R O M Â N I A
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
HOTĂRÂREA NR. 174
din 16 decembrie 2010
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici
ai investiţiei "Semaforizare intersecţie Sâncraiu de Mureş"
Consiliul Judeţean Mureş,
Văzând Expunerea de motive nr. 19650 din 10.XII.2010 a
Direcţiei Tehnice, precum şi avizul comisiilor de specialitate,
Potrivit prevederilor art.44 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice
locale, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul art. 97 alin (1) din Legea nr. 215 / 2001 privind administraţia
publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
hotărăşte:
Art.1. Se aprobă documentaţia tehnico-economică
a investiţiei "Semaforizare intersecţie Sâncraiu de Mureş", cu indicatorii
tehnico-economici, în valoare totală cu TVA (24%) de 177.730 lei din care
C+M: 82.780 lei lei, echivalent cu 41.390 Euro din care C+M: 19.260 Euro (1
euro = 4,2940 lei, pentru data de 19.10.2010 comunicat de BNR), conform devizului
general cuprins în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. De realizarea investiţiei răspunde
Direcţia Tehnică din cadrul Consiliului Judeţean Mureş.
PREŞEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr.19.650/10.XII.2010
EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici
ai investiţiei "Semaforizare intersecţie Sâncraiu de Mureş"
În localitatea Sâncraiu de Mureş se intersectează două drumuri judeţene,
DJ 135B (care preia inclusiv traficul greu dinspre Tîrgu Mureş) şi DJ 152A,
precum şi o stradă din localitate.
Intersecţia fiind intens circulată, pentru fluidizarea circulaţiei s-a propus
semaforizarea intersecţiei. Prin introducerea semaforizării la aceasta intersecţie
se va realiza o mai buna fluenţă a circulaţiei de vehicule şi pietoni cu consum
minim de energie şi timp, în condiţii de siguranţă şi confort. La recensământul
circulaţiei din perioada aprilie-mai 2010, numărul total de vehicule înregistrat
în decurs de 24 de ore a fost de 1990 pe DJ 152A şi 7993 vehicule pe DJ 135B,
la postul de înregistrare a traficului din imediata vecinătate a intersecţiei.
Controlul strict al traficului este o necesitate ţinând cont de creşterea
din ce în ce mai însemnată a numărului de autovehicule şi implicit a traficului.
În acest mod se poate controla într-o oarecare măsură şi poluarea unor anumite
zone prin asigurarea unei mai bune fluenţe a circulaţiei.
Pentru realizarea semaforizării intersecţiei este necesar întocmirea unui
proiect de specialitate de către un proiectant autorizat, care trebuie avizat
de poliţia rutieră.
Pentru realizarea proiectului şi a lucrării în sine, s-a încheiat contractul
de prestări servicii de proiectare nr.63/12.11.2010 cu SC UTI Traffic Management
SRL din Bucureşti.
În studiul de fezabilitate, proiectantul propune două variante, soluţia recomandată
fiind varianta nr.2, şi anume:
Varianta 1:
- montarea de semafoare noi, tip LED
- echiparea intersecţiilor cu automate de dirijare
- realizarea legăturilor între semafoare şi automat
- realizarea canalizaţiei electrice aeriene;
- refacerea semnalizării rutiere, orizontală şi verticală prin marcaje rutiere
şi montare table indicatoare.
Varianta 2:
- montarea de semafoare noi, tip LED
- echiparea intersecţiilor cu automate de dirijare
- realizarea legăturilor între semafoare şi automat
- realizarea canalizaţiei electrice aeriene;
- refacerea semnalizării rutiere, orizontală şi verticală prin marcaje rutiere
şi montare table indicatoare.
- amplasarea unor camere video pentru detecţia traficului - elementul care
aduce îmbunătăţire variantei nr.1.
Proiectantul, pentru realizarea investiţiei, propune Varianta nr.2, cea mai
optimă privind implementarea unui management eficient de trafic în aceasta
intersecţie, din următoarele motive:
- lungimile de coada formate de autovehicule la nivel de reţea se vor micşora
cu aproximativ 12%
- se va reduce consumul de combustibil cu aproximativ 20%
- consumul de noxe în grame se va reduce cu aproximativ 15%
- timpii de deplasare la nivel de reţea se vor micşora cu aproximativ 10%
Pe baza documentaţiei tehnice întocmite se vor realiza şi lucrările de construcţii
şi instalaţii.
Prin realizarea investiţiei va rezulta o intersecţie semaforizată, cu caracteristici
tehnice corespunzătoare din punct de vedere tehnic şi va creşte siguranţa
în exploatare.
Valoarea totală cu TVA (24%) a investiţiei, conform studiului de fezabilitate,
este de 177.730 lei din care C+M: 82.780 lei, echivalent cu 41.390 Euro din
care C+M: 19.260 Euro (1 euro = 4,2940 lei, pentru data de 19.10.2010 comunicat
de BNR).
Durata de realizare a investiţiei se estimează la 15 zile.
VICEPREŞEDINTE |
DIRECTOR Márton Katalin |