R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 43
din 28 aprilie 2011
privind aprobarea documentației tehnico-economice
și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției "Reabilitarea sistemului
rutier pe drumul județean DJ 153C Reghin -Lăpușna, județul Mureș"
Consiliul
Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr. 6974 din
28.04.2011 a Direcției Tehnice,
Potrivit prevederilor art.44 din Legea nr.273/2006
privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,
Conform dispozițiilor art.43, alin.(8) și (10) din Regulamentul de Organizare
și Funcționare al Consiliului Județean Mureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.116/2006,
În temeiul art. 97 alin (1) din Legea nr. 215/2001
privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările
ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă documentația tehnico-economică a investiției "Reabilitarea
sistemului rutier pe drumul județean DJ 153C Reghin - Lăpușna, județul Mureș",
între pozițiile km 1+700-13+200, cu indicatorii tehnico-economici, în valoare
totală de 27.973.892 lei, din care C+M: 18.493.050 lei, echivalent cu 6.808.731
euro din care C+M: 4.493.840 euro (la cursul de 4,1152 leu/euro, comunicat de
BNR pentru data de 12.04.2011), conform devizului general cuprins în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2.
De realizarea investiției răspunde Direcția Tehnică din cadrul Consiliului Județean
Mureș.
p. PREȘEDINTE Szabó Árpád Vicepreședinte | Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.6974/28.04.2011
Dosar nr.VIIA/10.
EXPUNERE DE MOTIVE
privind
aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici
ai investiției "Reabilitarea sistemului rutier pe drumul județean DJ 153C
Reghin - Lăpușna, județul Mureș"
Drumul județean DJ 153 C leagă
drumurile naționale DN 15 și DN 12 intersectându-se cu acestea în municipiul Reghin
respectiv în Ditrău, județul Harghita.
Acest drum județean se poate considera
ca o continuare a drumului național DN 15, care leagă municipiile Tîrgu Mureș
și Reghin cu obiectivele turistice din zonă, cum ar fi castelul Lăpușna, construit
în anii 1925-1926, care a aparținut regilor României (Ferdinand, Carol al 2-lea
și Mihai I) până în anul 1949, Pădurea Mociar de la Solovăstru, aflată pe Valea
Gurghiului unde se află unii din cei mai bătrâni arbori din România (peste 700
de ani), Stejerețul de la Mociar, care prezintă un interes științific deosebit,
datorită vârstei stejarilor, cuprinsă între 400-500 de ani, Parcul dendrologic
din Gurghiu, amenajat în 1740 de familia Bornemissza în care se găsesc alături
de speciile autohtone, specii exotice de arbori din Australia, America de Nord
și de Sud, Japonia, Castelul Bornemissza - construit în 1733, Biserica reformată
din Gurghiu, construită în 1756, Biserica romano-catolică "Sf.Imre"
din Gurghiu.
Totodată, în această zonă se organizează anual festivaluri cu
tradiții: Târgul de fete, Festivalul Valea Gurghiului - Valea Regilor, care își
propune să relanseze din punct de vedere turistic și a investițiilor în turism
această zonă superbă, dorind să devină în fapt o mare expoziție a satului transilvan
autentic cu specificul tradițiilor și obiceiurilor locale dar și influențele istorice
aristocrate.
Sub influența diverselor solicitări și a factorilor climatici,
sistemul rutier s-a degradat foarte mult, îmbrăcămintea drumului prezentând o
starea avansată de degradare, prezentând gropi, făgașe, fisuri, faianțări, suprafețe
poroase, văluriri și rupturi de margine. Toate aceste defecțiuni duc la disconfort
în circulație și pot fi o sursă de accidente. Totodată capacitatea portantă a
structurilor rutiere existente nu satisface cerințele traficului rutier actual
și de perspectivă.
Consiliul Județean Mureș în anul 2008 a inițiat întocmirea
unui proiect de reabilitare a sectorului de drum cuprins între km 1+700 pornind
din municipiul Reghin până la km 29+000 din comuna Ibănești, în lungime totală
de 27,300 km.
Având în vedere lungimea mare a drumului și implicit valoarea
foarte mare a investiției (47 681 940 lei în anul 2008), din lipsa fondurilor
nu s-a realizat această lucrare.
În vederea obținerii fondurilor necesare,
prin Programul național de dezvoltare a infrastructurii reglementat prin OUG nr.105/2010,
s-a depus la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului documentația tehnico-economică,
întocmită de SC UNGPRO SRL, pe baza căruia Ministerul va organiza achiziția publică
a proiectului tehnic și a execuției lucrării și le va finanța din fonduri proprii
și credite.
Având în vedere fondurile disponibile limitate precum și termenul
scurt în care trebuia depusă documentația de avizare pentru obținerea avizului
Comisiei tehnico-economice din cadru Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului,
trebuia redusă valoarea totală a investiției sub valoarea de 28 000 000 lei.
Astfel, pentru a nu periclita posibilitatea de a obține fonduri pentru reabilitare
trebuia redusă lungimea de 27,3 km la 11,5 km.
Tronsonul de drum ce urmează
a fi reabilitat prin programul mai sus menționat, se situează între km 1+700 -
13+200, are lungimea de 11,5 km, este asfaltat, are două benzi de circulație,
lățimea părții carosabile fiind de 6,00 m, iar platforma drumului de 8,00 m.
În documentația tehnico-economică întocmită de proiectant, pentru reabilitarea
drumului mai sus amintit, se propun următoarele:
-
sistem rutier nou în locurile unde sistemul rutier existent nu are asigurată capacitatea
portantă și nu satisface cerințele traficului rutier actual și de perspectivă;
-
lărgirea părții carosabile existente și realizarea benzilor de încadrare;
-
realizarea de rigole, șanțuri și podețe de descărcare în vederea asigurării scurgerii
apelor din zona drumului;
- amenajarea drumurilor
laterale din pământ prin pietruirea acestora;
-
asigurarea siguranței circulației rutiere, prin montarea indicatoarelor rutiere,
parapeți metalici, borne kilometrice și realizarea marcajului rutier;
În vederea depunerii documentației de avizare la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și obținerii avizului Comisiei Tehnico-Economice din cadrul acestuia, proiectantul a întocmit devizul general aferent investiției, conform HGR. nr. 363/2010 și HGR nr.717/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investiții finanțate din fonduri publice.
Valoarea totală cu TVA a investiției,
conform devizului general actualizat este de 27 973 892 lei din care C+M: 18 493
050 lei, echivalent cu 6 808 731 Euro din care C+M: 4 493 840 Euro (1 euro = 4,1152
lei, pentru data de 12.04.2011 comunicat de BNR).
Durata de realizare a investiției
se estimează la 12 luni.
DIRECTOR EXECUTIV |
VICEPREȘEDINTE |