R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 142
din 30 noiembrie 2006
privind aprobarea unor măsuri în vederea restituirii în natură a unui imobil
care face obiectul Legii nr.10/2001
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.16.449 din 23.XI.2006 a Președintelui
Consiliului Județean Mureș, notificarea nr.76/N/2001, adresa nr.11020/2006
a Primăriei municipiului Reghin, precum și avizele comisiilor de specialitate,
Luând în considerare prevederile art.19, alin.(1) și art.21, alin.(1) și (4)
din Legea nr.10/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Potrivit prevederilor art.104, alin.(1), lit. a) și f) din Legea nr.215/2001
coroborat cu prevederile art.10, alin.(2) și art.11 din Legea nr.213/1998,
În temeiul prevederilor art.109 din Legea administrației publice locale, nr.215/2001,
hotărăște :
Art.1. Se aprobă trecerea din domeniul
public în domeniul privat al județului Mureș, în vederea restituirii în natură
fostului proprietar tabular, a părții din imobilul situat în municipiul Reghin,
str. Apalina, nr.12, înscris în C.F. nr.1383 - Apalina, identificată conform
planului de amplasament și delimitare a bunului imobil cuprins în anexa nr.1
cu indicativul 3CC, constând în construcții și teren aferent în suprafață
de 196118 mp.
Art.2. (1) Construcțiile edificate ulterior
trecerii imobilului în proprietatea statului, amplasate pe terenul menționat
la art.1 pot fi acordate persoanei îndreptățite cu titlul de măsuri reparatorii
în echivalent, prin compensare cu construcția (ateliere) și terenul în suprafață
de 23782 mp, identificat conform planului de amplasament și delimitare a bunului
imobil menționat la art.1, cu indicativul 1CC și 2CC, aferent construcțiilor
necesare desfășurării activității Direcției Generale de Asistență Socială
și Protecție a Copilului, care rămân în domeniul public al județului Mureș.
(2) Datele de identificare a bunurilor imobile asupra cărora operează compensarea
sunt cuprinse în anexa nr.2.
Art.3. Președintele Consiliului Județean
Mureș, doamna Lokodi Edita Emöke va emite dispoziția de restituire în natură,
în condițiile Legii nr.10/2001, cu respectarea prevederilor prezentei hotărâri.
Art.4. Anexele nr.1 și 2 fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
Art.5. Prezenta hotărâre se comunică persoanei
îndreptățite la restituire, de punerea sa în executare răspunzând Direcția
Economică.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emöke |
Contrasemnează SECRETAR Ioan Togănel |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.16.449/23.XI.2006
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea unor măsuri în vederea restituirii
în natură a unui imobil care face obiectul Legii nr.10/2001
Prin notificarea formulată în temeiul Legii nr.10/2001, numita Kolthay László
Ferencné, domiciliată în Ungaria, localitatea Keszthely - 8360, str.Malom,
nr.5, a solicitat restituirea în natură a imobilului situat în municipiul
Reghin, str. Castelului nr.12, constând în Castel cu anexe și teren aferent.
Întrucât în imobilul mai sus arătat funcționează Școala de Arte și Meserii
pentru Copii cu Deficiențe Mintale Reghin - Apalina și Centrul de Plasament
nr.8 - ambele instituții de interes public județean, imobilul fiind în domeniul
public al județului, în raport cu prevederile art.22, alin.1 din Legea nr.10/2001,
competența de soluționare a notificării revine Consiliului Județean Mureș.
În contextul reglementărilor legale în vigoare la data soluționării notificării
prin Dispoziția nr.132/2002 a Președintelui Consiliului Județean Mureș și
având în vedere destinația imobilului solicitat precum și apartenența sa la
domeniul public al județului Mureș, s-a respins cererea de restituire în natură
a imobilului cu propunerea acordării de despăgubiri bănești în cuantum de
6.430.000.000 lei.
Având în vedere modificările aduse Legii nr.10/2001 prin Legea nr.247/2005
privind reforma în domeniile proprietății și justiției ce instituie principiul
restituirii în natură în toate situațiile în care este posibil, precum și
faptul că după emiterea dispoziției de soluționare a notificării, Castelul
propriu zis a fost dezafectat interesului public, se impune reanalizarea cererii
de restituire în natură a imobilului.
Întrucât pe terenul aferent castelului, după preluarea în proprietatea statului
s-au edificat construcții noi care, conform reglementărilor legale în vigoare,
nu pot face obiectul restituirii în natură, s-a dispus efectuarea unei expertize
prin care se stabilește de comun acord cu mandatarul persoanei îndreptățite
la restituire, o modalitate de dezmembrare și partajare a imobilului, prin
constituirea a trei parcele noi, după cum urmează:
- 1CC, constând din construcții edificate ulterior preluării în proprietatea
statului, exclusiv corpul notat pe planul de amplasament și delimitare a bunului
imobil cu nr. 20 - Ateliere, precum și terenul aferent acestora, în suprafață
de 3750 mp ce nu fac obiectul restituirii în natură;
- 2CC, constând din construcții edificate ulterior preluării în proprietatea
statului și terenul aferent acestora, în suprafață de 20032 mp ce nu fac obiectul
restituirii în natură;
- 3CC, constând în construcții - castel și anexe preluate de la fostul proprietar
tabular precum și alte construcții edificate ulterior preluării în proprietatea
statului, precum și teren în suprafață de 196118 mp ce fac obiectul restituirii
în natură, inclusiv prin compensarea unor construcții cu terenul nerestituit
aferent parcelelor 1CC și 2CC.
Față de această variantă de partajare a imobilului, cuprinsă în planul de
amplasament și delimitare a imobilului - anexa nr.1 la proiectul de hotărâre,
cu acordul mandatarului, pentru terenul în suprafață de 23782 mp ce nu face
obiectul restituirii fiind afectat de construcții edificate ulterior preluării,
necesare desfășurării activității instituțiilor publice cu sediul în acestea,
aferent parcelelor 1CC și 2CC propunem acordarea de măsuri reparatorii prin
echivalent constând în compensarea cu acele construcții edificate ulterior
preluării imobilului situate pe parcela 3CC care face obiectul restituirii
în natură, bunurile ce se compensează având valori similare, conform expertizei
tehnice de evaluare cuprinsă în tabelul centralizator, anexa nr.2 la proiectul
de hotărâre.
Având în vedere prevederile art.10, alin.(2) și art.11 din Legea nr.213/1998
privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia,
Pentru toate considerentele arătate și argumentele expuse, prin prisma noilor
modificări aduse Legii nr.10/2001 prin Legea nr.247/2005,
Propunem trecerea din domeniul public în domeniul privat al județului Mureș
și restituirea în natură fostului proprietar tabular a unei părți din imobilul
situat în municipiul Reghin, str. Castelului, nr.12, constând în construcții
și teren aferent în suprafață totală de 196118 mp, precum și compensarea terenului
ce nu face obiectul restituirii astfel cum am arătat mai sus, sens în care,
supunem spre aprobare proiectul de hotărâre alăturat.
PREȘEDINTE |
SECRETAR |