R O M Â N I A
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN

HOTĂRÂREA NR. 152
din 29 octombrie 2009
privind aprobarea comisiilor pentru evaluarea managerilor instituţiilor publice de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean Mureş

Consiliul Judeţean Mureş,
Având în vedere Expunerea de motive nr.14543/23.10.2009 a Direcţiei Economice şi prevederile art.38, alin. (1) şi (3) din OUG nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată prin Legea 269/ 2009, precum şi avizul comisiilor de specialitate,
În temeiul art.97, alin.(1) din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001, republicată,

hotărăşte:

Art.1. Se constituie comisiile pentru evaluarea performanţelor manageriale ale directorilor instituţiilor de cultură aflate în subordinea Consiliului Judeţean Mureş, comisia de contestaţii, respectiv secretariat, după cum urmează:

1. Comisiile de evaluare

a) Biblioteca Judeţeană:
Friss Csaba - consilier Direcţia Economică/ CJM;
Boldea Iulian - prof.univ. Universitatea "Petru Maior";
Suba Katona Klára - consilier juridic Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială;
Stănescu Aurora - inspector şcolar Inspectoratul Şcolar Mureş (lb.rom. şi biblioteci);
Solyom Annamaria - bibliotecar Universitatea "Sapientia".

b) Redacţiile revistelor "Vatra" şi "Látó":
Vaida Gabriela - consilier Direcţia Economică/ CJM;
Nagy Miklos Kund - redactor la Ziarul "Nepujsag";
Iacob Letiţia - profesor Şcoala Generală Nr. 20;
Lazok Janos - conf.univ. Universitatea de Artă Teatrală;
Moraru Cornel - prof.univ. Universitatea "Petru Maior".

c) Muzeul Judeţean Mureş:
Mărginean Alin - şef Birou Financiar Contabil/ CJM;
Sigmirean Cornel - prof. universitar/ cancelar Universitatea "Petru Maior";
Spilman Mihai - director Secţia "Biblioteca Teleki", din cadrul Bibliotecii Judeţene;
Keresztes Géza - arhitect, membru al Comisiei Regionale a Monumentelor Istorice;
Bonta Adriana - consilier Institutul de Statistică Mureş.

d) Centrul de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale:
Moldovan Silvia - referent de specialitate Direcţia Economică/ CJM;
Kim Imola - profesor Liceul de Artă ;
Olaru Maria - director Universitatea Populară;
Bodolai Győngyi - redactor etnografic Ziarul "Nepujsag";
Pop Angela - şef secţie Etnografie şi Artă Populară din cadrul Muzeului Judeţean Mureş.

e) Şcoala Populară de Arte şi Meserii:
Tcaciuc Ioana - şef Serviciu Buget / CJM;
Barabási Attila - director adjunct Ansamblul Artistic Profesionist "Mureşul";
Leahu Oana - conf. univ. Universitatea de Artă Teatrală;
Cealera Ioana Silvia - consilier Consiliul Naţional de Formare Prof. a Adulţilor
Murvay Olga - prof.univ. Universitatea "Sapientia".

f) Ansamblul Artistic Profesionist "Mureşul"
Iordache Mihaela - consilier Direcţia Economică/CJM;
Laszlo Alexandru - concertmaestru Filarmonica de Stat;
Maier Octavian Nicuşor - inspector Inspecţia Socială Mureş;
Albert-Lőrincz Márton - prof. univ. Universitatea "Sapientia".
Bartha Iosif - şef partidă Filarmonica de Stat;

g) Teatrul pentru copii şi tineret "Ariel"
Győrfi Mária - consilier Direcţia Economică/CJM;
Gásparik Attila - rector Universitatea de Artă Teatrală;
Cristian Ioan - regizor Teatrul Naţional Tîrgu Mureş;
Marian Liviu - rector Universitatea "Petru Maior";
Gászpor Réka - prof.univ. Universitatea "Sapientia".

h) Filarmonica de Stat
Dohotariu Monica - consilier Direcţia Economică/CJM;
Csiki Boldizsar - compozitor;
Szőny Zoltán - profesor Liceul de Artă;
Mihăiescu Carmen - lector Facultatea de Muzică;
Grosu Corneliu - prof. univ. Universitatea "Petru Maior".

2. Comisia de contestaţii

Iosib Viorel - director executiv Direcţia Juridică şi Administraţie Publică;
Tanţoş Florentina - consilier Direcţia Economică/ CJM;
Lefter Erika - consilier juridic, Direcţia Juridică şi Administraţie Publică/CJM.

3. Secretariat

Radu Doina Teodora - consilier Serviciu Resurse Umane şi Consilieri Preşedinte
Mureşan Rodica - consilier Serviciu Resurse Umane şi Consilieri Preşedinte
Popa Elena - consilier Serviciu Resurse Umane şi Consilieri Preşedinte

Art.2. Comisiile de evaluare se vor întâlni în 10 zile lucrătoare de la data limită de depunere a raportului de activitate al managerului pentru anul precedent, respectiv cu cel puţin 150 de zile calendaristice înainte de expirarea duratei contractului de management, pentru evaluarea finală, la comunicarea secretariatului.
Art.3. Evaluarea performanţelor manageriale se va efectua în conformitate cu reglementările legale, verificându-se modul în care au fost realizate obligaţiile asumate prin Contractul de management, în raport cu resursele financiare alocate.
Art.4. De aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspunde Direcţia Economică, membrii comisiilor şi secretariatul acestora.
Art.5. Prezenta hotărâre se comunică Direcţiei Economice, Serviciului Resurse Umane şi Consilieri Preşedinte, respectiv membrilor comisiilor.

 

PREŞEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Direcţia Economică
Nr. 14543/23.10.2009

EXPUNEREA DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Comisiilor de evaluare a managerilor instituţiilor publice de cultură aflate în subordinea Consiliului Judeţean Mureş

Conform OG nr. 26 din 14 iulie 2005 privind managementul instituţiilor publice de cultură, angajarea directorilor - conducătorii instituţiilor publice de cultură, s-a făcut prin contract de management, pe baza unui concurs de proiecte de management. Astfel, proiectele de management menite să dezvolte actul cultural au fost elaborate pentru o perioadă de minimum 3 ani şi de maximum 5 ani.
Având în vedere faptul că aplicarea dispoziţiilor OG 26/2006 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 114/ 2006, a generat litigii, în considerarea problemelor existente - lipsa unei delimitări clare între proiectul de management, documentul de referinţă care stă la baza angajării, elaborat întotdeauna pe durată determinată şi contractul de management "asimilat contractului de muncă pe durată nedeterminată", incertitudinea actului juridic în baza căruia îşi desfăşoară activitatea conducătorul instituţiei - contractul de management, ineficienţa dispoziţiilor referitoare la modalitatea de aplicare a dispoziţiilor legale privind procedura de concurs şi cea de evaluare, coroborate cu insuficienta reglementare a interimatului şi a altor prevederi, Guvernul României adoptă OUG N. 189/ 2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură aprobată cu modificări prin Legea nr. 269/2009. Astfel, conform noilor reglementari, "În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a legii, conducătorii instituţiilor publice de cultură aflaţi în exerciţiu la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.189/ 2008, vor încheia cu ordonatorul principal de credite un nou contract de management".
Întrucât obligativitatea evaluării proiectelor de management prezentate revine autorităţilor publice în subordinea cărora funcţionează instituţiile publice de cultură, se propun comisii de evaluare, contestaţii şi secretariat la nivelul Consiliului Judeţean Mureş, conform prevederilor art.38, alin. (1) şi (3) din OUG nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată prin Legea 269/ 2009.
Aceste comisii sunt alcătuite din specialişti ai aparatului propriu şi externi, şi vor evalua performanţele manageriale ale conducătorilor instituţiilor publice de cultură, menţionate în Anexele fiecărui Contract de management, întrucât la Proiectele de management elaborate, trebuie urmărite cel puţin următoarele:
"a) modalităţile de asigurare a cunoaşterii şi de satisfacere a nevoilor culturale ale comunităţilor în care îşi desfăşoară activitatea instituţia publică de cultură;
b) modalităţile de diversificare a ofertei culturale a instituţiei publice de cultură;
c) promovarea concurenţei în domeniul ofertei culturale;
d) promovarea excelenţei, a experimentului şi a inovaţiei;
e) dezvoltarea competenţelor profesionale ale personalului din subordine;
f)aplicarea principiilor de eficienţă, eficacitate şi economie în gestionarea mijloacelor financiare şi a resurselor umane şi materiale ale instituţiei publice de cultură".
Ţinând cont de cele prezentate mai sus, supunem spre aprobare componenţa comisiilor alcătuite în condiţiile legii.

 

DIRECTOR ECONOMIC
Bartha Iosif

 

VAZUT
VICEPREŞEDINTE
Szabó Arpád