ROMÂNIA
JUDETUL MURES
CONSILIUL JUDETEAN
Directia Buget-Finante si Asistenta
Economica
Nr. 8734/24.09.2004
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotarâre privind organizarea activitatii
de control trafic rutier
In conformitate cu prevederile art.22 din O.G. nr.43/1997 privind regimul
drumurilor, Consiliul Judetean este administratorul drumurilor judetene.
Activitatea de control trafic rutier si eliberare a autorizatiilor
speciale pentru depasirea limitelor legale de tonaj si/sau
gabarit si incasarea taxelor specifice a fost incredintata
direct prin H.C.J. nr.11/1999 Societatii Comerciale Drumuri si
Poduri Mures SA, societate cu actionar unic Consiliul Judetean.
In Contractul de prestari servicii nr.10/2000 incheiat in
acest scop intre Consiliul Judetean si societate s-a prevazut
ca din sumele incasate (cuvenite bugetului judetului) societatea
sa retina 5,5% comision pentru serviciile prestate.
In ultimul timp, activitatea se desfasoara cu multe
disfunctionalitati, incasarile nerealizându-se
la nivelul estimat, societatea informându-ne constant ca procentul
de 5,5% din sumele incasate nu mai acopera nivelul cheltuielilor
efectuate pentru aceasta activitate.
In aceasta situatie, având in vedere calitatea
de administrator al drumurilor judetene pe care o are Consiliul Judetean,
tinând cont de perspectiva privatizarii S.C. Drumuri si
Poduri Mures SA, se propune renuntarea la imputernicirea acordata
acesteia privind activitatea de control trafic rutier si eliberare autorizatii
speciale pentru depasirea limitelor legale de tonaj si/sau
gabarit si organizarea activitatii in cadrul aparatului
propriu al Consiliului Judetean, realizarea ei cu personal de specialitate
din cadrul Directiei Tehnice, Drumuri, Poduri Judetene si Investitii,
modificându-se in mod corespunzator atributiile prevazute
in fisa postului pentru persoanele ce vor fi desemnate a se ocupa
de aceasta activitate.
DIRECTOR Bartha Iosif |
VAZUT VICEPRESEDINTE Emil Groza |