R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA Nr. 140
din 20 octombrie 2008
privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției "Parc
auto pentru sporturi cu motor"
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.15361 din 16.10.2008 a Direcției
Tehnice Drumuri, Poduri Județene și Investiții privind investiția "Parc
auto pentru sporturi cu motor", precum și avizul comisiilor de specialitate,
Potrivit prevederii art.44 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice
locale,
În temeiul prevederilor art.97 alin (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația
publică locală, republicată
hotărăște :
Art.1 Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai investiției "Parc auto pentru sporturi cu motor", în valoarea totală de 55 092 357,60 lei din care C+M: 40 148 945,90 lei, echivalent cu 15 052 145,46 euro din care C+M: 10 969 357,64 euro (1 euro = 3,6601 lei, pentru data de 16.06.2008 comunicat de BNR).
Art.2 De realizarea investiției răspund Direcția de Dezvoltare Regională, Implementare Proiecte, Direcția Economică și Direcția Tehnică Drumuri, Poduri Județene și Investiții.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ
Direcția Tehnică, Drumuri,
Poduri Județene și Investiții
Nr. 15361 din 16.10.2008.
Dosar VIIC/7
Expunere de motive
privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiție
"Parc auto pentru sporturi cu motor"
În baza Hotărârii de Guvern nr. 1184 din 6 septembrie 2006 a fost aprobată
transmiterea din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului
Apărării în domeniul public al județului Mureș și în administrarea Consiliului
Județean Mureș, a terenului în suprafață de 345.912 mp, situat pe teritoriul
orașului Ungheni și a comunei Sânpaul.
Terenul, fost Poligon pentru tancuri, este situat la o distanță de peste 2
km de zona locuită, la 5 km de Aeroportul Internațional Transilvania Tîrgu
Mureș, la 4 km de drumul național DN 15 (E 60), la 1,70 km de drumul județean
DJ 151B și aproape de viitoarea autostradă București - Brașov-Oradea.
În vederea valorificării terenului obținut, a fost propusă realizarea unui
complex de agrement și sport pentru sportul cu motor (automobilism, motociclism
și ciclism), pentru sporturile extreme (skateboard, role, concursuri de sărituri
cu biciclete și motociclete) sau în funcție de condițiile meteo, schi fond
și biatlon. Astfel, s-ar putea organiza în condiții de siguranță o serie de
competiții sportive, cum ar fi: Campionatul național de moto viteză, Cupa
Mureș, Concurs internațional de motociclism, Campionatul național de supermoto,
Campionatul european de supermoto, Campionatul balcanic de supermoto, Campionatul
național de automobilism viteză, Campionatul național de rally cross, Campionatul
național de karting, Campionatul național de ciclism - circuit pe șosea.
În vederea susținerii investiției propuse, au fost contactate Federația Română
de Motociclism, Federația Română de Automobilism Sportiv, Federația Română
de Ciclism și Triatlon, precum și Direcția pentru Sport a județului Mureș,
care și-au arătat interesul în organizarea de evenimente sportive în cazul
realizării proiectului.
Pentru realizarea și promovarea investiției s-a întocmit studiul de fezabilitate
de către SC UNGPRO SRL Tîrgu Mureș, care va fi valorificat prin pregătirea
și depunerea unei Cereri de finanțare în cadrul PROGRAMULUI OPERAȚIONAL REGIONAL,
AXA PRIORITARĂ 5 - Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului, DOMENIUL
DE INTERVENȚIE 5.2 - Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de
turism pentru valorificarea resurselor naturale și creșterea calității serviciilor
turistice.
În acest studiu de fezabilitate se propune a se realiza următoarele:
1. Circuitul de viteză: va avea lungimea totală de 3574,34 m, realizat din
beton asfaltic BA 16, având fundație de balast și ca strat de bază macadam;
2. Parcaje, platforme și drumul de legătură între drumurile de acces: se vor
amenaja locuri de parcare pentru autocamioane, autobuze, microbuze, autoturisme,
motociclete și biciclete, structura rutieră fiind realizat din macadam protejat
cu tratament bituminos dublu cu fundație de balast. Suprafața totală a parcărilor
este de 30 000 mp (vor putea parca aproximativ 20 autobuze, 750 autoturisme,
1500 motociclete și 500 biciclete); Suprafața totală a platformelor, care
cuprinde zona paddock-ului și zona de primire, este de 12 600 mp și va fi
realizat din beton de ciment cu fundație de balast; Drumul de legătură între
cele două drumuri de acces are lungimea totală de 1150 m, va avea fundație
din balast iar stratul de legătură și de uzură din beton asfaltic.
3. Clădiri:
Clădirea centrală: va cuprinde încăperile pentru postul de cronometraj și
rezultate oficiale, servicii de supraveghere și control, birouri pentru oficiali,
recepție echipe, informații oficiale, centrul de presă, servicii comunicare
radio, biroul ofițerului de presă, informații echipe, depozit pentru materiale
mărunte și grupuri sanitare. Clădirea va avea regim de înălțime P+Etaj, cu
pereți din zidărie de cărămidă cu sâmburi și stâlpi de beton armat, planșee
peste parter și etaj din beton armat, acoperiș tip șarpantă din lemn, învelitoare
din tablă tip Lindab de culoare roșie. Finisaje: pardoseli din parchet laminat
respectiv de gresie, tâmplărie exterioară din PVC cu geam termopan iar cele
interioare din lemn celular, gata finisat, zugrăveli interioare lavabile și
exterioare de tip Knauff. Suprafața construită va fi de 250,50 mp, suprafața
desfășurată de 501,00 mp și cea utilă de 414,20 mp.
Boxe: va cuprinde 10 boxe duble, biroul administrativ, contabilitatea, secretariatul,
biroul directorului, o sală de curs, spațiu de lucru pentru echipe VIP, camere
de odihnă pentru oficiali, bar cu anexe, oficiu și grupuri sanitare. Clădirea
va avea regim de înălțime P+Etaj și va fi realizată din aceleași materiale
ca și clădirea centrală. Suprafața construită va fi de 741,70 mp, suprafața
desfășurată de 1492,40 mp și cea utilă de 1305,00 mp.
Tribuna: va avea 1200 locuri. În spațiul de sub tribună (demisolul) se va
amenaja un restaurant cu anexe, depozit de materiale și grupuri sanitare.
Structura tribunei va fi realizată din stâlpi, grinzi și placă de beton armat
monolit, iar pereții spațiilor de sub tribună din zidărie de cărămidă. Finisaje:
pardoseală de gresie în restaurant și grupurile sanitare, ciment sclivisit
în tribună și depozite, tâmplărie exterioară din PVC cu geam termopan iar
cea interioară din lemn celular, gata finisat, zugrăveli interioare superioare,
lavabile iar cele exterioare de tip Knauff. Suprafața construită este de 754,0
mp, suprafața desfășurată de 1495,70 mp și cea utilă de 1421,6 mp.
Centru medical: va cuprinde postul de prim ajutor și recepție, consultanță,
resuscitare - tratament, camera medic, sala de așteptare și grupurile sanitare.
Clădirea va avea regim de înălțime parter, structura de rezistență realizată
din zidărie de cărămidă, planșeu peste parter beton armat monolit, acoperiș
tip șarpantă din lemn, învelitoare din tablă tip Lindab. Finisajele se vor
realiza cu materiale identice ca la celelalte clădiri. Suprafața construită
și desfășurată a clădirii va fi de 135,0 mp iar cea utilă de 105,83 mp.
Centru de informare: se va amenaja la intrarea în incinta circuitului. În
clădire se va amenaja casieria, centrul de informare, cameră portar și grupuri
sanitare. Clădirea va avea regim de înălțime parter. Structura de rezistență
a construcției se va realiza din: pereți de rezistență din zidărie de cărămidă,
planșeul peste parter din beton armat monolit, acoperiș terasă. Finisajele:
pardoseli de gresie și parchet lamelar, tâmplărie exterioară de PVC cu geam
termopan iar cea de interior din plăci celulare gata finisate, zugrăveli interioare
lavabile, exterioare de tip Knauff. Suprafața construită și desfășurată a
clădirii va fi de 60,72 mp iar cea utilă de 45,20 mp.
Grup sanitar pentru Paddock: se vor amenaja grupurile sanitare pentru femei
și bărbați în apropierea zonei de lucru a echipelor. Clădirea va avea regim
de înălțime parter, structura de rezistență fiind din zidărie de cărămidă,
planșeu peste parter din beton armat monolit, acoperiș tip șarpantă și învelitoare
din tablă tip Lindab. Suprafața construită și desfășurată este de 156,91 mp
iar cea utilă de 133,64 mp.
3.7. Drumul de acces: se va amenaja dinspre DJ 151B Ungheni - Căpîlna de Sus
- limita județului Sibiu în lungime de 1,7 km . Drumul existent este din pământ,
neîntreținut, deteriorat, neavând fundație și structura corespunzătoare care
să asigure o circulație în condiții de siguranță și confort. Totodată șanțurile
de-a lungul drumului sunt înfundate, podețele subdimensionate și necorespunzătoare.
Astfel se propune reabilitarea și modernizarea acestui drum, asigurând un
acces confortabil și corespunzător în incintă. Drumul proiectat va avea două
benzi de circulație și o lățime de 7,0 m. Fundație se va realiza din balast
de grosime între 25-45 cm iar stratul de legătură și de uzură din beton asfaltic.
Prin reabilitare se va obține un drum public modernizat care va deservi nu
numai parcul auto ci și localnicii care au teren în apropiere.
Totodată, pe lângă construcții, se vor monta și asigura o serie de dotări
de ultima generație: difuzoare și ecrane digitale de afișaj de dimensiuni
mari în zona tribunelor și se vor amplasa camere pivotante în jurul pistei.
Se vor asigura toate utilitățile necesare unei funcționări la standarde europene,
realizând racorduri și rețele de gaz, apă-canal, instalație electrică de forță
și pentru iluminat, instalație de paratrăsnet, instalație de telefonie.
Astfel, toate clădirile vor fi racordate la instalație de energie electrică
mono- și trifazată (unde este nevoie), vor avea instalație de apă-canal, încălzire
centrală cu centrală termică comună (alipită de clădirea centrală) respectiv
microcentrală proprie, instalație de telefonie,.
Alimentarea cu apă a incintei se va realiza din rezervorul și stația de pompare
din satul Cerghid, orașul Ungheni, acesta fiind aproape de drumul de acces
dinspre DJ151B, folosind țeavă de polietilenă PE de diametru 110 mm, în lungime
totală de 1130 m.
Evacuarea apelor uzate se va realiza prin sistem propriu de canalizare care
se va racorda la canalizarea orașului Ungheni. Se vor folosi tuburi PVC 100,
SN8, PN6, cu diametru de 250 mm în lungime totală de 1900 m.
Pentru alimentarea cu gaz a centralei termice și a microcentralelor din centrul
medical și de informare s-a prevăzut o conductă de racordare din localitatea
Cerghid din țeavă de polietilenă PE, PN 10, cu diametrul de 50 mm și în lungime
de 2880 m, precum și o rețea de distribuție în lungime totală de 562 m.
Alimentarea cu energie electrică se va realiza de la rețeaua de medie tensiune,
care se află la 3,5 km distanță de amplasament.
Valoarea totală a investiției este de 55 092 357,60 lei din care C+M: 40 148
945,90 lei.
Prin realizarea acestei investiții, pe lângă faptul că tancodromul nefolosit
de ani de zile va fi un generator de venit, se va crea o zonă de agrement
unicat în țară, serviciile turistice se vor diversifica, se va mări numărul
de turiști în Tîrgu Mureș și în localitățile din zonă și nu în ultimul rând
se vor crea locuri de muncă pentru locuitorii din zonă.
Față de cele prezentate se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici
ai investiției " Parc auto pentru sporturi cu motor"
DIRECTOR EXECUTIV |
DIRECTOR
EXECUTIV Bochiș Nicoleta |
VĂZUT |