R O M Â N I A
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN

HOTĂRÂREA NR. 174
din 16 decembrie 2010
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei "Semaforizare intersecţie Sâncraiu de Mureş"

Consiliul Judeţean Mureş,
Văzând Expunerea de motive nr. 19650 din 10.XII.2010 a Direcţiei Tehnice, precum şi avizul comisiilor de specialitate,
Potrivit prevederilor art.44 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul art. 97 alin (1) din Legea nr. 215 / 2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

hotărăşte:

Art.1. Se aprobă documentaţia tehnico-economică a investiţiei "Semaforizare intersecţie Sâncraiu de Mureş", cu indicatorii tehnico-economici, în valoare totală cu TVA (24%) de 177.730 lei din care C+M: 82.780 lei lei, echivalent cu 41.390 Euro din care C+M: 19.260 Euro (1 euro = 4,2940 lei, pentru data de 19.10.2010 comunicat de BNR), conform devizului general cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. De realizarea investiţiei răspunde Direcţia Tehnică din cadrul Consiliului Judeţean Mureş.

 

PREŞEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr.19.650/10.XII.2010

EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei "Semaforizare intersecţie Sâncraiu de Mureş"

În localitatea Sâncraiu de Mureş se intersectează două drumuri judeţene, DJ 135B (care preia inclusiv traficul greu dinspre Tîrgu Mureş) şi DJ 152A, precum şi o stradă din localitate.
Intersecţia fiind intens circulată, pentru fluidizarea circulaţiei s-a propus semaforizarea intersecţiei. Prin introducerea semaforizării la aceasta intersecţie se va realiza o mai buna fluenţă a circulaţiei de vehicule şi pietoni cu consum minim de energie şi timp, în condiţii de siguranţă şi confort. La recensământul circulaţiei din perioada aprilie-mai 2010, numărul total de vehicule înregistrat în decurs de 24 de ore a fost de 1990 pe DJ 152A şi 7993 vehicule pe DJ 135B, la postul de înregistrare a traficului din imediata vecinătate a intersecţiei.
Controlul strict al traficului este o necesitate ţinând cont de creşterea din ce în ce mai însemnată a numărului de autovehicule şi implicit a traficului. În acest mod se poate controla într-o oarecare măsură şi poluarea unor anumite zone prin asigurarea unei mai bune fluenţe a circulaţiei.
Pentru realizarea semaforizării intersecţiei este necesar întocmirea unui proiect de specialitate de către un proiectant autorizat, care trebuie avizat de poliţia rutieră.
Pentru realizarea proiectului şi a lucrării în sine, s-a încheiat contractul de prestări servicii de proiectare nr.63/12.11.2010 cu SC UTI Traffic Management SRL din Bucureşti.
În studiul de fezabilitate, proiectantul propune două variante, soluţia recomandată fiind varianta nr.2, şi anume:
Varianta 1:
- montarea de semafoare noi, tip LED
- echiparea intersecţiilor cu automate de dirijare
- realizarea legăturilor între semafoare şi automat
- realizarea canalizaţiei electrice aeriene;
- refacerea semnalizării rutiere, orizontală şi verticală prin marcaje rutiere şi montare table indicatoare.

Varianta 2:
- montarea de semafoare noi, tip LED
- echiparea intersecţiilor cu automate de dirijare
- realizarea legăturilor între semafoare şi automat
- realizarea canalizaţiei electrice aeriene;
- refacerea semnalizării rutiere, orizontală şi verticală prin marcaje rutiere şi montare table indicatoare.
- amplasarea unor camere video pentru detecţia traficului - elementul care aduce îmbunătăţire variantei nr.1.
Proiectantul, pentru realizarea investiţiei, propune Varianta nr.2, cea mai optimă privind implementarea unui management eficient de trafic în aceasta intersecţie, din următoarele motive:
- lungimile de coada formate de autovehicule la nivel de reţea se vor micşora cu aproximativ 12%
- se va reduce consumul de combustibil cu aproximativ 20%
- consumul de noxe în grame se va reduce cu aproximativ 15%
- timpii de deplasare la nivel de reţea se vor micşora cu aproximativ 10%

Pe baza documentaţiei tehnice întocmite se vor realiza şi lucrările de construcţii şi instalaţii.
Prin realizarea investiţiei va rezulta o intersecţie semaforizată, cu caracteristici tehnice corespunzătoare din punct de vedere tehnic şi va creşte siguranţa în exploatare.
Valoarea totală cu TVA (24%) a investiţiei, conform studiului de fezabilitate, este de 177.730 lei din care C+M: 82.780 lei, echivalent cu 41.390 Euro din care C+M: 19.260 Euro (1 euro = 4,2940 lei, pentru data de 19.10.2010 comunicat de BNR).
Durata de realizare a investiţiei se estimează la 15 zile.

 

VICEPREŞEDINTE
Szabó Árpád

  DIRECTOR
Márton Katalin