R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR.111
din 27 septembrie 2012
privind solicitarea adresată Consiliului de Administrație al Regiei Autonome
"Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș pentru revizuirea Planului
de Administrare al regiei
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Planul de Administrare depus de către Consiliul de Administrație al
Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, înregistrat
la Consiliul Județean Mureș sub nr.15044/29.08.2012, Expunerea
de motive nr.15044/25.09.2012 a Direcției Juridice și Administrație Publică
- Serviciul Juridic, la proiectul de hotărâre privind solicitarea adresată
Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania"
Tîrgu Mureș pentru revizuirea/completarea Planului de Administrare, precum
și avizele comisiilor de specialitate,
Având în vedere prevederile art.13, alin.(2) ale O.U.G. nr. 109/2011 privind
guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, precum și ale HCJM nr.65/31.05.2012
privind constituirea Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul
Transilvania" Tîrgu Mureș,
Ținând seama de prevederile art. 55, alin.(1) și (2) din Regulamentul de Organizare
și Funcționare al Consiliului Județean Mureș aprobat prin Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr. 87/2012,
În temeiul prevederilor art. 91, alin. (2) lit."d", și ale art.
97 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările
și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se solicită Consiliului de Administrație
al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, revizuirea
Planului de Administrare înregistrat la autoritatea tutelară sub nr.15044/29.08.2012.
Art.2. Planul de Administrare revizuit,
conținând măsurile pentru realizarea obiectivelor cuprinse în contractul de
mandat, a rezultatelor prognozate care să asigure evaluarea indicatorilor
de performanță stabiliți în contract, se va depune la sediul autorității tutelare
până la proxima ședință ordinară a Consiliului Județean Mureș.
Art.3. Pentru fiecare dintre obiectivele
și criteriile de performanță statuate prin contractele de mandat încheiate,
Planul de Administrare revizuit trebuie să prevadă strategii de administrare
care să cuprindă cel puțin următoarele elemente:
a).Definirea obiectivului/criteriului de performanță;
b).Situația actuală a obiectivului/criteriului
de performanță;
c).Strategia de administrare pentru atingerea
obiectivului/criteriului de performanță;
d).Analiza financiară;
e).Rezultate preconizate după implementarea
strategiei.
Art.4. Hotărârea se comunică Instituției
Prefectului - Județul Mureș, Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania"
Tîrgu Mureș și Direcției Economice din cadrul Consiliului Județean Mureș.
PREȘEDINTE Ciprian Dobre |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Juridică și Administrație Publică
Serviciul Juridic
Nr. 15044/ 25.09.2012
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind solicitarea adresată Consiliului de Administrație
al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș pentru
revizuirea Planului de Administrare al regiei
Consiliul de administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania"
Tîrgu Mureș, constituit prin HCJM nr.65/31.05.2012, în condițiile de reglementare
ale actului administrativ de constituire, precum și ale prevederilor art.13
din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor
publice, a propus Planul de Administrare al regiei pe care l-a înregistrat
la sediul Consiliului Județean Mureș sub nr. 15044/29.08.2012.
Potrivit prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor
publice, conținutul planului de administrare trebuie să urmărească în detaliu
obiectivele și criteriile de performanță stabilite prin contractele de mandat,
încheiate cu membrii consiliului de administrație.
Materialul depus la sediul autorității tutelare, nu prezintă structura conformă
a unui plan de administrare, respectiv nu prevede strategii detaliate, clare,
fundamentate și realiste, elaborate pentru fiecare dintre cele 7 obiective
principale, respectiv pentru cele 9 criterii de performanță stabilite prin
contractele de mandat încheiate cu membri consiliului de administrație.
Din perspectiva celor mai sus arătate și având în vedere prevederile art.13,
alin.(2) din OUG nr.109/2011, potrivit cărora "Autoritatea publică tutelară
poate cere completarea sau revizuirea planului de administrare, dacă acesta
nu prevede măsurile pentru realizarea obiectivelor cuprinse în contractul
de mandat și nu cuprinde rezultatele prognozate care să asigure evaluarea
indicatorilor de performanță stabiliți în contract.", se impune revizuirea
planului propus în vederea conformării cu prevederile legale.
Astfel, pentru fiecare dintre obiectivele și criteriile de performanță statuate
prin contractele de mandat încheiate, planul de administrare trebuie să prevadă
strategii care să cuprindă cel puțin următoarele elemente principale:
1.Definirea obiectivului/criteriului de performanță;
2.Situația actuală a obiectivului/criteriului
de performanță;
3.Strategia de administrare pentru atingerea
obiectivului/criteriului de performanță care să conțină cel puțin următoarele:
a).Ipotezele strategiei
de administrare;
b).Măsurile necesare
strategiei pentru atingerea obiectivului/criteriului de performanță;
c).Descrierea
activităților necesare pentru implementarea măsurilor;
d).Fundamentarea
tuturor prognozelor efectuate în cadrul descrierii activităților;
e).Riscurile/problemele
identificate, care pot influența negativ activitățile realizate;
f). Măsurile de
îndepărtare a riscurilor.
4. Analiza financiară;
5. Rezultate preconizate după implementarea
strategiei.
Față de toate considerentele mai sus arătate, având în vedere și prevederile
O.U.G. nr. 109/2011, precum și pe cele ale HCJM nr.65/2012, supunem aprobării
proiectul de hotărâre alăturat privind solicitarea de revizuire a Planului
de Administrare adresată Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul
Transilvania" Tîrgu Mureș.
PREȘEDINTE Ciprian Dobre |
|
DIRECTOR EXECUTIV Viorel Iosib |