R O M Â N I A
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN

HOTĂRÂREA NR. 8
din 28 ianuarie 2010
pentru modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Mureş nr.152/29 oct.2009 privind aprobarea comisiilor pentru evaluarea managerilor instituţiilor publice de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean Mureş

Consiliul Judeţean Mureş,
Având în vedere Expunerea de motive nr.1111/22.I.2010 a Direcţiei Economice, adresa cu nr.129/ 05.01.2010 a domnului Moraru Cornel, prevederile art.38, alin. (1) şi (3) din OUG nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificări, aprobată prin Legea 269/ 2009, precum şi avizul comisiilor de specialitate,
În temeiul art.97, alin.(1) din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

hotărăşte:

Art.1. Se modifică componenţa Comisiei pentru evaluarea performanţelor manageriale ale directorilor instituţiilor de cultură - Redacţiile revistelor "Vatra" şi "Látó," aflate în subordinea Consiliului Judeţean Mureş, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.152/29 octombrie 2009 privind aprobarea comisiilor pentru evaluarea managerilor instituţiilor publice de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean Mureş, prin înlocuirea domnului Cornel Moraru, profesor univ. dr. la Universitatea "Petru Maior" din Tîrgu-Mureş cu domnul Alexandru Cistelecan, prof.univ. dr. la Universitatea "Petru Maior."
Art.2. Se completează comisia de secretariat cu doamna Mihaela Iordache, consilier în cadrul Direcţiei Economice - Compartiment Patrimoniu şi Servicii Publice, Consiliul Judeţean Mureş.
Art.3. Prezenta hotărâre modifică Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr. 152/29 din 29 octombrie 2009 şi se comunică Direcţiei Economice, Serviciului Resurse Umane şi Consilieri Preşedinte, respectiv membrilor comisiilor.

 

PREŞEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Direcţia Economică
Nr. 1111/22 .01.2010

EXPUNEREA DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Mureş nr.152/29 oct.2009 privind aprobarea comisiilor pentru evaluarea managerilor instituţiilor publice de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean Mureş

Întrucât obligativitatea evaluării proiectelor de management prezentate de managerii instituţiilor de cultură revine autorităţilor publice în subordinea cărora funcţionează aceste instituţii, prin HCJ nr. 152 din 29 oct.2009 au fost constituite comisii de evaluare, contestaţii şi secretariat, conform prevederilor art.38, alin. (1) şi (3) din OUG nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări prin Legea 269/ 2009, pentru fiecare instituţie de cultură aflată în subordinea Consiliului Judeţean Mureş.
Prin adresa nr. 129 din 05.01.2010 domnul Cornel Moraru, profesor univ. dr. la Universitatea "Petru Maior" din Tîrgu-Mureş ne face cunoscut că, din motive de sănătate, nu poate onora prestarea activităţii de evaluare managerială şi solicită înlocuirea. Astfel, se propune înlocuirea domnului profesor universitar dr. Cornel Moraru, cu domnul Alexandru Cistelecan, profesor universitar dr. la Universitatea "Petru Maior".
Prin secretariatul comisiilor, potrivit noilor reglementări, se întocmesc o serie de materiale de specialitate care constituie documentaţia ce stă la baza evaluărilor anuale sau finale, asigurându-se:
- întocmirea caietelor de obiective pentru depunerea Proiectului de management, solicitându-se următoarele:
a) analiza activităţii instituţiei publice de cultură şi, în funcţie de specific, propuneri privind îmbunătăţirea acesteia;
b) analiza organizării instituţiei publice de cultură şi propuneri de reorganizare şi/sau restructurare, după caz;
c) analiza situaţiei economico-financiare a instituţiei publice de cultură;
d) strategia, programele şi planul de acţiune pentru îndeplinirea misiunii specifice a instituţiei publice de cultură, conform sarcinilor şi obiectivelor formulate de autoritate;
e) o previziune a evoluţiei economico-financiare a instituţiei publice de cultură, cu o estimare a resurselor financiare necesare, spre a fi alocate de către autoritate.
- întocmirea unui Regulament de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului care se supune aprobării;
- verificarea conformităţii documentelor depuse de manageri evaluaţii;
- condiţiile tehnico-organizatorice pentru desfăşurarea sesiunii de evaluare, precum şi comunicarea şi publicarea rezultatelor obţinute.
Întrucât redactarea materialelor de specialitate precum şi coordonarea întregii activităţi de evaluare, revine Compartimentului Patrimoniu şi Servicii Publice, care are în atribuţii şi activitatea instituţiilor de cultură subordonate, se propune participarea în comisia de secretariat a doamnei Mihaela Iordache, consilier de specialitate în cadrul acestui compartiment - Direcţia Economică a Consiliului Judeţean Mureş.
Având în vedere cele prezentate, propunem spre aprobare modificarea HCJ nr.152 din 29 oct.2009, conform proiectului de hotărâre anexat.

 

DIRECTOR ECONOMIC
Bartha Iosif

 

VĂZUT
VICEPREŞEDINTE
Szabó Arpád