R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 66
din 27 iulie 2006
privind aprobarea inițierii demersurilor juridice în vederea desființării
pe cale judecătorească a contractului de parteneriat public - privat de tip
DBO (proiectare, construcție, operare) nr.8839/14.10.2003
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.9923/25.VII.2006 a Direcției
Dezvoltare Regională și Integrare Europeană,
Având în vedere Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.65/16.09.2003, procesul
verbal de conciliere nr.9613/19.07.2006, dispozițiile art.7201 din Codul de
procedură civilă, ale Legii nr.554/2004 privind contenciosul administrativ,
precum și ale art. 24 din contractul de parteneriat public - privat înregistrat
la Consiliul Județean Mureș sub nr.8839/14.10.2003,
În temeiul art. 109 din Legea nr.215/2001, privind administrația publică locală,
hotărăște :
Art.1. Se aprobă inițierea demersurilor
juridice în vederea desființării pe cale judecătorească a contractului de
parteneriat public - privat de tip DBO (proiectare, execuție operare), nr.
8839/14.10.2003 precum și preluarea investiției efectuate până în prezent,
de către Autoritățile Publice partenere.
Art.2. Se mandatează Președintele Consiliului
Județean Mureș, doamna Lokodi Edita Emöke, cu îndeplinirea în numele și pe
seama Consiliului Județean Mureș a procedurilor necesare în vederea desființării
pe cale judecătorească a contractului de parteneriat public - privat de tip
DBO (proiectare, execuție operare), nr. 8839/14.10.2003, sens în care va semna
toate actele necesare.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică părților
semnatare ale contractului, Direcțiile de specialitate din cadrul aparatului
propriu al Consiliului Județean Mureș urmărind aducerea sa la îndeplinire.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Ioan Togănel |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.9923/25.07.2006
Dosar I.A.2
Expunere de motive
la proiectul de hotărâre privind aprobarea inițierii demersurilor juridice
în vederea desființării pe cale judecătorească a contractului de parteneriat
public - privat de tip DBO (proiectare, construcție, operare) nr.8839/2003
Proiectul înființării unui depozit ecologic regional în județul Mureș a fost
inițiat în anul 1999, ca o alternativă modernă, ecologică și mai eficientă
din punct de vedere economic, care să înlocuiască sistemul actual de depozitare
a deșeurilor menajere în gropi independente aferente localităților județului.
La baza acestui proiect au stat rezultatele analizei situației existente a
activităților de colectare, transport și depozitare a deșeurilor urbane la
nivel județean, care au evidențiat o serie de deficiențe.
Inițial s-a încercat concretizarea acestui proiect prin accesarea unei finanțări
pe programul ISPA.
Datorită faptului că programul ISPA asigura finanțarea proiectului doar în
proporție de 75% din fonduri europene, restul de 25% (aprox. 7 M Euro) reprezentând
cofinanțare din partea consiliilor locale (sumă imposibil de suportat din
bugetele locale), s-a încercat găsirea altor soluții pentru realizarea unui
depozit ecologic, impunându-se varianta realizării obiectivului printr-un
Parteneriat Public Privat. Acestei idei, au subscris toate Consiliile locale
asociate în proiect, mai puțin Consiliul local Tîrgu Mureș.
Ca urmare a emiterii OG nr. 16 / ianuarie 2002 privind contractele de parteneriat
public - privat, care obliga autoritățile publice să încheie astfel de contracte
conform acestor prevederi legale, se întreprind în consecință aceste măsuri
Rezultatul întregului proces de negociere pentru desemnarea unui partener
privat în vederea realizării obiectivului de investiție Depozit Ecologic Zonal
în județul Mureș, se finalizează prin semnarea în data de 14.10.2003 a contractului
de parteneriat public-privat nr. 8839, tip DBO (proiectare-execuție-operare).
Părți ale contractului sunt Consiliul județean Mureș, Consiliile Locale Luduș,
Iernut, Tîrnăveni, Ungheni, Sovata, Sînpaul, Sângeorgiu de Pădure și SC Agenda
21 SA București (investitor).
Urmare a nerespectării obligațiilor contractuale de către investitorul SC
Agenda 21 SA București, respectiv punerea în funcțiune la data de 31.05.2006
a primei alveole de depozitare, a ariei de servicii și a 4 stații de transfer,
autoritățile publice în unanimitate de acord, au declanșat conform prevederilor
contractuale procesul de conciliere cu investitorul privat.
Concilierea a avut loc în două etape, respectiv în data de 12.07.2006, când
au participat atât reprezentanții autorităților publice partenere, cât și
reprezentanții Investitorului și în data de 19.07.2006 .
La întâlnirea din data de 12 iulie 2006, reprezentanților Investitorului li
s-a înmânat un exemplar din condițiile de continuare a parteneriatului care
vizau constituirea de garanții financiare, reînnoirea documentelor care dovedesc
capacitatea tehnică și economică de finalizare a obiectivului de investiție,
stabilirea unui grafic de execuție cu termene intermediare și finale ferme
de execuție, precum și negocierea unor clauze care să sancționeze drastic
neexecutarea obligațiilor contractuale. La această întâlnire reprezentanții
Investitorului au solicitat un termen de o săptămână, până la care să îndeplinească
procedurile de înregistrare la Registrul Comerțului a componenței noului Consiliu
de Administrație și să se pronunțe asupra condițiilor propuse de autoritățile
publice pentru continuarea parteneriatului.
Prin scrisoarea înregistrată la Consiliul Județean Mureș sub nr.9560/18.07.2006
domnii Gaspare Ferro și Nicola Ribolla (participanți din partea Investitorului
la ședința din data de 12.07.2006), precizează că în acest moment nu au fost
îndeplinite formalitățile de înregistrare a pretinselor calități ale domniilor
lor de membrii ai Consiliului de Administrație al S.C. "AGENDA 21"S.A.,
motiv pentru care nu pot participa la întâlnirea stabilită pentru data de
19.07.2006, solicitând prorogarea discuțiilor pentru un nou termen. Trebuie
precizat, însă că din punct de vedere procedural, în conformitate cu dispozițiile
art.131, alin.4 din Legea nr.31/1990 privind societățile comerciale, hotărârile
Adunării Generale a Acționarilor se înregistrează la Oficiul Registrului Comerțului
pentru a fi menționate în Registru și Transmise spre publicare în Monitorul
Oficial al României, partea a IV-a, în termen de 15 zile de la data adoptării.
Ori, domnii Ferro și Ribolla pretind că au dobândit calitățile de membrii
ai Consiliului de Administrație la data de 8 iunie 2006. Pentru dezbateri,
domniile lor aveau posibilitatea să obțină un mandat special, scris, din partea
organelor statutare de conducere ale societății care să facă posibilă derularea
în bune condițiuni a procedurii concilierii, însă atitudinea adoptată conduce
fără echivoc la tergiversarea procedurii concilierii.
De asemenea, trebuie precizat că din partea S.C. "AGENDA 21" S.A.
nu s-a formulat un punct de vedere prin care să se justifice neparticiparea
la procedură sau în legătură cu condițiile de continuare a parteneriatului
înregistrate sub nr.9456/2006 și comunicate Investitorului la data de 12.07.2006.
În atare împrejurări, reprezentanții autorităților publice semnatare ale contractului
de parteneriat public - privat nr.8839/14.10.2003, la ședința ce a avut loc
în data de 19.07.2006, au constatat că lipsa Investitorului la procedura de
conciliere este de natură să tergiverseze realizarea obiectivului de investiție
"Depozit Ecologic Zonal în Județul Mureș", unitățile administrativ
teritoriale partenere, populația județului în general, suferind grave prejudicii,
motiv pentru care, în unanimitate, luând în considerare dispozițiile art.
7201 din Codul de procedură civilă, ale Legii nr.554/2004 privind contenciosul
administrativ, precum și ale art.24 din contractul de parteneriat public -
privat nr.8839/14.10.2003, consideră procedura de conciliere finalizată.
Având în vedere cele mai sus arătate, întrucât S.C. "AGENDA 21"
S.A. nu a dat curs invitației de participare, supunem aprobării Consiliului
Județean Mureș inițierea demersurilor juridice necesare desființării Contractului
de parteneriat public-privat tip DBO (proiectare-execuție-operare) nr. 8839/2003,
cu preluarea investiției efectuate până în prezent de către autoritățile publice
partenere și împuternicirea Președintelui de a îndeplini toate actele necesare
în acest sens.
PREȘEDINTE |
VICEPREȘEDINTE, Alexandru Petru Frătean |
DIRECTOR EXECUTIV, |