R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 56
din 23 iunie 2005
privind solicitarea adresată Guvernului României pentru darea în administrare
comună a Palatului Administrativ din Tîrgu Mureș, Instituției Prefectului
Județului Mureș și Consiliului Județean Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.6650/7.VI.2005 a președintelui
Consiliului Județean Mureș,
Având în vedere prevederile art.12 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea
publică și regimul juridic al acesteia, precum ale art.4, alin.2, lit."c"
din HGR nr.50/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la
nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor
de acte normative spre adoptare,
În temeiul art.104, alin.1, lit. "f" și 109 din Legea nr.215/2001,
privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. Se solicită Guvernului României
darea în administrare comună a Palatului Administrativ din Tîrgu Mureș, Instituției
Prefectului Județului Mureș și Consiliului Județean Mureș, în condițiile proiectului
de act normativ supus aprobării Guvernului României, cuprins în anexa
care face parte din prezenta hotărâre.
Art.2. Se mandatează Președintele Consiliului
Județean Mureș, doamna Lokodi Edita Emöke, cu desfășurarea procedurilor reglementate
de HGR nr.50/2005, în vederea avizării și prezentării spre adoptare Guvernului
României a proiectului de act normativ prevăzut la art.1.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică Ministerului
Administrației și Internelor.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emöke |
Contrasemnează SECRETAR GENERAL Togănel Ioan |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
PREȘEDINTE
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind solicitarea adresată Guvernului României
pentru darea în administrare comună a Palatului Administrativ din Tîrgu Mureș,
Instituției Prefectului Județului Mureș și Consiliului Județean Mureș
Palatul Administrativ din Tîrgu Mureș, monument istoric cu o valoare arhitecturală
deosebită, a fost construit între anii 1905 - 1907.
În decursul timpului, Palatul Administrativ a fost sediu al Primăriei locale,
al Comitetului Județean al fostului P.C.R. și al fostului Consiliu Popular
al Județului Mureș.
După 1990, imobilul a fost sediul autorităților publice constituite la nivelul
județului Mureș, potrivit legislației aplicabile domeniului în perioada respectivă.
Administrarea a fost realizată în fapt, fără întrerupere, indiferent de prevederile
legale referitoare la administrarea palatelor administrative, de către Consiliul
Județean Mureș. Comportarea în timp a clădirii și cu deosebire a elementelor
de rezistență a fost urmărită cu atenție de specialiștii existenți în aparatul
propriu al Consiliului Județean Mureș, care au studiat și propus măsurile
necesare.
Astfel, începând cu anul 1996 și până în anul 2002, Consiliul Județean Mureș,
pe cheltuială proprie, a executat lucrări de restaurare, conservare și asigurarea
funcționalității Palatului Administrativ și a anexelor acestuia, în valoare
de peste 60 miliarde lei (costuri actualizate).
Având în vedere că regimul de monument istoric al imobilului implică o atenție
specială în privința restaurării, conservării și asigurării funcționalității
sale, este imperios necesar ca în acest an să se execute lucrări în valoare
de peste 2,5 miliarde lei.
Întrucât "Palatul Administrativ" și anexele sale fac parte din domeniul
public al Statului Român și ținând cont de prevederile H.G.R. nr.706/1994,
pentru considerentele de fapt mai sus arătate, vă rugăm să adoptați proiectul
de hotărâre alăturat, urmând ca în comun cu Instituția Prefectului Județului
Mureș, Consiliul Județean să supună avizării și aprobării Guvernului, potrivit
procedurii reglementate de HGR nr.50/2005 pentru aprobarea Regulamentului
privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și
prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, proiectul de act
normativ cuprins în anexă.
PREȘEDINTE |
SECRETAR GENERAL Ioan Togănel |