R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 60
din 31 mai 2007
privind actualizarea Regulamentului de organizare și funcționare al Filarmonicii de Stat din Tîrgu Mureș

Consiliul Județean Mureș,
Analizând Expunerea de motive nr.6884/25.05.2007 prezentată de Direcția Economică, precum și avizele comisiilor de specialitate,
Ținând cont de prevederile OG nr.21/31.01.2007 privind instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și desfășurarea activității de impresariat artistic,
Având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr.26 / 14.07. 2006, privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări prin Legea nr.114/2006,
În conformitate cu art.27 din Regulamentul de organizare și funcționare al Filarmonicii de Stat din Tîrgu Mureș, aprobat prin HCJ nr.51/1998,
În temeiul prevederilor art.91 alin.(2) lit.c) și art.97 din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată,

hotărăște :

Art.1(1) Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Filarmonicii de Stat din Tîrgu Mureș, actualizat în baza ultimelor modificări legislative, conform Anexei nr.1 la prezenta hotărâre.
(2) Organigrama instituției, cu 134 posturi, și statul de funcții, se actualizează conform Anexelor nr. 2 și 3 la prezenta hotărâre.
Art.2. La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri , se abrogă prevederile HCJ nr.51/1998, privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Filarmonicii de Stat din Tîrgu Mureș.
Art.3. Pe baza prezentei hotărâri , Consiliul Județean va efectua demersuri pentru înscrierea Filarmonicii în Registrul instituțiilor și companiilor de spectacole sau concerte, iar conducerea instituției de concerte se va preocupa de înscrierea acesteia în Registrul impresarilor artistici, la termenele legale.
Art.4. De îndeplinirea prevederilor prezentei hotărâri răspunde Direcția Economică și directorul Filarmonicii de Stat din Tîrgu Mureș..
Art.5. Prezenta hotărâre, inclusiv anexele care fac parte integrantă din aceasta, se comunică Direcției Economice (Compartiment Patrimoniu și Servicii Publice) și Serviciului Resurse Umane și Consilieri Președinte , precum și Filarmonicii de Stat din Tîrgu Mureș.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke
  Contrasemnează
SECRETAR
Ioan Togănel

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Economică
Nr.6884/25.05.2007

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre
privind actualizarea Regulamentului de organizare și funcționare al Filarmonicii de Stat din Tîrgu Mureș

Regulamentul de organizare și funcționare al Filarmonicii de Stat din Tîrgu Mureș, precum și organigrama instituției, au fost aprobate prin HCJ nr.51/1998.
În baza OG nr.21/31.01.2007, privind instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și desfășurarea activității de impresariat artistic(care abrogă Legea nr.504/2004 privind instituțiile publice de spectacole și concerte) legislația specifică instituțiilor de spectacole s-a modificat,impunându-se reactualizări ale actualelor regulamente de organizare și funcționare.
Astfel, noua Ordonanță aduce completări cu privire la organele de conducere ale instituțiilor de spectacole, introducându-se Consiliul administrativ cu rol deliberativ și Consiliul artistic, cu rol consultativ.
Pe de altă parte, activitatea de impresariere a producțiilor proprii trebuie delimitată de alte activități, instituțiile de spectacole având obligația să prevadă distinct această activitate în propriile regulamente și să se înscrie în Registrul impresarilor artistici.
Ordonanța aduce precizări cu privire la modalitățile de finanțare a instituțiilor de spectacole sau concerte. Astfel, pe lângă venituri proprii și subvenții, acestea pot beneficia de bunuri materiale și fonduri bănești primite sub formă de servicii, donații și sponsorizări , cu respectarea dispozițiilor legale; liberalitățile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiții ori sarcini care ar afecta autonomia culturală a instituției sau dacă acestea nu contravin obiectului de activitate al acesteia.
Toate aceste precizări se propun a fi cuprinse în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Filarmonicii, actualizat.
Organigrama instituției și statul de funcții , se actualizează în mod corespunzător.

Având în vedere motivele expuse, se propune aprobarea proiectului de hotărâre alăturat.

 

DIRECTOR
BARTHA IOSIF

 

VĂZUT
VICEPREȘEDINTE
GROZA EMIL