R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 108
din 27 august 2009
pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management
pentru ocuparea postului de director-manager al Bibliotecii Județene Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive a Serviciului Resurse Umane,
Consilieri Președinte nr. 11339/2009, precum și avizele comisiilor de specialitate,
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008
privind managementul instituțiilor de cultură, aprobată prin Legea nr.269/2009,
În temeiul dispozițiilor art. 97 alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația
publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă condițiile de participare
la concurs, caietul de obiective, bibliografia, regulamentul de organizare
și desfășurare a concursului, de soluționare a contestațiilor pentru concursul
de proiecte de management în vederea ocupării postului de director-manager
al Bibliotecii Județene Mureș, conform Anexelor
1, 2, 3 și 4 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă componența Comisiei de
concurs de proiecte de management din următorii membri:
Art.3. (1) Se aprobă componența Comisiei
de soluționare a contestațiilor din următorii membri:
(2) Secretariatul comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor
este asigurat de Radu Teodora - consilier în cadrul Serviciului Resurse Umane,
Consilieri Președinte.
Art.4. Pentru activitatea depusă, membrii
comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor, precum și secretariatul
acestora beneficiază de o indemnizație în cuantum de 10% din indemnizația
ordonatorului principal de credite.
Art.5. Începând cu data intrării în vigoare
a prezentei, Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.55/2009 se abrogă.
Art.6. De ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri răspund Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte și persoanele
nominalizate la art.2 și 3.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMANIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Serviciul Resurse Umane,
Consilieri Președinte
Nr.11339 din 19.VIII.2009
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului
de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager al
Bibliotecii Județene Mureș
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul
instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor publice,
bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept public a fost aprobată
recent cu modificări prin Legea nr.269/7 iulie 2009 și stabilește cadrul juridic
privind managementul instituțiilor publice de cultură care organizează și
desfășoară activități cultural-artistice sau oferă servicii culturale.
În vederea încredințării managementului instituțiilor publice de cultură,
organele administrației publice locale în subordinea cărora funcționează,
organizează concurs de proiecte de management.
Potrivit prevederilor art.6 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/2008
pregătirea concursului de proiecte de management constă în:
a) elaborarea și aprobarea regulamentului de organizare și desfășurare a concursului,
de soluționare a contestațiilor precum și a caietului de obiective;
b) desemnarea componenței comisiei de concurs și a celei de soluționare a
contestațiilor.
Caietul de obiective se întocmește de către autoritate ținând cont de obiectivele
și misiunea instituției publice de cultură, de evoluțiile economice și socioculturale
ale comunității în care instituția publică își desfășoară activitatea precum
și de dezvoltarea specifică a instituției publice de cultură.
Prin caietul de obiective se solicită candidaților:
a) analiza socioculturală a mediului în care își desfășoară activitatea instituția
publică de cultură și propuneri privind evoluția acesteia în sistemul instituțional
existent;
b) analiza activității instituției publice de cultură, și în funcție de specific,
propuneri privind îmbunătățirea acesteia;
c) analiza organizării instituției publice de cultură și propuneri de reorganizare
și/sau restructurare, după caz;
d) analiza situației economico-financiare a instituției publice de cultură;
e) strategia, programele și planul de acțiune pentru îndeplinirea misiunii
specifice a instituției publice de cultură, conform sarcinilor și obiectivelor
formulate de autoritate;
f) o previziune a evoluției economico-financiare a instituției publice de
cultură, cu o estimare a resurselor financiare, necesare, spre a fi alocate
de către autoritate.
Conform prevederilor art.9 autoritatea stabilește termenele pentru depunerea
proiectelor de management și a mapelor de concurs, precum și datele privind
desfășurarea etapelor de concurs.
Comisia de concurs este alcătuită din specialiști în domeniu - persoane care
nu au un contract de muncă încheiat cu autoritatea sau ori cu instituția publică
de cultură pentru care se organizează concursul de proiecte de management
precum și din reprezentanți ai autorității, al căror număr nu poate depăși
o treime din numărul total al membrilor comisiei de concurs.
În vederea soluționării contestațiilor depuse de candidați, la nivelul autorității
se înființează comisii de soluționare a contestațiilor, în care nu pot fi
numiți membrii care au făcut parte din comisia de concurs.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere proiectul de hotărâre
pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management
pentru ocuparea postului de director-manager al Bibliotecii Județene Mureș.
PREȘEDINTE, |
Șef Serviciu Resurse Umane, |