ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL
JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 55
din 20 mai 2009
privind aprobarea
caietului de sarcini și a componenței comisiei de concurs de proiecte de
management pentru ocuparea postului de director-manager al Bibliotecii Județene
Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive a
Serviciului Resurse Umane, Consilieri Președinte nr.6784/2009, precum și avizul
comisiei de specialitate,
În
conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008
privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și
colecțiilor publice, bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept
public,
În temeiul dispozițiilor art. 97 alin.
(1) din Legea Nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu
modificările și completările ulterioare,
hotărăște
:
Art.1. Se aprobă Caietul de sarcini pentru concursul
de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager al
Bibliotecii Județene Mureș, conform Anexei
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2.
(1) Se aprobă componența Comisiei de concurs de proiecte de management, formată
din următorii membri:
1. ___________________ ;
2. ___________________ ;
3. ___________________ ;
4. ___________________ ;
5. ___________________ ;
6. ___________________ ;
7. ___________________ .
(2) Componența nominală a
comisiei de concurs va fi adusă la cunoștința publică numai după încheierea
concursului.
Art.3.
Președintele Consiliului Județean Mureș va aproba, cu respectarea dispozițiilor
legale, Regulamentul de organizare a concursului de proiecte de management și
bibliografia pentru ocuparea postului de director-manager al Bibliotecii
Județene Mureș.
În cazul în care se depun contestații,
prin Dispoziție a Președintelui Consiliului Județean Mureș se va constitui
comisie de soluționare a contestațiilor.
Art.4. Pentru
activitatea depusă în cadrul comisiilor de concurs și de soluționare a
contestațiilor, membrii acestora beneficiază de o indemnizație în cuantum de 20
% din remunerația directorului-manager al Bibliotecii Județene Mureș.
Art.5.
De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspund Serviciul Resurse
Umane, Consilieri Președinte și membrii comisiei de concurs.
PREȘEDINTE Contrasemnează
SECRETAR
Lokodi Edita Emőke
Aurelian
Paul Cosma
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL
JUDEȚEAN
Serviciul
Resurse Umane,
Consilieri Președinte
Nr.6784 din 15.05.2009
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind
aprobarea caietului de sarcini și a componenței comisiei de concurs de proiecte
de management pentru ocuparea postului de director-manager al Bibliotecii
Județene Mureș
Ordonanța de Urgență a Guvernului
nr.189/2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte,
muzeelor și colecțiilor publice, bibliotecilor și al așezămintelor culturale de
drept public stabilește regulile, principiile și condițiile privind
managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor
publice, bibliotecilor și așezămintelor culturale, persoane juridice de drept
public.
În vederea asigurării managementului
acestor instituții, organele administrației publice locale în subordinea cărora
funcționează, organizează concurs de proiecte de management.
Potrivit prevederilor art.5 din
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/2008 pregătirea concursului de
proiecte de management constă în:
a) întocmirea
caietului de sarcini;
b) desemnarea
membrilor comisiei de concurs.
Caietul de sarcini se întocmește în
conformitate cu obiectivele și misiunea instituției, cu luarea în considerare a
evoluțiilor economice și socioculturale ale mediului în care instituția își
desfășoară activitatea, precum și a evoluției specifice a acesteia. Caietul de
sarcini cuprinde prevederi organizatorice, financiare și tehnice privind
proiectul de management.
Prin caietul de sarcini se solicită
candidaților:
a) o
analiză socioculturală a mediului în care își desfășoară activitatea instituția
și propuneri privind evoluția acesteia în sistemul instituțional existent;
b) o
analiză a activității profesionale a instituției și propuneri privind
îmbunătățirea acesteia;
c) o
analiză a organizării/sistemului organizațional al instituției și propuneri de
restructurare și/sau reorganizare, după caz;
d) o analiză a situației economico-financiare a
instituției;
e) strategia, programele și planul de acțiune
pentru îndeplinirea misiunii specifice instituției, conform sarcinilor și
obiectivelor managementului;
f) o
previziune a evoluției economico-financiare a instituției, cu menționarea
resurselor financiare necesare de alocat de către autoritate.
Potrivit prevederilor art. 16 și ale art.48 din OUG
nr.189/2008, pentru desfășurarea concursului de proiecte de management, la
nivelul autorității se înființează comisii de concurs, pentru fiecare categorie
de instituție,alcătuite din:
a) reprezentanți
ai autorității;
b) specialiști
în management cultural - persoane fizice cu studii
universitare/postuniversitare și cu o experiență de minimum 3 ani de practică
în domeniu;
c) specialiști
în domeniul de activitate al instituției pentru care se organizează concursul -
persoane fizice cu studii universitare de lungă durată în domeniul de
activitate specific instituției, cu expertiză în managementul instituțiilor de
cultură, sau reprezentanți ai uniunilor/asociațiilor profesionale din domeniu.
Numărul de reprezentanți ai autorității nu
poate depăși o treime din numărul total al membrilor comisiei de concurs.
Specialiștii nu pot face parte din categoria personalului angajat prin contract
individual de muncă încheiat cu autoritatea sau cu instituția pentru care se
organizează concursul.
Astfel,
Președintele Consiliului Județean Mureș propune 2 reprezentanți ai autorității,
specialiști în management cultural. Propunerile se prezintă în scris, anexă la
materialele de ședință și sunt comunicate numai membrilor Consiliului Județean
Mureș.
Urmează ca ceilalți membri ai comisiei
de concurs să fie nominalizați de Consiliul Județean Mureș.
Membrii comisiei de concurs urmează a
fi numiți prin hotărâre a autorității, iar componența nominală a comisiei de
concurs va fi adusă la cunoștința publică numai după încheierea concursului.
Având în vedere cele de mai sus, se
supune spre dezbatere proiectul de hotărâre privind aprobarea caietului de
sarcini și a componenței comisiei de concurs de proiecte de management pentru
ocuparea postului de director-manager al Bibliotecii Județene Mureș.
PREȘEDINTE,
Lokodi Edita Emőke
Șef Serviciu Resurse
Umane, Consilieri Președinte
Gâlea Elena