R O M Â N I A
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
HOTĂRÂREA NR. 43
din 28 aprilie 2011
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice
şi a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei "Reabilitarea sistemului
rutier pe drumul judeţean DJ 153C Reghin -Lăpuşna, judeţul Mureş"
Consiliul
Judeţean Mureş,
Văzând expunerea de motive nr. 6974 din
28.04.2011 a Direcţiei Tehnice,
Potrivit prevederilor art.44 din Legea nr.273/2006
privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,
Conform dispoziţiilor art.43, alin.(8) şi (10) din Regulamentul de Organizare
şi Funcţionare al Consiliului Judeţean Mureş, aprobat prin Hotărârea Consiliului
Judeţean Mureş nr.116/2006,
În temeiul art. 97 alin (1) din Legea nr. 215/2001
privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
hotărăşte:
Art.1. Se aprobă documentaţia tehnico-economică a investiţiei "Reabilitarea
sistemului rutier pe drumul judeţean DJ 153C Reghin - Lăpuşna, judeţul Mureş",
între poziţiile km 1+700-13+200, cu indicatorii tehnico-economici, în valoare
totală de 27.973.892 lei, din care C+M: 18.493.050 lei, echivalent cu 6.808.731
euro din care C+M: 4.493.840 euro (la cursul de 4,1152 leu/euro, comunicat de
BNR pentru data de 12.04.2011), conform devizului general cuprins în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2.
De realizarea investiţiei răspunde Direcţia Tehnică din cadrul Consiliului Judeţean
Mureş.
p. PREŞEDINTE Szabó Árpád Vicepreşedinte | Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr.6974/28.04.2011
Dosar nr.VIIA/10.
EXPUNERE DE MOTIVE
privind
aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici
ai investiţiei "Reabilitarea sistemului rutier pe drumul judeţean DJ 153C
Reghin - Lăpuşna, judeţul Mureş"
Drumul judeţean DJ 153 C leagă
drumurile naţionale DN 15 şi DN 12 intersectându-se cu acestea în municipiul Reghin
respectiv în Ditrău, judeţul Harghita.
Acest drum judeţean se poate considera
ca o continuare a drumului naţional DN 15, care leagă municipiile Tîrgu Mureş
şi Reghin cu obiectivele turistice din zonă, cum ar fi castelul Lăpuşna, construit
în anii 1925-1926, care a aparţinut regilor României (Ferdinand, Carol al 2-lea
şi Mihai I) până în anul 1949, Pădurea Mociar de la Solovăstru, aflată pe Valea
Gurghiului unde se află unii din cei mai bătrâni arbori din România (peste 700
de ani), Stejereţul de la Mociar, care prezintă un interes ştiinţific deosebit,
datorită vârstei stejarilor, cuprinsă între 400-500 de ani, Parcul dendrologic
din Gurghiu, amenajat în 1740 de familia Bornemissza în care se găsesc alături
de speciile autohtone, specii exotice de arbori din Australia, America de Nord
şi de Sud, Japonia, Castelul Bornemissza - construit în 1733, Biserica reformată
din Gurghiu, construită în 1756, Biserica romano-catolică "Sf.Imre"
din Gurghiu.
Totodată, în această zonă se organizează anual festivaluri cu
tradiţii: Târgul de fete, Festivalul Valea Gurghiului - Valea Regilor, care îşi
propune să relanseze din punct de vedere turistic şi a investiţiilor în turism
această zonă superbă, dorind să devină în fapt o mare expoziţie a satului transilvan
autentic cu specificul tradiţiilor şi obiceiurilor locale dar şi influenţele istorice
aristocrate.
Sub influenţa diverselor solicitări şi a factorilor climatici,
sistemul rutier s-a degradat foarte mult, îmbrăcămintea drumului prezentând o
starea avansată de degradare, prezentând gropi, făgaşe, fisuri, faianţări, suprafeţe
poroase, văluriri şi rupturi de margine. Toate aceste defecţiuni duc la disconfort
în circulaţie şi pot fi o sursă de accidente. Totodată capacitatea portantă a
structurilor rutiere existente nu satisface cerinţele traficului rutier actual
şi de perspectivă.
Consiliul Judeţean Mureş în anul 2008 a iniţiat întocmirea
unui proiect de reabilitare a sectorului de drum cuprins între km 1+700 pornind
din municipiul Reghin până la km 29+000 din comuna Ibăneşti, în lungime totală
de 27,300 km.
Având în vedere lungimea mare a drumului şi implicit valoarea
foarte mare a investiţiei (47 681 940 lei în anul 2008), din lipsa fondurilor
nu s-a realizat această lucrare.
În vederea obţinerii fondurilor necesare,
prin Programul naţional de dezvoltare a infrastructurii reglementat prin OUG nr.105/2010,
s-a depus la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului documentaţia tehnico-economică,
întocmită de SC UNGPRO SRL, pe baza căruia Ministerul va organiza achiziţia publică
a proiectului tehnic şi a execuţiei lucrării şi le va finanţa din fonduri proprii
şi credite.
Având în vedere fondurile disponibile limitate precum şi termenul
scurt în care trebuia depusă documentaţia de avizare pentru obţinerea avizului
Comisiei tehnico-economice din cadru Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului,
trebuia redusă valoarea totală a investiţiei sub valoarea de 28 000 000 lei.
Astfel, pentru a nu periclita posibilitatea de a obţine fonduri pentru reabilitare
trebuia redusă lungimea de 27,3 km la 11,5 km.
Tronsonul de drum ce urmează
a fi reabilitat prin programul mai sus menţionat, se situează între km 1+700 -
13+200, are lungimea de 11,5 km, este asfaltat, are două benzi de circulaţie,
lăţimea părţii carosabile fiind de 6,00 m, iar platforma drumului de 8,00 m.
În documentaţia tehnico-economică întocmită de proiectant, pentru reabilitarea
drumului mai sus amintit, se propun următoarele:
-
sistem rutier nou în locurile unde sistemul rutier existent nu are asigurată capacitatea
portantă şi nu satisface cerinţele traficului rutier actual şi de perspectivă;
-
lărgirea părţii carosabile existente şi realizarea benzilor de încadrare;
-
realizarea de rigole, şanţuri şi podeţe de descărcare în vederea asigurării scurgerii
apelor din zona drumului;
- amenajarea drumurilor
laterale din pământ prin pietruirea acestora;
-
asigurarea siguranţei circulaţiei rutiere, prin montarea indicatoarelor rutiere,
parapeţi metalici, borne kilometrice şi realizarea marcajului rutier;
În vederea depunerii documentaţiei de avizare la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi obţinerii avizului Comisiei Tehnico-Economice din cadrul acestuia, proiectantul a întocmit devizul general aferent investiţiei, conform HGR. nr. 363/2010 şi HGR nr.717/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice.
Valoarea totală cu TVA a investiţiei,
conform devizului general actualizat este de 27 973 892 lei din care C+M: 18 493
050 lei, echivalent cu 6 808 731 Euro din care C+M: 4 493 840 Euro (1 euro = 4,1152
lei, pentru data de 12.04.2011 comunicat de BNR).
Durata de realizare a investiţiei
se estimează la 12 luni.
DIRECTOR EXECUTIV |
VICEPREŞEDINTE |