R O M Â N I A
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN

HOTĂRÂREA NR. 98
din 24 iunie 2010
pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul Şcolii de Arte

Consiliul Judeţean Mureş,
Văzând expunerea de motive a Serviciului Resurse Umane, Consilieri Preşedinte nr. 9298 din 18.VI.2010, solicitarea doamnei Albu Lelia Mariana nr.2396/18.02.2010 privind încetarea contractului de management, precum şi avizul comisiilor de specialitate,
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.189/2008 privind managementul instituţiilor de cultură, aprobată prin Legea nr.269/2009 şi ale Hotărârii Guvernului nr.1301/2009 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management, a evaluării managementului, modelului-cadru al raportului de activitate, precum şi modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru instituţiile publice de cultură,
În temeiul dispoziţiilor art. 97 alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

hotărăşte:

Art.1. (1) Se aprobă reluarea procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director - manager al Şcolii de Artă Târgu Mureş, conform calendarului concursului cuprins în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Prevederile din Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.66/29.04.2010 pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director - manager al Şcolii de Arte Târgu Mureş referitoare la calendarul concursului se modifică în mod corespunzător.
Art.2. Articolul 1 din Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.66/29.04.2010 pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director - manager al Şcolii de Arte Târgu Mureş se completează în sensul că, după alin.(1), se introduce un nou aliniat (2), cu următorul conţinut:
(2) În situaţia în care postul de director - manager al Şcolii de Arte Tîrgu Mureş nu se va ocupa în urma concursului, Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, prin dispoziţie, va stabili un nou calendar de desfăşurare a concursului, cu respectarea termenelor legale şi va relua în mod repetat procedura, până la ocuparea postului.
Art.3. Se ia act de încetarea contractului de management al doamnei director - manager al Şcolii de Arte Tîrgu Mureş, începând cu data de 1 iulie 2010, în condiţiile art.32, lit." d" din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.189/2008.
Art.4. (1) Începând cu data de 1 iulie 2010, doamna Monica Dohotariu, consilier în aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Mureş, va asigura conducerea interimară a instituţiei, efectuând toate actele de gestiune curentă, până la ocuparea prin concurs a postului de director-manager. Pe perioada asigurării interimatului doamna Monica Dohotariu beneficiază de un salariu calculat prin majorarea cu 55 % a salariului maxim brut stabilit, conform legii, în cadrul instituţiei, fără ca la acesta să se adauge indemnizaţia de conducere.
(2) Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, la cererea sau, după caz, cu acordul funcţionarului public desemnat să asigure conducerea interimară a instituţiei, va stabili prin act administrativ măsurile legale în vederea îndeplinirii dispoziţiilor alin.(1).
Art.5. De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspund Serviciul Resurse Umane, Consilieri Preşedinte, doamna Monica Dohotariu şi persoanele nominalizate ca membri în comisia de concurs de proiecte de management şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.

 

PREŞEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Serviciul Resurse Umane,
Consilieri Preşedinte
Nr.9298 din 18.VI.2010

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul Şcolii de Arte Târgu Mureş

Prin Hotărârea nr.66 din 26 aprilie 2010 a Consiliul Judeţean Mureş s-au stabilit unele măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director - manager al Şcolii de Artă Târgu Mureş. Acest post va deveni vacant cu data de 1 iulie 2010 prin încetarea mandatului doamnei Albu Lelia Mariana, director-manager al Şcolii de Arte Târgu Mureş, în condiţiile art.32, lit."d" din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor culturale de drept public.
Organizarea şi desfăşurarea concursului de proiecte este reglementată de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor culturale de drept public aprobată cu modificări prin Legea nr.269/7 iulie 2009, care stabileşte cadrul juridic privind managementul instituţiilor publice de cultură care organizează şi desfăşoară activităţi cultural-artistice sau oferă servicii culturale. Conform prevederilor art.9 din actul normativ mai sus menţionat, autoritatea stabileşte termenele pentru depunerea proiectelor de management şi a mapelor de concurs, precum şi datele privind desfăşurarea etapelor de concurs.
Întrucât până la 27 mai 2010, data limită de depunere a mapelor de concurs şi a proiectelor de management, stabilită prin Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.66/29.04.2010, nu s-a înregistrat nici un candidat, se impune reluarea procedurii de concurs de proiecte şi respectiv modificarea calendarului anterior aprobat prin hotărârea mai sus amintită.
Totodată, întrucât derularea procedurii de concurs, cu respectarea termenelor legale va depăşi data de 1 iulie 2010, dată la care încetează contractul de management al actualei conduceri, este necesară desemnarea unei conduceri interimare a instituţiei.
Această situaţie este reglementată de art.33 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor culturale de drept public, care stabileşte că:
- în situaţiile de încetare a contractului de management, autoritatea desemnează o conducere interimară a instituţiei publice de cultură;
- în cazul în care conducerea interimară este asigurată de o persoană din cadrul instituţiei publice de cultură sau al autorităţii, pe durata interimatului raporturile de muncă sau de serviciu ale acesteia se suspendă;
- conducerea interimară se asigură până la data începerii executării noului contract de management.
- pe durata interimatului, managerul are dreptul să efectueze toate actele de gestiune curentă.
- angajarea altor cheltuieli decât cele de gestiune curentă se poate face cu aprobarea expresă a ordonatorului principal de credite.
Întrucât, această perioadă corespunde cu vacanţa de la finele anului şcolar şi deci este mai puţin aglomerată în ceea ce priveşte derularea activităţilor curriculare specifice, se propune ca, doamna Butnariu Camelia, economist, angajata instituţiei în funcţia de contabil şef să asigure conducerea interimară până la ocuparea postului prin concurs, efectuând toate actele de gestiune curentă, cu respectarea dispoziţiilor legale.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere şi aprobare proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul Şcolii de Arte Târgu Mureş.

 

PREŞEDINTE,
Lokodi Edita Emőke