R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 65
din 31 mai 2012
privind constituirea Consiliului de Administrație
al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș
Consiliul
Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.9723 din
29 mai 2012 a Direcției Juridice și Administrație Publică la proiectul de hotărâre
privind constituirea Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul
Transilvania" Tîrgu Mureș, precum și avizul comisiilor de specialitate,
Urmând
procedura reglementată de prevederile art. 43 alin. (8) și (10) din Regulamentul
de organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș, aprobat prin Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr. 116/2006,
Având în vedere rezultatul selecției
efectuate de comisia de selecție prealabilă a candidaților pentru Consiliul de
Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș,
constituită prin HCJM nr.25/2012 privind implementarea guvernanței corporative
la R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, consemnat în procesul - verbal privind
rezultatul obținut de candidații participanți la procedura de selecție,
În
conformitate cu prevederile O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă
a întreprinderilor publice, precum și a HCJM nr.25/2012 privind implementarea
guvernanței corporative la R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș,
În temeiul
dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a" și "d", ale alin.(2)
lit."d" și ale art.97 coroborat cu art.43 din Legea administrației publice
locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1.
Se constituie Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania"
Tîrgu Mureș, în următoarea structură și componență:
-
Domnul Poruțiu Mihai - președinte al Consiliului de Administrație, administrator
executiv, reprezentant al autorității publice tutelare;
-
Domnul Peti Andrei - vicepreședinte al Consiliului de Administrație - administrator
executiv;
- Doamna Maria Spinei - membru al comitetului
de audit - administrator neexecutiv;
- Domnul
Dorin Ivașcu - membru al comitetului de audit - administrator neexecutiv;
-
Reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice - membru al comitetului de audit
- administrator neexecutiv.
Art.2. Consiliul
de Administrație al RA "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, se completează
cu reprezentantul desemnat de Ministerul Finanțelor Publice.
Art.3.
Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania"
Tîrgu Mureș numit în condițiile prezentei hotărâri își începe mandatul pe data
de 01.06.2012, dată începând cu care mandatul actualului Consiliu de Administrație
încetează și Regulamentul de Organizare și Funcționare al R.A. "Aeroportul
Transilvania" Tîrgu Mureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș
cu nr.25/2011 intră în vigoare.
Art.4. (1)
Se aprobă încheierea contractelor de mandat între Consiliul Județean Mureș și
administratorii desemnați în condițiile prezentei hotărâri, în forma prevăzută
în anexele 1 - 3, care fac
parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Se mandatează doamna Lokodi Edita
Emőke - Președinte al Consiliului Județean Mureș, cu semnarea contractelor de
mandat prevăzute la alin.(1)
Art.5. În termen
de maxim 90 de zile de la constituire, Consiliul de Administrație al R.A. "Aeroportul
Transilvania" Tîrgu Mureș va prezenta Consiliului Județean Mureș spre aprobare,
în condițiile legii, următoarele:
- Planul de
administrare
- Organigrama
-
Statul de funcții
- Numărul de personal.
Art.6.
Prezenta hotărâre se comunică Instituției Prefectului Județul Mureș, R.A. "Aeroportul
Transilvania" Tîrgu Mureș, membrilor Consiliului de Administrație desemnat
prin HCJM nr.69/2009, precum și Direcției Economice din cadrul Consiliului Județean
Mureș și membrilor Consiliului de Administrație desemnat prin prezenta hotărâre
nominalizați la art.1, care vor răspunde de ducerea la îndeplinire a măsurilor
stabilite.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke | Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția
Juridică și Administrație Publică
Nr. 9723 din 29 mai 2012
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind constituirea Consiliului
de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu
Mureș
În aplicarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.
109/2011 - privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, prin Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr.25 din 29 februarie 2012 privind implementarea guvernanței
corporative la R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș s-a aprobat inițierea
procedurii de selecție prealabilă a candidaților pentru Consiliul de Administrație
al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, s-a aprobat
componența Comisiei de selecție prealabilă a candidaților, precum și faptul că
această comisie va fi asistată de un expert independent specializat în recrutarea
resurselor umane, desemnat în condițiile legii.
Pentru ducerea la îndeplinire
a Hotărârii Consiliului Județean Mureș mai sus menționată, în conformitate cu
prevederile art.104, alin.(1), lit."f" din Legea nr.215/2001 privind
administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Președintele Consiliului Județean Mureș a demarat procedura de selecție prealabilă
a candidaților constituirea Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul
Transilvania" Tîrgu Mureș, în următoarea structură:
- 1 (un) post administrator
executiv, președinte al Consiliului de Administrație, reprezentant al autorității
publice tutelare;
- 3 (trei) posturi administratori, din afara autorității
publice tutelare sau al altor instituții publice, din care:
-
un post administrator executiv, vicepreședinte al Consiliului de Administrație;
-
două posturi administratori neexecutivi, membri ai comitetului de audit.
Această
structură a Consiliului de Administrație urmează a fi completată cu încă un membru
neexecutiv - reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice, care va fi desemnat
de către acesta. În acest sens și având în vedere prevederile O.M.F.P. nr.374/20.03.2012
privind aprobarea Metodologiei privind modul de evaluare/selecție prealabilă,
cu adresa nr.8218/2012, Consiliul Județean Mureș a solicitat Ministerului Finanțelor
Publice desemnarea reprezentantului său în Consiliul de Administrație al R.A.
"Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș.
În conformitate cu prevederile
art.5, alin.(6) din Ordonanța de Urgență nr.109/2011, anunțul privind selecția
membrilor consiliului de administrație a fost publicat în trei ziare economice
și/sau financiare cu largă răspândire - ziarul "Bursa", "Ziarul
Financiar", "Curierul Național", presa locala (Zi de Zi și Népújság),
precum și pe pagina de internet a R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș și
respectiv a Consiliului Județean Mureș, sens în care, a fost asigurată transparența
și publicitatea procedurii de selecție prealabilă
Pe parcursul derulării procedurii,
în conformitate cu prevederile art.3, alin.(2) din HCJM nr.25/2012, comisia a
fost asistată de un expert independent specializat în recrutarea resurselor umane
- societate desemnată cu respectarea dispozițiilor legale, a cărei raport final
este atașat prezentei expuneri de motive împreună cu rezultatul evaluării candidaților
înscriși în procedura de selecție prealabilă, care a fost făcut public prin afișare
pe site-ul Consiliului Județean Mureș.
Pentru toate considerentele mai sus
arătate, fiind finalizată procedura de selecție prealabilă a candidaților pentru
Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania"
Tîrgu Mureș, se impune constituirea de urgență a acestui organ de conducere al
regiei în structura legală reglementată de OUG nr.109/2011, pentru instituirea
unui management performant care să aplice de îndată noul mecanism de guvernare
corporatistă reglementat prin această ordonanță.
În sensul mai sus arătat,
menționăm faptul că R.A. Aeroport Transilvania Târgu Mureș nu - și respectă obligația
de transmitere trimestrială, până la data de 10 a lunii următoare a încheierii
trimestrului, a raportului privind modul de respectare a prevederilor HCJ nr.107/2011
privind încredințarea serviciului de interes economic general, fapt ce ne pune
în imposibilitatea respectării dispozițiilor legale în materie, în condițiile
existenței unor acțiuni în instanță legate de activitatea aeroportuară și a supravegherii
instituite de Consiliul Concurenței cu privire la finanțarea R.A. Aeroportul Tîrgu
Mureș.
Totodată, deși s-a solicitat în repetate rânduri prezentarea unor date
și informații reale, cuantificabile și coerente, atât pentru fundamentarea și
susținerea indicatorilor financiari prevăzuți în BVC, cât și pentru corelarea
acestora cu activitățile desfășurate și tarifele practicate, acestea nu ne-au
fost comunicate, ori, în lipsa documentelor mai sus menționate, suntem în imposibilitatea
de a promova și susține proiectele de hotărâri în Consiliul Județean în vederea
aprobării tarifelor pentru serviciile aeroportuare și a finanțării regiei, situație
de neacceptat.
Pentru argumentele mai sus relevate, se impune supunerea spre dezbatere și aprobare a proiectului de hotărâre privind constituirea Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, anexat, după procedura reglementată de prevederile art. 43 alin. (8) și (10) din Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 116/2006.
PREȘEDINTE | SECRETAR
|