R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 129
din 30 septembrie 2010
privind aprobarea asocierii între Consiliul Județean Mureș și Consiliul Județean
Cluj în vederea achiziționării în comun de servicii de consultanță
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.14688 din 24.09. 2010 a Direcției
Juridice și Administrație Publică, Dispoziția Președintelui Consiliului Județean
Mureș nr.283/15.09.2010, precum și avizele comisiilor de specialitate,
Luând în considerare dispozițiile art.8, lit. "a" și "c"
din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a
contractelor de concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare,
În exercitarea competențelor stipulate în art.91, alin. (1), lit. "e"
coroborate cu cele ale alin.(6), lit. "a" din Legea nr.215/2001
privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările
ulterioare,
În temeiul dispozițiilor art.97 din Legea nr. 215/2001 privind administrația
publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. (1) Se aprobă asocierea între Consiliul
Județean Mureș și Consiliul Județean Cluj, în considerarea calității acestora
de autorități contractante în sensul dispozițiilor Ordonanței de Urgență a
Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică,
a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune
de servicii, cu modificările și completările ulterioare, în vederea achiziționării
în comun de servicii de consultanță.
(2) Condițiile asocierii sunt prevăzute în acordul de asociere cuprins în
anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se mandatează președintele Consiliului
Județean Mureș, doamna Lokodi Edita Emöke să semneze acordul de asociere menționat
la art.1, alin. (2) din prezenta hotărâre.
Art.3. (1) Responsabilitatea aducerii la
îndeplinire a obligațiilor Consiliului Județean Mureș și, respectiv, urmărirea
realizării drepturilor autorității publice județene conform acordului de asociere
menționat la art.1, alin (2) din prezenta hotărâre revine membrilor grupului
de lucru constituit prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean Mureș
nr.283/2010, Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș",
precum și Direcțiilor și Compartimentelor de specialitate ale Consiliului
Județean Mureș față de care Serviciul Administrație Publică și Cancelarie
va îndeplini procedura comunicării prezentului act administrativ.
(2) Prezenta hotărâre se comunică și Consiliului Județean Cluj.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Juridică și Administrație Publică
Nr. 14688/24.09.2010
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea asocierii între Consiliul Județean
Mureș și Consiliul Județean Cluj în vederea achiziționării în comun de servicii
de consultanță
Prin adresa înaintată Consiliului Județean Mureș și înregistrată sub nr.10589/2010,
Consiliul Județean Cluj propune în principiu realizarea unei colaborări între
cele două consilii județene în vederea instituirii unor politici publice comune
în domeniul deservirii la sol a aeronavelor prin intermediul celor doi operatori
economici de sub autoritatea lor: Regia Autonomă Aeroportul Internațional
Cluj-Napoca și Regia Autonomă Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș.
Propunerea de colaborare are în vedere aspecte legate de investiții în infrastructura
aeroportuară, dezvoltarea serviciilor și creșterea numărului de zboruri, precum
și crearea mecanismelor decizionale care să corespundă nevoilor concrete ale
părților.
În data de 1 septembrie 2010 o delegație din partea Consiliului Județean Mureș
a participat la o întâlnire cu Președintele Consiliului Județean Cluj și Directorul
Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, în urma discuțiilor apărând ca oportună
realizarea unei asocieri între cele două autorități publice în calitatea acestora
de autorități contractante conform dispozițiilor art.8 din Ordonanța de Urgență
a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică,
a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune
de servicii, cu modificările și completările ulterioare, în vederea achiziționării
în comun de servicii de consultanță în vederea realizării unui studiu de oportunitate
care să releve, pe lângă analiza situației actuale a celor două aeroporturi
și o evaluare a eficienței și eficacității abordării în comun, prin politici
publice unitare, a problematicii aferente dezvoltării infrastructurii și serviciilor
aeroportuare. În același timp, studiul ar urma să releve și care sunt modalitățile
juridice specifice ale cooperării.
Prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean Mureș nr.283/2010 s-a constituit
un grup de lucru, format din: domnul Aurelian-Paul Cosma - secretarul județului
Mureș, domnul Bartha Iosif - director executiv, doamna Genica Nemeș - șef
serviciu juridic și contencios, doamna Carmen Pătran - șef serviciu investiții
în cadrul Consiliului Județean Mureș și domnul Ștefan Petru Runcan - directorul
Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș", căruia -
prin actul de constituire, i-au fost desemnate următoarele atribuții:
- analiza modalitățile de asociere;
- asigurarea întocmirii documentației de achiziție a unor servicii de consultanță,
în scopul elaborării studiului de oportunitate necesar fundamentării deciziei
de asociere și a modalităților de asociere;
- luarea măsurilor prin care să se asigure că elaborarea studiului de oportunitate
a deciziei de asociere se realizează la un nivel corespunzător și că reflectă
în totalitate cerințele și condițiile solicitate;
- participarea în comisia de evaluare a serviciului de consultanță pentru
elaborarea studiului de oportunitate necesar fundamentării deciziei de asociere
și a modalităților de asociere;
- facilitarea accesului la documente, rapoarte, baze de date, măsurători și,
în general, la orice informație disponibilă care ar putea servi la elaborarea
studiului de oportunitate a deciziei de asociere;
- analizarea fiecărui raport intermediar și raportul final, precum și formularea
observațiilor și propunerilor de modificare;
- avizarea îndeplinirii de către consultant a activităților desfășurate în
fiecare fază;
- elaborarea unui raport de avizare a finalizării studiului de oportunitate
a deciziei de
asociere și prezentarea acestuia conducătorului autorității contractante în
vederea aprobării;
- pregătirea proiectelor de hotărâre de consiliu județean în vederea aprobării
achiziționării serviciilor de consultanță și de asociere.
Întrucât cooperarea interinstituțională este o competență atribuită exclusiv autorității publice deliberative, conform art. 91, alin. (1), lit. "e" și alin. (6) din Legea nr.215/2001, propunem spre aprobare proiectul de hotărâre alăturat.
PREȘEDINTE |
|
DIRECTOR EXECUTIV |