R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR.6
din 31 ianuarie 2013
privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă
Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș"
Consiliul Județean Mureș,
Analizând Expunerea de motive nr.1428 din 24 ianuarie 2013
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții
pentru Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș," precum
și avizul comisiilor de specialitate,
Având în vedere Hotărârea Guvernului nr.398/1997 privind trecerea unor regii
autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub
autoritatea consiliilor județene, precum și Hotărârea Consiliului Județean
Mureș nr.37/1997 prin care aeroportul trece sub autoritatea Consiliului Județean
Mureș,
În conformitate cu prevederile art.14 din Regulamentul de organizare și funcționale
al Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș", aprobat
prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.25/29.02.2012, cu modificările
și completările ulterioare,
Având în vedere Hotărârea Consiliului de Administrație al R.A. Aeroportul
"Transilvania Tîrgu Mureș" nr.4/15.01.2013,
În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a", alin. (2) lit."c"
și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale
nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă Organigrama și Statul
de funcții ale Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș'',
conform anexelor 1 și
2, care fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
Art.2. Cu data prezentei se abrogă Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr.5/13.02.2003, privind aprobarea organigramei,
statului de funcții și a unor categorii de sporuri pentru condiții deosebite
de muncă, pentru R.A. ''Aeroportul Tîrgu Mures.''
Art.3. De ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri răspunde conducerea Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania
Tîrgu Mureș.''
PREȘEDINTE Ciprian Dobre |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian - Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.1428 din 24.I. 2013
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții
pentru Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș
În aplicarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011
- privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, Consiliul Județean
Mureș a adoptat Hotărârea nr.25 din 29 februarie 2012 privind implementarea
guvernanței corporative la Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania"
Tîrgu Mureș, prin care a fost aprobat Regulamentul de organizare și funcționare
al regiei.
Modificările intervenite în normele legale specifice, precum și cele aduse
prin noul regulament de organizare și funcționare, aprobat prin hotărârea
mai sus menționată, coroborate cu modificarea volumului de trafic derulat,
impun elaborarea și adoptarea unei structuri organizatorice noi.
De asemenea, noua structura organizatorică se aliniază la reglementările aeronautice
civile romane privind competența personalului aeroportuar, în vederea desfășurării
în bune condiții a activităților generale si specifice de aeroport, fiind
elaborată cu respectarea recomandărilor Autorității Aeronautice Civile Romane
- Direcția Generala Infrastructura si Transport Aerian din cadrul Ministerului
Transporturilor și Infrastructurii, cuprinse în Raportul de Audit elaborat
în scopul menținerii condițiilor de autorizare a R.A. Aeroportul "Transilvania"
Tîrgu Mureș.
Prezenta propunere de structură organizatorică și stat de funcții pentru R.A.
Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș s-a elaborat cu respectarea
normelor legale specifice în materie:
- Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificările și completările
ulterioare - Timpul de muncă și timpul de odihnă și Durata timpului de muncă;
- Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - AD - AADC,
Autorizarea aerodromurilor civile, cap. VI, pct. 6.2 - Competența personalului
operațional și de întreținere;
- Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - AD - AAH
privind Autorizarea Agenților Aeronautici de Handling, ediția 1/2008, cap.
III - Cerințe pentru autorizarea și menținerea autorizării agenților aeronautici
de handling, pct. 3.1.2. (a) pct. 3.2.1.;
- Legea nr. 399/2005 pentru modificarea și completarea O.G.
nr. 29/1997 - republicată privind Codul Aerian, cap. 9 - Siguranța zborului,
Secțiunea a III-a - Personalul aeronautic civil;
- Programul Național de Securitate Aeronautică aprobat prin
H.G. nr. 148/2005;
- Programul de Securitate al R.A. Aeroport Transilvania,
aprobat de M.T. (Direcția Generală a Aviației Civile);
- Ordinul nr. 18/2008 privind aprobarea Normelor de igienă
pentru transporturile de persoane, emis de Ministerul Sănătății Publice;
- Hotărârea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea
sănătății lucrătorilor;
- Regulamentul (CE) Nr. 1107/2006 al Parlamentului European
și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu mobilitate
redusă pe calea aerului;
- Ordonanța Guvernului nr. 60/1997, aprobată prin Legea
nr. 212/1997, respectiv criteriile minime de performanță privind organizarea
serviciului de pompieri civili.
Propunerea de organigramă și stat de funcții, prezentată în anexele 1-2 din
prezentul material, este fundamentată pe un număr total de 139 de posturi,
din care 8 posturi de conducere. Astfel, unele posturi au fost desființate,
în zonele considerate excedentare și s-au înființat posturile necesare în
zonele de risc, astfel încât, gradul de operabilitate, siguranță și securitate
ale regiei, să cunoască o creștere semnificativă.
În conformitate cu prevederile art.91, alin.(1), lit."a" , respectiv,
alin.(2), lit."c" din Legea administrației publice locale nr.215/2001,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, aprobarea organigramei,
statului de funcții, regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului
de specialitate, precum și ale instituțiilor și serviciilor publice de interes
județean și ale societăților comerciale și regiilor autonome de interes județean
este de competența consiliului județean.
În aplicarea prevederilor art.2, alin.(3) din Hotărârea Guvernului nr.594/1999
privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare cu specific
deosebit care își desfășoară activitatea sub autoritatea consiliilor județene
proiectul de organigramă a fost înaintat Ministerului Transporturilor. Sub
nr.169 din 21.01.2013 Direcția Aviație Civilă din cadrul ministerului ne-a
comunicat faptul că, de la data aplicării "Reglementării aeronautice
civile române autorizarea aerodromurilor civile RACR-AD-AADC, ediția 1/2010
și a Reglementării Aeronautice civile române privind amenajarea, utilizarea
și înregistrarea aerodromurilor civile - RACR-AD-IADC, ediția 1/2010"
este acoperită cerința de reglementare prevăzută la art.2, alin.(3) din Hotărârea
Guvernului nr.594/1999.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre aprobare proiectul de hotărâre
privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă
Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș.
PREȘEDINTE,
Ciprian Dobre