R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 120
din 25 iulie 2013
pentru modificarea anexei nr.6 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.43/28.03.2013 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2013

Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr. 14.000/18.VII.2013 a Serviciului Resurse Umane, la proiectul de hotărâre privind stabilirea numărului maxim de posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș și instituțiile publice subordonate, precum și avizele comisiilor de specialitate,
În aplicarea prevederilor art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/26.06.2013 pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcționalității administrației publice locale, a numărului de posturi și reducerea cheltuielilor la instituțiile și autoritățile publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor,
Cu respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,
În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a" și "d", ale alin. (2) lit."b" și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.I. Anexa nr.6 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.43/28.03.2013 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2013 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.II. Cu data prezentei se abrogă Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 109 din data de 12 august 2010 privind stabilirea numărului maxim de posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș și instituțiile publice subordonate, potrivit prevederilor art. III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010.
Art.III. Prezenta hotărâre se comunică instituțiilor publice de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș, Direcției Economice și Serviciului Resurse Umane din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
Art.IV. De ducerea la îndeplinire a măsurilor stabilite prin prezenta hotărâre răspund: directorii/managerii instituțiilor publice de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș.

 

PREȘEDINTE
Ciprian Dobre
Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian - Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
SERVICIUL RESURSE UMANE
Nr. 14.000 din 18.VII.2013

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei nr.6 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.43/28.03.2013 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2013

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/29.06.2013 s-au stabilit unele măsuri privind asigurarea funcționalității administrației publice locale, stabilirea numărului de posturi și reducerea cheltuielilor la instituțiile și autoritățile publice.
Astfel:
- potrivit prevederilor art.1, alin.(1), lit."d", începând cu data de 29 iunie 2013 se desființează posturile vacante din instituțiile publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- alin.(2) al art.1 stabilește unele excepții cu privire la posturile vacante desființate, după cum urmează:
   a) posturile vacante determinate ca diferență între numărul posturilor corespunzător categoriei unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale prevăzute în anexa nr. 1 din ordonanță și numărul posturilor ocupate, stabilit potrivit prevederilor pct. 1 din anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările ulterioare, precum și posturile vacante din compartimentele autorităților administrației publice locale pentru care au fost stabilite posturi potrivit prevederilor pct. 2 - 4 din anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările ulterioare;
   b) posturile vacante unice din cadrul instituțiilor publice locale, definite ca acele posturi ale căror atribuții, prin conținutul și natura lor sau prin responsabilitățile stabilite, nu se regăsesc într-o altă componentă funcțională;
   c) posturile vacante pentru care au fost începute procedurile de ocupare, anterior datei de 29 iunie 2013, precum și posturile vacante ocupate temporar la aceeași dată;
   d) posturile vacante din unitățile și instituțiile de învățământ și cercetare, unitățile sanitare, unitățile de asistență socială și unitățile de asistență medico-socială;
   e) posturile vacante a căror ocupare a fost aprobată potrivit Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
   f) posturile vacante aferente funcțiilor de demnitate publică și celor asimilate acestora, funcțiilor de primar, de viceprimar, de președinte/vicepreședinte al consiliului județean, inclusiv cele aferente cabinetelor acestora;
   g) posturile vacante aferente funcțiilor publice de conducere generale, specifice sau cu statut special, cele de secretar al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și de administrator public, precum și posturile vacante de conducere pentru personalul contractual;
Actul normativ în cauză stabilește totodată unele norme de structură pentru aceste instituții, precum și obligativitatea de a se aproba, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ mai sus menționat, structuri organizatorice noi în concordanță cu aceste prevederi legale.
Potrivit prevederilor art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/29.06.2013, instituțiile și autoritățile publice au obligația să își modifice structurile funcționale, astfel încât numărul total al funcțiilor de conducere din cadrul fiecărei autorități sau instituții publice care are în aparatul propriu/de specialitate și personal contractual ori, după caz, numai personal contractual să fie de maximum 12% din numărul total al posturilor aprobate.
De asemenea, structura funcțională trebuie să respecte următoarele cerințe:
     - pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuție;
     - pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuție;
     - pentru constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuție;
     - pentru constituirea unei direcții generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuție.
Pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș și instituțiile publice subordonate, numărul maxim de posturi pentru anul 2013 a fost aprobat, cu respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010, prin anexa 6 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.43/2013.
Prin Ordinul Prefectului nr.111/22.03.2013 pentru Consiliul Județean Mureș și instituțiile subordonate s-a stabilit numărul maxim de posturi potrivit OUG 63/2010, după cum urmează:
   - numărul maxim de posturi ce pot fi încadrate la nivelul Consiliului Județean Mureș, cu excepția celor din cadrul capitolelor bugetare "Învățământ" și "Asigurări și asistență socială", finanțate din bugetele locale, precum și din capitolul bugetar "Sănătate", indiferent de sursa de finanțare: 536 posturi;
   - Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș: 39 posturi și
   - Direcția Județeană de Pază Mureș: 116 posturi.
Pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/1013 conducătorii instituțiilor publice subordonate au procedat la o analiză a structurilor organizatorice actuale, a posturilor vacante existente, respectiv a încadrării în excepțiile prevăzute de art.1, alin.(2) din O.U.G. nr.77/2013. Răspunderea pentru încadrarea în excepțiile prevăzute de art.1, alin.(2) din actul normativ mai sus amintit se angajează de către conducătorii instituțiilor publice subordonate, care fundamentează și înaintează spre aprobare Consiliului Județean Mureș propunerea de structură organizatorică.
Situația numărului de posturi aprobate pentru anul 2013, propunerile de reducere și respectiv noul număr maxim de posturi pe care urmează a fi structurate organigramele și statele de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș și instituțiile publice de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș sunt prezentate în tabelul anexat.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere și aprobare proiectul de pentru modificarea anexei nr.6 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.43/28.03.2013 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2013.

 

PREȘEDINTE,
Ciprian Dobre