R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 175
din 16 decembrie 2010
privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico
- economici ai investiției "Extindere pistă de decolare-aterizare și
platformă de operare pentru aeronave, inclusiv instalații aferente și modernizarea
instalațiilor de balizaj pentru apropiere de precizie corespunzătoare CAT
II OACI la Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș"
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.19733 din 13.XII.2010 a Direcției
Tehnice privind investiția "Extindere pistă de decolare-aterizare și
platformă de operare pentru aeronave, inclusiv instalații aferente și modernizarea
instalațiilor de balizaj pentru apropiere de precizie corespunzătoare CAT
II OACI, la Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș", precum și avizul comisiilor
de specialitate,
Potrivit prevederilor art. 44 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publie
locale,
În temeiul art. 91 alin. (3) lit. f) și al art. 97 din Legea nr. 215/2001
privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările
ulterioare,
hotărăște:
Art. 1. Se aprobă documentația tehnico-economică
a investiției "Extindere pistă de decolare-aterizare și platformă de
operare pentru aeronave, inclusiv instalații aferente și modernizarea instalațiilor
de balizaj pentru apropiere de precizie corespunzătoare CAT II OACI, la Aeroportul
Transilvania Tîrgu Mureș", cu indicatorii tehnico-economici în valoare
totală (cu TVA inclus) de 166.534,74 mii lei din care C+M 144.325,21 mii lei,
echivalent cu 38.796,78 mii Euro, din care C+M 33.622,65 euro (1 euro = 4,2925
lei, curs BCE la data de 30.11.2010), conform devizului general cuprins în
anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. Finanțarea investiției se va asigura
cu finanțare atrasă prin Programul Operațional Sectorial - Transport, Axa
prioritară 2 - Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport
în afara axelor prioritare TEN-T, în scopul dezvoltării unui sistem național
durabil de transport, Domeniul major de intervenție 2.4 - Modernizarea și
dezvoltarea infrastructurii de transport aerian.
Art. 3. Pentru realizarea investiției răspunde
conducerea R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, cu asistența direcțiilor
de specialitate din cadrul Consiliului Județean Mureș.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke |
Contrasemnează SECRETAR Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.19.733/13.XII.2010
Dosar VII/C6
EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico
- economici ai investiției "Extindere pistă de decolare-aterizare și
platformă de operare pentru aeronave, inclusiv instalații aferente și modernizarea
instalațiilor de balizaj pentru apropiere de precizie corespunzătoare CAT
II OACI la Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș"
În vederea dezvoltării și modernizării aeroportului, în anul 1999 s-a realizat
un studiu de fezabilitate pentru extinderea pistei existente până la o lungime
de 3600 m și modernizarea instalațiilor aferente, RA Aeroport Transilvania
Tîrgu Mureș a comandat un studiu de fezabilitate, acesta fiind elaborat de
SC IPTANA SA din București. Datorită fondurilor insuficiente pentru finanțare,
această investiție nu a putut fi realizată.
Având în vedere contextul național actual (apartenența României la Uniunea
Europeană, apropiata aderare la Spațiul Schengen), există oportunitatea atragerii
unor fonduri suficiente pentru finanțarea realizării acestei investiții prin
Programul Operațional Sectorial - Transport, Axa Prioritară - 2, Domeniul
Major de intervenție - 2.4. Ținând cont, în același timp și de Strategia de
dezvoltare economico-socială a județului Mureș, este imperios necesară dezvoltarea
în continuare a infrastructurii Aeroportului Transilvania Tîrgu-Mureș, sens
în care s-a impus reactualizarea studiului de fezabilitate.
Studiul de fezabilitate cuprinde 2 variante pentru extinderea pistei de aterizare-decolare,
a platformelor de operare și a instalațiilor aferente, după cum urmează:
I) Varianta I consta in realizarea unei piste de decolare aterizare în lungime
de 3600m, realizata pe structura rigida din dale de beton BcR 5.5, cu acostamente
portante.
În această variantă valoare totală a investiției (cu TVA inclus) este de 190.776,25
mii lei din care C+M 157.047,95 mii lei, echivalent cu 46.112,95 mii Euro,
din care C+M 40.255,36 euro.
II) Varianta a II-a consta în realizarea unei piste de decolare aterizare
în lungime de 3600m, realizata pe structura rigida din dale de beton BcR 5.5,
cu acostamente neportante.
În această variantă valoare totală a investiției (cu TVA inclus) este de 160.491,65
mii lei din care C+M 131.181,96 mii lei, echivalent cu 38.796,78 mii Euro,
din care C+M 33.622,65 euro.
Ambele variante se realizează într-o singură etapă, operarea pe pista actuală
fiind posibilă atâta vreme cât aceasta se va face la vedere, pe timp de zi.
Motivarea acestui mod de abordare a construcției este dat de faptul că realizarea
sa în mai multe faze va conduce la creșterea costurilor lucrării, prin necesitatea
mutării unor echipamente de dirijare a traficului, a unor sisteme componente
ale balizajului luminos, ștergerea și refacerea marcajului pistei.
În ambele variante axul noii piste va fi dezaxat cu 7,5 m spre Nord fata de
actualul ax al pistei, pista putând avea o bandă cu o lățime totală de 300
m în condițiile realizarii împrejmuirii actualului patrimoniu, și va avea
o lățime de 45 m cu acostamente simetrice până la lățimea de 60 m. Pentru
asigurarea fluxului aeronavelor, proiectul prevede la pragul 07 un buzunar
de intoarcere.
Ambele variante prevăd:
- Realizarea unei piste de decolare aterizare în lungime de 3.600 m, o lățime
de 45 m și acostamente simetrice până la 60 m, pe structură rigidă din dale
de beton BcR 5,5;
- Extinderea platformei de operare pentru aeronave spre est și spre vest,
precum și extinderea platformei de îmbarcare-debarcare;
- Căile de rulare realizează legătura platformei cu pragul 25, buzunar de
întoarcere la pragul 07. Lățimea acestora este de 25m și acostamente simetrice
până la lățimea de 40 m.
- Balizajul este conceput pentru apropiere de precizie corespunzătoare categoriei
II OACI. Pentru balizarea corespunzătoare a pistei, căilor de rulare și platformei
de operare aeronave au fost prevăzute următoarele sisteme de balizaj luminos:
- dispozitiv luminos de apropiere cat I pe direcția 07
- dispozitiv luminos de apropiere cat II pe direcția 07
- balizaj luminos zona de contact pe direcția 07
- balizaj luminos axial pistă, căi de rulare, buzunare de întoarcere
- balizaj luminos marginal pistă, căi de rulare, buzunare de întoarcere
- balizaj luminos extremitate pistă și prag pistă 25 și 07
- balizaj luminos barete STOP pe căile de rulare
- panouri luminoase și semnalizare
- PAPI pe direcțiile 25 și 07
Scenariul recomandat de proiectant este cel din Varianta 2 - acostamente neportante.
Avantajele scenariului recomandat: realizarea acestei variante va conduce
la obținerea acelorași parametrii de funcționare ai pistei ca și cel prezentat
în Varianta 1 - acostamente portante, dar valorile de cost sunt mult mai mici.
De asemenea, în conformitate cu Ghidul Solicitantului - instrucțiuni către
solicitanți privind completarea, depunerea, evaluarea și aprobarea cererilor
de finantare) pentru Axa prioritara 2, Domeniul major de intervenție 2.4 -
Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii de transport aerian, acest proiect
se poate încadra la proiecte ce pot beneficia de finanțare în cadrul Programului
Operațional Sectorial - Transporturi.
Față de cele prezentate se propune aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico - economici ai investiției "Extindere pistă de decolare-aterizare și platformă de operare pentru aeronave, inclusiv instalații aferente și modernizarea instalațiilor de balizaj pentru apropiere de precizie corespunzătoare CAT II OACI la Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș" în valoare totală (cu TVA inclus) de 160.491,65 mii lei din care C+M 131.181,96 mii lei, echivalent cu 38.796,78 mii Euro, din care C+M 33.622,65 euro (1 euro = 4,293 lei, curs BNR la data de 30.11.2010) și semnarea proiectului de hotărâre anexat.
VICEPREȘEDINTE |
DIRECTOR EXECUTIV ing. Márton Katalin |