R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 28
din 29 februarie 2012
pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr. 8 din 25 ianuarie 2011 privind aprobarea procedurii de evaluare a managementului instituțiilor publice de cultură aflate în subordinea Consiliului Județean Mureș și componența nominală a comisiilor constituite în acest scop

Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr. 3389/24.02.2012 a Direcției Economice, precum și avizele comisiilor de specialitate,
Având în vedere prevederile art. 38, alin. (1) și (3) din OUG nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată prin Legea 269/ 2009, cu modificările și completările ulterioare, și a HG 1301/2009 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, modelului-cadru al caietului de obiective, modelului-cadru al raportului de activitate, precum și modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru instituțiile publice de cultură,
În temeiul art. 97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art. I. Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 8 din 25 ianuarie 2011 privind aprobarea procedurii de evaluare a managementului instituțiilor publice de cultură aflate în subordinea Consiliului Județean Mureș și componența nominală a comisiilor constituite în acest scop, se modifică după cum urmează:

1. La art.2, pct.1 "Comisiile de evaluare", componența comisiei de evaluare constituită pentru Muzeul Județean Mureș, se modifică astfel încât lit."c", va avea următorul conținut:
     c) Muzeul Județean Mureș:
          Mărginean Alin - șef Birou Financiar Contabil/ CJM;
          Sigmirean Cornel - prof. universitar Universitatea "Petru Maior";
          Novak Csaba Zoltan - cercetător Institut de Cercetări Socio-Umane "Ghe.Șincai" al Academiei Române;
          Keresztes Géza - arhitect, membru al Comisiei Regionale a Monumentelor Istorice;
          Sabin Luca Adrian - manager/director general Muzeul Național "Brukenthal" Sibiu".

2. La art.2, pct.1 "Comisiile de evaluare", componența comisiei de evaluare constituită pentru Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică, se modifică astfel încât lit."d", va avea următorul conținut:
     d) Centrul Județean pentru Cultura Tradițională și Educație Artistică:
          Kadar Katalin - consilier, Direcția Economică/ CJM;
          Kilyen Ilka - actor Teatrul Național Tîrgu-Mureș;
          Cristian Ioan - regizor Teatrul Național Tîrgu-Mureș;
          Pop Angela - șef Secție Etnografie și Artă Populară - Muzeul Județean Mureș;
          Barabási Attila - manager Ansamblul artistic profesionist "Mureșul".

3. La art.2, pct.1 "Comisiile de evaluare", componența comisiei de evaluare constituită pentru Ansamblul Artistic Profesionist Mureșul, se modifică astfel încât lit."e", va avea următorul conținut:
     e) Ansamblul artistic profesionist "Mureșul"
          Marton Katalin - director, Direcția Tehnică/ CJM;
          Szabó Zsuzsánna - prof. univ. Universitatea "Petru Maior";
          Maier Octavian Nicușor - inspector Inspecția Socială Mureș;
          Sălcudean Nicoleta - cercetător Institut de Cercetări Socio-Umane "Ghe.Șincai" al Academiei Române;
          Bodolai Győngyi - redactor etnografic Ziarul "Nepujsag".

4. La art.2, pct.1 "Comisiile de evaluare", componența comisiei de evaluare constituită pentru Filarmonica de Stat, se modifică astfel încât lit."g", va avea următorul conținut:
     g) Filarmonica de Stat
          Tcaciuc Ioana - șef serviciu Buget CJM;
          Csiki Boldizsar - compozitor;
          Kim Imola - prof. Liceul de Artă Tîrgu-Mureș;
          Mihăiescu Carmen - lector Facultatea de Muzică;
          Grosu Corneliu - cadru didactic asociat, Universitatea "Petru Maior".
Art.II. De aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspund: Direcția Economică, membrii comisiilor și secretariatul acestora.
Art.III. Prezenta hotărâre se comunică Direcției Economice, Serviciului Resurse Umane și membrilor comisiilor.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
 Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Economică
Nr. 3389/24.02.2012

EXPUNEREA DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr. 8 din 25 ianuarie 2011 privind aprobarea procedurii de evaluare a managementului instituțiilor publice de cultură aflate în subordinea Consiliului Județean Mureș și componența nominală a comisiilor constituite în acest scop

Conform OUG 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 269/2009, obligativitatea evaluării proiectelor de management prezentate revine autorităților publice în subordinea cărora funcționează instituțiile publice de cultură, care propun comisii de evaluare, contestații și secretariat la nivelul Consiliului Județean Mureș, conform prevederilor art.38, alin. (1) și (3) din OUG nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată prin Legea 269/ 2009, cu modificările și completările ulterioare.
Aceste comisii constituite din specialiști ai aparatului propriu și externi, periodic, din motive obiective (deces, neprezentare 3 ședințe consecutive, nevoia de specialiști strict în domeniul evaluat) se modifică și vor fi reorganizate corespunzător pentru a putea evalua performanțele manageriale ale conducătorilor instituțiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Județean Mureș, în condițiile cerute de actele normative în vigoare.
Evaluarea managerilor de instituții se realizează pe etape, în baza Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului aplicat instituțiilor de cultură subordonate Consiliului Județean Mureș elaborat și aprobat de autoritate, în conformitate cu prevederile HG 1301/2009 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, modelului-cadru al caietului de obiective, modelului-cadru al raportului de activitate, precum și modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru instituțiile publice de cultură - procedură care permite autorității verificarea modului în care au fost realizate obligațiile asumate de fiecare manager prin Contractul de management încheiat, în raport cu resursele financiare alocate, cu posibilitatea analizării proiectelor realizate și a programului asumat.
Ținând cont de cele prezentate mai sus, supunem spre aprobare componența comisiilor alcătuite în condițiile legii.

 

DIRECTOR ECONOMIC
Bartha Iosif
 VĂZUT
VICEPREȘEDINTE
Szabó Arpád