R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 165
din 20 decembrie 2012
privind aprobarea documentației tehnico - economice și a indicatorilor tehnico-economici
ai investiției " Devierea drumului comunal DC 123 - DN 15 Chirileu pentru
extinderea aeroportului RA Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș"
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr. 22721 din 13.12.2012 a Direcției
Tehnice, privind aprobarea documentației tehnico - economice și a indicatorilor
tehnico-economici ai investiției "Devierea drumului comunal DC 123 -
DN 15 Chirileu pentru extinderea Aeroportului RA Aeroport Transilvania Tîrgu
Mureș", precum și avizul comisiilor de specialitate,
Având în vedere procesul-verbal de recepție a documentației tehnice - faza
studiu de fezabilitate "Devierea drumului comunal DC 123 - DN 15 Chirileu
pentru extinderea Aeroportului RA Aeroport Transilvania Tîrgu Mureș"
nr.13137/22.10.2012,
Potrivit prevederilor art.44 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice
locale, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art.97 alin.1 din Legea nr.215/2001 privind administrația
publica locala, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1 Se aprobă documentația tehnico -
economică a investiției "Devierea drumului comunal DC 123 - DN 15 Chirileu
pentru extinderea aeroportului RA Aeroport Transilvania Tîrgu Mureș"
înregistrată la Consiliul Județean Mureș sub nr.13137/23.07.2012 și indicatorii
tehnico-economici aferenți acesteia, valoarea totală a investiției (cu TVA
inclus) fiind de 5.749.375 lei din care C+M: 4.414.866 lei, echivalent cu
1.259.419 euro din care C+M 967.091 euro, (la cursul de referință de 4,5651
lei/euro din data de 17.07.2012 ), conform devizului general cuprins în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 Pentru realizarea investiției răspunde,
Direcția Tehnică cu asistența direcțiilor de specialitate din cadrul Consiliului
Județean Mureș.
PREȘEDINTE Ciprian Dobre |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian - Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 22721/13.12.2012
Dosar nr. VIIB/3
EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea documentației tehnico - economice și a indicatorilor tehnico
- economici ai investiției "Devierea drumului comunal DC 123 - DN 15
Chirileu pentru extinderea aeroportului RA Aeroport Transilvania Tîrgu Mureș"
Dezvoltarea Aeroportului Transilvania Tîrgu Mureș prin extinderea pistei
de decolare/aterizare și modernizarea instalațiilor de balizaj, presupune
o serie de acțiuni complementare, printre care și devierea drumului comunal
DC 123, care face legătura între DN 15 și satul Chirileu, comuna Sînpaul.
Drumul comunal DC 123 pe toată lungimea lui ( km 0+000 - 2+560 ) este în momentul
actual în stare bună din punct de vedere a circulației rutiere. Tronsonul
cuprins între km 0+465 și km 0+870 nu va mai putea fi deschis circulației
publice după extinderea pistei de aterizare/decolare a aeroportului Transilvania.
În condițiile în care acest traseu nu mai poate fi utilizat a fost necesară
găsirea unei soluții pentru circulația autovehiculelor și a devierii conductelor
de gaze naturale și apă potabilă care deservesc localitatea Chirileu.
În Studiul de prefezabilitate elaborat în luna decembrie 2011 proiectantul
a propus 5 variante pentru realizarea devierii acestui drum din care pentru
elaborarea studiului de fezabilitate s-a optat pentru varianta 4 . Această
variantă prevede ca punct de plecare DN 15 km 57+695 partea stângă, urmărește
traseul DC 123 între km 0+000 - 0+465, continuă pe un drum care în momentul
actual este ca și inexistent (teren agricol) pe o lungime de 2,013 km și revine
în Dc 123 la km 0+864, drum care se continuă până în centrul localității Chirileu.
În urma devierii traseului lungimea drumului comunal DC 123 se va modifica,
kilometrajul nou fiind de la km 0+000 - 4+178.
Tronsoanele de drum care fac obiectul documentației sunt: km 0+000 - 0+465
și km 2+478 - 2+768 (kilometraj nou) tronsoane pe care se păstrează sistemul
rutier existent și km 0+465 - 2+478 (kilometraj nou) tronson pe care se va
realiza sistem rutier nou.
Concomitent cu devierea drumului comunal DC 123 se vor devia și rețeaua de
apă și rețeaua de gaze naturale existente în lungul DC 123, traseul acestor
rețele vor urmări traseul drumului deviat.
În cadrul studiului de fezabilitate și în expertiza tehnică au fost propuse
două soluții pentru realizarea investiției în cea ce privește executarea sistemului
rutier:
Varianta A:
Pentru tronsonul nou de ocolire ( km 0+465 - 2+478 ) executarea unei îmbrăcăminți
rutiere din macadam penetrant cu bitum de 10 cm grosime pe o fundație executată
din piatră spartă în grosime de 15 cm și o fundație din balast în grosime
de 30 cm. Pentru sistemul rutier existent pe restul drumului comunal (km 0+000
- 0+465 și km 2+478 - 2+768) executarea unei îmbrăcăminți rutiere din macadam
penetrant cu bitum de 10 cm .
Valoarea totală a lucrărilor în varianta A este de 4.549.936 lei din care
C+M: 3.291.592 lei.
Varianta B:
Pentru tronsonul nou de ocolire ( km 0+465 - 2+478 ) executarea unei îmbrăcăminți
asfaltice în două straturi (strat de legătură din binder de 6 cm grosime și
strat de uzură de 4 cm grosime) pe o fundație executată din piatră spartă
în grosime de 15 cm și o fundație din balast în grosime de 30 cm. Pentru sistemul
rutier existent pe restul drumului comunal (km 0+000 - 0+465 și km 2+478 -
2+768) executarea unei îmbrăcăminți asfaltice în două straturi (strat de legătură
din binder de 6 cm grosime și strat de uzură de 4 cm grosime)
Valoarea totală a lucrărilor în varianta B este de 5.749.375 lei din care
C+M: 4.414.866 lei.
Comun ambelor variante propuse:
- se va executa stabilizarea terenului de fundare cu lianți hidraulici pe
tronsonul nou de drum ( km 0+465 - 2+478 );
- se va devia rețeaua de apă și rețeaua de gaze naturale existente în lungul
drumului comunal DC 123, traseul acestor rețele vor urmării traseul drumului
deviat;
- se va realiza un Plan Urbanistic Zonal necesar pentru exproprierea pentru
utilitate publică a terenurilor proprietate privată.
Proiectantul recomandă cea de a doua variantă chiar dacă prețul de execuție
este mai mare, din motivul că modernizarea drumului comunal cu îmbrăcăminți
asfaltice permite o creștere semnificativă a traficului de perspectivă ușor
și greu, circulația autovehiculelor în condiții de siguranță și confort, durata
de viață a drumului se mărește, costul lucrărilor de întreținere este mai
mic.
Durata de realizare a investiției se estimează la 18 luni.
Valoarea investiției, varianta B, cu TVA inclus, este de 5.749.375 lei din
care C+M: 4.414.866 lei, echivalent cu 1.259.419 euro din care C+M 967.091
euro, (la cursul de referință de 4,5651 lei/euro din data de 17.07.2012),
conform devizului general, anexat, elaborat de S.C. George Construct S.R.L.
VICEPREȘEDINTE Ovidiu Dancu |
ȘEF SERVICIU Pătran Carmen |