R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 120
din 25 iulie 2013
pentru modificarea anexei nr.6 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.43/28.03.2013
privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2013
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr. 14.000/18.VII.2013 a Serviciului
Resurse Umane, la proiectul de hotărâre privind stabilirea numărului maxim
de posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș și
instituțiile publice subordonate, precum și avizele comisiilor de specialitate,
În aplicarea prevederilor art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.
77/26.06.2013 pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcționalității
administrației publice locale, a numărului de posturi și reducerea cheltuielilor
la instituțiile și autoritățile publice din subordinea, sub autoritatea sau
în coordonarea Guvernului ori a ministerelor,
Cu respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului
nr.63/30.06.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind
finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,
În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a" și "d",
ale alin. (2) lit."b" și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea
administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și
completările ulterioare,
hotărăște:
Art.I. Anexa nr.6 la Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.43/28.03.2013 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean
Mureș pentru anul 2013 se modifică și se înlocuiește cu anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.II. Cu data prezentei se abrogă Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr. 109 din data de 12 august 2010 privind stabilirea
numărului maxim de posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului
Județean Mureș și instituțiile publice subordonate, potrivit prevederilor
art. III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010.
Art.III. Prezenta hotărâre se comunică instituțiilor
publice de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș, Direcției Economice
și Serviciului Resurse Umane din aparatul de specialitate al Consiliului Județean
Mureș.
Art.IV. De ducerea la îndeplinire a măsurilor
stabilite prin prezenta hotărâre răspund: directorii/managerii instituțiilor
publice de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș.
PREȘEDINTE Ciprian Dobre |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian - Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
SERVICIUL RESURSE UMANE
Nr. 14.000 din 18.VII.2013
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei nr.6 la Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.43/28.03.2013 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean
Mureș pentru anul 2013
Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/29.06.2013 s-au stabilit unele
măsuri privind asigurarea funcționalității administrației publice locale,
stabilirea numărului de posturi și reducerea cheltuielilor la instituțiile
și autoritățile publice.
Astfel:
- potrivit prevederilor art.1, alin.(1), lit."d", începând cu data
de 29 iunie 2013 se desființează posturile vacante din instituțiile publice
locale, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006
privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- alin.(2) al art.1 stabilește unele excepții cu privire la posturile vacante
desființate, după cum urmează:
a) posturile vacante determinate ca diferență între numărul
posturilor corespunzător categoriei unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale
prevăzute în anexa nr. 1 din ordonanță și numărul posturilor ocupate, stabilit
potrivit prevederilor pct. 1 din anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului
nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele
publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată
cu modificări și completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările ulterioare,
precum și posturile vacante din compartimentele autorităților administrației
publice locale pentru care au fost stabilite posturi potrivit prevederilor
pct. 2 - 4 din anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010, aprobată
cu modificări și completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările ulterioare;
b) posturile vacante unice din cadrul instituțiilor publice
locale, definite ca acele posturi ale căror atribuții, prin conținutul și
natura lor sau prin responsabilitățile stabilite, nu se regăsesc într-o altă
componentă funcțională;
c) posturile vacante pentru care au fost începute procedurile
de ocupare, anterior datei de 29 iunie 2013, precum și posturile vacante ocupate
temporar la aceeași dată;
d) posturile vacante din unitățile și instituțiile de învățământ
și cercetare, unitățile sanitare, unitățile de asistență socială și unitățile
de asistență medico-socială;
e) posturile vacante a căror ocupare a fost aprobată potrivit
Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
f) posturile vacante aferente funcțiilor de demnitate publică
și celor asimilate acestora, funcțiilor de primar, de viceprimar, de președinte/vicepreședinte
al consiliului județean, inclusiv cele aferente cabinetelor acestora;
g) posturile vacante aferente funcțiilor publice de conducere
generale, specifice sau cu statut special, cele de secretar al unității/subdiviziunii
administrativ-teritoriale și de administrator public, precum și posturile
vacante de conducere pentru personalul contractual;
Actul normativ în cauză stabilește totodată unele norme de structură pentru
aceste instituții, precum și obligativitatea de a se aproba, în termen de
30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ mai sus menționat,
structuri organizatorice noi în concordanță cu aceste prevederi legale.
Potrivit prevederilor art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/29.06.2013,
instituțiile și autoritățile publice au obligația să își modifice structurile
funcționale, astfel încât numărul total al funcțiilor de conducere din cadrul
fiecărei autorități sau instituții publice care are în aparatul propriu/de
specialitate și personal contractual ori, după caz, numai personal contractual
să fie de maximum 12% din numărul total al posturilor aprobate.
De asemenea, structura funcțională trebuie să respecte următoarele cerințe:
- pentru constituirea unui birou este necesar
un număr de minimum 5 posturi de execuție;
- pentru constituirea unui serviciu este necesar
un număr de minimum 7 posturi de execuție;
- pentru constituirea unei direcții este necesar
un număr de minimum 15 posturi de execuție;
- pentru constituirea unei direcții generale
este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuție.
Pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș și instituțiile
publice subordonate, numărul maxim de posturi pentru anul 2013 a fost aprobat,
cu respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului
nr.63/30.06.2010, prin anexa 6 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.43/2013.
Prin Ordinul Prefectului nr.111/22.03.2013 pentru Consiliul Județean Mureș
și instituțiile subordonate s-a stabilit numărul maxim de posturi potrivit
OUG 63/2010, după cum urmează:
- numărul maxim de posturi ce pot fi încadrate la nivelul
Consiliului Județean Mureș, cu excepția celor din cadrul capitolelor bugetare
"Învățământ" și "Asigurări și asistență socială", finanțate
din bugetele locale, precum și din capitolul bugetar "Sănătate",
indiferent de sursa de finanțare: 536 posturi;
- Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș: 39
posturi și
- Direcția Județeană de Pază Mureș: 116 posturi.
Pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului
nr.77/1013 conducătorii instituțiilor publice subordonate au procedat la o
analiză a structurilor organizatorice actuale, a posturilor vacante existente,
respectiv a încadrării în excepțiile prevăzute de art.1, alin.(2) din O.U.G.
nr.77/2013. Răspunderea pentru încadrarea în excepțiile prevăzute de art.1,
alin.(2) din actul normativ mai sus amintit se angajează de către conducătorii
instituțiilor publice subordonate, care fundamentează și înaintează spre aprobare
Consiliului Județean Mureș propunerea de structură organizatorică.
Situația numărului de posturi aprobate pentru anul 2013, propunerile de reducere
și respectiv noul număr maxim de posturi pe care urmează a fi structurate
organigramele și statele de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului
Județean Mureș și instituțiile publice de sub autoritatea Consiliului Județean
Mureș sunt prezentate în tabelul
anexat.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere și aprobare proiectul
de pentru modificarea anexei nr.6 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș
nr.43/28.03.2013 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru
anul 2013.
PREȘEDINTE,
Ciprian Dobre