R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 66
din 29 aprilie 2010
pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management
pentru ocuparea postului de director-manager al Școlii de Arte Târgu Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive a Serviciului Resurse Umane,
Consilieri Președinte nr.5794/22.IV.2010, solicitarea doamnei Albu Lelia Mariana
nr.2396/18.02.2010 privind încetarea contractului de management, precum și
avizele comisiilor de specialitate,
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008
privind managementul instituțiilor de cultură, aprobată prin Legea nr.269/2009
și ale Hotărârii Guvernului nr.1301/2009 privind aprobarea Regulamentului-cadru
de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a evaluării
managementului, modelului-cadru al raportului de activitate, precum și modelului-cadru
recomandat pentru contractele de management, pentru instituțiile publice de
cultură,
În temeiul dispozițiilor art. 97 alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația
publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște :
Art.1. Se aprobă condițiile de participare
la concurs, caietul de obiective, bibliografia, regulamentul de organizare
și desfășurare a concursului de proiecte de management organizat în vederea
ocupării postului de director-manager al Școlii de Arte Târgu Mureș, conform
Anexelor 1, 2, 3 și 4,
care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă componența Comisiei de
concurs de proiecte de management din următorii membri:
1. Popa Elena - șef serviciu, Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte,
Consiliul Județean Mureș;
2. Iordache Daniela Mihaela - consilier, Compartimentul Patrimoniu și Servicii
Publice, Consiliul Județean Mureș;
3. Mihăiescu Carmen - lector, Facultatea de Muzică, Universitatea de Artă
Teatrală Tîrgu Mureș
4. Szabo Zsuzsana - decan, Facultatea de Științe Economice, Juridice și Administrative,
Universitatea "Petru Maior" Tîrgu Mureș;
5. Lazok Janos - conferenția universitar, Universitatea de Artă Teatrală Tîrgu
Mureș;
6. Cristian Ioan - regizor, Teatrul Național Tîrgu Mureș.
Art.3. (1) Se aprobă componența Comisiei
de soluționare a contestațiilor din următorii membri:
1. Iosib Viorel - Director executiv - Direcția Juridică și Administrație Publică;
2. Nemeș Genica - Șef Serviciu Juridic și Contencios;
3. Lefter Erika - consilier juridic - Serviciul Juridic și Contencios.
(2) Secretariatul comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor
este asigurat de Radu Teodora - consilier în cadrul Serviciului Resurse Umane,
Consilieri Președinte.
Art.4. Pentru activitatea depusă, membrii
comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor, precum și secretariatul
acestora beneficiază de o indemnizație în cuantum de 10% din indemnizația
ordonatorului principal de credite.
Art.5. De ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri răspund Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte și persoanele
nominalizate la art.2 și 3.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Serviciul Resurse Umane,
Consilieri Președinte
Nr.5794 din 22.IV. 2010
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului
de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager al
Școlii de Arte Târgu Mureș
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul
instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor publice,
bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept public aprobată cu modificări
prin Legea nr.269/7 iulie 2009 stabilește cadrul juridic privind managementul
instituțiilor publice de cultură care organizează și desfășoară activități
cultural-artistice sau oferă servicii culturale.
Doamna Albu Lelia Mariana, director-manager al Școlii de Arte Târgu Mureș,
instituție de cultură de sub autoritate Consiliul Județean Mureș, cu adresa
nr. 2396/18.02.2010 a solicitat încetarea contractului de management, începând
cu data de 01.07.2010.
În conformitate cu prevederile legale mai sus enunțate, pentru încredințarea
managementului instituțiilor publice de cultură, organele administrației publice
locale în subordinea cărora funcționează, organizează concurs de proiecte
de management.
Potrivit prevederilor art.6 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/2008
pregătirea concursului de proiecte de management constă în:
a) elaborarea și aprobarea regulamentului de organizare și desfășurare a concursului,
de soluționare a contestațiilor precum și a caietului de obiective;
b) desemnarea componenței comisiei de concurs și a celei de soluționare a
contestațiilor.
Caietul de obiective se întocmește de către autoritate ținând cont de obiectivele
și misiunea instituției publice de cultură, de evoluțiile economice și socioculturale
ale comunității în care instituția publică își desfășoară activitatea și cuprinde
prevederi organizatorice, financiare și tehnice privind proiectul de management.
Prin caietul de obiective se solicită candidaților:
a) analiza socioculturală a mediului în care își desfășoară activitatea instituția
publică de cultură și propuneri privind evoluția acesteia în sistemul instituțional
existent;
b) analiza activității instituției publice de cultură, și în funcție de specific,
propuneri privind îmbunătățirea acesteia;
c) analiza organizării instituției publice de cultură și propuneri de reorganizare
și/sau restructurare, după caz;
d) analiza situației economico-financiare a instituției publice de cultură;
e) strategia, programele și planul de acțiune pentru îndeplinirea misiunii
specifice a instituției publice de cultură, conform sarcinilor și obiectivelor
formulate de autoritate;
f) o previziune a evoluției economico-financiare a instituției publice de
cultură, cu o estimare a resurselor financiare, necesare, spre a fi alocate
de către autoritate.
Conform prevederilor art.9 din actul normativ mai sus menționat, autoritatea
stabilește termenele pentru depunerea proiectelor de management și a mapelor
de concurs, precum și datele privind desfășurarea etapelor de concurs.
Pentru desfășurarea concursului de proiecte de management, la nivelul autorității
se înființează comisia de concurs, alcătuită din specialiști în domeniu -
persoane care nu au un contract de muncă încheiat cu autoritatea sau ori cu
instituția publică de cultură pentru care se organizează concursul de proiecte
de management, precum și din reprezentanți ai autorității, al căror număr
nu poate depăși o treime din numărul total al membrilor comisiei de concurs.
În vederea soluționării contestațiilor depuse de candidați, la nivelul autorității
se înființează comisii de soluționare a contestațiilor, în care nu pot fi
numiți membrii care au făcut parte din comisia de concurs.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere și aprobare proiectul
de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte
de management pentru ocuparea postului de director-manager al Școlii de Arte
Târgu Mureș.
PREȘEDINTE,
Lokodi Edita Emőke