R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 100
din 27 septembrie 2007
privind modificarea organigramei și a statului de funcții al aparatului de
specialitate al Consiliului Județean Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Analizând Expunerea de motive nr. 11356 din 20 august 2007
a Serviciului Resurse Umane, Consilieri Președinte privind modificarea organigramei
și a statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean
Mureș și văzând Avizul nr. 1039805 10.09.2007 al Agenției Naționale a Funcționarilor
Publici, precum și avizele comisiilor de specialitate,
În conformitate cu prevederile Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor
publici, republicată în data de 29 mai 2007, ale Ordonanței Guvernului nr.6/2007
privind reglementarea drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor
publici, pentru anul 2007 precum și ale Ordonanței Guvernului nr.10/2007 privind
creșterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului bugetar salarizat
potrivit Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 24/2000,
În temeiul dispozițiilor art. 104 alin. 2, lit."a" și art. 115 lit.
"c" din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală,
cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște :
Art.1 Se aprobă modificarea organigramei
și a statului de funcții
al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, conform anexelor
care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri se însărcinează Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte și
Direcția Economică.
VICEPREȘEDINTE Alexandru P. Frătean |
Contrasemnează SECRETAR Ioan Togănel |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Serviciul Resurse Umane
Consilieri Președinte
Nr. 11356/20.08.2007
Dosar II B/2
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și a statului de
funcții al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș
Consiliul județean îndeplinește conform prevederilor Legii nr. 215 privind
administrația publică locală din 23 aprilie 2001, republicată în anul 2007
(art. 91 aliniatul 1 lit. "a" și lit. "c"), atribuții
privind organizarea și funcționarea aparatului de specialitate al consiliului
județean, aprobă organigrama și statul de funcții la propunerea președintelui
consiliului județean (art. 104, aliniatul 2 litera "a").
Așa cum rezultă din organigrama și statul de funcții aprobate anterior, numărul
maxim de posturi din aparatul de specialitate este de 150 din care:
- secretar - 1 post;
- funcții publice de conducere (FPC) -14;
- funcții publice de execuție (FPE) - 103;
- personal contractual de conducere (PCC) - 1;
- personal contractual de execuție (PC) -31.
Față de situația existentă, propunem unele modificări de structură pentru
optimizarea activităților specifice din aparatul de specialitate și anume:
- constituirea unui compartiment specializat în atribuirea contractelor de
achiziții publice din 3 persoane, funcționari publici din aparatul de specialitate
care au pregătire tehnică și specializări în domeniul achizițiilor publice,
în conformitate cu prevederile OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a
contractelor de concesiune de servicii, astfel cum ne-a fost recomandat de
către Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor
Publice prin adresa nr. 7915/2006, prin reorganizarea activităților din cadrul
Direcției Tehnice de Drumuri, Poduri Județene și Investiții;
- suplimentarea cu trei posturi - funcții publice (1 post consilier grad superior,
1 post consilier grad asistent și 1 post consilier grad debutant) pentru organizarea
unei structuri proprii la nivel de compartiment, care să îndeplinească obligațiile
și responsabilitățile autorității în domeniul protecției mediului, așa cum
rezultă din prevederile OUG nr.195/2005 privind Protecția Mediului, aprobată
prin Legea nr. 265/2006, precum și ale OUG nr. 78/2000 privind Regimul Deșeurilor,
modificată și completată cu OUG nr. 61/2006 și aprobată prin Legea nr. 426/2001.
Compartimentul va funcționa în cadrul Direcției Dezvoltare Regională și Integrare
Europeană și va îndeplini obligațiile autorității rezultate din implementarea
legislației comunitare din domeniul mediului și gestionării deșeurilor, după
cum urmează:
a) aplică prevederile din planurile de urbanism și amenajarea teritoriului,
cu respectarea principiilor ordonanței de urgență nr. 195/2005;
b) urmăresc respectarea legislației de protecția mediului de către operatorii
economici care prestează servicii publice de gospodărie comunală;
c) adoptă programe și proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii localităților,
cu respectarea prevederilor ordonanțe de urgență;
d) să colaboreze cu autoritățile pentru protecția mediului;
e) promovează o atitudine corespunzătoare a comunităților locale în legătură
cu importanța protecției mediului;
f) asigură, prin serviciile publice și operatorii economici responsabili,
luarea măsurilor de salubrizare a localităților, de întreținere și gospodărire
a spațiilor verzi, a piețelor și a parcurilor publice;
g) conservă și protejează spațiile verzi urbane și/sau rurale, astfel încât
să se asigure suprafața optimă stabilită de reglementările în vigoare;
h) supraveghează operatorii economici din subordine pentru prevenirea eliminării
accidentale de poluanți sau depozitării necontrolate de deșeuri și dezvoltarea
sistemelor de colectare a deșeurilor refolosibile.
i) elaborează și adoptă planurile județene de gestionare a deșeurilor și participă
la elaborarea planurilor regionale de gestionare a deșeurilor;
j) coordonează activitatea consiliilor locale, în vederea realizării serviciilor
publice de interes județean privind gestionarea deșeurilor;
k) acordă consiliilor locale sprijin și asistență tehnică în implementarea
planurilor județene și regionale de gestionare a deșeurilor;
l) hotărăsc asocierea cu alte autorități ale administrației publice județene
pentru realizarea unor lucrări de interes public privind gestiunea deșeurilor;
m) analizează propunerile făcute de consiliile locale, în vederea elaborării
de prognoze pentru refacerea și protecția mediului;
n) urmăresc și asigură respectarea de către consiliile locale a prevederilor
ordonanței de urgență nr.78/2000, cu modificările ulterioare.
Funcțiile publice din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș,
au fost stabilite de conducătorul autorității, avizate de către Agenția Națională
a Funcționarilor Publici cu avizul nr. 272/2005 și aprobate în plenul Consiliului
Județean prin Hotărârea nr. 34/2005. De la acea dată până la data de 01.01.2007,
am procedat la unele modificări de funcții publice, conform prevederilor legale,
după cum urmează:
- transformarea unor funcții publice de debutanți, în funcții publice cu grad
de asistent, ca urmare a finalizării perioadei de stagiu;
- promovarea în clasă a funcționarilor publici încadrați în funcții publice
cu nivel de studii inferior, care au absolvit o formă de învățământ superior,
și au promovat examenul organizat, cu avizul Agenția Națională a Funcționarilor
Publici;
- promovarea în grad profesional a funcționarilor publici de execuție pe posturi
vacante care au îndeplinit condițiile de vechime conform legii;
- avansarea în treaptă profesională a funcționarilor publici de execuție care
au îndeplinit condițiile cerute de lege.
Propunem modificarea încadrării managerului public în gradul profesional "special"
și reconfirmarea treptei 2, urmare evaluării performanțelor profesionale individuale,
rămase definitive și a deciziei nr. 15/2007 a Comisiei pentru Manageri Publici.
În anul 2007, personalul contractual din sectorul bugetar salarizat între
limitele corespunzătoare funcției poate beneficia, pe lângă creșterile salariale
acordate potrivit prevederilor art. 6 aliniatul 1 din O.G nr.10/2007 privind
creșterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului bugetar salarizat
potrivit OUG nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază
pentru personalul contractual din sectorul bugetar
, de o creștere salarială
prin evaluarea performanțelor profesionale individuale realizate în anul 2006,
potrivit reglementărilor în vigoare, prin avansarea pe un grad superior profesional,
astfel cum rezultă și din răspunsul transmis de către Ministerul Administrației
și Internelor nr. 566/2007, cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare
pentru cheltuielile cu salariile aprobate pe anul 2007. În această situație
s-au aflat cei 9 muncitori din Serviciul Administrativ - Gospodărire ce asigură
prin activitățile lor zilnice întreținerea Palatului Administrației județene.
Propunem înființarea unui post de șofer în cadrul Serviciului Administrativ
- Gospodărire, care să asigure funcționarea eficientă a parcului auto, precum
și respectarea prevederilor Codului Muncii referitoare la efectuare concediilor
de odihnă de șoferii angajați.
Numărul maxim de posturi din aparatul de specialitate, propus a fi actualizat
în funcție de complexitatea sarcinilor ce revin autorității, cu modificările
prezentate mai sus, va fi de 154, având următoarea componență:
- secretar - 1 post;
- funcții publice de conducere (FPC) -14;
- funcții publice de execuție (FPE) - 106;
- personal contractual de conducere (PCC) - 1;
- personal contractual de execuție (PC) -32.
Văzând cele de mai sus, propunem aprobarea proiectului de hotărâre privind
modificarea organigramei și statului de funcții al aparatului de specialitate
al Consiliului Județean Mureș.
Sef serviciu |
VĂZUT |