R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 25
din 25 februarie 2010
privind aprobarea organigramei, statului de funcții și a Regulamentului de
organizare și funcționare ale Camerei Agricole Județene Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.2702 din 24.II.2010 a Serviciului
Resurse Umane, Consilieri Președinte prin care se propune spre aprobare organigrama,
statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare al Camerei
Agricole Județene Mureș, precum și avizul comisiilor de specialitate,
Conform prevederilor art.6 din Hotărârea Guvernului nr.1609/2009 privind înființarea
camerelor agricole județene, prin reorganizarea oficiilor/centrelor de consultanță
agricolă județene, aflate în subordinea Agenției Naționale de Consultanță
Agricolă,
În conformitate cu prevederile art.22, alin.(1), lit."b" precum
și cele ale art. 87 alin. (2) litera "e", ale art. 92, alin.(1),
alin.(2) litera "b" și alin.(5) din Legea nr. 188/1999, republicată,
privind Statutul funcționarilor publici,
Având în vedere Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 5/28 ianuarie 2010
pentru stabilirea unor măsuri în vederea aplicării Hotărârii Guvernului României
nr.1609/2009,
În temeiul art.91 alin.(1), lit. "a" și alin.(2), lit."b"și
"c" precum și ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice
locale nr.215/2001, republicată,
hotărăște:
Art.1. (1) Camera Agricolă Județeană Mureș
se înființează ca instituție publică descentralizată, cu personalitate juridică,
în subordinea Consiliului Județean Mureș și în coordonarea metodologică a
Agenției Naționale de Consultanță Agricolă, prin reorganizarea Oficiului Județean
de Consultanță Agricolă Mureș.
(2) Sediul Camerei Agricole Județene Mureș este în municipiul Tîrgu Mureș,
P-ța Mărășești nr.13, județul Mureș.
Art.2. (1) Se aprobă Regulamentul
de organizare și funcționare, organigrama
și statul de funcții
ale Camerei Agricole Județene Mureș, cu un număr de 30 de funcții publice,
din care în anul 2010 sunt finanțate 26, conform anexelor 1- 3, care fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Ocuparea funcțiilor publice devenite vacante se poate face doar cu aprobarea
conducerii executive a Consiliului Județean Mureș.
Art.3. Cu data prezentei, contractele de
management nr.2595/02.11.2009 și 2577/02.11.2009 încheiat între Ministerul
Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, domnul Cotuțiu Ioan și respectiv
doamna Gușatu Ileana, încetează de drept, prin reorganizarea serviciului public
deconcentrat, în conformitate cu prevederile art.9, alin.(1), lit."g"
din actele mai sus amintite.
Art.4. Cu data de 1 martie 2010, doamna
Gușatu Ileana se numește în vederea exercitării cu caracter temporar a funcției
publice de director la Camera Agricolă Județeană Mureș, în condițiile art.
92 alin. (1) din Legea nr. 188/1999, republicată, privind Statutul funcționarilor
publici, până la ocuparea acesteia prin concurs, în condițiile legii, dar
nu mai mult de 6 luni.
Art.5. Conducerea Camerei Agricole Județene
va îndeplini toate procedurile legale referitoare la înregistrarea noii persoane
juridice.
Art.6. Personalul fostului Oficiu Județean
de Consultanță Agricolă se consideră transferat în interesul serviciului și
va fi încadrat la Camera Agricolă Județeană Mureș, cel mai târziu la data
de 1 martie 2010.
Art.7. Prezenta hotărâre va fi adusă la
cunoștință publică prin publicare în Monitorul Oficial al Județului, afișare
pe site-ul www.cjmures.ro și publicare în presa locală, de executarea sa răspunzând
directorul interimar al Camerei Agricole Județene Mureș.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 2702 din 23.II.2010
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcții
și a regulamentului de organizare și funcționare ale Camerei Agricole Județene
Mureș
În aplicarea prevederilor Hotărârea Guvernului României nr.1609/2009 privind
înființarea camerelor agricole județene, prin reorganizarea oficiilor/centrelor
de consultanță agricolă județene, aflate în subordinea Agenției Naționale
de Consultanță Agricolă, Consiliul Județean Mureș a adoptat Hotărârea nr.5/28.01.2010
pentru stabilirea unor măsuri de aplicare a dispozițiilor actului normativ
mai sus amintit.
Conform art.4 din Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.5/2010 în termen
de 30 de zile de la data adoptării acestei hotărâri se va supune spre aprobare
proiectul de hotărâre de aprobare a organigramei, statului de funcții și regulamentului
de organizare și funcționare al acestei instituții, în funcție de nivelul
de suficiență al subvențiilor alocate de la bugetul de stat, de necesitățile
fundamentate pe activități specifice și necesitățile concrete din acest domeniu.
La data încheierii protocolului de predare preluare, încheiat în scopul organizării
Camerei Agricole Județene Mureș, în condițiile Hotărârii Guvernului nr.1609/2009,
ca instituție publică sub autoritatea Consiliului Județean Mureș, s-a constatat
existența unui număr de 30 de posturi la predător - Oficiul Județean de Consultanță
Agricolă Mureș.
Încadrarea personalului la Camera Agricolă Județeană Mureș, în condițiile
art.2, alin.(2) din Hotărârea Guvernului României nr.1609/2009 se face în
termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a acestei hotărâri, după aprobarea
structurii organizatorice și a statului de funcții pentru Camera Agricolă
Județeană Mureș.
În aplicarea prevederilor art.6 din Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.5/28.01.2010
s-au analizat atribuțiile, situația personalului, activitățile concrete și
necesitățile din acest domeniu în vederea stabilirii numărului de personal
necesar, a structurii organizatorice și a statului de funcții, în funcție
de nivelul asigurării surselor de finanțare, respectiv cu încadrarea în alocația
bugetară pentru acest an, având în vederea subvenția de la bugetul de stat
în sumă de 1.110.000 lei, constatându-se următoarele:
- 28 din cele 30 de posturi existente în statul
de funcții al Oficiului Județean de Consultanță Agricolă Mureș sunt funcții
publice, raporturile de muncă fiind reglementate de Legea nr.188/1999 privind
Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
- Funcțiile de director coordonator și director
coordonator adjunct sunt exercitate în baza unor contracte de management (încheiate
pe o perioadă de 4 ani, sub nr.2595/02.11.2009, respectiv 2577/02.11.2009)
și nu se mai regăsesc în noua structură propusă spre aprobare, acestea fiind
specifice serviciilor publice deconcentrate. Prin urmare, aceste contracte
de management încetează de drept. Mai mult, temeiul legal al acestor funcții
- art.IV din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.105/2009 a fost declarat
neconstituțional prin Decizia Curții Constituționale nr.1629/2009;
- Din totalul de 30 de posturi:
- pentru 3 funcții
publice sunt suspendate raporturile de serviciu, fiind vacante temporar;
- cu data de 31.03.2010
raportul de serviciu al unui funcționar public încetează de drept la îndeplinirea
condițiilor de vârstă standard și a stagiului de cotizare pentru pensionare
pentru limită de vârstă;
- datorită specificului
activității mare parte dintre funcționarii publici și-au desfășurat activitate
în condiții deosebite de muncă, putând beneficia de reducerea vârstelor standard
de pensionare pentru limită de vârstă.
Având în vedere aceste aspecte, se consideră oportună aprobarea organigramei
și statului de funcții pentru Camera Agricolă a Județului Mureș, cu un număr
de 30 de funcții publice, din care 26 vor fi finanțate în anul 2010.
În conformitate cu prevederile art.22, alin.(1), lit."b" din Legea
nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, proiectele de acte normative
privind funcția publică și funcționarii publici se avizează de către Agenția
Națională a Funcționarilor Publici.
Totodată, pentru încadrarea în actualele restricții bugetare, funcțiile publice
care vor deveni vacante se blochează iar o eventuală ocuparea a acestor funcții
publice se va face doar cu acordul prealabil al conducerii executive a Consiliului
Județean Mureș.
În ceea ce privește conducerea instituției, prin organigramă și statul de
funcții sunt propuse două funcții publice de conducere - director și respectiv
șef serviciu. Ocuparea funcției publice de director se va face prin concurs
conform prevederilor Legii nr.188/1999, privind Statutul funcționarilor publici.
Până la organizarea concursului de ocupare a funcției publice de director,
în temeiul prevederilor art. 92 aliniatul (2) litera "b" din Legea
nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, exercitarea
cu caracter temporar a funcției publice de conducere se realizează prin promovarea
temporară a unui funcționar public, care îndeplinește condițiile specifice
pentru ocuparea acestei funcții și nu are în cazierul administrativ sancțiuni
disciplinare neradiate.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre aprobare proiectul de hotărâre
privind aprobarea regulamentului de organizare și funcționare, a organigramei
și statului de funcții ale Camerei Agricole Județene Mureș.
PREȘEDINTE, |
|
VĂZUT, |