R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 161
din 25 noiembrie 2010
pentru modificarea anexei 2 la HCJM nr.110/12.08.2010 privind aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.18480 din 19.XI.2010 a Serviciului Resurse Umane cu privire la modificarea anexei 2 a Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.110/12.08.2010 privind aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș, precum și avizul comisiilor de specialitate,
Cu respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,
În conformitate cu prevederile art.107, alin.(2) din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Potrivit prevederilor Legii-cadru nr.330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice,
În temeiul art.91 alin.(1), lit. a și alin.(2), lit."c" precum și ale art.97, alin.(1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. Anexa 2 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.110/12.08.2010 privind aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș, se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre, care face parte integrantă din aceasta.
Art.2. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează: Serviciul Resurse Umane și Direcția Economică din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.

 

VICEPREȘEDINTE
Szabó Árpád
  Contrasemnează
SECRETAR
Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
SERVICIUL RESURSE UMANE
Nr. 18.480 din 19.XI.2010

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei 2 la HCJM nr.110/12.08.2010 de aprobare a numărului de personal, a organigramei și statului de funcții al aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

Prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.110 din 12 august 2010 au fost aprobate numărului de personal, organigrama și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
În conformitate cu prevederile art.63 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarului public republicată, cu modificările și completările ulterioare, în carieră, funcționarul public poate promova în funcția publică și poate avansa în treptele de salarizare, în condițiile legii. Promovarea în clasă, promovarea în grade profesionale și avansarea în trepte de salarizare nu sunt condiționate de existența unui post vacant.
Concursul sau examenul de promovare în gradul profesional se organizează de autoritatea sau instituția publică, în limita funcțiilor publice rezervate promovării, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate.
Totodată, în urma dobândirii unei diplome de studii de nivel superior, funcționarii publici de execuție au dreptul de a participa la examenul organizat pentru ocuparea unei funcții publice într-o clasă superioară celei în care sunt încadrați, dacă studiile absolvite sunt în specialitatea în care își desfășoară activitatea sau dacă autoritatea ori instituția publică apreciază că studiile absolvite sunt utile pentru desfășurarea activității. Promovarea se face prin transformarea postului ocupat de funcționarul public ca urmare a promovării examenului.
Întrucât în intervalul de timp scurs după aprobarea statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș prin hotărârea mai sus amintită unii funcționari au îndeplinit condițiile stabilite la art.65 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarului public republicată, cu modificările și completările ulterioare pentru promovarea în grad profesional, iar alții au obținut o diplomă de studii de nivel superior s-a demarat examen de promovare în grad profesional și respectiv de promovare în clasă pentru funcționarii publici care îndeplinesc condițiile legale pentru a fi promovați în grad sau clasă.
Pentru aceasta se impune transformarea funcțiilor publice deținute de aceștia și prin urmare modificarea statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș. Este vorba de transformarea a 6 funcții publice în vederea promovări în grad superior și o funcție publică din clasa II în clasa I, respectiv din studii superioare de scurtă durată în studii superioare.
În aplicarea prevederilor art.107, alin.(2) din Legea nr.188/1999, privind Statutul funcționarilor publici republicată, cu modificările și completările ulterioare Consiliul Județean Mureș v-a înștiința, în termen de 10 zile lucrătoare, Agenția Națională a Funcționarilor Publici,cu privire la modificările intervenite.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre privind modificarea anexei 2 la HCJM nr.110/12.08.2010 privind aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.

 

PREȘEDINTE,
Lokodi Edita Emöke