R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 98
din 24 iunie 2010
pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul Școlii de Arte

Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive a Serviciului Resurse Umane, Consilieri Președinte nr. 9298 din 18.VI.2010, solicitarea doamnei Albu Lelia Mariana nr.2396/18.02.2010 privind încetarea contractului de management, precum și avizul comisiilor de specialitate,
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008 privind managementul instituțiilor de cultură, aprobată prin Legea nr.269/2009 și ale Hotărârii Guvernului nr.1301/2009 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a evaluării managementului, modelului-cadru al raportului de activitate, precum și modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru instituțiile publice de cultură,
În temeiul dispozițiilor art. 97 alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. (1) Se aprobă reluarea procedurii de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director - manager al Școlii de Artă Târgu Mureș, conform calendarului concursului cuprins în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Prevederile din Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.66/29.04.2010 pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director - manager al Școlii de Arte Târgu Mureș referitoare la calendarul concursului se modifică în mod corespunzător.
Art.2. Articolul 1 din Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.66/29.04.2010 pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director - manager al Școlii de Arte Târgu Mureș se completează în sensul că, după alin.(1), se introduce un nou aliniat (2), cu următorul conținut:
(2) În situația în care postul de director - manager al Școlii de Arte Tîrgu Mureș nu se va ocupa în urma concursului, Președintele Consiliului Județean Mureș, prin dispoziție, va stabili un nou calendar de desfășurare a concursului, cu respectarea termenelor legale și va relua în mod repetat procedura, până la ocuparea postului.
Art.3. Se ia act de încetarea contractului de management al doamnei director - manager al Școlii de Arte Tîrgu Mureș, începând cu data de 1 iulie 2010, în condițiile art.32, lit." d" din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/2008.
Art.4. (1) Începând cu data de 1 iulie 2010, doamna Monica Dohotariu, consilier în aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș, va asigura conducerea interimară a instituției, efectuând toate actele de gestiune curentă, până la ocuparea prin concurs a postului de director-manager. Pe perioada asigurării interimatului doamna Monica Dohotariu beneficiază de un salariu calculat prin majorarea cu 55 % a salariului maxim brut stabilit, conform legii, în cadrul instituției, fără ca la acesta să se adauge indemnizația de conducere.
(2) Președintele Consiliului Județean Mureș, la cererea sau, după caz, cu acordul funcționarului public desemnat să asigure conducerea interimară a instituției, va stabili prin act administrativ măsurile legale în vederea îndeplinirii dispozițiilor alin.(1).
Art.5. De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspund Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte, doamna Monica Dohotariu și persoanele nominalizate ca membri în comisia de concurs de proiecte de management și comisia de soluționare a contestațiilor.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Serviciul Resurse Umane,
Consilieri Președinte
Nr.9298 din 18.VI.2010

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul Școlii de Arte Târgu Mureș

Prin Hotărârea nr.66 din 26 aprilie 2010 a Consiliul Județean Mureș s-au stabilit unele măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director - manager al Școlii de Artă Târgu Mureș. Acest post va deveni vacant cu data de 1 iulie 2010 prin încetarea mandatului doamnei Albu Lelia Mariana, director-manager al Școlii de Arte Târgu Mureș, în condițiile art.32, lit."d" din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor publice, bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept public.
Organizarea și desfășurarea concursului de proiecte este reglementată de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor publice, bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept public aprobată cu modificări prin Legea nr.269/7 iulie 2009, care stabilește cadrul juridic privind managementul instituțiilor publice de cultură care organizează și desfășoară activități cultural-artistice sau oferă servicii culturale. Conform prevederilor art.9 din actul normativ mai sus menționat, autoritatea stabilește termenele pentru depunerea proiectelor de management și a mapelor de concurs, precum și datele privind desfășurarea etapelor de concurs.
Întrucât până la 27 mai 2010, data limită de depunere a mapelor de concurs și a proiectelor de management, stabilită prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.66/29.04.2010, nu s-a înregistrat nici un candidat, se impune reluarea procedurii de concurs de proiecte și respectiv modificarea calendarului anterior aprobat prin hotărârea mai sus amintită.
Totodată, întrucât derularea procedurii de concurs, cu respectarea termenelor legale va depăși data de 1 iulie 2010, dată la care încetează contractul de management al actualei conduceri, este necesară desemnarea unei conduceri interimare a instituției.
Această situație este reglementată de art.33 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor publice, bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept public, care stabilește că:
- în situațiile de încetare a contractului de management, autoritatea desemnează o conducere interimară a instituției publice de cultură;
- în cazul în care conducerea interimară este asigurată de o persoană din cadrul instituției publice de cultură sau al autorității, pe durata interimatului raporturile de muncă sau de serviciu ale acesteia se suspendă;
- conducerea interimară se asigură până la data începerii executării noului contract de management.
- pe durata interimatului, managerul are dreptul să efectueze toate actele de gestiune curentă.
- angajarea altor cheltuieli decât cele de gestiune curentă se poate face cu aprobarea expresă a ordonatorului principal de credite.
Întrucât, această perioadă corespunde cu vacanța de la finele anului școlar și deci este mai puțin aglomerată în ceea ce privește derularea activităților curriculare specifice, se propune ca, doamna Butnariu Camelia, economist, angajata instituției în funcția de contabil șef să asigure conducerea interimară până la ocuparea postului prin concurs, efectuând toate actele de gestiune curentă, cu respectarea dispozițiilor legale.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri referitoare la managementul Școlii de Arte Târgu Mureș.

 

PREȘEDINTE,
Lokodi Edita Emőke