R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 26
din 24 martie 2011
pentru stabilirea unor măsuri privind
operarea pe "Aeroportul Transilvania - Tîrgu Mureș", în anul 2011
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.4347/21.03.
2011 a Direcției Economice, precum și avizul comisiilor de specialitate,
Având
în vedere prevederile art.5 din HCJ nr.37/1997 privind înființarea Regiei Autonome
"Aeroportul Tîrgu Mureș",
În temeiul art. 91 alin(1) lit. d) și
97 alin.(1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată,
cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1.(1)
Anexa la HCJ nr.135/2006 privind actualizarea taxelor și tarifelor aeroportuare
reduse, în funcție de frecvența de operare, la R. A "Aeroportul Transilvania
- Tîrgu Mureș", cu modificările și completările ulterioare, se modifică și
se înlocuiește cu Anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Taxele și tarifele prevăzute
în anexa menționată la alin.1 se aplică pentru anul 2011.
Art.2.
Taxele și tarifele aeroportuare stabilite la nivel minimal, în conformitate cu
dispozițiile HCJ nr.135/2006, cu modificările și completările ulterioare, pentru
noi relații de operare deschise anterior adoptării prezentei hotărâri, își extind
valabilitatea și pentru anul 2011.
Art.3.
Prezenta hotărâre se comunică Direcției Economice și R.A " Aeroportul Transilvania
- Tîrgu Mureș", care răspund de aducerea sa la îndeplinire.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke | Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția
Economică
Nr. 4347/21.03. 2011
EXPUNERE
DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri privind operarea
pe R.A "Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș", în anul 2011
În
baza HCJ nr.135/2006 modificată și completată prin HCJ nr.112/27.08.2008 și HCJ
nr.154/30.10.2008, au fost actualizate taxele și tarifele aeroportuare reduse,
în funcție de frecvența de operare la RA " Aeroportul Transilvania -Tîrgu
Mureș".
În anul 2009, datorită crizei economice mondiale, companiile
care au operat pe Aeroport au practicat măsuri de adaptare la criză, prin înlocuirea
aeronavelor de mare capacitate cu altele de capacitate mai mică, de asemenea,
au recurs la reducerea numărului de frecvențe de operare și chiar la anularea
unor zboruri.
În aceste condiții, pentru a nu fi afectate costurile unitare
pe avion și pasager în sensul creșterii acestora, fapt ce ar fi putut determina
scăderea numărului de pasageri sau chiar retragerea unor companii, Consiliul de
Administrație al Aeroportului a propus ca în anul 2009 să fie aplicată o grilă
de tarifare adaptată situației de criză economică, în care s-au prevăzut mai puține
intervale privind frecvența de operare, cu tarife mai mici față de cele din grila
inițială.
De asemenea s-a propus ca taxele și tarifele aeroportuare stabilite
la nivel minimal, în conformitate cu dispozițiile HCJ nr.135/2006, cu modificări
și completări ulterioare, pentru noi relații de operare deschise în anul 2008,
să fie aplicate și în anul 2009.
Toate aceste măsuri au fost aprobate prin
HCJ nr.91/30.07.2009.
În anul 2010 datorită menținerii crizei economice, la
propunerea Consiliului de Administrație al R.A " Aeroportul Transilvania
-Tîrgu Mureș", prin HCJ nr.44/2010 Consiliul Județean a aprobat ca tarifele
aeroportuare să rămână și în anul 2010 la nivelul anului 2009, de asemenea taxele
și tarifele aeroportuare stabilite la nivel minimal, pentru noi relații de operare
deschise în anul 2009, să fie aplicate și în anul 2010.
Prin același act
administrativ s-au aprobat tarife pentru operatorii aerieni care bazează pe "Aeroportul
Transilvania - Tîrgu Mureș", tarife diferențiate în funcție de durata contractelor
care ar urma să fie încheiate cu acești operatori, respectiv pentru 3 ani, 5 ani
și 10 ani, completându-se Anexa la HCJ nr.91/2009, cu grila de tarife pe cele
3 praguri de timp.
Având în vedere faptul că în anul 2011 se menține situația
de criză economică, prin adresa nr. 1163/16.03.2011, R.A " Aeroportul Transilvania
- Tîrgu Mureș" ne solicită ca taxele și tarifele aeroportuare să rămână și
în anul 2011 la nivelul anului 2009. De asemenea, ne solicită ca în ANEXA la hotărâre
la punctul "VI. Servicii la cerere" să se introducă trei noi servicii
care pot fi aplicabile operatorilor și aeronavelor ca urmare a punerii în funcțiune
a noilor echipamente, respectiv serviciu vidanjare avo, serviciu de alimentare
cu apă și ASU (air start unit).
Totodată, Consiliul de Aministrație al Aeroportulului
Transilvania - Tg.Mures ținând cont de solicitările primite din partea operatorilor
aerieni ce doresc bazarea uneia sau mai multor aeronave pe Aeroport, care să execute
zboruri comerciale cu volum de trafic important, a aprobat prin Hotărârea nr.
1268/10.03.2011, modificarea tarifelor pentru bazare, în sensul aplicării unui
tarif/ pax îmbarcat, diferențiat în funcție de numărul de pasageri îmbarcați/an
și perioada pentru care se încheie contractul, respectiv 3 ani, 5 ani și 10 ani.
În structura tarifului prezentat nu intră tariful de securitate pasager, care
se va adăuga la tarifele de bazare propuse. De asemenea, vor beneficia de aceste
tarife operatorii aerieni care bazează aeronave cu o capacitate de cel puțin 70
locuri.
Tarifele de bazare propuse acoperă costurile efective de operare,
iar prin diversificarea si extinderea volumului de trafic se va mări volumul veniturilor
din activități non-aviatice (parcare, chirii spații publicitare, automate etc)
.
Având în vedere cele expuse, propunem spre dezbatere și aprobare proiectul
de hotărâre anexat.
VICEPREȘEDINTE, |
DIRECTOR EXECUTIV |