R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 142
din 30 noiembrie 2006
privind aprobarea unor măsuri în vederea restituirii în natură a unui imobil care face obiectul Legii nr.10/2001

Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.16.449 din 23.XI.2006 a Președintelui Consiliului Județean Mureș, notificarea nr.76/N/2001, adresa nr.11020/2006 a Primăriei municipiului Reghin, precum și avizele comisiilor de specialitate,
Luând în considerare prevederile art.19, alin.(1) și art.21, alin.(1) și (4) din Legea nr.10/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Potrivit prevederilor art.104, alin.(1), lit. a) și f) din Legea nr.215/2001 coroborat cu prevederile art.10, alin.(2) și art.11 din Legea nr.213/1998,
În temeiul prevederilor art.109 din Legea administrației publice locale, nr.215/2001,

hotărăște :

Art.1. Se aprobă trecerea din domeniul public în domeniul privat al județului Mureș, în vederea restituirii în natură fostului proprietar tabular, a părții din imobilul situat în municipiul Reghin, str. Apalina, nr.12, înscris în C.F. nr.1383 - Apalina, identificată conform planului de amplasament și delimitare a bunului imobil cuprins în anexa nr.1 cu indicativul 3CC, constând în construcții și teren aferent în suprafață de 196118 mp.
Art.2. (1) Construcțiile edificate ulterior trecerii imobilului în proprietatea statului, amplasate pe terenul menționat la art.1 pot fi acordate persoanei îndreptățite cu titlul de măsuri reparatorii în echivalent, prin compensare cu construcția (ateliere) și terenul în suprafață de 23782 mp, identificat conform planului de amplasament și delimitare a bunului imobil menționat la art.1, cu indicativul 1CC și 2CC, aferent construcțiilor necesare desfășurării activității Direcției Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului, care rămân în domeniul public al județului Mureș.
(2) Datele de identificare a bunurilor imobile asupra cărora operează compensarea sunt cuprinse în anexa nr.2.
Art.3. Președintele Consiliului Județean Mureș, doamna Lokodi Edita Emöke va emite dispoziția de restituire în natură, în condițiile Legii nr.10/2001, cu respectarea prevederilor prezentei hotărâri.
Art.4. Anexele nr.1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.5. Prezenta hotărâre se comunică persoanei îndreptățite la restituire, de punerea sa în executare răspunzând Direcția Economică.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke
  Contrasemnează
SECRETAR
Ioan Togănel

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.16.449/23.XI.2006

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea unor măsuri în vederea restituirii în natură a unui imobil care face obiectul Legii nr.10/2001

Prin notificarea formulată în temeiul Legii nr.10/2001, numita Kolthay László Ferencné, domiciliată în Ungaria, localitatea Keszthely - 8360, str.Malom, nr.5, a solicitat restituirea în natură a imobilului situat în municipiul Reghin, str. Castelului nr.12, constând în Castel cu anexe și teren aferent.
Întrucât în imobilul mai sus arătat funcționează Școala de Arte și Meserii pentru Copii cu Deficiențe Mintale Reghin - Apalina și Centrul de Plasament nr.8 - ambele instituții de interes public județean, imobilul fiind în domeniul public al județului, în raport cu prevederile art.22, alin.1 din Legea nr.10/2001, competența de soluționare a notificării revine Consiliului Județean Mureș.
În contextul reglementărilor legale în vigoare la data soluționării notificării prin Dispoziția nr.132/2002 a Președintelui Consiliului Județean Mureș și având în vedere destinația imobilului solicitat precum și apartenența sa la domeniul public al județului Mureș, s-a respins cererea de restituire în natură a imobilului cu propunerea acordării de despăgubiri bănești în cuantum de 6.430.000.000 lei.
Având în vedere modificările aduse Legii nr.10/2001 prin Legea nr.247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției ce instituie principiul restituirii în natură în toate situațiile în care este posibil, precum și faptul că după emiterea dispoziției de soluționare a notificării, Castelul propriu zis a fost dezafectat interesului public, se impune reanalizarea cererii de restituire în natură a imobilului.
Întrucât pe terenul aferent castelului, după preluarea în proprietatea statului s-au edificat construcții noi care, conform reglementărilor legale în vigoare, nu pot face obiectul restituirii în natură, s-a dispus efectuarea unei expertize prin care se stabilește de comun acord cu mandatarul persoanei îndreptățite la restituire, o modalitate de dezmembrare și partajare a imobilului, prin constituirea a trei parcele noi, după cum urmează:
- 1CC, constând din construcții edificate ulterior preluării în proprietatea statului, exclusiv corpul notat pe planul de amplasament și delimitare a bunului imobil cu nr. 20 - Ateliere, precum și terenul aferent acestora, în suprafață de 3750 mp ce nu fac obiectul restituirii în natură;
- 2CC, constând din construcții edificate ulterior preluării în proprietatea statului și terenul aferent acestora, în suprafață de 20032 mp ce nu fac obiectul restituirii în natură;
- 3CC, constând în construcții - castel și anexe preluate de la fostul proprietar tabular precum și alte construcții edificate ulterior preluării în proprietatea statului, precum și teren în suprafață de 196118 mp ce fac obiectul restituirii în natură, inclusiv prin compensarea unor construcții cu terenul nerestituit aferent parcelelor 1CC și 2CC.
Față de această variantă de partajare a imobilului, cuprinsă în planul de amplasament și delimitare a imobilului - anexa nr.1 la proiectul de hotărâre, cu acordul mandatarului, pentru terenul în suprafață de 23782 mp ce nu face obiectul restituirii fiind afectat de construcții edificate ulterior preluării, necesare desfășurării activității instituțiilor publice cu sediul în acestea, aferent parcelelor 1CC și 2CC propunem acordarea de măsuri reparatorii prin echivalent constând în compensarea cu acele construcții edificate ulterior preluării imobilului situate pe parcela 3CC care face obiectul restituirii în natură, bunurile ce se compensează având valori similare, conform expertizei tehnice de evaluare cuprinsă în tabelul centralizator, anexa nr.2 la proiectul de hotărâre.
Având în vedere prevederile art.10, alin.(2) și art.11 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia,
Pentru toate considerentele arătate și argumentele expuse, prin prisma noilor modificări aduse Legii nr.10/2001 prin Legea nr.247/2005,
Propunem trecerea din domeniul public în domeniul privat al județului Mureș și restituirea în natură fostului proprietar tabular a unei părți din imobilul situat în municipiul Reghin, str. Castelului, nr.12, constând în construcții și teren aferent în suprafață totală de 196118 mp, precum și compensarea terenului ce nu face obiectul restituirii astfel cum am arătat mai sus, sens în care, supunem spre aprobare proiectul de hotărâre alăturat.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke

 

SECRETAR
Ioan Togănel