R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 56
din 23 iunie 2005
privind solicitarea adresată Guvernului României pentru darea în administrare comună a Palatului Administrativ din Tîrgu Mureș, Instituției Prefectului Județului Mureș și Consiliului Județean Mureș


Consiliul Județean Mureș,

Văzând expunerea de motive nr.6650/7.VI.2005 a președintelui Consiliului Județean Mureș,
Având în vedere prevederile art.12 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, precum ale art.4, alin.2, lit."c" din HGR nr.50/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare,
În temeiul art.104, alin.1, lit. "f" și 109 din Legea nr.215/2001, privind administrația publică locală,

h o t ă r ă ș t e :

Art.1. Se solicită Guvernului României darea în administrare comună a Palatului Administrativ din Tîrgu Mureș, Instituției Prefectului Județului Mureș și Consiliului Județean Mureș, în condițiile proiectului de act normativ supus aprobării Guvernului României, cuprins în anexa care face parte din prezenta hotărâre.
Art.2. Se mandatează Președintele Consiliului Județean Mureș, doamna Lokodi Edita Emöke, cu desfășurarea procedurilor reglementate de HGR nr.50/2005, în vederea avizării și prezentării spre adoptare Guvernului României a proiectului de act normativ prevăzut la art.1.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică Ministerului Administrației și Internelor.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke
  Contrasemnează
SECRETAR GENERAL
Togănel Ioan

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
PREȘEDINTE

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind solicitarea adresată Guvernului României pentru darea în administrare comună a Palatului Administrativ din Tîrgu Mureș, Instituției Prefectului Județului Mureș și Consiliului Județean Mureș


Palatul Administrativ din Tîrgu Mureș, monument istoric cu o valoare arhitecturală deosebită, a fost construit între anii 1905 - 1907.
În decursul timpului, Palatul Administrativ a fost sediu al Primăriei locale, al Comitetului Județean al fostului P.C.R. și al fostului Consiliu Popular al Județului Mureș.
După 1990, imobilul a fost sediul autorităților publice constituite la nivelul județului Mureș, potrivit legislației aplicabile domeniului în perioada respectivă.
Administrarea a fost realizată în fapt, fără întrerupere, indiferent de prevederile legale referitoare la administrarea palatelor administrative, de către Consiliul Județean Mureș. Comportarea în timp a clădirii și cu deosebire a elementelor de rezistență a fost urmărită cu atenție de specialiștii existenți în aparatul propriu al Consiliului Județean Mureș, care au studiat și propus măsurile necesare.
Astfel, începând cu anul 1996 și până în anul 2002, Consiliul Județean Mureș, pe cheltuială proprie, a executat lucrări de restaurare, conservare și asigurarea funcționalității Palatului Administrativ și a anexelor acestuia, în valoare de peste 60 miliarde lei (costuri actualizate).
Având în vedere că regimul de monument istoric al imobilului implică o atenție specială în privința restaurării, conservării și asigurării funcționalității sale, este imperios necesar ca în acest an să se execute lucrări în valoare de peste 2,5 miliarde lei.
Întrucât "Palatul Administrativ" și anexele sale fac parte din domeniul public al Statului Român și ținând cont de prevederile H.G.R. nr.706/1994, pentru considerentele de fapt mai sus arătate, vă rugăm să adoptați proiectul de hotărâre alăturat, urmând ca în comun cu Instituția Prefectului Județului Mureș, Consiliul Județean să supună avizării și aprobării Guvernului, potrivit procedurii reglementate de HGR nr.50/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, proiectul de act normativ cuprins în anexă.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke

  SECRETAR GENERAL
Ioan Togănel