R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 20
din 25 februarie 2010
pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.89 din 20 iunie
2008 privind constituirea comisiilor de specialitate
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.2440 din 19 februarie 2010
a Președintelui Consiliului Județean Mureș, precum și avizul comisiilor de
specialitate,
Luând în considerare dispozițiile art.15, alin (2) din Ordonanța Guvernului
României nr.35/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și
funcționare a consiliilor locale,
În temeiul prevederilor art.97 din legea 215/2001 privind administrația publică
locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. (1) Hotărârea Consiliului Județean
Mureș nr.89 din 20 iunie 2008 privind constituirea comisiilor de specialitate
se modifică, în sensul schimbării denumirii Comisiei I, din "Comisia
economico-financiară" în "Comisia tehnico-economică".
(2) Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș,
aprobat prin Hotărârea nr.116/2006, cu modificările și completările ulterioare,
se modifică în mod corespunzător.
Art.2. Toate proiectele de acte administrative
care urmează să fie supuse aprobării Consiliului Județean Mureș și care au
drept obiect de reglementare investiții sau programe ori proiecte cu finanțare
externă vor fi supuse, în mod obligatoriu, analizării și avizării în cadrul
Comisiei tehnico-economice.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică direcțiilor
și serviciilor din cadrul aparatului de specialitate a Consiliului Județean
Mureș, care răspund de aducerea sa la îndeplinire.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 2440 /19.02.2010
Dosar:IV/C/27
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean
Mureș nr.89 din 20 iunie 2008 privind constituirea comisiilor de specialitate
Prin Hotărârea nr.89/2008, Consiliul Județean Mureș a constituit comisiile
de specialitate ale autorității publice deliberative în următoarele domenii:
- economico-financiar;
- amenajarea teritoriului și urbanism;
- servicii publice;
- social și cultură;
- juridic, ordine publică și integrare europeană;
- agricultură
Potrivit art.15, alin (2) din Ordonanța Guvernului nr.35/2002 pentru aprobarea
Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al consiliilor locale, domeniile
de activitate în care se pot organiza comisii de specialitate, denumirea acestora
și numărul de membri se stabilesc prin hotărâre a autorității deliberative.
Cu toate că domeniile în care s-a aprobat constituirea comisiilor de specialitate
sunt de actualitate și în prezent, denumirea acestora nu este în toate cazurile
cea care să reflecte cât mai fidel competențele comisiilor. Astfel, în activitatea
curentă a executivului, în mod frecvent se propun a fi luate măsuri prin acte
administrative de către autoritatea deliberativă, care vizează promovarea
unor investiții, a unor proiecte cu finanțare din fonduri comunitare, deosebit
de complexe, care presupun atât o evaluare tehnică, cât și una economică.
Din perspectiva îndeplinirii procedurilor premergătoare aprobării actelor
administrative, în speță cea a obținerii avizelor din partea comisiilor de
specialitate, dispozițiile din Regulamentul de Organizare și Funcționare al
Consiliului Județean Mureș sunt clare și actuale. Însă, pentru a rezulta în
mod cert, fără putință de tăgadă, ca măsurile luate prin acte administrative
ce privesc investiții, proiecte cu finanțare externă, etc. au fost avizate
atât din punct de vedere economic, cât și tehnic, luând în considerare și
faptul că actuala componență nominală a Comisiei economico-financiară permite
o abordare pluridisciplinară a acestor probleme, propunem autorității deliberative
schimbarea denumirii Comisiei economico-financiare în Comisia tehnico-economică
și stabilirea expresă a competențelor acesteia în avizarea proiectelor de
hotărâre care au ca obiect investiții sau programe cu finanțare externă, conform
proiectului de act administrativ alăturat.
PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke