R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 80
din 27 iulie 2006
privind stabilirea unor măsuri cu privire la restituirea în baza OUG 83/1999,
a imobilului situat în Tîrgu Mureș, str.Poștei, nr.2
Consiliul Județean Mureș,
Analizând Expunerea de motive nr. 9185 din 11.07.2006
a Direcției Economice,
În conformitate cu prevederile art.1 din OUG 83/1999 privind restituirea unor
bunuri imobile care au aparținut comunităților cetățenilor aparținând minorităților
naționale din România, aprobată cu modificări prin Legea nr.66/2004,
Având în vedere completările aduse Anexei la Ordonanță prin HG 1334/2000 (poz.32
din anexă), Încheierea nr. 13911/23.07.2002, pronunțată de Judecătoria Tîrgu
Mureș - Biroul de Carte Funciară, în dosarul nr.13911/2002, precum și Dispoziția
Președintelui Consiliului Județean nr.122/24.06.2004 privind constituirea
comisiei de predare a imobilului situat în Tîrgu Mureș, str.Poștei nr.2, comisie
modificată prin Dispoziția nr.8/16.01.2005
Luând în considerare Protocolul nr.5429/25.06.2004 încheiat între Consiliul
Județean Mureș și Curatoriul Parohiilor Reformate din Tîrgu Mureș cu privire
la predarea - preluarea nudei proprietăți asupra imobilului situat în Tîrgu
Mureș, str.Poștei, nr.2 și HG nr.244/2004 pentru stabilirea cuantumului chiriilor
aferente imobilelor care fac obiectul prevederilor Ordonanței de Urgență a
Guvernului nr.94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut
cultelor religioase din România,
În temeiul prevederilor art.109 din Legea nr.215/2001 privind administrația
publică locală ,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă valoarea bunurilor devenite
imobile prin încorporare, adăugiri și îmbunătățiri aduse din fonduri bugetare
imobilului situat în Tîrgu Mureș, str.Poștei, nr.2, care urmează să fie preluate
contra plată de către Curatoriul Parohiilor Reformate din Tîrgu Mureș, la
suma netă actualizată de 145.864,2 lei(RON), stabilită conform Anexei
nr.1 ce face parte din prezenta hotărâre
Art.2. (1) Se stabilește ca suma datorată
de Curatoriu să fie compensată cu valoarea chiriei aferente funcționării Teatrului
pentru Copii și Tineret "Ariel", astfel:
- în cuantum de 31.572 lei(RON), reprezentând chiria calculată în baza HG244/2004,
pentru o perioadă de 5 ani, respectiv perioada 23.07.2002-23.07.2007 conform
prevederilor Protocolului de predare-preluare, luându-se ca moment de referință
data înscrierii de către solicitant a dreptului de proprietate asupra imobilului
în cauză în Cartea Funciară(Încheierea nr.13911/23.07.2002, pronunțată de
Judecătoria Tîrgu Mureș-Biroul de Carte Funciară)
- în cuantum de 114.292,2 lei(RON), reprezentând chiria calculată conform
ofertei proprietarului la valoarea de 1,89 EUR/mp/lună pentru suprafața construită
și teren, aplicabilă în perioada următoare expirării celor 5 ani de grație,
asigurându-se funcționarea instituției în aceeași locație pentru încă 12 luni,
respectiv până la 23.07.2008.
(2) Modul de calcul al chiriilor se prezintă în Anexa
nr.2 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre
Art.3. În baza prevederilor prezentei hotărâri,
se vor încheia contractele de închiriere între Curatoriul Parohiilor Reformate
din Tîrgu Mureș, în calitate de proprietar, și Teatrul pentru Copii și Tineret
"Ariel", în calitate de chiriaș.
Art.4. Până la data expirării contractelor
de închiriere, perioadă în care chiria aferentă poate fi compensată cu suma
datorată de proprietar pentru investițiile efectuate din fonduri bugetare,
Consiliul Județean va identifica și va amenaja un sediu propriu pentru Teatrul
pentru Copii și Tineret "Ariel".
Art.5. De îndeplinirea prevederilor prezentei
hotărâri răspunde executivul Consiliului Județean(Direcția Tehnică și Direcția
Economică) și directorul Teatrului pentru Copii și Tineret " Ariel".
Art.6. Prezenta hotărâre se comunică Direcției
Tehnice, Direcției Economice(Compartiment Patrimoniu ), Teatrului pentru Copii
și Tineret "Ariel"și Curatoriului Parohiilor Reformate din Tîrgu
Mureș
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Ioan Togănel |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Economică
Nr. 9185 din 11.07.2006
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind stabilirea unor măsuri cu privire la restituirea
în baza OUG 83/1999, a imobilului situat în Tîrgu Mureș, str.Poștei, nr.2
În conformitate cu prevederile art.1 din OUG nr.83/1999, privind restituirea
unor bunuri imobile care au aparținut comunităților cetățenilor aparținând
minorităților naționale din România, astfel cum a fost aprobată prin Legea
nr.66/2004, imobilele , compuse din construcții împreună cu terenul aferent,
respectiv terenurile intravilane libere, cuprinse în anexa acestui act normativ
, care au aparținut comunităților(organizații, culte religioase), cetățenilor
aparținând minorităților naționale din România și au fost trecute după anul
1940 în proprietatea statului român prin măsuri de constrângere , confiscare,
naționalizare sau manevre dolosive, se restituie titularilor sau succesorilor
acestora.
Prin HGR nr.1334/2000, Guvernul României a completat anexa la OUG nr.83/1999
în sensul cuprinderii în rândul imobilelor care se restituie, a celui situat
în Tîrgu Mureș, str.Poștei, nr.2(înscris în CF nr.4547 Tîrgu Mureș, nr.top
2187, 2188), sediu al Teatrului pentru Copii și Tineret "Ariel".
Curatoriul Parohiilor Reformate din Tîrgu Mureș, prin adresele înregistrate
la Consiliul Județean Mureș sub nr.1525/19.02.2003 și 2920/3.04.2003 a solicitat
instituției noastre încheierea protocolului de predare -preluare a imobilului
mai sus arătat.
Prin adresa nr.234223/27.05.2004, ca răspuns la solicitarea noastră nr.1208/12.02.2004,
Comisia specială de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparținut cultelor
religioase din România , menționează că în privința imobilului situat în Tîrgu
Mureș, str.Poștei, nr.2, procedura de restituire a fost finalizată , dreptul
de proprietate fiind transmis solicitantului.
De asemenea, solicitantul a depus în completare la solicitările adresate instituției
noastre , dovada înscrierii dreptului de proprietate asupra imobilului în
cauză în Cartea Funciară, în temeiul HGR nr.1334/2000, întăbularea realizându-se
în baza Încheierii nr.13.911/23.07.2002, pronunțată de Judecătoria Tîrgu Mureș-
Biroul de Carte Funciară, în dosarul nr.13.911/2002.
Având în vedere prevederile legale -OUG nr.83/1999, respectiv Legea nr.66/2004,
precum și actele depuse de solicitant menționate mai sus, s-a constituit prin
Dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.122/24.06.2004,modificată
prin Dispoziția nr.8/16.01.2006, o comisie de predare-preluare a imobilului
, care are în prezent, următoarea componență:
Președinte: Bartha Iosif- director la Direcția Economică
Membri: Gavril Cadariu- director al Teatrului "Ariel"
Kopacz Nicolae-Șef Serviciu la Direcția Tehnică
Alin Mărginean-șef birou financiar-contabil
Monica Dohotariu-coordonator compartiment Patrimoniu și Servicii Publice
Comisia a primit ca sarcină inventarierea imobilelor ce urmau a fi predate
Curatoriului Parohiilor Reformate din Tîrgu Mureș , cu evidențierea distinctă
a bunurilor devenite imobile prin încorporare, a adăugirilor și îmbunătățirilor
la construcții , acestea urmând a fi preluate cu plata lor la valoarea actualizată
, conform prevederilor art.6 alin.2 din OUG nr.83/1999 astfel cum a fost modificată
și completată prin Legea nr.66/2004.
De asemenea, Comisia a întocmit Protocolul de predare-preluare a nudei proprietăți
asupra imobilului în cauză , în care s-a stipulat asigurarea folosinței imobilului
de către Teatru , pentru o perioadă de minim 5 ani , nivelul chiriei urmând
a fi stabilit în conformitate cu prevederile HGR 244/2004, cuantumul acesteia,
precum și modalitatea de achitare a obligațiilor reciproce ale părților, urmând
a fi stabilite ulterior cunoașterii întinderii acestora.
Întrucât valorile stabilite inițial de expertul tehnic al comisiei(Dl. Kopacz
Nicolae), pentru investițiile suportate din bugetul Consiliului Județean,au
fost contestate de Curatoriu, s-au efectuat verificări și recalculări în funcție
de ultimele modificări legislative, ajungându-se după mai multe întâlniri
la o valoare agreată de ambele părți.(calculul valorii investițiilor a cărei
contravaloare ar trebui achitată de Biserică se regăsește în Anexa nr.1 la
prezenta hotărâre)
Având în vedere prevederile Legii 66/2004 și ale Protocolului de predare-preluare
cu privire la posibilitatea funcționării Teatrului în același spațiu pentru
o perioadă de minim 5 ani de la momentul predării, cu achitarea unei chirii
reglementate legal prin HGR 244/2004, se propune compensarea chiriei cu o
valoare echivalentă din suma datorată de Curatoriu pentru fondurile publice
cheltuite în investiții la acest imobil.
În condițiile în care se ia ca moment de referință data înscrierii de către
solicitant a dreptului de proprietate asupra imobilului în cauză în Cartea
Funciară(Încheierea nr.13911/23.07.2002, pronunțată de Judecătoria Tîrgu Mureș-Biroul
de Carte Funciară), perioada de 5 ani expiră la 23.07 2007.
Întrucât până la data menționată mai sus, Consiliul Județean nu va putea identifica
și amenaja un nou sediu pentru instituția de cultură, iar pe de altă parte,
suma datorată de Curatoriu nu este în întregime acoperită de chiria celor
5 ani de grație, se propune prelungirea contractului de închiriere la prețul
de ofertă al Bisericii până la acoperirea integrală a sumei ce trebuie achitată,
oferind posibilitate Teatrului să mai desfășoare activitate în aceeași locație
pentru o perioadă de 1 an, interval de timp în care Consiliul Județean va
rezolva problema unui nou sediu.(calculul chiriilor se regăsește în Anexa
nr.2 la prezenta hotărâre)
Având în vedere faptul că retrocedarea imobilului din Tîrgu Mureș, str.Poștei,
nr.2 generează probleme deosebite cu privire la patrimoniu și modul de funcționare
a unei instituții subordonate, supunem aprobării Consiliului Județean măsurile
necesare a fi luate și puse în practică în procesul restituirii.
DIRECTOR |
VĂZUT |