Anexă
la Hotărârea nr.7/2004
de organizare și
funcționare al aparatului propriu al Consiliului Județean Mureș
CAPITOLUL
I
DISPOZIȚII GENERALE
Art.1
În conformitate cu prevederile art.122 din Constituția României și ale
art.101 alin.1 din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală,
Consiliul Județean Mureș este autoritatea administrației publice județene
pentru coordonarea activității consiliilor locale, comunale și orășenești în
vederea realizării serviciilor publice de interes județean.
Art.2 Pentru îndeplinirea atribuțiilor
conferite de legislația în vigoare, Consiliul Județean Mureș organizează și
asigură funcționarea unui aparat propriu de specialitate subordonat
președintelui acestuia.
Art.3
În funcție de specificul atribuțiilor, aparatul propriu de specialitate
este organizat în direcții, servicii și compartimente, care asigură realizarea
atribuțiilor autorității administrației publice județene, stabilite prin lege
și alte acte normative, precum și cele ce decurg din propriile hotărâri.
Structurile aparatului propriu de specialitate au fiecare o competență proprie,
rezultată fie direct din lege, fie din prezentul regulament, pe care o exercită
realizând acte administrative pregătitoare și operațiuni tehnico-materiale. Ele
nu au capacitatea decizională și nici
dreptul de a iniția proiecte de hotărâri, ci doar abilitatea legală de a
fundamenta prin rapoarte de specialitate, studii, referate etc., sub aspect
legal, formal, de eficiență și/sau eficacitate procesul decizional realizat de
Consiliul Județean, Delegația Permanentă, Președintele Consiliului Județean și
Secretarul General al județului.
Art.4
Organigrama, statul de funcții, numărul de personal din aparatul propriu
se aprobă conform legii, la propunerea președintelui, prin hotărâre a
Consiliului Județean. Aparatul propriu al Consiliului Județean se organizează
în direcții, servicii și compartimente, după cum urmează:
-
Direcția Juridică și Administrație Publică
-
Direcția Buget-Finanțe și Asistență Economică
-
Direcția Administrativ, Gospodărire
-
Serviciul Urbanism și Amenajarea Teritoriului
-
Direcția Tehnică Drumuri, Poduri Județene și Investiții
-
Serviciul Resurse Umane și Consilieri Președinte
-
Compartimentul de Audit Intern
Art.5
Președintele Consiliului Județean răspunde de buna funcționare a
aparatului propriu de specialitate pe care îl conduce și îl controlează.
Vicepreședinții și secretarul general al
județului asigură conducerea, coordonarea și controlul activității desfășurate
în cadrul structurilor aparatului
propriu de specialitate, în
conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a
Consiliului Județean Mureș și dispozițiile președintelui acestuia.
Art.6
Conducerea direcțiilor de specialitate este asigurată prin directorii
executivi, care programează, organizează, coordonează și controlează
activitatea personalului din subordine, conform prevederilor organigramei și
fișei postului și prezentului regulament. Directorii executivi ai direcțiilor
aparatului propriu de specialitate au obligația de a colabora între ei, cu
conducătorii serviciilor publice de interes județean de sub autoritatea
Consiliului Județean Mureș, cu autoritățile administrației publice locale din
județ, cu șefii serviciilor deconcentrate ale ministerelor și celorlalte organe
în scopul de a asigura îndeplinirea competențelor legale ce revin Consiliului
Județean Mureș în condițiile de legalitate, oportunitate și eficiență.
Art.7 Aparatul propriu de specialitate
al Consiliului Județean Mureș, cuprinde două categorii de personal, după cum
urmează:
a) funcționari publici, cărora le
sunt aplicabile dispozițiile Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor
publici, cu modificările și completările ulterioare, completate cu prevederile
legislației muncii;
b) personalul angajat cu contract
individual de muncă, care nu are calitatea de funcționar public și căruia îi
sunt aplicabile exclusiv prevederile legislației muncii.
Ambelor categorii de personal din
aparatul propriu de specialitate, li se vor aplica, în mod corespunzător,
dispozițiile prezentului regulament.
Art.8
În scopul organizării aplicării legii și a celorlalte acte normative,
aparatul propriu de specialitate al Consiliului Județean, îndeplinește
următoarele atribuții generale:
a)
punerea în aplicare a legilor și a celorlalte acte normative, inclusiv a
hotărârilor adoptate de Consiliul Județean Mureș și a dispozițiilor emise de
președintele acestuia;
b)
elaborarea proiectelor de acte normative și a altor reglementări specifice
autorității precum și asigurarea avizării acestora;
c)
elaborarea proiectelor, studiilor, programelor, prognozelor, rapoartelor și
altor documente pe care se fundamentează procesul decizional din cadrul
Consiliului Județean;
d)
acordă, la cererea autorităților administrației publice locale din județ,
asistență juridică, economică, tehnică și de altă natură;
e)
exercită activități de îndrumare și control, conform prevederilor legale în
vigoare și în condițiile prezentului regulament;
f)
realizează controlul și auditul public intern pentru autoritate și instituțiile
subordonate;
g)
realizează activități, în conformitate cu strategia de informatizare a
administrației publice;
h)
îndeplinește orice alte atribuții ce decurg din legislația în vigoare,
hotărârile Consiliului Județean și dispozițiile emise de președinte;
i)
răspunde în condițiile legii și ale prezentului regulament, pentru întreaga
activitate desfășurată.
Detalierea
atribuțiilor pentru fiecare structură din cadrul aparatului propriu al
Consiliului Județean, este redată în capitolul în capitolul II al prezentului
regulament, iar individualizarea atribuțiilor pentru fiecare funcționar public
ori salariat, se regăsește în fișa postului.
CAPITOLUL II
ATRIBUȚIILE
DIRECȚIILOR, SERVICIILOR ȘI COMPARTIMENTELOR DIN STRUCTURA APARATULUI PROPRIU
DE SPECIALITATE
DIRECȚIA JURIDICĂ ȘI ADMINISTRAȚIE PUBLICÃ
Art.9. Direcția
Juridică și Administrație Publică este compartimentul de specialitate al
Consiliului Județean care asigură funcționalitatea aparatului propriu și a
Consiliului Județean și coordonează activitatea consiliilor locale cu privire la organizarea și funcționarea lor
în cadrul și cu respectarea prevederilor legale. Prin Serviciul juridic se
reprezintă județul și Consiliul Județean la instanțele judecătorești.
Art.10. În
colaborare cu celelalte compartimente Direcția Juridică și Administrație
Publică asigură pregătirea materialelor pentru președinte, Delegația
Permanentă, comisiile pe domenii de specialitate si Consiliul Județean.
Art.11. În
scopul îndeplinirii atribuțiilor ce-i revin potrivit reglementărilor în vigoare, va colabora cu toate
compartimentele Consiliului Județean, ale Prefecturii Județului Mureș, cu
serviciile descentralizate precum si cu departamentele de resort din cadrul
Ministerului Administrației și Internelor și ale altor autorități și instituții
publice centrale.
Art.12. Direcția
Juridică și Administrație Publică are următoarea structură organizatorică:
A. Serviciul juridic și stare
civilă
B. Serviciul administrație
publică și secretariat
13(1). Atribuțiile
Serviciului cu specific juridic-contencios urmăresc asigurarea legalității activității și actelor Consiliului județean
și reprezentarea în fața instanțelor judecătorești a Consiliului județean și a
consiliilor locale, la cerere. În acest scop:
1. Reprezintă Consiliul Județean în
relațiile cu instanțele judecătorești,
inclusiv în contencios administrativ;
2. Reprezintă la cerere, consiliile
locale din județ în relațiile cu instanțele judecătorești, întocmind în numele
acestora acțiuni civile, cereri reconvenționale, întâmpinări, apeluri,
recursuri, cereri de intervenție în acțiuni aflate la instanțele judecătorești,
etc., acordându-le asistență juridică de specialitate în problemele cu care se
confruntă;
3. Acordă asistență juridică de
specialitate instituțiilor aflate sub autoritatea consiliului județean, la
cerere, le reprezintă în fața instanțelor judecătorești, întocmind în numele
acestora acțiuni judecătorești, întâmpinări, apeluri, recursuri și alte acte de
procedură:
4. Acordă asistență de specialitate
personalului din aparatul propriu al consiliului județean, în îndeplinirea
sarcinilor de serviciu;
5. Participă la întocmirea de
proiecte de legi, ordonanțe și hotărâri de guvern și urmărește stadiul
promovării lor;
6. Analizează și formulează
observații la proiectele de acte normative;
7. Avizează proiecte de contracte
economice și orice alte acte care angajează răspunderea patrimonială a
consiliului județean;
8. Se pronunță asupra legalității
proiectelor de hotărâri ce urmează a fi supuse aprobării consiliului județean;
9. Reprezintă Comisia județeană
pentru aplicarea Legii nr.112/1995 în relațiile cu instanțele judecătorești;
10. Ține evidența dosarelor Comisiei
județene pentru aplicarea Legii nr.112/1995;
11. Gestionează baza informatizată de
date cuprinzând cererile înaintate Comisiei județene pentru aplicarea Legii
nr.112/1995, soluțiile date de comisie și de instanțele judecătorești, în
contestațiile formulate de cetățeni împotriva hotărârilor comisiei;
12. La solicitarea Comisiei județene
de aplicare a Legii nr.10/2001 sau la cererea cetățenilor, cercetează și
eliberează copii ale documentelor referitoare la condițiile trecerii la stat a
unor imobile precum și plata despăgubirilor acordate;
13. Eliberează copii după actele
aflate în dosarele Comisiei județene pentru aplicarea Legii nr.112/1995;
14. Ia măsurile necesare pentru
obținerea titlurilor executorii și sprijinirea executării acestora;
15. Participă la comisiile de
licitații, la organizarea și desfășurarea licitațiilor pentru achiziția de
bunuri, servicii și lucrări pentru consiliul județean sau la instituțiile
aflate sub autoritatea acestora;
16. Întocmește și înaintează pentru promovare, note, referate, constatări
și proiecte de dispoziție și proiecte de hotărâri;
17. Analizează și întocmește
răspunsuri la cererile și sesizările cetățenilor, repartizate; Serviciului
juridic și stare civilă;
18. Asigură din partea aparatului
propriu al consiliului județean un reprezentant la ședințele Comisiei pentru
administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea
drepturilor și libertăților cetățenilor, acesta având sarcina de a transmite
conducerii executive a consiliului județean problemele dezbătute în ședințele
comisiei, obiectivele pe care acestea și le propune pentru viitor, asigurând în
același timp, sprijin de specialitate membrilor comisiei în activitatea
desfășurată;
19. Efectuează îndosarierea actelor
serviciului și predarea lor la arhivă;
20. Ține evidența litigiilor, a
termenelor de judecată, precum și a corespondenței repartizate;
21. Păstrează și pune la dispoziția
compartimentelor de specialitate ale aparatului propriu al consiliului
județean, fondul de acte normative existent în arhiva.
13(2).
Atribuțiile Serviciului cu privire la
activitatea de stare civilă sunt următoarele:
SERVICIUL
ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ ȘI SECRETARIAT
Art.14. Serviciul
Administrație Publică și Secretariat asigură coordonarea și îndrumarea
activității consiliilor locale pentru aplicarea unitară a legilor, a actelor
normative emise de autoritățile publice centrale precum și a hotărârilor
Consiliului Județean, în principal, în domeniul organizării și funcționării
lor. În
acest scop desfășoară activități, precum:
Art.15 Direcția Buget-Finanțe și
Asistență Economică este componenta aparatului propriu a consiliului județean
prin intermediul căreia se analizează și propun măsuri pentru serviciile
publice subordonate în domeniile: buget, finanțe, organizare, contabilitate,
administrarea patrimoniului și informatizare, controlează și ia măsuri în
domeniul gestionării patrimoniului public și privat al serviciilor publice
județene, în activitatea de turism și de prestări servicii, elaborează programe
și prognoze de dezvoltare regională și locală, coordonează și sprijină
consiliile locale în domeniile mai sus enumerate.
Art.16 Activitatea Direcției Buget-Finanțe
și Asistență Economică este condusă de un director executiv, se desfășoară sub
directa coordonare , îndrumare și control a vicepreședintelui și are următoarea
structură funcțională:
A. Serviciul Buget-Finanțe
B. Compartiment
Contabilitate-Financiar
C. Compartiment pentru
Informatizarea Administrației Publice
D. Compartiment Patrimoniu
E. Serviciul Dezvoltare Regională,
Integrare Europeană și Programe Prognoză
În îndeplinirea atribuțiilor ce
îi revin, direcția colaborează cu celelalte direcții din cadrul aparatului
propriu de specialitate, cu instituțiile și serviciile publice, precum și cu
compartimentele de specialitate ale autorirăților administrației publice
centrale și locale.
Art.17 Activitatea Serviciului Buget-Finanțe se desfășoară în
conformitate cu actele normative care reglementează atribuțiile specifice, după
cum urmează:
1. Coordonează și sprijină
activitatea consiliilor locale privind aplicarea legislației în domeniul
bugetar financiar;
2. Coordonează și sprijină
activitatea serviciilor și instituțiilor subordonate privind:
-
aplicarea legislației în domeniul bugetar financiar;
-
întocmirea și fundamentarea bugetelor acestora.
3. Coordonează, analizează și
propune măsuri în domeniul său de activitate pentru serviciile publice
subordonate Consiliului Județean;
4. Verifică și analizează proiectele
bugetelor proprii ale instituțiilor subordonate;
5. Stabilește împreună cu D.G.F.P.
dimensionarea veniturilor proprii ale bugetelor locale, nivelul cheltuielilor
și stabilește echilibrul bugetar necesar consiliilor locale, având la bază
propunerile unităților administrativ-teritoriale;
6. Elaborează normative de
cheltuieli, care să stea la baza determinării cuantumului de echilibrare a
bugetelor locale;
7. Propune repartizarea, pe
trimestre, pe consilii locale a sumelor defalcate din impozitul pe venit și le
supune aprobării ;
8. Centralizează și arhivează
situațiile privind monitorizarea finanțării învățământului preuniversitar de
stat din județ;
9. Constituie baza de date privind
veniturile și cheltuielile primăriilor din județ;
10. Propune repartizarea pe
trimestre, pe consilii locale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată
pentru:
-
subvenționarea energiei termice livrate populației;
-
finanțarea instituțiilor de învățământ preuniversitar de stat, creșe și
centre locale de consultanță agricolă;
11. Operează pe calculator programele
proprii specifice domeniului de activitate;
12. Întocmește sinteze, rapoarte,
informări din domeniul său de activitate solicitate de ministerele de resort ;
13. Întocmește circularele pentru
unitățile administrativ-teritoriale din județ în vederea comunicării sumelor
aprobate la echilibrare prin hotărâri ale Consiliului Județean;
14. Efectuează descărcarea de pe
suport magnetic a bugetelor pe programe și a detalierilor instituțiilor
subordonate. Realizează analiza și modificarea acestora în vederea elaborării
hotărârii de aprobare a bugetului Consiliului Județean;
15. Calculează și stabilește sumele
acordate cu titlu de salarii pentru personalul neclerical din județul Mureș,
urmărește încadrarea în prevederile trimestriale și anuale;
16. Participă la ședințele comisiilor
de specialitate ale Consiliului Județean, susține proiectele de hotărâri spre
avizare, prezintă rapoarte, informări și alte materiale, la solicitarea
consilierilor și informează conducerea executivă despre acestea;
17. Centralizează solicitările de
acordare a ajutoarelor sociale, evidențiază împărțirea pe localități și
urmărește încadrarea în trimestrialitate;
18. Analizează modul de fundamentare
a bugetelor centrelor de recuperare și reabilitare a persoanelor cu handicap
din județ, propune spre aprobare repartizarea de sume defalcate din impozitul
pe venit pentru finanțarea acestora;
19. Calculează necesarul de subvenții
la diferența de preț la energia termică livrată populației; evidențiază
împărțirea sumelor acordate cu titlu de subvenții pe localități și urmărește
încadrarea în trimestrialitate;
20. Efectuează confruntarea
exactității datelor din execuția de la trezorerie cu evidența proprie;
21. Analizează și avizează
deschiderea de credite pentru ordonatorii terțiari și activitățile proprii cu
încadrarea în nivelul de cheltuieli aprobat pe trimestre, capitole și articole;
22. Întocmește și supune spre
aprobare contul de execuție a bugetului de venituri și cheltuieli al
Consiliului Județean;
23. Supune spre aprobare utilizarea
fondului propriu de rulment, în situația ivirii golurilor de venituri proprii,
față de bugetul aprobat;
24. Analizează cu ordonatorii
terțiari propunerile de virări de credite între capitolele și articolele
aceluiași capitol și le supune spre aprobare;
25. Elaborează programe specifice
domeniului de activitate la nivelul județului;
26. Analizează cererile ordonatorilor
terțiari și necesitățile proprii de fonduri bugetare și propune suplimentarea
acestora din rezerva bugetară;
27. Analizează veniturile proprii ce
se realizează peste prevederile bugetare și propune utilizarea acestora în
funcție de necesitățile urgente;
28. Primește, verifică, analizează și
centralizează dările de seamă ale ordonatorilor terțiari și cele proprii,
privind execuția bugetului;
29. Analizează și propune spre
aprobare soluționarea reclamațiilor și sesizărilor din domeniul său de
activitate;
30. Întocmește raportări statistice
din domeniul său de activitate;
31. Îndeplinește alte atribuții
prevăzute în actele normative în vigoare, precum și hotărârile și dispozițiile
organului județean;
32. Efectuează îndosarierea actelor
și predarea lor la arhivă.
Art.18 Activitatea Compartimentului
Contabilitate-Financiar se desfășoară în conformitate cu actele normative care
reglementează atribuțiile specifice, după cum urmează:
1. Coordonează și sprijină
activitatea consiliilor locale privind aplicarea legislației în domeniul
financiar contabil;
2. Coordonează, analizează și
propune măsuri din domeniul său de activitate pentru serviciile publice
subordonate direct Consiliului Județean;
3. Ține evidența contabilă sintetică
și analitică pentru cheltuielile efectuate în cadrul: aparatului propriu;
Apărare Civilă; Centrul Militar Județean precum și pe următoarele capitole
bugetare:
- 57.02 învățământ
- 59.02 cultură
- 63.02 servicii de
dezvoltare publică
- 68.02 transport
și comunicații
- 72.02 alte
acțiuni
- 96.02 cheltuieli
cu destinație specială
4. Ține evidența analitică a
veniturilor după natura lor;
5. Efectuează deschiderile de
credite pentru cheltuielile proprii;
6. Alimentează conturile pentru
instituțiile de cultură subvenționate;
7. Urmărește încadrarea în
prevederile bugetare aprobate a plăților de casă;
8. Verifică referatele de necesitate
depuse de servicile de specialitate și serviciile publice subordonate și
întocmește comenzi în vederea aprovizionării;
9. Întocmește ordinele de plată în
vederea achitării facturilor și a altor obligații;
10. Participă împreună cu
compartimentul administrativ și compartimentul patrimoniu la inventarierea
anuală a patrimoniului public și privat propriu și al serviciilor publice
subordonate și supune spre aprobare rezultatele inventarierii;
11. Calculează drepturile de salarii
și reținerile datorate pentru personalul propriu;
12. Eliberează adeverințe
personalului propriiu cu privire la drepturile de personal;
13. Efectuează verificarea
drepturilor de cheltuieli pentru deplasări și detașări;
14. Întocmește lunar balanța de
verificare iar trimestrial și anual dările de seamă contabile;
15. Întocmește lunar dări de seamă
statistice;
16. Achită drepturile personalului și
efectuează alte plăți și decontări în relație cu banca;
17. Urmărește încasarea chiriilor și
a cotei părți din cheltuielile comune;
18. Urmărește încasarea debitelor
conform prevederilor legale;
19. Ține evidența contractelor cu diverși
furnizori;
20. Conduce registrul de control
financiar preventiv propriu;
21. Efectuează operațiunile de
încasări și plăți prin caseria proprie;
22. Efectuează decontările prin
trezorerie și celelalte bănci;
23. Întocmește documentațiile pentru
licitațiile valutare în vederea obținerii de valută pentru deplasările în
străinătate;
24. Gestionează și eliberează
biletele CFR pentru urmașii și răniții Revoluției din Decembrie 1989, în
conformitate cu instrucțiunile
Secretariatului de Stat pentru Revoluționari;
25. Achită ajutorul financiar primit
de la Fundația Fondul Libertatea;
26. Efectuează controlul preventiv
asupra cheltuielilor ce se realizează din bugetul propriu al Consiliului
Județean, în afara celor din domeniul salarizării, investițiilor și
reparațiilor;
27. Fundamentează și propune nivelul
bugetului propriu de venituri și cheltuieli, precum și modificări în
trimestrialitate, virări de credite și suplimentări de cheltuieli din rezerva
bugetară;
28. Îndeplinește alte atribuții
prevăzute în actele normative în vigoare, precum și în hotărârile și
dispozițiile organului județean;
29. Operează pe calculator programele
proprii specifice domeniului de activitate;
30. Întocmește sinteze, rapoarte,
informări din domeniul său de activitate;
31. Analizează și supune spre
aprobare soluționarea cererilor, reclamațiilor și sesizărilor din domeniul său
de activitate;
32. Efectuează îndosarierea actelor și predarea
lor la arhivă.
COMPARTIMENTUL PENTRU INFORMATIZAREA ADMINISTRAȚIEI PUBLICE
Art.19 Compartimentul
pentru Informatizarea Administrației Publice coordonează aplicarea Srategiei de
informatizare a administrației publice locale din județul Mureș, sprijină
consiliile locale și unitățile subordonate Consiliului Județean pentru
aplicarea HG 1007/2001 privind aprobarea
Strategiei Guvernului privind informatizarea administrației publice și
adaptează Strategia de informatizare a administrației publice locale la
situațiile și necesitățile actuale, conform Strategiei naționale de
informatizare și implementare în ritm accelerat a societății informaționale și
a Programului de acțiuni privind utilizarea pe scară largă și dezvoltarea
sectorului tehnologiilor informaționale în România.
Art.20 Desfășoară
activități pentru creșterea eficienței operaționale în cadrul organismelor
administrației publice centrale și locale, asigurarea accesului la informații
prin tehnologii informaționale pentru utilizatorii finali ai serviciilor
administrației publice; informatizarea serviciilor publice care au contact
direct cu cetățenii
Art.21
Asigură aplicarea masurilor cuprinse în Legea 161/2003 și HG 504/2003 pentru aprobarea Programului de aplicare a Legii
nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în
exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri,
prevenirea și sancționarea corupției, referitoare la informatizarea unor
activități și a Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes
public, HG 1007/2001 și ORDINUL nr. 252/2003 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind instruirea și specializarea în domeniul informaticii a
funcționarilor publici prevede modalitatea de desfășurare a procesului de
instruire în domeniul informaticii a personalului din cadrul autorităților și
instituțiilor publice centrale și locale.
Art.22 Compartimentul
pentru Informatizarea Administrației Publice este implicat în utilizarea
site-urilor e-licitație, e-statistică și respectarea HG 1085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor
publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției,
referitoare la implementarea Sistemului Electronic Național
Art.23 Compartimentul pentru Informatizarea
Administrației Publice
1. Coordonează și sprijină activitatea consiliilor locale
privind:
-
informatizarea activității administrației publice (municipii, orașe,
comune)
-
pregătirea personalului pentru operarea pe calculator;
-
coordonarea activități în rețeaua Intranet
-
elaborarea de programe specifice activității primăriilor
-
instalarea și întreținerea aplicațiilor elaborate în cadrul consiliului
județean
-
sprijinirea primăriilor în achiziția de echipamente de calcul
2.Coordonează
și sprijină activitatea instituțiilor subordonate privind:
-
informatizarea activității acestora
-
coordonarea activități în rețeaua Intranet
-
instalarea și întreținerea aplicațiilor elaborate în cadrul consiliului
județean
-
sprijinirea în achiziția de echipamente de calcul
3. Elaborează în colaborare cu
compartimentele Consiliului Județean, programul pentru lucrările și
activitățile ce se vor executa cu ajutorul tehnicii de calcul și-l supune spre
aprobare;
4. Colaborează cu instituțiile
specializate și cu consiliile locale în elaborarea unor studii de informatizare
a administrației locale și județene;
5. Consultă legislația pentru a fi
aplicată în elaborarea aplicațiilor;
6. Urmărește legalitatea acțiunilor
întreprinse;
7. Elaborează integral sau participă
la elaborarea, testarea și exploatarea programelor și aplicațiilor pe tehnica
de calcul din dotare;
8. Inițiază proiecte de contracte
pentru executarea lucrărilor prestări servicii și urmărește realizarea
lucrărilor la termenele convenite stabilite;
9. Urmărește organizarea și
desfășurarea activității compartimentului, a respectării condițiilor de
proiectare, implementare și exploatare a programelor precum și a celor de
întreținere, reparare a tehnicii de calcul din dotare;
10. Verifică documentele primite spre
prelucrare din punct de vedere al conținutului, calității datelor și al
respectării termenelor de predare stabilite;
11. Prospectează piața pentru
achiziționarea de tehnică de calcul și consumabile;
12. Asigură accesul și securitatea
datelor în rețeaua Consiliului Județean și a rețelei de INTRANET;
13. Asigură buna funcționare a
rețelei de INTERNET;
14. Asigură accesul și securitatea
datelor în rețea administrator de rețea;
15. Asigură protecția stațiilor din
rețea la atacurile virușilor informatici. În cazul infestării cu viruși
izolează, neutralizează și găsește soluții de curățire a stației afectate;
16. Urmărește respectarea graficelor
de actualizare ale bazelor de date cu termene permanente de aducere la zi și
realizează efectiv actualizarea acestora;
-
asigură protecția datelor pe server
-
răspunde
solicitărilor legate de activitatea TI ale instituțiilor centrale (Ministerul
Administratiei si Internelor, Guvernul României, ANFP etc)
17. Asigură furnizarea în format
electronic și transmiterea de date către instituțiile superioare în formatul
cerut de către acestea și la termenele stabilite de către acestea;
18. Asigură instruirea și coordonarea
personalului propriu în vederea însușirii cunoștințelor necesare pentru
introducerea derularea corectă a sistemelor (programelor) informatice
proiectate; (HG 252/2003);
19. Stabilește ordinea de prelucrare
a datelor, în concordanță cu termenele de prelucrare a lucrărilor;
20. Colaborează cu unitățile
specializate, în vederea proiectării, implementării programelor informatice,
precum și pentru întreținerea, repararea și exploatarea tehnicii de calcul;
21. Face propuneri de dotare cu
tehnicii de calcul, în funcție de volumul de activitate, de complexitate și
termenele la care trebuie realizate lucrările;
22. Întocmește bugetul pe programe
pentru serviciul informatică și consiliul județean pe probleme de informatică;
23. Face propuneri și participă la
concursurile organizate pentru încadrarea personalului necesar serviciului
informatică;
24. Întocmește sinteze, rapoarte,
informări solicitate de organele centrale și județene;
25. Îndeplinește și alte atribuții prevăzute de
actele normative în vigoare, precum și hotărârile, deciziile și ordinele
organelor administrației județene.
Art.24 În strategia de modernizare a administrației
publice locale in județul Mureș, Compartimentul pentru Informatizarea
Administrației Publice are sarcina de a finaliza :
1. Legătura intranet si extranet cu primăriile
și instituțiile subordonate
2. Elaborarea și întreținerea pagini de
internet, portal conform legislației in vigoare
3. Realizarea bazei de date alfa-numerice și
geografice
4. Realizarea unui sistem integrat de securitate
a sistemului informatic
5. Cursuri de instruire in domeniul informatic
COMPARTIMENTUL PATRIMONIU
Art.25 Compartimentul Patrimoniu
urmărește cu precădere problematica serviciilor publice la nivelul județului,
interdependența cu patrimoniul aferent, în vederea asigurării condițiilor
optime de funcționare și dezvoltare a acestora.
Compartimentul Patrimoniu
îndeplinește următoarele atribuții:
25 (1) Coordonează și sprijină
activitatea consiliilor locale privind:
1. Aplicarea legislației în domeniul
agenților economici și a serviciilor publice;
2. Activitatea serviciilor publice
din învățământ, sănătate, cultură, asistență socială ș.a.;
3. Activitatea economică a agenților
economici de subordonare locală;
4. Activitatea de comerț, târguri și
oboare,
5. Activitatea de turism;
6. Înființarea serviciilor publice de
interes local;
7. Administrarea patrimoniului
public și privat;
25 (2) Coordonează activitatea agenților
economici și serviciilor publice de interes județean:
1. Întocmește regulamentele sau
statutele de funcționare, la înființarea acestora;
2. Analizează, fundamentează și
supune spre aprobare și rectificare propunerile făcute de agenți economici și
servicii publice privind bugetul de venituri și cheltuieli;
3. Analizează periodic activitatea
agenților economici pe baza bilanțurilor și a altor situații economice;
4. Sprijină agenții economici și
serviciile publice în elaborarea programelor de dezvoltare și de restructurare
a acestora;
5. Elaborează documentațiile care se
supun aprobării Consiliului Județean cu privire la privatizarea societăților
comerciale în care acesta este acționar
unic;
6. Acordă sprijin reprezentanților
AGA la societăți comerciale și consiliului de administrație la regii autonome
pentru elaborarea și încheierea contractelor de performanță cu directorii
agenților economici respectivi și analizează și urmărește îndeplinirea
obiectivelor și criteriilor de performanță;
7. Elaborează contractele de
management încheiate între Consiliul Județean și directorii instituțiilor de
cultură subordonate, analizează și urmărește îndeplinirea programelor culturale
minimale și a indicatorilor culturali;
8. Elaborează programe privind
dezvoltarea serviciilor publice;
9. Acordă asistență comercială la
solicitarea agenților economici;
10. Întocmește calendarul anual al
piețelor, târgurilor, oboarelor;
11. Elaborează programul de transport rutier, de persoane
prin servicii regulate, în trafic județean și interjudețean pentru județele
limitrofe;
25 (3) Coordonează activitatea de turism
la nivelul județului:
1. Participă alături de
reprezentanții Direcției Generale de
Autorizare și Control în Turism din cadrul Ministerului Transporturilor,
Construcțiilor și Turismului, la clasificarea structurilor de primire
turistică;
2. Asigură omologarea, modificarea
sau desființarea unor trasee turistice montane județene și pârtii de schi, prin
intermediul comisiei județene pentru omologarea traseelor turistice montane;
3. Inventariază principalele resurse
turistice;
4. Administrează registrele locale
ale patrimoniului turistic;
5. Elaborează propuneri de
dezvoltare a turismului, care stau la baza programului anual de dezvoltare a
turismului, coordonat la nivel național Consiliul Consultativ al Turismului;
6. Urmărește activitatea turistică
în așa fel încât agenții economici cu activitate în domeniul turismului să aibă
acces la resursele turistice, cu respectarea normelor de punere în valoare și
protecție a acestora;
7. Întocmește sau verifică, după caz
documentele necesare pentru obținerea certificatului de patrimoniu turistic și
asigură transmiterea datelor cuprinse în Registrul Local de Patrimoniu
Turistic, Compartimentului de Patrimoniu Turistic din Direcția de Privatizare
din cadrul Agenției Naționale de Turism în România, în vederea eliberării de
către aceasta a Certificatelor de Patrimoniu Turistic;
8. Coordonează și urmărește împreună
cu Serviciul de Dezvoltare Regională și Integrare Europeană și Programe
Prognoze, modul de realizare a unor programe ale Uniunii Europene în domeniul
turismului;
25 (4) Coordonează activitatea de
administrare a patrimoniului public și privat la nivelul județului:
1. Elaborează documentația privind intrarea
în patrimoniu și darea în administrare a unor bunuri din domeniul public și
privat al Județului, concesionarea sau închirierea acestora, după caz;
2. Întocmește contractele și actele
adiționale pentru patrimoniul administrat de consiliul județean și urmărește
derularea contractelor și a rezilierii clauzelor din contracte,
3. Participă în comisiile de
inventariere anuală și de valorificare a bunurilor din patrimoniul administrat
de Consiliul Județean;
4. Analizează propunerile
instituțiilor subordonate privind scoaterea din funcțiune a unor mijloace fixe,
precum și casarea-declasarea altor bunuri rezultate în urma inventarierii
anuale; transmiterea fără plată a unor bunuri din patrimoniul instituțiilor
subordonate către alte instituții publice și elaborează documentațiile de
aprobare în acest sens;
5. Încheie contracte, convenții
pentru consumurile de utilități (gaz, energie electrică, apă, etc.);
25 (5) Alte atribuții:
1. Participarea personalului din
cadrul compartimentului ca reprezentanți ai Consiliului Județean în diverse
asociații care privesc dezvoltarea economică a zonei montane și în diverse
comisii legate de agricultură;
2. Operează pe calculator programe
proprii, specifice domeniului său de activitate;
3. Întocmește sinteze, rapoarte,
informări din domeniul său de activitate;
4. Analizează și supune spre
aprobare soluționarea cererilor, reclamațiilor și sesizărilor din domeniul său
de activitate;
5. Efectuează îndosarierea actelor
și predarea lor la arhivă.
SERVICIUL DEZVOLTARE REGIONALĂ, INTEGRARE EUROPEANĂ ȘI
PROGRAME PROGNOZE
Art.26 În vederea asigurării unei administrații eficiente în domeniul afacerilor
europene și a instituționalizării unui sistem coerent de lucru care să asigure
conceperea, promovarea și administrarea programelor de dezvoltare
economico-socială ale județului în cadrul strategiilor de dezvoltare convenite,
precum și pentru a putea stabili și aplica măsurile ce se impun pentru accelerarea
procesului de dezvoltare și a crea condiții necesare pentru atragerea de
diverse resurse financiare, serviciul are următoarele atribuții:
1. Identifică, elaborează și
promovează programe de dezvoltare economică și socială a județului;
2. Sprijină autoritățile publice
locale și colaborează cu acestea pentru
elaborarea de programe și prognoze de dezvoltare proprii;
3. Asigură asistență tehnică
autorităților publice locale și instituțiilor publice subordonate în acțiunea
de întocmire a cererilor de finanțare pentru diferite proiecte de dezvoltare
proprii;
4. Susține relații de parteneriat cu
toți factorii de promovare economică și socială a județului, persoane fizice,
juridice sau alte instituții;
5. Informează autoritățile locale,
instituțiile publice și societatea civilă cu privire la Uniunea Europeană,
instituțiile acesteia, statele membre și cele candidate, precum și asupra
costurilor și beneficiilor aderării României la Uniunea Europeană, prin Centrul
de Informare EUROPA-MUREȘ;
6. Informează autoritățile locale,
instituțiile publice și societatea civilă cu privire la sprijinul investițional
al Uniunii Europene, pentru dezvoltarea regională;
7. Identifică surse și programe de
finanțare interne și externe pentru punerea în aplicare a proiectelor proprii
ale Consiliului Județean sau la cerere, a proiectelor consiliilor locale și
instituțiilor publice subordonate;
8. Reprezintă interesele județului
Mureș în relația cu Agenția pentru Dezvoltare Regională CENTRU, precum și în relația cu alți
potențiali parteneri interesați de implementarea de programe și proiecte de
dezvoltare;
9. Organizează în funcție de
necesități structuri de lucru, de consultare sau administrare pentru programele
de dezvoltare care vizează administrația publică județeană și locală;
10. Supune aprobării Consiliului Județean
strategiile și programele de dezvoltare proprii;
11. Participă alături de celelalte
județe ale Regiunii 7 CENTRU la elaborarea de strategii regionale prin
organismele create în acest sens;
12. Propune prioritățile și urgențele
legate de elaborarea și implementarea strategiilor stabilite pe termen scurt,
mediu și lung;
13. Întocmește programele vizitelor
cu delegații din țară și străinătate conform înțelegerilor avute și le supune
aprobării președintelui Consiliului Județean;
14. Asigură desfășurarea în bune
condiții a activităților de protocol ocazionate de primirea de invitați sau
delegați din țară sau străinătate;
15. Întocmește corespondența și
documentațiile necesare participării la manifestări internaționale a
reprezentanților Consiliului județean, precum și la diverse întâlniri cu
parteneri străini, și asigură obținerea vizelor, acolo unde este cazul;
16. Asigură întocmirea devizelor de
cheltuieli ocazionate de deplasările unor delegații în țară sau străinătate;
17. Întocmește documentele de
justificare financiare prilejuite de efectuarea unor cheltuieli de protocol,
urmărind încadrarea în cuantumurile stabilite prin lege și în prevederile
bugetare;
18. Colaborează cu celelalte direcții
și servicii din cadrul aparatului propriu a Consiliului Județean în vederea
îndeplinirii sarcinilor de serviciu;
19. Asigură traducerea corespondenței
cu străinătatea;
20. Organizează conferințe de presă,
întâlniri cu mass-media, în vederea asigurării transparenței activității Consiliului Județean;
21. Întocmește sinteze, rapoarte,
informări privind domeniul său de activitate;
22. Operează pe calculator programele
proprii specifice domeniului său de activitate;
23. Întocmește proiecte de hotărâri
specifice domeniului de activitate și le supune aprobării Consiliului Județean;
24. Asigură monitorizarea presei în
sensul întocmirii unor rapoarte săptămânale legate de felul în care mass -
media scrie despre activitatea Consiliului Județean;
25. Asigură realizarea abonamentelor
pentru publicațiile necesare activității diferitelor servicii din cadrul
Consiliului Județean;
26. Sprijină realizarea acțiunilor de
colaborare, înfrățire, dintre localități ale județului și localități din țară
sau străinătate, și ține evidența acestor înfrățiri;
27. Asigură optimizarea dialogului cu
instituțiile comunitare având în vedere intensificarea relațiilor cu acestea
atât în perioada de preaderare cât și după aderarea la UE;
28. Se implică în pregătirea
structurilor la nivel local în vederea creșterii capacității de implementare a
legislației în conformitate cu acquis-ul comunitar, și a creșterii capacității
administrative pentru gestionarea fondurilor de preaderare;
29. Susține implementarea proiectelor
finanțate din fonduri ale Uniunii Europene sau alți finanțatori, asigură
cooperarea între partenerii unor proiecte și urmărește finalizarea acestora;
30. Elaborează fișele de buget în
vederea susținerii financiare a diverselor programe, deplasări, cotizații,
activități de promovare, imagine și protocol;
31. Asigură și susține promovarea
intereselor județului Mureș în țară și străinătate prin crearea unei imagini
pozitive, asocierea cu instituții și organisme similare, precum și prin
întărirea cooperării și colaborării cu organisme ale Uniunii Europene.
32. Îndeplinește și alte atribuții
prevăzute de actele normative în vigoare precum și în hotărârile Consiliului
Județean;
33. Efectuează îndosarierea actelor
și predarea lor la arhivă.
Art.27 Direcția
administrativ, gospodărire este compartimentul de specialitate al aparatului
propriu al Consiliului județean prin
care se asigură gospodărirea bunurilor din dotare, întreținere și exploatarea
parcului auto propriu, funcționarea și întreținerea centralei termice și a
centralei telefonice, condițiile desfășurării ședințelor Consiliului județean,
aprovizionarea tehnico-materială, copierea și multiplicarea materialelor și
activitatea de curățenie.
De asemenea asigură
aprovizionarea Inspectoratului Județean de Protecție Civilă Mureș, cu
materialele necesare, depozitarea și paza acestora.
În scopul îndeplinirii atribuțiilor ce-i revin va colabora cu celelalte
compartimente din aparatul propriu al Consiliului județean precum și cu
Prefectura Mureș.
Art.28 Direcția
administrativ, gospodărire își realizează atribuțiile prin Serviciul administrativ și protecție civilă care are următoarele atribuții :
1. Ia măsuri și răspunde de
executarea lucrărilor de întreținere, utilizarea și buna gospodărire a
clădirilor din patrimoniul Consiliului Județean, a celorlalte mijloace fixe și
obiecte de inventar aflate în administrarea instituției;
2. Prin responsabilul de inventar
pe instituție numit in cadrul serviciului, întocmește formele, ține evidența
și efectuează toate mișcările bunurilor materiale aflate în patrimoniul
Consiliului Județean;
3. Participă la inventarierile periodice și asigură aducerea la îndeplinire
a hotărârilor și dispozițiilor președintelui Consiliului Județean cu privire la
casarea sau transmiterea bunurilor de inventar din administrarea acestuia la
alte unități;
4. Răspunde de depozitarea și
conservarea bunurilor de inventar aflate în gestiune și asigură efectuarea
curățeniei, întreținerea și repararea mobilierului din încăperile și spațiile aferente Consiliului
Județean, precum și întreținerea spațiilor verzi și a căilor de acces;
5. Răspunde de buna desfășurare a
activității de exploatare, întreținere și reparații a mijloacelor auto,
urmărește ca lucrările de reparații efectuate să fie de calitate;
6. Verifică zilnic modul de
completare a foilor de parcurs pentru autoturismele din parcul auto propriu,
completează FAZ-urile pentru fiecare autoturism și transpune pe calculator
datele obținute, iar la finele fiecărei luni întocmește situația consumurilor
de carburanți pe luna respectivă și cumulat de la începutul anului și verifică
modul de încadrare în cotele aprobate;
7. Ține evidența pe calculator a
cheltuielilor cu carburanți, lubrifianți, piesele de schimb, reparațiile
curente și capitale și materialele de întreținere zilnică pe fiecare
autoturism, pe lună și cumulat pe an;
8. Urmărește folosirea rațională
spațiilor din garajul Consiliului Județean privind parcarea autoturismelor
proprii precum și a celorlalte autoturisme care au drept de parcare în incinta
garajului;
9. Întocmește necesarul de
carburanți, lubrefianți, rechizite și alte materiale necesare bunei desfășurări
a activității aparatului propriu al Consiliului Județean și asigură
aprovizionarea lor cu respectarea legislației în vigoare privind achizițiile;
10. Asigură înzestrarea
Inspectoratului Județean de Protecție Civilă Mureș cu materialele necesare
desfășurării activității în bune condiții, înmagazinarea și paza acestora;
11. Asigură multiplicarea materialelor provenite
din activitatea aparatului propriu al Consiliului județean, tipărirea
Monitorului Oficial al județului, tipărirea unor formulare tipizate de stare
civilă, autorizații de urbanism și asigură valorificarea acestora prin vânzare
la consiliile locale;
12. Asigură funcționarea centralei
termice și a centralei telefonice cu personal calificat și atestat în domeniile
respective;
13. Stabilește măsuri pentru
îmbunătățirea condițiilor de muncă și a normelor de protecția muncii pentru
personalul din subordine;
14. Asigură aplicarea normelor de
prevenire și stingere a incendiilor și face propuneri pentru aprovizionarea cu
materiale specifice acestei activități;
15. Asigură paza generală a
imobilelor și bunurilor aflate în administrarea Consiliului Județean, asigură
accesul și circulația persoanelor în sediul acestuia;
16. Răspunde de depozitarea și
conservarea bunurilor de inventar aflate în gestiune;
17. Asigură condițiile necesare
desfășurării ședințelor Consiliului Județean, Delegației Permanente, comisiilor
de specialitate, ședințelor cu reprezentanții primăriilor și consiliilor
locale, precum și cu ocazia organizării unor simpozioane, consfătuiri și
întâlniri la nivel interjudețean și național;
18. Întocmește și înaintează pentru
promovare, note, referate, constatări, proiecte de dispoziții și proiecte de
hotărâri;
19. Întocmește și înaintează spre
aprobare documentele necesare privind asigurarea desfășurării în bune condiții
a unor acțiuni de protocol, depuneri de coroane, precum și alte acțiuni de
reprezentare a Consiliului Județean;
20. Participă la organizarea și
desfășurarea licitațiilor pentru achiziția de bunuri și servicii precum și a
lucrărilor de reparații și participă la efectuarea recepțiilor;
21. Participă la întocmirea și
fundamentarea bugetului pe programe a Consiliului Județean;
22. Asigură asistența tehnică de
specialitate consiliilor locale în privința întocmirii documentelor referitoare
la utilizarea parcului auto și achiziția de bunuri și servicii;
23. Îndeplinește și alte atribuții
stabilite prin hotărâri ale Consiliului Județean și dispoziții ale președintelui Consiliului
Județean.
Art.29 Serviciul asigură coordonarea la nivel județean a activităților de urbanism și amenajarea
teritoriului. Este în directa coordonare a arhitectului șef al județului.
Potrivit
atribuțiilor ce îi revin, conlucrează cu instituțiile de interes național,
județean și local, cu agenții economici
și cu celelalte direcții și compartimente din aparatul propriu al Consiliului
Județean.
Art.30 Serviciul urbanism și amenajarea
teritoriului își realizează atribuțiile prin următoarele compartimente :
A.
Serviciul avizare, autorizare, control
B
Compartimentul urbanism și amenajarea
teritoriului
Art.31 Principalele atribuții ale
Serviciului Avizare, Autorizare, Control sunt:
1.
Analizează cererile pentru eliberarea
certificatelor de urbanism, în corelare cu planurile urbanistice generale și
redactează certificatele de urbanism pentru lucrările din competența de
aprobarea a Consiliului Județean și de aprobare a primăriilor locale, care nu
au structuri de specialitate înființate, conform Legii nr.50/1991; modificată
și completată cu Legea nr.453/2001;
2.
Asigură secretariatul Comisiei de Acorduri Unice
(C.A.U);
3.
Verifică, analizează și prezintă Comisiei de
Acorduri Unice, documentațiile tehnice în faza PAC (Proiect pentru autorizarea
lucrărilor de construire) sau PAD (Proiect pentru autorizarea executării
lucrărilor de desființare; redactează Acordurile Unice ale C.A.U;
4.
Redactează autorizațiile de construire sau de
desființare din competența de aprobare a Consiliului Județean și de aprobare a
Primăriilor locale, care nu au structuri de specialitate înființate conform
Legii nr.50/1991 republicată; modificată și completată cu Legea nr.453/2001;
5.
Prezintă și susține documentațiile aferente
certificatelor de urbanism și autorizațiilor, în vederea aprobării semnării și
eliberării acestora ;
6.
Stabilește taxele pentru avize, certificate de
urbanism și autorizații de construire sau desființare conform OG nr.36/2002;
7.
Efectuează regularizarea taxelor plătite pentru
eliberarea autorizațiilor de construire;
8.
Operează înregistrarea certificatelor de urbanism
și a autorizațiilor de construire sau de desființare, în banca de date
informatizată privind monitorizarea acestor acte; transferă datele cumulate din
banca de date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului Județean;
9.
Operează înregistrarea regularizării taxelor de
autorizare, în banca de date informatizată, privind monitorizarea acestora;
transferă datele cumulate din banca de date specifică, în banca de date
informatizată a Consiliului Județean;
10. Întocmește
și prezintă note informative, situații și rapoarte privind activitatea
desfășurată în cadrul serviciului;
11. Colaborează
cu compartimentul juridic în clarificarea sau soluționarea unor situații legate
de respectarea legalității, privind eliberarea certificatelor și
autorizațiilor;
12. Efectuează
corespondența cu instituțiile și persoanele fizice și juridice, necesară
completării sau clarificării documentațiilor prezentate pentru avizare sau
autorizare;
13. Asigură,
la cerere, consultanță și sprijin primăriilor locale, în acest domeniu de
activitate;
14. Verifică
în limita competențelor situațiile și cazurile conținute în sesizările și
reclamațiile adresate de către persoanele fizice și juridice, întocmește și
prezintă note informative și redactează scrisorile de răspuns;
15. Efectuează
controlul disciplinei în construcții, constată contravențiile și
încheie procesele verbale pentru lucrările din competența de autorizare a
Consiliului Județean și de aprobare a Primărilor locale, care nu au
structuri de specialitate înființate, potrivit Legii
nr.50/1991 republicată; modificată și completată cu Legea nr.453/2001;
16. Participă
și la alte acțiuni comune de control, cu
alte instituții, agenți economici sau regii abilitate prin lege;
17. Controlează
și îndrumă activitatea primăriilor privind organizarea și desfășurarea
activității în domeniul disciplinei în construcții, în teritoriile proprii și
la lucrările pentru care autorizațiile de construire sau desființare au fost
eliberate de către primării;
18. Controlează
și îndrumă activitatea primăriilor privind respectarea implementării în
teritoriile și localitățile proprii a documentelor și documentațiilor de
urbanism și amenajarea teritoriului (legislație, acte normative, P.U.G-uri,
P.U.Z-uri, P.U.D-uri și P.A.T.C.-uri);
19. Operează
înregistrarea datelor privind situația realizării construcțiilor și
investițiilor în banca de date informatizată și transmite trimestrial către
M.T.T.C. situația centralizată din teritoriul județului; transferă datele
cumulate din banca de date specifică, în banca de date informatizată a
Consiliului Județean;
20. Colaborează
cu Inspecția Județeană în Construcții la solicitarea acestei instituții;
21. Efectuează
arhivarea anuală a actelor și documentelor operate în cadrul serviciului.
1.
Coordonează activitatea de elaborare, avizare și
aprobare a planurilor de amenajare a teritoriului județului și a celor
interjudețene ;
2.
Coordonează activitatea de elaborare, avizare și
aprobare a planurilor urbanistice generale, zonale și de detaliu aferente
localităților județului ;
3.
Asigură îndrumare și la cerere asistență tehnică de
specialitate în domeniul urbanismului și a amenajării teritoriului, consiliilor
locale, la amplasarea și executarea lucrărilor de interes local ;
4.
Analizează și propune spre aprobarea Consiliului
județean, studiile privind amenajarea teritoriului, organizarea rețelei de
localități, a zonelor protejate construite și naturale, și a zonelor turistice
ale județului ;
5.
Colaborează cu celelalte compartimente, instituții
și agenți economici interesați, în vederea realizării programelor și a
prognozelor de dezvoltare economico-socială a județului și cuprinderea acestora
în planurile urbanistice specifice;
6.
Prelucrează documentațiile de urbanism și
amenajarea teritoriului aprobate, introduce și întreține datele specifice în banca de date
informatizată de urbanism și amenajarea teritoriului; transferă datele cumulate
din banca de date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului
Județean;
7.
Gestionează și întreține banca de date informatizată
privind baza topografică a județului; transferă datele cumulate din banca de
date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului Județean;
8.
Prelucrează informatizat măsurătorile topografice
realizate cu aparatura electronică din dotare și redactează planurile
topografice digitale; transferă datele cumulate din banca de date specifică, în
banca de date informatizată a Consiliului Județean;
9.
Culege, prelucrează, introduce și întreține datele specifice în banca de date
informatizată, privind monumentele,
siturile istorice și de arhitectură și a rezervațiilor naturale;
transferă datele cumulate din banca de date specifică, în banca de date
informatizată a Consiliului Județean;
10. Colaborează
cu celelalte compartimente de specialitate din aparatul propriu, la realizarea
și întreținerea Băncii de date a Consiliului Județean;
11. Verifică
în teren modul de respectare a prevederilor din documentațiile de urbanism
avizate și aprobate, întocmește note de control ;
12. Colaborează
cu OJCGC și alte organizații în vederea asigurării planurilor cadastrale
pentru toate localitățile județului ;
13. Verifică
și avizează lucrările elaborate în baza HG nr.834/1991 privind stabilirea și evaluarea terenurilor
deținute de societăți comerciale cu capital de stat ;
14. Acordă la
cerere, îndrumare și sprijin pentru întocmirea caietelor de sarcini,
organizarea și desfășurarea licitațiilor privind elaborarea/actualizarea documentațiilor de urbanism și amenajarea
teritoriului ;
15. Propune
spre aprobare Consiliului Județean lucrările pentru protecția monumentelor și
siturilor istorice și a rezervațiilor naturale ;
16. Analizează
și face propuneri în colaborare cu factorii interesați pentru punerea în
valoare a monumentelor de arhitectură și
a rezervațiilor naturale ;
17. Colaborează
cu Agenția pentru protecția mediului Mureș, la întocmirea și urmărirea
aplicării măsurilor de protecție a mediului în localități și în teritoriu ;
18. Analizează
propunerile făcute de municipii, orașe și comune în vederea elaborării
măsurilor, sau documentațiilor privind refacerea sau protecția mediului;
19. Întocmește
note informative urmare a controalelor privind protecția mediului și sinteze
ale simpozioanelor, seminariilor și conferințelor din acest domeniu;
20. Asigură
secretariatul Comisiei tehnice județene pentru avizarea documentațiilor de
urbanism și amenajarea teritoriului ;
21. Analizează,
avizează, redactează și eliberează avizele comisiei tehnice județene, în baza
documentațiilor prezentate acestei comisii ;
22. Asigură
Secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea
declarării utilității publice pentru lucrări de interes județean sau local
conform HGR nr.583/1994 și a Legii nr.33/1994 ;
23. Îndrumă
și sprijină consiliile locale în aplicarea corectă a legislației în domeniul
urbanismului și amenajării teritoriului ;
24. La
cererea Consiliilor locale asigură îndrumare și sprijin privind operațiuni la
Cartea Funciară;
25. La
cererea Consiliilor locale asigură sprijin pentru efectuarea de măsurători
topografice (lucrări mici);
26. Efectuează
arhivarea anuală a documentelor și documentațiilor operate în cadrul compartimentului.
Art.33 D.T.D.P.J.I. este compartimentul
de specialitate al aparatului propriu al Consiliului Județean, prin care se
asigură coordonarea, conducerea, urmărirea și recepționarea lucrărilor de
proiectare, construire, reparare, întreținere, exploatare și administrare a
drumurilor județene, a semnalizării rutiere, a plantațiilor din zonă, precum și
a lucrărilor de artă, anexe ale drumurilor din administrare, în scopul
menținerii unei viabilități corespunzătoare și asigurării exploatării raționale
a rețelei rutiere în condiții de siguranță a circulației.
În
atribuțiile ce-i revin, conlucrează cu instituții și agenți economici de
interes județean și local, cu consiliile locale și celelalte direcții din
aparatul propriu.
Art.34 Direcția Tehnică Drumuri, Poduri
Județene și Investiții își realizează atribuțiile prin următoarele
compartimente:
A.
Serviciul urmărirea,
administrarea lucrărilor de drumuri și
poduri
B.
Compartimentul baza de date și
asigurarea calității lucrărilor
C. Serviciul Investiții
Art.35 Principalele
atribuții ale Serviciului Urmărirea, Administrarea Lucrărilor de Drumuri și
Poduri sunt:
1. Efectuează reviziile drumurilor,
podurilor, anexelor acestora în conformitate cu instrucțiunile în vigoare;
2. Întocmește și completează la zi
cartea tehnică a drumului, cartea podului, cartea semnalizării și cartea
plantației;
3. Urmărește efectuarea
recensământului circulației și centralizează datele rezultate, pe care le
transmite Administrației Naționale a Drumurilor;
4. În baza reviziilor efectuate,
propune lucrări de întreținere și reparații ce trebuie executate pe categorii
de prioritate;
5. Întocmește documentații de
întreținere a drumurilor, podurilor;
6. Urmărește și verifică aplicarea
proiectului de execuție în condiții tehnice de calitate;
7. Asigură activitatea de dirigenție
pe lucrări;
8. Pregătește recepția lucrărilor
din punct de vedere al documentației și al stadiului fizic;
9. Întocmește planurile anuale și de
perspectivă în vederea realizării lucrărilor de administrare, întreținere,
reparații, modernizări, investiții și de dezvoltare a rețelei rutiere;
10. Urmărește realizarea lucrărilor
de calitate în conformitate cu documentațiile și actele normative în vigoare,
organizează și participă la recepțiile de lucrări;
11. Urmărește respectarea
prevederilor legale cu privire la calitatea lucrărilor executate pe rețeaua de
drumuri a județului, a obligațiilor beneficiarilor care execută lucrări în zona
drumurilor locale și a delimitărilor de terenuri și construcții de pe zona de
protecție, cu privire la asigurarea integrității și protecției drumurilor și a
lucrărilor de artă aferente;
12. Întocmește programe anuale și de
perspectivă a lucrărilor de reparații curente și capitale, la întrețineri de
drumuri și poduri, lucrări la Fondul Special (transfer de la bugetul de stat),
la lucrări de investiții și la programul de pietruire a drumurilor comunale;
13. Întocmește notele de fundamentare
privind necesitatea și oportunitatea lucrărilor de investiții și aprobările
prevăzute de actele normative în vigoare;
14. Asigură transmiterea programelor
la organele ierarhice superioare;
15. Urmărește și verifică în teren
situațiile de lucrări și cantitățile fizice raportate de executant;
16. Urmărește pe faze, execuția
lucrărilor de către constructor, respectarea clauzelor din contractele în curs
de derulare;
17. Verifică și întocmește împreună
cu executantul actele primare privind realizarea programelor prin predarea
amplasamentului, întocmirea proceselor verbale la lucrările ascunse, cât și
prelevarea de probe, necesare cărții tehnice a obiectivelor;
18. Participă împreună cu
reprezentantul Inspectoratului de Stat în Construcții și constructorul, la
toate fazele determinante prevăzute de proiectant;
19. Adaptează și reactualizează
documentațiile economice în funcție de coeficientul de inflație la zi
(STATISTIC);
20. Efectuează încheierea de procese
verbale de negociere a manoperei devizelor pentru lucrările aflate în execuție;
21. Face propuneri pentru programarea
recepțiilor provizorii și definitive la obiectivele de investiții, reparații și
la Fondul de pietruire drumuri comunale;
22. Participă la recepția lucrărilor
pe faze determinante, împreună cu proiectantul, constructorul și organele
I.S.C.
23. Participă la predarea și recepția
lucrărilor de către executant, întocmind procese verbale de recepție;
24. Urmărește și realizează orice
alte sarcini sau dispoziții primite din partea conducerii;
25. Gestionează patrimoniul de
drumuri și poduri;
26. Cadastru rutier;
27. Coordonează întocmirea
programului de lucrări annual, trimestrial, lunar, după necesitățile rețelei;
28. Efectuează revizii și controale a
stării tehnice a drumurilor;
29. Efectuează revizii și controale a
stării tehnice a podurilor;
30. Efectuează revizii periodice
speciale și expertize tehnice;
31. Verifică cantoanele de drumuri;
32. Organizează activitatea de
recepție a lucrărilor;
33. Urmărește modul de respectare a
legislației în domeniul rețelei rutiere, de către persoanele juridice și fizice
conform O.G.nr.43/1997 privind regimul juridic al drumurilor și stabilește
măsuri de sancționare conform G.H.nr.36/1996;
34. Organizează și asigură
funcționarea comisiei tehnico-economice;
35. Coordonează activitatea de
exploatare a drumurilor și podurilor;
36. Inventariază anual mijloacele
fixe din dotare;
37. Urmărește și realizează orice
alte sarcini sau dispoziții primite din partea conducerii;
38. Asigură îndrumare și la cerere
asistență tehnică de specialitate în domeniul drumurilor și podurilor,
consiliilor locale, la amplasarea și executarea lucrărilor de interes local;
39. Avizează amplasarea și executarea
unor lucrări de construcții și instalații în zona drumurilor;
40. Eliberează autorizații pentru
transporturi agabaritice pe drumuri județene;
41. Asigură valorificarea eficientă a
plantațiilor de pe zona drumurilor de administrare;
42. Urmărește obținerea de acorduri
și avize necesare elaborării proiectelor;
43. Elaborează comenzi pentru
studiile de teren necesare întocmirii proiectelor;
44. Asigură asistența tehnică pe
timpul execuției lucrărilor;
45. Rezolvă reclamațiile și
sesizările venite de la primării și cetățeni, legate de domeniul de activitate;
46. Efectuează controale la lucrările
de construcții și instalații în zona drumurilor pentru care se eliberează
autorizații;
47. Coordonează și urmărește derularea
programelor de alimentare cu apă, cele cu fonduri conform H.G.R.nr.577/1997;
48. Asigură asistența tehnică în
desfășurarea activității Comisiei județene de apărare împotriva dezastrelor și
calamităților naturale;
49. Efectuează arhivarea anuală a
actelor și documentațiilor în cadrul serviciului.
Art.36 Principalele atribuții ale Compartimentului Baza de Date
și Asigurarea Calității Lucrărilor sunt:
1. Asigură îndeplinirea sarcinilor
din domeniul proiectării, elaborând documentații tehnico-economice (valori mici
- 1000 mil.lei) la următoarele faze de proiectare:
- studiu de prefezabilitate;
- studiu de fezabilitate;
- proiecte tehnice;
- detalii de execuție;
2. Execută proiecte pentru
următoarele lucrări:
- întreținere drumuri și poduri
- reparații, consolidări,
reabilitări, modernizări, extinderi și reconstruiri de drumuri și poduri;
- lucrări de siguranța
circulației
- proiecte de organizare a
lucrărilor la fazele I și II
- proiecte tehnologice pentru lucrări
de poduri și podețe
3. Organizează și coordonează
activitatea comandamentului de dezăpezire și intervine în caz de calamități;
4. Organizează licitații pentru
încredințarea de lucrări de drumuri și poduri;
5. Asigură programul, licitarea
lucrărilor;
6. Ține evidența programelor de
lucrări aprobate;
7. Elaborează aplicații SOFT pentru
lucrări de proiectare;
8. Culege, stochează și prelucrează
datele specifice pentru banca de date de
drumuri;
9. Întocmește și reactualizează baza
de date privind patrimoniul de drumuri și lucrări de artă;
10. Asigură pentru proiectare crearea
condițiilor de respectare a normelor de protecție și igienă a muncii în vederea
prevenirii accidentelor de muncă și a îmbolnăvirilor profesionale și a normelor
PSI;
11. Face propuneri pentru
îmbunătățirea sau elaborarea de instrucțiuni, norme metodologice, standarde și
normative privind activitatea de proiectare;
12. Elaborează și urmărește
îndeplinirea planului de informatizare a serviciilor din cadrul direcției;
13. Coordonează activitatea de
control tehnic de calitate a tuturor lucrărilor;
14. Verifică calitatea lucrărilor și
ia măsuri de oprire a lucrărilor în cazul realizării de lucrări
necorespunzătoare, aducând la cunoștința conducerii unității;
15. Controlează respectarea
tehnologiilor de fabricație în execuția lucrărilor;
16. Urmărește ca punerea în funcțiune
și recepția lucrărilor să se facă cu condiția respectării calității prescrise
lucrărilor și existența documentațiilor de atestare a calității lucrărilor,
conform legislației în vigoare;
17. Sesizează organele I.S.C. în
cazul producerii unor accidente tehnice sau respingerii recepției lucrărilor
datorită unor defecte de calitate;
18. Elaborează studii și prognoze
pentru dezvoltarea și sistematizarea rețelei de drumuri;
19. Elaborează proiectele de contract
pentru lucrări și urmărește îndeplinirea acestora;
20. Asigură pregătirea documentației
necesare licitațiilor pentru proiectarea și execuția lucrărilor cu terți,
caietele de sarcini pentru licitații;
21. Organizează licitațiile pentru
lucrările de proiectare și execuție cu terți;
22. Urmărește derularea contractelor,
pregătește și întocmește actele adiționale la contracte;
23. Întocmește și propune spre
aprobare programele anuale de măsuri în cazul producerii fenomenelor
meteorologice periculoase (inundații, înzăpeziri);
24. Întocmește și supune conducerii
unității tema de proiectare pentru lucrările necesare a se executa;
25. Cunoașterea în orice moment a
modului de modificare a ITE prevăzuți în program, precum și modul cum se
gospodăresc fondurile materiale și bănești puse la dispoziție;
26. Asigură desfășurarea ritmică a
operațiunilor de decontare;
27. Asigură întocmirea, circulația și
păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în
contabilitate;
28. Organizează inventarierea anuală
a patrimoniului;
29. Participă anual sau ori de câte
ori este nevoie la operațiunile de declasare a drumurilor din patrimoniu;
30. Urmărește asigurarea fondurilor
și decontarea în termenul legal al lucrărilor contractate;
31. Efectuează arhivarea anuală a
actelor și documentelor în cadrul serviciului
Art.37 Activitatea Serviciului Investiții se desfășoară în
conformitate cu actele normative care reglementează atribuțiile specifice, după
cum urmează:
1. Îndrumă și sprijină activitatea
de elaborare a studiilor de fezabilitate pentru investiții noi și a activității
de licitare a proiectării;
2. Coordonează și programează
avizarea studiilor de fezabilitate în Consiliul tehnico-economic al Consiliului
Județean și întocmește dispozițiile de însușire a indicatorilor
tehnico-economici;
3. Asigură la cerere, sprijin pentru
promovarea studiilor de fezabilitate;
4. Prezintă propuneri pentru
cuprinderea lucrărilor noi în programele de investiții anuale, în baza
studiilor de fezabilitate avizate;
5. Urmărește derularea lucrărilor
proprii (execuție, calitate și recepție) și asigură sprijin, la cerere, în
acest domeniu;
6. Efectuează, la cerere, evaluări
de imobile și construcții;
7. Efectuează, la cerere, calculul
pentru stabilirea taxei minime de concesionare a terenurilor;
8. Acordă sprijin și participă la
pregătirea documentațiilor și organizarea licitațiilor pentru concesionarea
terenurilor; participă în comisiile de licitație;
9. Asigură secretariatul Consiliului
tehnico-economic;
10. Elaborează avizele Consiliului
tehnico-economic;
11. Participă în comisia de
specialitate privind aplicarea Legii nr.112/1995;
12. Întocmește și prezintă note și
informări cu privire la derularea investițiilor;
13. Analizează împreună cu consiliile
locale, serviciile publice subordonate, propunerile de investiții,
oportunitatea și respectarea prevederilor legale și face propuneri pentru
nominalizarea acestora, cu încadrarea în nivelele aprobate pentru investiții și
le supune aprobării;
14. Coordonează și urmărește
derularea programelor de investiții pentru lucrări de alimentare cu apă,
canalizare și introducerea gazului;
15. Coordonează și urmărește
programul de construcții de locuințe în baza Ordonanței nr.19/1994 și a Legii
locuinței nr.114/1994, republicată în 1997, analizează propunerile primăriilor
pentru cereri de locuințe și le supune aprobării;
16. Asigură asistență tehnică în
desfășurarea activității Comisiei județene de apărare împotriva dezastrelor
naturale;
17. Rezolvă reclamațiile și
sesizările venite de la primării și cetățeni legate de domeniul de activitate;
18. Împreună cu ordonatorii terțiari
și serviciile publice fără personalitate juridică, face nominalizarea
dotărilor, cu încadrarea în bugetul aprobat, precum și reactualizările necesare
și le supun aprobării;
19. Acordă sprijin la cerere, pentru
elaborarea documentațiilor de licitație și organizarea licitațiilor pentru
adjudecarea execuției lucrărilor noi, participă în comisiile de licitație;
20. Definitivează din punct de vedere
tehnic, contractele de execuție la lucrările de investiții proprii și asigură
sprijin, la cerere, în acest domeniu;
21. Urmărește realizarea programului
de electrificare rurală a județului;
22. La cerere, acordă asistență
tehnică în domeniul energiei electrice și gazului metan.
Art.38
Serviciul Resurse Umane și Consilieri Președinte este structura de
specialitate a aparatului propriu al Consiliului Județean, subordonată
președintelui prin care se asigură gestionarea resurselor umane, punerea în
aplicare a strategiei Guvernului privind managementul funcției publice și al
funcționarilor publici.
Art.39
Serviciul Resurse Umane și Consilieri Președinte îndeplinește următoarele
atribuții:
1. Aplică actele normative privind salarizarea
unitară a funcționarilor publici și a personalului contractual pentru aparatul
propriu și instituții subordonate;
2. Aplică planul de ocupare a funcțiilor
publice elaborat de către Agenția
Națională a Funcționarilor Publici, în concordanță cu nevoile instituției;
3. Fundamentează și elaborează organigrama și
statul de funcții al instituției, cu respectarea prevederilor legale în
vigoare;
4. Comunică conducătorilor de compartimente din
instituție până la 31 decembrie a fiecărui an, criteriile de performanță
stabilite de A.N.F.P. pe baza cărora se face evaluarea performanțelor
profesionale individuale ale funcționarilor publici;
5. Coordonează acțiunea de evaluare anuală a
performanțelor profesionale ale funcționarilor publici și a personalului
contractual, în raport cu obiectivele realizate, monitorizând procesul de
evaluare;
6. Elaborează programul privind pregătirea
profesională a funcționarilor publici cu funcții de conducere în colaborare cu
Institutul Național de Administrație și
pentru ceilalți funcționari cu Centrul Regional de Formare Continuă și
urmărește implementarea acestor programe;
7. Întocmește, completează și ține evidența
dosarelor personale pentru funcționarii publici, dosarelor personale pentru
personalul contractual precum și pentru persoanele care ocupă funcții de
demnitate publică alese și ale conducătorilor instituțiilor subordonate;
8. Administrează baza de date cuprinzând
evidența funcțiilor publice și datele personale ale funcționarilor publici și
colaborează cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici în realizarea acestor
atribuții;
9. Elaborează programul de instruire,
perfecționare și certificare în informatică la standarde europene (ECDL) a
funcționarilor publici și personalului din instituțiile subordonate, împreună
cu Compartimentul pentru Informatizarea Administrației Publice;
10. Elaborează regulamentul de organizare și
funcționare al aparatului propriu în colaborare cu directorii executivi ai
direcțiilor de specialitate și responsabilii compartimentelor de specialitate;
11. Fundamentează necesarul de credite bugetare
pentru cheltuielile de personal din aparatul propriu și unitățile subordonate
împreună cu Serviciul Buget-Finanțe anual și cu ocazia rectificărilor de buget;
12. Urmărește actualizarea fișelor posturilor din
aparatul propriu cu atribuții și responsabilități noi, desprinse din actele
normative în vigoare;
13. Întocmește documentația în vederea
constituirii fondului de premiere potrivit legii precum și aprobării premiilor
individuale și a premiilor anuale;
14. Întocmește anual lista de avansare în grade
și trepte profesionale, conducând lucrările de avansare, urmărește avansarea
debutanților ținând legătura cu responsabilii de compartimente care au
debutanți în structură și cu îndrumătorii acestora;
15. Stabilește încadrarea, echivalarea și
reâncadrarea funcțiilor și funcționarilor publici potrivit legislației în
domeniu;
16. Organizează atestarea pe funcții publice de
conducere;
17. Organizează și asigură procedurile legate de
depunerea jurământului de către funcționarii publici;
18. Asigură programarea și reprogramarea anuală a
concediilor de odihnă și urmărește efectuarea acestora în cursul anului, ține
evidența concediilor suplimentare și a concediilor de studii pentru angajații
autorității;
19. Ține evidența concediilor fără salariu, a
absențelor nemotivate și a sancțiunilor în vederea completării în carnetul de
muncă și în registrul de evidență al salariaților;
20. Are în evidență carnetele de muncă ale
salariaților, drepturile salariale și completează toate modificările în aceste
documente și în registrul general de evidență al salariaților;
21. Completează dosarul de pensionare al
salariaților și urmărește depunerea lor în vederea stabilirii drepturilor de
pensie în termenele legale;
22. Eliberează adeverințe privind drepturile
salariale și vechimea în muncă pentru foștii salariați ai instituției care
depun dosarele de pensionare în vederea stabilirii drepturilor de pensie;
23. Organizează concursuri pentru ocuparea posturilor
vacante din aparatul propriu și a posturilor de directori ai instituțiilor
subordonate îndeplinind toate formalitățile și
respectarea legislației în domeniu;
24. Pregătește documentele pentru angajare,
transfer, redistribuire, încetare și suspendare a raporturilor de serviciu,
desfacere a contrac tului de muncă și le supune aprobării ordonatorului de
credite;
25. Conduce baza de date privind evidența
personalului cu obligații militare și mobilizare la locul de muncă în registrul
cu caracter secret și pe fișele de evidență, comunică Centrului Militar
Județean modificările survenite, când este cazul;
26. Asigură păstrarea în condiții de securitate a
acestor documente și a secretului de serviciu;
27. Analizează și supune spre aprobare
documentațiile privind acordarea unor sporuri pentru condiții deosebite, atât
pentru salariații din aparatul propriu cât și pentru instituțiile subordonate;
28. Face rapoarte și informări din domeniul său
de activitate din proprie inițiativă sau la solicitarea președintelui
Consiliului Județean;
29. Face rapoarte statistice din domeniu și le
prezintă la termenele stabilite;
30. Face expuneri de motive și proiecte de
hotărâri privind domeniul său de activitate atât pentru aparatul propriu cât și
pentru instituțiile și serviciile subordonate autorității;
31. Coordonează activitatea consiliilor locale în
vederea aplicării unitare a actelor normative privind salarizarea;
32. Acordă asistență tehnică la solicitarea
consiliilor locale în vederea aplicării legislației în domeniul salarizării,
elaborării statelor de funcții, organizării concursurilor, angajării
personalului, transferul, redistribuirea, avansarea și încetarea raporturilor
de serviciu pentru funcționarii publici și personalul contractual;
33. Împreună cu primăriile face programul anual
de pregătire și perfecționare profesională ce se va derula prin I.N.A. și
Centrul Regional de Pregătire Profesională;
34. Conduce și centralizează baza de date privind
evidența funcțiilor publice și datele personale ale funcționarilor publici de la auroritățile
locale și o transmite anual Agenției
Naționale a Funcționarilor Publici;
35. Susține activitatea comisiei de disciplină și
a comisiei paritare în soluționarea cazurilor și pune la dispoziția
președinților celor două comisii toate documentele solicitate;
36. Împreună cu Compartimentul de
Informatizare a Administrației Publice
identifică situația utilizării instrumentelor tehnologiei informaționale de
către funcționarii din primării și propune programe de instruire model ECDL
(Licența Europeană de Operare pe Computer);
37. Eliberează la cerere, adeverinățe de serviciu
pentru salariații Consiliului Județean, adeverințe privind calitatea de
consilier județean și alte tipuri de adeverințe privind calitatea de salariat;
38. Asigură întocmirea și eliberarea
legitimațiilor de serviciu pentru personalul din aparatul propriu, a
legitimațiilor de control, a legitimațiilor pentru consilierii județenei și
pentru membri comisiei A.T.O.P:
39. Asigură arhivarea documentelor din domeniu
său de activitate conform actelor normative în vigoare;
40. Dă relații în legătură cu activitatea sa
organelor de control din unitate;
41. Participă la controalele tematice pe probleme
de specialitate la instituțiile, regiile
autonome cu specific deosebit, societățile comerciale din subordinea
Consiliului Județean;
42. Prezintă informări din domeniul său de
activitate în Delegația Permanentă a Consiliului Județean și în comisiile de
specialitate;
43. Participă la ședințele ordinare sau
extraordinare ale Consiliului Județean și ale comisiilor de specialitate
când se dezbat proiecte de hotărâri
motivate și fundamentate de către specialiștii din cadrul serviciului;
44. Verifică scrisorile și sesizările repartizate
și le rezolvă în termen;
45. Execută și alte lucrări de specialitate
încredințate de către conducerea
Consiliului Județean;
46. Colaborează și serviciile din cadrul
direcțiilor de specialitate, cu compartimentele Consiliului Județean, cu toate
unitățile din subordine și cu consiliile locale în vederea elaborării unor
lucrări;
47. Prezintă președintelui propuneri
de rezolvare a cererilor și sesizărilor adresate acestuia;
48. Urmărește executarea
dispozițiilor cu caracter normativ sau individual emise de președinte, precum
și îndeplinirea măsurilor dispuse de către acesta;
49. Desfășoară la solicitarea
președintelui acțiuni tematice de control privind activitatea serviciilor de
specialitate din aparatul propriu și instituțiile subordonate, face rapoarte
scrise și informări, pe care le prezintă președintelui;
50. Acordă sprijin, consultanță și
asistență juridică pentru autoritățile administrației publice locale
constituite la nivelul comunelor din județ, la solicitarea acestora, asigurând
în același timp reprezentarea lor în fața instanțelor judecătorești, în baza
delegării date de președinte;
51. Asigură relația cu mass media,
promovând o imagine reală și corectă a activității instituției și a
președintelui;
52. Urmărește prevederile legale
privind liberul acces la informațiile de interes public;
53. Participă, la solicitarea
președintelui, la acțiuni ale instituțiilor de cultură , asistență socială,
educativ științifice, sportive, reprezentând instituția;
54. Colaborează la întocmirea unor
proiecte de Hotărâri ale Guvernului și Consiliului Județean;
55. Pot participa la ședințele
comisiilor de specialitate, dacă sunt invitați;
56. Îndeplinește alte sarcini
încredințate de președintele Consiliului Județean;
57. Acționează ca împuternicit al
președintelui Consiliului Județean, în relațiile cu consiliile locale,
primăriile din județ și alte organe și organizații locale și centrale în
domeniile specifice administrației publice.
Art.
40 Activitatea de audit public intern din cadrul Consiliului Județean Mureș
se exercită prin intermediul Compartimentului de Audit Intern, asupra tuturor
activitaților desfășurate în cadrul entității publice, inclusiv asupra
activităților entităților subordonate care nu au înființat un asemenea
compartiment, cu privire la formarea și utilizarea fondurilor publice, precum
și la administrarea patrimoniului public.
Compartimentul de audit intern
desfășoară o activitate funcțional independentă și obiectivă, care dă asigurări
și consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor și
cheltuielilor publice, perfecționând activitățile Consiliului Județean și a
unităților subordonate, ajută entitatea publică să își îndeplinească
obiectivele printr-o abordare sistematică și metodică, care evaluează și
îmbunătățește eficiența și eficacitatea sistemului de conducere bazat pe
gestiunea riscului, a controlului și a proceselor de administrare.
Art.41 Atribuțiile Compartimentului de Audit Intern
sunt :
1. Elaborează norme metodologice
specifice entității publice în care își desfășoară activitatea, cu avizul
UCAAPI;
2. Elaborează proiectul planului
anual de audit public intern;
3. Efectuează activități de audit
public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar și control
ale entității publice sunt transparente și sunt conforme cu normele de
legalitate, regularitate, economicitate, eficiență și eficacitate.
Compartimentul de Audit Intern este obligat să auditeze, cel puțin o dată la 3
ani, fără a se limita numai la acestea, următoarele activități și operațiuni:
-
angajamentele bugetare și legale din care derivă direct sau indirect
obligații de plată, inclusiv din fondurile comunitare;
-
plățile din fonduri publice, inclusiv din fonduri de la Comunitatea
Europeană;
-
vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul
privat al statului sau al unităților administrativ-teritoriale;
-
concesionarea sau închirierea de
bunuri din domeniul public al statului ori al unităților
administrativ-teritoriale;
-
constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare și
stabilire a titlurilor de creanță, precum și a facilităților acordate la
încasarea acestora;
-
alocarea creditelor bugetare;
-
sistemul contabil și fiabilitatea acestuia;
-
sistemul de luare a deciziilor;
-
sistemele de conducere și control, precum și riscurile asociate unor astfel
de sisteme;
-
sistemele informatice.
4. Informează Uniunea Centrală de
Armonizare a Auditului Public Intern
reprezentanți în teritoriu prin Direcția Generală a Finanțelor Publice
Mureș, despre recomandările neînsușite de către conducătorul entității publice
auditate, precum și despre consecințele acestora;
5. Raportează periodic asupra
constatărilor, concluziilor și recomandărilor rezultate din activitățile sale
de audit;
6. Elaborează raportul anual al
activității de audit public intern;
7. În cazul identificării unor
iregularități sau posibile prejudicii, raportează imediat conducătorului
entității publice și structurii de control intern abilitate;
8. Îndeplinește orice alte atribuții din domeniul de
activitate încredințate de președintele Consiliului Județean.
Art.42 Compartimentul
de Audit Intern auditează acțiunile și
activitățile desfășurate atât în cadrul aparatului propriu al Consiliului
Județean cât și la următoarele instituții subordonate: Muzeul Județean Mureș,
Biblioteca Județeană Mureș, Filarmonica de Stat Mureș, Ansamblul Artistic
Mureșul, Teatrul pentru copii și tineret ARIEL,Teatrul Național Tg.Mureș,
Centrul ptr.Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Mureș, Școala de
Artă și Meserii Tg.Mureș, Redacția Revistei VATRA, Redacția Revistei LATO,
Administrația Palatului Culturii Tg.Mureș, Centrul Militar Județean Mureș,
Inspectoratul pentru Protecția Civilă Mureș, Direcția Județeană de Asistență
Socială Mureș, Școala Specială nr.1 Tg.Mureș, Școala Specială nr.2 Tg.Mureș,
Școala profesională spec.nr.6 Apalina-Reghin.
Pentru agenții economici,
respectiv S.C. SURM S.A., R.A. Aeroportul Tg.Mureș și S.C. Drumuri și Poduri
Mureș S.A., auditul se efectuează numai în ceea ce privește gestionarea
fondurilor publice alocate de la buget prin intermediul Consiliului Județean
și/sau administrarea patrimoniului public.
DISPOZIȚII FINALE
Art. 43 Toți salariații din aparatul
propriu al Consiliului Județean Mureș sunt obligați să cunoască, să respecte și
să aplice prevederile prezentului regulament. În acest scop, Serviciul Resurse
Umane și Consilieri Președinte va asigura transmiterea regulamentului
direcțiilor din cadrul aparatului propriu iar șefii serviciilor îl vor aduce la
cunoșțința salariaților din compartimentele pe care le conduc.
Art.44 Neîndeplinirea în condiții
corespunzătoare și la termenele stabilite a obligațiilor prevăzute în prezentul
regulament de către salariați, se sancționați după caz, disciplinar,
administrativ, material sau penal.
Art.45 Prezentul regulament va fi
completat ori de câte ori apar modificări în prevederile legale în baza cărora
a fost elaborat, inclusiv în cazul în care se modifică organigrama.