R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 20
din 13 februarie 2012
privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al R.A. "Aeroportul Transilvania Tîrgu - Mureș" pe anul 2012

Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr. 2526/10.02.2012, prezentată de Direcția Economică, precum și avizul comisiei de specialitate;
Având în vedere prevederile:
- art.14 din Legea nr.15/1990 privind reorganizarea unităților economice de stat ca regii autonome și societăți comerciale;
- art.3 din Hotărârea Guvernului nr.398/1997 privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor județene;
- O.U.G nr.61/2011 pentru reglementarea unor măsuri privind finanțarea regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local;
- H.C.J.M. nr.107/2011 privind încredințarea serviciului de interes economic general Regiei Autonome Aeroportul Transilvania Tîrgu - Mureș;
Luând în considerare:
- art.8 din Regulamentul de organizare și funcționare a regiei, aprobat prin H.C.J.M.nr.37/1997;
- H.C.J.M. nr.8/2012 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2012;
- În temeiul dispozițiilor art.97, alin.(1) din Legea nr.215/2011, privind administrația publică locală, cu modificările și completările ulterioare;

hotărăște:

Art.1. Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli al R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu - Mureș și lista de investiții pe anul 2012, conform anexelor nr.1 și nr.2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Compensația financiară pentru îndeplinirea Serviciului de interes economic general, cuprinsă în anexa nr.1, poate fi utilizată de către R.A . Aeroportul Transilvania Tîrgu - Mureș exclusiv pentru desfășurarea activităților menționate la art.1, alin.(2) din H.C.J. nr.107/2011 privind încredințarea serviciului de interes economic general R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu - Mureș. Compensația financiară pentru activitatea curentă se asigură din Fondul de rezervă la dispoziția autorităților locale, cuprins în anexa nr.2/16, iar pentru secțiunea de dezvoltare din capitolul bugetar 51."Alte cheltuieli de investiții aflate în studiu", cuprinse în anexa nr. 2/15 la H.C.J.nr.8/2012.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică Direcției Economice și R.A." Aeroportul Transilvania Tîrgu - Mureș", care răspund de aducerea sa la îndeplinire, în condițiile legii.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
 Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
DIRECȚIA ECONOMICĂ
NR: 2526 /10.02.2012

EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al RA AEROPORT TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ

În vederea aprobării bugetului de venituri și cheltuieli a regiei pentru anul 2012 conducerea Aeroportului a înaintat Consiliului Județean Mureș următoarele documente:
     - Proiectul de BVC 2012 cu notele de fundamentare aferente din data de 06.12.2011, aprobat în consiliul de administrație prin Hotărârea nr.1393/06.12.2011 și înaintată către Consiliul Județean Mureș prin adresa nr.7167 / 09.12.2011;
     - Solicitarea de rectificare a BVC 2011 și proiectul de justificare a compensației (subvenției) acordate în 2011, fiind atașat acestora Balanța analitică la 31 decembrie 2011 însușit de conducerea regiei, depus cu adresa nr.520/27.01.2012, înregistrat la Consiliul Județean Mureș cu nr.1719/30.01.2012.
     - Proiect de BVC 2012 din data de 27.01.2012 aprobat în consiliul de administrație prin Hotărârea nr.1432/27.01.2012 și înaintată către Consiliul Județean Mureș prin adresa nr. 521/27.01.2012 înregistrată la Consiliul Județean Mureș cu nr. 1718 /30.01.2012; Revenire în data de 08.02.2012 cu completări la proiectul de BVC din data de 30.01.2012;

În procesul de analiză a documentelor de mai sus s-au avut în vedere prevederile următoarelor acte normative:
     - Legea nr. 293/2011 pentru aprobarea bugetului de stat 2012;
     - Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional
     - OUG nr.61/2011 pentru reglementarea unor măsuri privind finanțarea regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local
     - Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.107/2011 privind încredințarea serviciului de interes economic general Regiei Autonome Aeroport Transilvania Tîrgu - Mureș;

În analiză s-au utilizat execuțiile bugetare din anii 2006-2011 comparativ cu datele din proiectul de BVC propus pentru anul 2012 precum și rezultatele analizelor efectuate în cursul anului 2011 asupra activității regiei.
În urma concilierii datelor din multiplele variante prezentate pentru BVC 2012 propunem spre dezbatere și aprobare următoarea structură a acestuia:

A. Partea de venituri este structurat pe venituri proprii, venituri din compensații (subvenții), venituri financiare și venituri extraordinare.
A1. Veniturile proprii propuse în proiectul BVC sunt mai mici decât cele rezultate din analiza statistică a veniturilor obținute de la operatorii de transport aerian, luând în considerare numărul de mișcări aeronave, numărul de pasageri și tarifele și taxele aeroportuare aplicate aferente serviciului de interes economic general încredințat precum și a serviciilor de handling și altor servicii prestate. La aceste venituri se adaugă cele obținute din închirieri și prestații. Din analiza datelor, pentru anul 2011 rezultă un venit de 4 300 000 lei, față de care propunerea regiei în proiectul BVC este de 3 500 000 lei.
Propunem menținerea venitului propriu de 4 300 000 lei.

A2. Venituri din compensații (subvenții) se solicită de către regie suma de 6 865 721 lei față de 2 100 000 lei, rezultat în urma corelațiilor între venituri, cheltuieli și constrângerile legislative privind limita compensațiilor (subvențiilor) admisibile din fonduri publice.

A3. Venituri financiare: s-a stabilit la nivelul prognozat de regie ca fiind de 20 000 lei.
A4. Venituri extraordinare: se propune de către regie la suma de 980 000 lei, reprezentând cota parte a subvențiilor pentru investiții trecute la venituri corespunzător amortizării calculate și înregistrate la capitolul de cheltuieli aferent mijloacelor fixe achiziționate din fonduri publice.

B. Partea de cheltuieli

B1. Cheltuieli de personal: la acest capitol regia propune o majorare a cheltuielilor de personal cu 147% față de cel înregistrat în anul 2011, reprezentând o creștere în valoare absolută de 1 486 931 lei. Pentru finanțarea cheltuielilor de personal în anul 2012 Consiliul Județean Mureș consideră acoperitor și legal posibil cel mult până la nivelul cheltuielilor înregistrate în anul 2011, respectând prevederile Legii nr.329/2009, a art.45 din Legea nr.293/2011 și a OUG nr.61/2011.
Din suma determinată și propusă pentru compensații în BVC 2012, cheltuielile de personal nu pot depăși nivelul maxim de salarizare în plată pentru funcțiile similare din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
La determinarea fondului de salarii necesar s-a avut în vedere organigrama și statul de funcții a regiei înaintat Consiliului Județean Mureș prin adresa nr. 375/20.01.2012, din care rezultă numărul de posturi ocupate ca fiind de 128, din care aferent activităților comune și general administrative 35 de posturi, 71 posturi aferente activității SIEG și 22 de posturi aferente serviciilor de handling.

B2. Cheltuieli cu bunuri și servicii:
     - La cheltuieli de materiale: proiectul de buget propus de regie prezintă o creștere medie de 180% față de cheltuielile înregistrate în anul 2011. Astfel, la piese de schimb se propune o creștere de 540%, la materiale de 3555% iar la tichete de masă o creștere de 204%.
     - La alte cheltuieli: proiectul de buget propus de regie prezintă o creștere de 30% la cheltuieli de protocol, 5833% la cheltuieli de reclamă și publicitate și 188% la alte materiale consumabile, față de aceste elemente de cheltuieli înregistrate în anul 2011.
     - La cheltuielile cu reparații: propunerea regiei este de 900 000 lei, pentru reparații la pistă. Pentru aceste lucrări, pe lista de investiții s-a cuprins suma de 1 020 000 lei, iar pentru reparația și securizarea gardului de împrejmuire se propune suma de 120 000 lei.
     - La cheltuielile de amortizare: regia propune cuprinderea sumei de 539 950 lei, față de 1 098 000 lei ce rezultă din centralizatorul fișelor de evidența mijloacelor fixe.

Propunerile Consiliului Județean Mureș la acest capitol de cheltuieli, în valoare totală de 3.393.000 lei are la bază statistica acestor elemente de cheltuieli înregistrate din perioada 2006-2011, precum și cheltuielile ocazionate de extinderea serviciilor aeroportuare în anul 2012.

C. Cheltuielile financiare programate de regie este de 160 000 lei, față de veniturile financiare de 20 000 lei.

Având în vedere corelația directă între veniturile proprii, cheltuielile aferente îndeplinirii serviciului de interes economic general și prevederile legale privind acordarea compensațiilor, rezultă nivelul compensației admisibile până la suma de 2 100 000 lei.

La capitolul investiții este prevăzută suma de 1.396.000 lei, pentru studii, expertize, proiecte tehnice, achiziții echipamente și reparație capitală la pistă. Obiectivele sunt cuprinse în anexa nr.2 la proiectul de hotărâre.

Față de cele prezentate mai sus se propune aprobarea proiectului de hotărâre alăturat.

 

VICEPREȘEDINTE
Szabó Árpád
 DIRECTOR EXECUTIV
Bartha Iosif