R O M Â N I A
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
HOTĂRÂREA NR. 98
din 24 iunie 2010
pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul Şcolii de Arte
Consiliul Judeţean Mureş,
Văzând expunerea de motive a Serviciului Resurse Umane,
Consilieri Preşedinte nr. 9298 din 18.VI.2010, solicitarea doamnei Albu Lelia
Mariana nr.2396/18.02.2010 privind încetarea contractului de management, precum
şi avizul comisiilor de specialitate,
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.189/2008
privind managementul instituţiilor de cultură, aprobată prin Legea nr.269/2009
şi ale Hotărârii Guvernului nr.1301/2009 privind aprobarea Regulamentului-cadru
de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management, a evaluării
managementului, modelului-cadru al raportului de activitate, precum şi modelului-cadru
recomandat pentru contractele de management, pentru instituţiile publice de
cultură,
În temeiul dispoziţiilor art. 97 alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administraţia
publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
hotărăşte:
Art.1. (1) Se aprobă reluarea procedurii
de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management pentru
ocuparea postului de director - manager al Şcolii de Artă Târgu Mureş, conform
calendarului concursului cuprins în anexa,
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Prevederile din Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.66/29.04.2010
pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management
pentru ocuparea postului de director - manager al Şcolii de Arte Târgu Mureş
referitoare la calendarul concursului se modifică în mod corespunzător.
Art.2. Articolul 1 din Hotărârea Consiliului
Judeţean Mureş nr.66/29.04.2010 pentru stabilirea unor măsuri de pregătire
a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director
- manager al Şcolii de Arte Târgu Mureş se completează în sensul că, după
alin.(1), se introduce un nou aliniat (2), cu următorul conţinut:
(2) În situaţia în care postul de director - manager al Şcolii de Arte Tîrgu
Mureş nu se va ocupa în urma concursului, Preşedintele Consiliului Judeţean
Mureş, prin dispoziţie, va stabili un nou calendar de desfăşurare a concursului,
cu respectarea termenelor legale şi va relua în mod repetat procedura, până
la ocuparea postului.
Art.3. Se ia act de încetarea contractului
de management al doamnei director - manager al Şcolii de Arte Tîrgu Mureş,
începând cu data de 1 iulie 2010, în condiţiile art.32, lit." d"
din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.189/2008.
Art.4. (1) Începând cu data de 1 iulie 2010,
doamna Monica Dohotariu, consilier în aparatul de specialitate al Consiliului
Judeţean Mureş, va asigura conducerea interimară a instituţiei, efectuând
toate actele de gestiune curentă, până la ocuparea prin concurs a postului
de director-manager. Pe perioada asigurării interimatului doamna Monica Dohotariu
beneficiază de un salariu calculat prin majorarea cu 55 % a salariului maxim
brut stabilit, conform legii, în cadrul instituţiei, fără ca la acesta să
se adauge indemnizaţia de conducere.
(2) Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, la cererea sau, după caz, cu
acordul funcţionarului public desemnat să asigure conducerea interimară a
instituţiei, va stabili prin act administrativ măsurile legale în vederea
îndeplinirii dispoziţiilor alin.(1).
Art.5. De ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri răspund Serviciul Resurse Umane, Consilieri Preşedinte, doamna Monica
Dohotariu şi persoanele nominalizate ca membri în comisia de concurs de proiecte
de management şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
PREŞEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Serviciul Resurse Umane,
Consilieri Preşedinte
Nr.9298 din 18.VI.2010
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul
Şcolii de Arte Târgu Mureş
Prin Hotărârea nr.66 din 26 aprilie 2010 a Consiliul Judeţean Mureş s-au
stabilit unele măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management
pentru ocuparea postului de director - manager al Şcolii de Artă Târgu Mureş.
Acest post va deveni vacant cu data de 1 iulie 2010 prin încetarea mandatului
doamnei Albu Lelia Mariana, director-manager al Şcolii de Arte Târgu Mureş,
în condiţiile art.32, lit."d" din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului
nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor de spectacole
sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor
culturale de drept public.
Organizarea şi desfăşurarea concursului de proiecte este reglementată de Ordonanţa
de Urgenţă a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor
de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor
şi al aşezămintelor culturale de drept public aprobată cu modificări prin
Legea nr.269/7 iulie 2009, care stabileşte cadrul juridic privind managementul
instituţiilor publice de cultură care organizează şi desfăşoară activităţi
cultural-artistice sau oferă servicii culturale. Conform prevederilor art.9
din actul normativ mai sus menţionat, autoritatea stabileşte termenele pentru
depunerea proiectelor de management şi a mapelor de concurs, precum şi datele
privind desfăşurarea etapelor de concurs.
Întrucât până la 27 mai 2010, data limită de depunere a mapelor de concurs
şi a proiectelor de management, stabilită prin Hotărârea Consiliului Judeţean
Mureş nr.66/29.04.2010, nu s-a înregistrat nici un candidat, se impune reluarea
procedurii de concurs de proiecte şi respectiv modificarea calendarului anterior
aprobat prin hotărârea mai sus amintită.
Totodată, întrucât derularea procedurii de concurs, cu respectarea termenelor
legale va depăşi data de 1 iulie 2010, dată la care încetează contractul de
management al actualei conduceri, este necesară desemnarea unei conduceri
interimare a instituţiei.
Această situaţie este reglementată de art.33 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului
nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor de spectacole
sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor
culturale de drept public, care stabileşte că:
- în situaţiile de încetare a contractului de management, autoritatea desemnează
o conducere interimară a instituţiei publice de cultură;
- în cazul în care conducerea interimară este asigurată de o persoană din
cadrul instituţiei publice de cultură sau al autorităţii, pe durata interimatului
raporturile de muncă sau de serviciu ale acesteia se suspendă;
- conducerea interimară se asigură până la data începerii executării noului
contract de management.
- pe durata interimatului, managerul are dreptul să efectueze toate actele
de gestiune curentă.
- angajarea altor cheltuieli decât cele de gestiune curentă se poate face
cu aprobarea expresă a ordonatorului principal de credite.
Întrucât, această perioadă corespunde cu vacanţa de la finele anului şcolar
şi deci este mai puţin aglomerată în ceea ce priveşte derularea activităţilor
curriculare specifice, se propune ca, doamna Butnariu Camelia, economist,
angajata instituţiei în funcţia de contabil şef să asigure conducerea interimară
până la ocuparea postului prin concurs, efectuând toate actele de gestiune
curentă, cu respectarea dispoziţiilor legale.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere şi aprobare proiectul
de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul Şcolii
de Arte Târgu Mureş.
PREŞEDINTE,
Lokodi Edita Emőke