R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 8
din 28 ianuarie 2010
pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.152/29 oct.2009
privind aprobarea comisiilor pentru evaluarea managerilor instituțiilor publice
de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Județean Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Având în vedere Expunerea de motive nr.1111/22.I.2010 a
Direcției Economice, adresa cu nr.129/ 05.01.2010 a domnului Moraru Cornel,
prevederile art.38, alin. (1) și (3) din OUG nr. 189/2008 privind managementul
instituțiilor publice de cultură, cu modificări, aprobată prin Legea 269/
2009, precum și avizul comisiilor de specialitate,
În temeiul art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001,
republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se modifică componența Comisiei
pentru evaluarea performanțelor manageriale ale directorilor instituțiilor
de cultură - Redacțiile revistelor "Vatra" și "Látó,"
aflate în subordinea Consiliului Județean Mureș, aprobată prin Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.152/29 octombrie 2009 privind aprobarea comisiilor pentru
evaluarea managerilor instituțiilor publice de cultură aflate sub autoritatea
Consiliului Județean Mureș, prin înlocuirea domnului Cornel Moraru, profesor
univ. dr. la Universitatea "Petru Maior" din Tîrgu-Mureș cu domnul
Alexandru Cistelecan, prof.univ. dr. la Universitatea "Petru Maior."
Art.2. Se completează comisia de secretariat
cu doamna Mihaela Iordache, consilier în cadrul Direcției Economice - Compartiment
Patrimoniu și Servicii Publice, Consiliul Județean Mureș.
Art.3. Prezenta hotărâre modifică Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr. 152/29 din 29 octombrie 2009 și se comunică
Direcției Economice, Serviciului Resurse Umane și Consilieri Președinte, respectiv
membrilor comisiilor.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Economică
Nr. 1111/22 .01.2010
EXPUNEREA DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean
Mureș nr.152/29 oct.2009 privind aprobarea comisiilor pentru evaluarea managerilor
instituțiilor publice de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Județean
Mureș
Întrucât obligativitatea evaluării proiectelor
de management prezentate de managerii instituțiilor de cultură revine autorităților
publice în subordinea cărora funcționează aceste instituții, prin HCJ nr.
152 din 29 oct.2009 au fost constituite comisii de evaluare, contestații și
secretariat, conform prevederilor art.38, alin. (1) și (3) din OUG nr. 189/2008
privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări
prin Legea 269/ 2009, pentru fiecare instituție de cultură aflată în subordinea
Consiliului Județean Mureș.
Prin adresa nr. 129 din 05.01.2010 domnul Cornel Moraru, profesor univ. dr.
la Universitatea "Petru Maior" din Tîrgu-Mureș ne face cunoscut
că, din motive de sănătate, nu poate onora prestarea activității de evaluare
managerială și solicită înlocuirea. Astfel, se propune înlocuirea domnului
profesor universitar dr. Cornel Moraru, cu domnul Alexandru Cistelecan, profesor
universitar dr. la Universitatea "Petru Maior".
Prin secretariatul comisiilor, potrivit noilor reglementări, se întocmesc
o serie de materiale de specialitate care constituie documentația ce stă la
baza evaluărilor anuale sau finale, asigurându-se:
- întocmirea caietelor de obiective pentru depunerea Proiectului de management,
solicitându-se următoarele:
a) analiza activității instituției publice de cultură și, în funcție de specific,
propuneri privind îmbunătățirea acesteia;
b) analiza organizării instituției publice de cultură și propuneri de reorganizare
și/sau restructurare, după caz;
c) analiza situației economico-financiare a instituției publice de cultură;
d) strategia, programele și planul de acțiune pentru îndeplinirea misiunii
specifice a instituției publice de cultură, conform sarcinilor și obiectivelor
formulate de autoritate;
e) o previziune a evoluției economico-financiare a instituției publice de
cultură, cu o estimare a resurselor financiare necesare, spre a fi alocate
de către autoritate.
- întocmirea unui Regulament de organizare și desfășurare a evaluării managementului
care se supune aprobării;
- verificarea conformității documentelor depuse de manageri evaluații;
- condițiile tehnico-organizatorice pentru desfășurarea sesiunii de evaluare,
precum și comunicarea și publicarea rezultatelor obținute.
Întrucât redactarea materialelor de specialitate precum și coordonarea întregii
activități de evaluare, revine Compartimentului Patrimoniu și Servicii Publice,
care are în atribuții și activitatea instituțiilor de cultură subordonate,
se propune participarea în comisia de secretariat a doamnei Mihaela Iordache,
consilier de specialitate în cadrul acestui compartiment - Direcția Economică
a Consiliului Județean Mureș.
Având în vedere cele prezentate, propunem spre aprobare modificarea HCJ nr.152
din 29 oct.2009, conform proiectului de hotărâre anexat.
DIRECTOR ECONOMIC |
|
VĂZUT |