sarcini
încredinţate de preşedintele Consiliului Judeţean;
57. Acţionează ca împuternicit al
preşedintelui Consiliului Judeţean, în relaţiile cu consiliile locale,
primăriile din judeţ şi alte organe şi organizaţii locale şi centrale în
domeniile specifice administraţiei publice.
Art.
40 Activitatea de audit public intern din cadrul Consiliului Judeţean Mureş
se exercită prin intermediul Compartimentului de Audit Intern, asupra tuturor
activitaţilor desfăşurate în cadrul entităţii publice, inclusiv asupra
activităţilor entităţilor subordonate care nu au înfiinţat un asemenea
compartiment, cu privire la formarea şi utilizarea fondurilor publice, precum
şi la administrarea patrimoniului public.
Compartimentul de audit intern
desfăşoară o activitate funcţional independentă şi obiectivă, care dă asigurări
şi consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor şi
cheltuielilor publice, perfecţionând activităţile Consiliului Judeţean şi a
unităţilor subordonate, ajută entitatea publică să îşi îndeplinească
obiectivele printr-o abordare sistematică şi metodică, care evaluează şi
îmbunătăţeşte eficienţa şi eficacitatea sistemului de conducere bazat pe
gestiunea riscului, a controlului şi a proceselor de administrare.
Art.41 Atribuţiile Compartimentului de Audit Intern
sunt :
1. Elaborează norme metodologice
specifice entităţii publice în care îşi desfăşoară activitatea, cu avizul
UCAAPI;
2. Elaborează proiectul planului
anual de audit public intern;
3. Efectuează activităţi de audit
public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control
ale entităţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de
legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate.
Compartimentul de Audit Intern este obligat să auditeze, cel puţin o dată la 3
ani, fără a se limita numai la acestea, următoarele activităţi şi operaţiuni:
-
angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect
obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare;
-
plăţile din fonduri publice, inclusiv din fonduri de la Comunitatea
Europeană;
-
vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul
privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
-
concesionarea sau închirierea de
bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor
administrativ-teritoriale;
-
constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi
stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la
încasarea acestora;
-
alocarea creditelor bugetare;
-
sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
-
sistemul de luare a deciziilor;
-
sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel
de sisteme;
-
sistemele informatice.
4. Informează Uniunea Centrală de
Armonizare a Auditului Public Intern
reprezentanţi în teritoriu prin Direcţia Generală a Finanţelor Publice
Mureş, despre recomandările neînsuşite de către conducătorul entităţii publice
auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
5. Raportează periodic asupra
constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale
de audit;
6. Elaborează raportul anual al
activităţii de audit public intern;
7. În cazul identificării unor
iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat conducătorului
entităţii publice şi structurii de control intern abilitate;
8. Îndeplineşte orice alte atribuţii din domeniul de
activitate încredinţate de preşedintele Consiliului Judeţean.
Art.42 Compartimentul
de Audit Intern auditează acţiunile şi
activităţile desfăşurate atât în cadrul aparatului propriu al Consiliului
Judeţean cât şi la următoarele instituţii subordonate: Muzeul Judeţean Mureş,
Biblioteca Judeţeană Mureş, Filarmonica de Stat Mureş, Ansamblul Artistic
Mureşul, Teatrul pentru copii şi tineret ARIEL,Teatrul Naţional Tg.Mureş,
Centrul ptr.Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Mureş, Şcoala de
Artă şi Meserii Tg.Mureş, Redacţia Revistei VATRA, Redacţia Revistei LATO,
Administraţia Palatului Culturii Tg.Mureş, Centrul Militar Judeţean Mureş,
Inspectoratul pentru Protecţia Civilă Mureş, Direcţia Judeţeană de Asistenţă
Socială Mureş, Şcoala Specială nr.1 Tg.Mureş, Şcoala Specială nr.2 Tg.Mureş,
Şcoala profesională spec.nr.6 Apalina-Reghin.
Pentru agenţii economici,
respectiv S.C. SURM S.A., R.A. Aeroportul Tg.Mureş şi S.C. Drumuri şi Poduri
Mureş S.A., auditul se efectuează numai în ceea ce priveşte gestionarea
fondurilor publice alocate de la buget prin intermediul Consiliului Judeţean
şi/sau administrarea patrimoniului public.
DISPOZIŢII FINALE
Art. 43 Toţi salariaţii din aparatul
propriu al Consiliului Judeţean Mureş sunt obligaţi să cunoască, să respecte şi
să aplice prevederile prezentului regulament. În acest scop, Serviciul Resurse
Umane şi Consilieri Preşedinte va asigura transmiterea regulamentului
direcţiilor din cadrul aparatului propriu iar şefii serviciilor îl vor aduce la
cunoşţinţa salariaţilor din compartimentele pe care le conduc.
Art.44 Neîndeplinirea în condiţii
corespunzătoare şi la termenele stabilite a obligaţiilor prevăzute în prezentul
regulament de către salariaţi, se sancţionaţi după caz, disciplinar,
administrativ, material sau penal.
Art.45 Prezentul regulament va fi
completat ori de câte ori apar modificări în prevederile legale în baza cărora
a fost elaborat, inclusiv în cazul în care se modifică organigrama.