R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 135
din 30 septembrie 2010
pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management
pentru ocuparea postului de director-manager al Centrului Județean pentru
Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive a Serviciului Resurse Umane
nr.14717/27.09.2010, precum și avizele comisiilor de specialitate,
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008
privind managementul instituțiilor de cultură, aprobată prin Legea nr.269/2009
și ale Hotărârii Guvernului nr.1301/2009 privind aprobarea Regulamentului-cadru
de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a evaluării
managementului, modelului-cadru al raportului de activitate, precum și modelului-cadru
recomandat pentru contractele de management, pentru instituțiile publice de
cultură,
În temeiul dispozițiilor art. 97 alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația
publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă condițiile de participare
la concurs, caietul de obiective, bibliografia, regulamentul de organizare
și desfășurare a concursului de proiecte de management organizat în vederea
ocupării postului de director-manager al Centrului Județean pentru Cultură
Tradițională și Educație Artistică Mureș, conform Anexelor 1,
2, 3
și 4, care fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă componența Comisiei de
concurs de proiecte de management din următorii membrii:
1. Szabo Zsuzsanna - Decan al Facultății de Științe Economice, Juridice și
Administrative - Universitatea "Petru Maior" Târgu Mureș;
2. Barabási Attila - director adjunct - Ansamblul Artistic Profesionist "Mureșul";
3. Sigmirean Cornel - Cancelarul General al Universității "Petru Maior"
Târgu Mureș;
4. Pop Angela - șef Secție Etnografie și Artă Populară - Muzeul Județean Mureș;
5. Popa Elena - șef serviciu, Serviciul Resurse Umane, Consiliul Județean
Mureș;
6. Iordache Daniela Mihaela - consilier, Compartimentul Patrimoniu, Servicii
Publice, Consiliul Județean Mureș.
Art.3. (1) Se aprobă componența Comisiei
de soluționare a contestațiilor din următorii membrii:
1. Iosib Viorel - Director executiv - Direcția Juridică și Administrație Publică;
2. Nemeș Genica - Șef Serviciu Juridic;
3. Lefter Erika - consilier juridic - Serviciul Juridic.
(2) Secretariatul comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor
este asigurat de Radu Teodora - consilier în cadrul Serviciului Resurse Umane.
Art.4. Pentru activitatea depusă, membrii
comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor, precum și secretariatul
acestora beneficiază de o indemnizație în cuantum de 10% din indemnizația
ordonatorului principal de credite.
Art.5. În situația în care postul de director-manager
al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș
nu se va ocupa în urma concursului, Președintele Consiliului Județean Mureș,
prin dispoziție, va stabili un nou calendar de desfășurare a concursului,
cu respectarea termenelor legale și va relua în mod repetat procedura, până
la ocuparea postului.
Art.6. De ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri răspund Serviciul Resurse Umane și persoanele nominalizate la art.2
și 3.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Serviciul Resurse Umane
Nr.14717 din 27.09.2010
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului
de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager al
Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș
Prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.114/12 august 2010 privind
stabilirea unor măsuri de organizare a instituțiilor publice de cultură de
sub autoritatea Consiliului Județean Mureș, s-a înființat Centrul Județean
pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș, instituție publică
cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Județean Mureș, prin
comasarea Școlii de Arte Târgu Mureș cu Centrul Județean de Conservare și
Valorificare a Tradiției și Creației Populare Mureș.
Până la ocuparea prin concurs a postului de director - manager al Centrului
Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș, conducerea
interimară este asigurată de doamna Dohotariu Monica Mihaela, consilier în
aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008
privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări
prin Legea nr.269/2009, pentru încredințarea managementului instituțiilor
publice de cultură, organele administrației publice locale în subordinea cărora
funcționează, organizează concurs de proiecte de management.
Potrivit prevederilor art.6 din ordonanța de urgență mai sus enunțată, pregătirea
concursului de proiecte de management constă în:
a) elaborarea și aprobarea regulamentului de organizare și desfășurare a concursului,
de soluționare a contestațiilor precum și a caietului de obiective;
b) desemnarea componenței comisiei de concurs și a celei de soluționare a
contestațiilor.
Caietul de obiective se întocmește de către autoritate ținând cont de obiectivele
și misiunea instituției publice de cultură, de evoluțiile economice și socioculturale
ale comunității în care instituția publică își desfășoară activitatea și cuprinde
prevederi organizatorice, financiare și tehnice privind proiectul de management.
Prin caietul de obiective se solicită candidaților:
a) analiza socioculturală a mediului în care își desfășoară activitatea instituția
publică de cultură și propuneri privind evoluția acesteia în sistemul instituțional
existent;
b) analiza activității instituției publice de cultură, și în funcție de specific,
propuneri privind îmbunătățirea acesteia;
c) analiza organizării instituției publice de cultură și propuneri de reorganizare
și/sau restructurare, după caz;
d) analiza situației economico-financiare a instituției publice de cultură;
e) strategia, programele și planul de acțiune pentru îndeplinirea misiunii
specifice a instituției publice de cultură, conform sarcinilor și obiectivelor
formulate de autoritate;
f) o previziune a evoluției economico-financiare a instituției publice de
cultură, cu o estimare a resurselor financiare, necesare, spre a fi alocate
de către autoritate.
Conform prevederilor art.9 din actul normativ mai sus menționat, autoritatea
stabilește termenele pentru depunerea proiectelor de management și a mapelor
de concurs, precum și datele privind desfășurarea etapelor de concurs.
Pentru desfășurarea concursului de proiecte de management, la nivelul autorității
se înființează comisia de concurs, alcătuită din specialiști în domeniu -
persoane care nu au un contract de muncă încheiat cu autoritatea sau ori cu
instituția publică de cultură pentru care se organizează concursul de proiecte
de management, precum și din reprezentanți ai autorității, al căror număr
nu poate depăși o treime din numărul total al membrilor comisiei de concurs.
În vederea soluționării contestațiilor depuse de candidați, la nivelul autorității
se înființează comisii de soluționare a contestațiilor, în care nu pot fi
numiți membrii care au făcut parte din comisia de concurs.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere și aprobare proiectul
de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte
de management pentru ocuparea postului de director-manager al Centrului Județean
pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș.
PREȘEDINTE,
Lokodi Edita Emőke