R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 34
din 7 aprilie 2005
privind aprobarea organigramei, numărului de personal și statului de funcții
ale aparatului propriu al Consiliului Județean Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Având în vedere Expunerea de motive nr. 3208/23.03.2005
a Serviciului Resurse Umane și Consilieri Președinte privind aprobarea organigramei,
numărului de personal și statului de funcții ale aparatului propriu al Consiliului
Județean Mureș,
În conformitate cu prevederile art. 90 din Legea nr.188/1999, privind Statutul
funcționarilor publici republicată, precum și prevederile O.U.G. nr. 92/2004
privind reglementarea drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor
publici, pentru anul 2005,
În temeiul prevederilor art. 104 (1), lit. b și art.109 din Legea nr. 215/2001
privind administrația publică locală,
hotărăște :
Art.1. Se aprobă organigrama, numărul
de personal și statul de funcții ale aparatului propriu al Consiliului Județean
Mureș, conform anexelor nr. 1
și 2 care fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
Art.2. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri se însărcinează Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte și
Direcția Buget - Finanțe și Asistență Economică.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emöke |
Contrasemnează SECRETAR GENERAL Togănel Ioan |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Serviciul Resurse Umane,
Consilieri Președinte
Nr. 3208/23.03.2005
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei, numărului de personal
și statului de funcții ale aparatului propriu al Consiliului Județean Mureș
Structura organizatorică a aparatului propriu al Consiliului Județean Mureș
a fost aprobată potrivit prevederilor Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor
publici cu modificările aduse de Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor
publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, prin
Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.48/19 iunie 2003, hotărâre avizată
favorabil de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, cu avizul nr.
3607/2003.
Din iunie 2003, data ultimei reorganizări, până în prezent, obiectivele prioritare
ale autorității sunt mult mai complexe, impuse de continuarea și accelerarea
procesului de reformă al administrației publice locale și de realizarea procesului
de integrare europeană.
Consiliul Județean Mureș fiind autoritate publică la nivel județean, are obligația
de a asigura prin aparatul propriu de specialitate, coordonarea activității
consiliilor comunale și orășenești în vederea realizării serviciilor publice
de interes județean.
Pentru optimizarea activității aparatului propriu în direcția realizării obiectivelor
prioritare, propunem structurarea organizatorică a activității în direcții,
servicii, birouri și compartimente, cu respectarea următoarelor cerințe:
pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi
de execuție;
pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi
de execuție;
pentru constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 15 posturi
de execuție;
numărul total al funcțiilor publice corespunzătoare funcțiilor publice de
conducere este de maxim 12% din numărul total al funcțiilor publice.
Față de organigrama anterioară se propun următoarele modificări:
reorganizarea Serviciului Dezvoltare Regională, Integrare Europeană și Programe
Prognoză la nivel de direcție prin înființarea unor posturi noi cu atribuții
în domeniul elaborării strategiilor și programelor de dezvoltare economico-socială
ale județului, corelarea cu programele regionale specifice, accesarea de surse
de finanțare, urmărirea modului de implementare a proiectelor și acordarea
de asistență autorităților locale care nu dispun de personal specializat,
dar pot beneficia de finanțări externe;
În cadrul acestei direcții va funcționa și o structură de turism care are
în vedere elaborarea unei strategii de dezvoltare a turismului, corelate cu
inițiativele naționale, activitate ce poate să dea șanse noi în dezvoltarea
județului nostru. Această direcție, Compartimentul Audit Public Intern și
Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte vor fi coordonate direct de
președintele Consiliului Județean Mureș;
Direcția Juridică și Administrație Publică va desfășura unele activități prin
compartimente distincte: Administrație publică, Relațiile cu publicul și informații
de interes public precum și Cancelaria, relații cu consilierii, monitor oficial;
atribuțiile de stare civilă au fost preluate de către Direcția Județeană de
Evidența Persoanelor Mureș;
Direcția Buget, Finanțe și Asistență Economică se redefinește mai sintetic
în Direcția Economică și își propune să realizeze activitate de analiză, asistență
economică și monitorizare consilii locale printr-un compartiment specializat,
coordonat de directorul executiv care va coordona în continuare activitățile
de buget, venituri, contabilitate, patrimoniu și servicii publice, precum
și informatizarea administrației publice.
În subordinea directorului executiv al Direcției Economice va funcționa și
Serviciul Administrativ, Gospodărire, serviciu unde se află activitățile parcului
auto propriu, lucrările de întreținere și curățenie în palatul administrativ,
întreținerea și exploatarea centralei termice, telefonia, activitatea aparatelor
de multiplicat și magazia de materiale. Menționăm faptul că numărul acestei
structuri crește întrucât propunem preluarea prin protocol a unui număr de
11 persoane, angajate cu contract individual de muncă la Serviciul de Utilități
Rurale Mureș (4 muncitori de întreținere și 7 îngrijitoare de curățenie),
foști angajați ai Consiliului Județean Mureș, transferați în anul 2001.
Arhitectul șef al județului coordonează Serviciul Avizare, Autorizare, Control
și Compartimentul Amenajare Teritoriu și Urbanism;
Direcția Tehnică, Drumuri, Poduri Județene și Investiții dorește să răspundă
unor cerințe noi în ceea ce privește lucrările tehnice de cadastru pentru
identificarea rețelei rutiere aflate în administrarea Consiliului Județean
Mureș și activității de control și autorizare specială a transporturilor pe
drumurile județene.
Direcțiile de specialitate sunt coordonate de către Secretarul general și
vicepreședinți, astfel cum se prezintă în organigrama anexată la proiectul
de hotărâre.
În structura organizatorică și în statul de funcții se propune bugetarea următoarelor
posturi:
- funcții de demnitate publică 3
- înalți funcționarilor publici 1
- funcții publice de conducere 14
- funcții publice de execuție 103
- personal contractual de conducere 1
- personal contractual de execuție 31
În concluzie, față de ultima structură organizatorică, propunem aprobarea
funcționării aparatului propriu cu un număr de 150 posturi din care 118 funcții
publice și 32 posturi pentru personalul contractual, astfel cum sunt fundamentate
în proiectul de hotărâre și anexele 1 și 2 la prezenta expunere de motive.
ȘEF SERVICIU |
VĂZUT |