R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 106
din 29 iulie 2010
privind aprobarea documentației tehnice și a indicatorilor tehnico-economici
ai investiției "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU
ZBORURI NON-SCHENGEN LA R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ"
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr. 11582/29.VII.2010 a Direcției
Tehnice Drumuri, Poduri Județene și Investiții privind investiția "REORGANIZARE
FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU ZBORURI NON-SCHENGEN LA R.A.
AEROPORTUL TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ", precum și avizul comisiilor de
specialitate,
Potrivit prevederii art.44 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice
locale, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 97 alin (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația
publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă documentația tehnico-economică
a investiției "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU
ZBORURI NON-SCHENGEN LA R.A. AEROPORT TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ", cu indicatorii
tehnico-economici, în valoare totală de 2.022.782,85 lei din care C+M: 1.513.989,54
lei echivalent cu 473.897,21 Euro TVA din care C+M: 354.697,20 Euro (1 euro=
4,2684 lei, curs BNR la data de 21.07.2010), conform devizului general cuprins
în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Pentru realizarea investiției răspunde
conducerea R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, cu asistența direcțiilor
de specialitate din cadrul Consiliului Județean Mureș.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 11582 /29.VII.2010
Dosar nr. VII/C6
EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea documentației tehnice și a indicatorilor tehnico-economici
ai investiției "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU
ZBORURI NON-SCHENGEN LA R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ"
Având în vedere apropiata aderare a României la Spațiul Schengen, este necesară
îndeplinirea cerințelor impuse de prevederile acquis-ului Schengen, ale Regulamentului
nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului European din 15 martie
2006 de instituire a unui cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor
de către persoane (Codul Frontierelor Schengen) și implicit, de reglementările
legale naționale în domeniu.
Astfel, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 791/2009 privind condițiile
pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului
aerian internațional, traficul aerian din/înafara Spațiului Schengen va fi
considerat trafic extern, iar fluxurile aferente de pasageri și mărfuri trebuie
separate de fluxurile aferente traficului intern Spațiului Schengen.
Pentru îndeplinirea acestor condiții de către R.A. Aeroportul Transilvania
Tîrgu Mureș, în vederea certificării ca aeroport internațional sau deschis
traficului aerian internațional, este necesară realizarea obiectivului de
investiții "Reorganizare fluxuri cu extindere aerogară internă pentru
zboruri NON Schengen".
În programul de investiții al C.J.Mureș pe anul 2010, pentru R.A. Aeroportul
Transilvania Tîrgu Mureș, au fost prevăzute și aprobate fondurile necesare
realizării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru execuția
acestui obiectiv.
Conform prevederilor OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor
de concesiune de servicii contractul de servicii de proiectare a fost atribuit
operatorului economic SC PROIECT SRL din Tîrgu Mureș.
În studiul de fezabilitate proiectantul propune două variante de realizarea
lucrării:
Varianta I prevede 2 etape:
Etapa 1
a) Modificarea constructivă și funcțională a clădirii existente destinată
actualmente circulației pasagerilor și bagajelor în regim intern, astfel încât
să corespundă necesității de procesare a unui număr de 150 pasageri, în regim
internațional (NON-SCHENGEN). Suprafața reamenajată este de 250 mp.
b) Extinderea clădirii existente pentru organizarea fluxurilor de sosiri și
plecări pe rute NON-SCHENGEN, cu o suprafață construită de 617 mp, regim de
înălțime parter
Etapa 2
Reamenajare, retehnologizare extindere zona de bagaje cală, mutare centrală
termică cu o suprafață de 144 mp.
Varianta II prevede 2 etape:
Etapa 1
a) Modificarea constructivă și funcțională a clădirii existente destinată
actualmente circulației pasagerilor și bagajelor în regim intern, astfel încât
să corespundă necesității de procesare a unui număr de 150 pasageri, în regim
internațional (NON-SCHENGEN). Suprafața reamenajată este de 230 mp.
b) Extinderea clădirii existente pentru organizarea fluxurilor de sosiri și
plecări pe rute NON-SCHENGEN, cu o suprafață construită de 465 mp, regim de
înălțime parter+mezanin.
Etapa 2
Reamenajare, retehnologizare extindere zona de bagaje cală, mutare centrală
termică cu o suprafață de 120 mp.
Ambele variante prevăd un sistem constructiv realizat din fundații din beton
armat, stâlpi și grinzi din metal, planșee de beton, învelitoare din tablă
multistrat, pereți tip sandwich, tâmplărie din aluminiu, pardoseli poliesterice
colorate în masă, zugrăveli interioare lavabile.
Funcțiunile propuse sunt următoarele:
1) În spațiul reamenajat din clădirea existentă
1.1 Zona plecări pentru zboruri non- schengen conține: spațiu pentru control
frontieră
linia I, culoar de observație securizat, birou fitosanitar, birou SRI, cabină
control corporal, birou PPF, spațiu pentru bagaje revendicate, grupuri sanitare.
1.2 Zona sosiri pentru zboruri non- schengen care cuprinde birou vamă bunuri
reținute,
spațiu pentru bagaje revendicate, cabină pentru schimb valutar.
1.3 Zona de control bagaje de cală. Pentru aceasta se păstrează compartimentarea
actuală a zonei de bagaje cu mențiunea că spațiul de acces al bagajelor de
cală spre aeronave se va compartimenta în două fluxuri conform destinației
zborurilor intra-Schengen respectiv non- Schengen.
2) În clădirea nouă (extindere)
2.1 Zona de control frontieră linia II care cuprinde: birou control frontieră,
birou vamă
bunuri declarate, accese spre birouri pentru control documente și camera de
interviu, birou vamă bunuri reținute, spațiu pentru reconciliere bagaje.
2.2 Zona de așteptare și îmbarcare cu sală de așteptare, spațiu pentru mamă
și copil, bar, grupuri sanitare pentru persoane cu dizabilități. La mezanin
sunt prevăzute grupuri sanitare și o sală de așteptare.
Din variantele mai sus prezentate proiectantul propune realizarea variantei
II care este optimă din punct de vedere al realizării funcțiunilor într-o
suprafață construită redusă la un nivel de integrare volumetrică și arhitectural
estetică adecvată cu aspectul clădirilor existente și este avantajoasă din
punct de vedere economic.
Valoarea totală cu TVA (24%) a investiției, conform documentației tehnico-economice
este de 2.022.782,85 lei din care C+M: 1.513.989,54 lei echivalent cu 473.897,21
Euro TVA din care C+M: 354.697,20 Euro (1 euro= 4,2684 lei, curs BNR la data
de 21.07.2010).
Față de cele prezentate se propune aprobarea documentației tehnice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU ZBORURI NON SCHENGEN LA R.A. AEROPORT TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ" și semnarea proiectului de hotărâre anexat.
VICEPREȘEDINTE |
|
DIRECTOR |