R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR.121
din 25 iulie 2013
privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului
de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului
Județean Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.14.001 din 18.VII.2013 a
Serviciului Resurse Umane, privind aprobarea Structurii organizatorice, a
Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru
aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș,precum și avizul comisiilor
de specialitate,
În aplicarea prevederilor art.4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/2013
pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcționalității administrației
publice locale, a numărului de posturi și reducerea cheltuielilor la instituțiile
și autoritățile publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea
Guvernului ori a ministerelor,
Cu respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de Urgență a Guvernului
nr.63/30.06.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind
finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,
Având în vedere avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr.25809
din 16.07.2013,
În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a", alin. (2) lit."c"
și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale
nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă organigrama, statul de
funcții și Regulamentul de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate
al Consiliului Județean Mureș, cu încadrarea în numărul maxim de 144 de posturi,
conform anexelor I, II
și III, care fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Cu data prezentei se abrogă Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr.76/26.05.2011, privind aprobarea Structurii
organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și
funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș,
cu modificările și completările ulterioare.
Art.3. Prevederile anexei III la prezenta
hotărâre - Regulamentul de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate
al Consiliului Județean Mureș vor fi aduse la cunoștința personalului din
aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș, prin grija secretarului
județului, a directorilor executivi ai direcțiilor de specialitate și a șefilor
de servicii.
Art.4. De ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri răspunde Serviciul Resurse Umane din aparatul de specialitate al
Consiliului Județean Mureș.
PREȘEDINTE Ciprian Dobre |
Contrasemnează SECRETAR Aurelian - Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
SERVICIUL RESURSE UMANE
Nr.14.001 din 18.VII.2013
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului
de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul
de specialitate al Consiliului Județean Mureș
Organigrama, statul de funcții și Regulamentul de organizare și funcționare
pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș au fost aprobate,
avizat de către ANFP și elaborat cu respectarea dispozițiilor Ordonanței de
Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.273/2006
privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri
financiare, a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.76/26.05.2011
privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului
de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului
Județean Mureș.
Această structură organizatorică a suferit unele modificări, care nu presupuneau
avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în sensul constituirii
Cabinetului Demnitarului și respectiv modificarea clasei sau gradului profesional
la promovarea funcționarilor public din cadrul aparatului de specialitate
în clasă sau grad profesional superior.
Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/29.06.2013 s-au stabilit unele
măsuri privind asigurarea funcționalității administrației publice locale,
stabilirea numărului de posturi și reducerea cheltuielilor la instituțiile
și autoritățile publice.
Astfel, potrivit prevederilor art.1, alin.(1), lit."d" din actul
normativ menționat, începând cu data de 29 iunie 2013 se desființează posturile
vacante din instituțiile publice locale, astfel cum sunt definite la art.
2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările
și completările ulterioare. De asemenea actul normativ mai sus amintit stabilește
la art.1, alin.(2) unele excepții cu privire la posturile vacante desființate.
Situația posturilor existente la intrarea în vigoare a Ordonanței de urgență
nr.77/2013, a posturilor vacante din cadrul aparatului de specialitate al
Consiliului Județean, precum și propunerile de structură organizatorică sunt
redate în anexa
la prezentul referat.
Menționăm că, din totalul de 29 de posturilor vacante existente în aparatul
de specialitate al Consiliului Județean Mureș la data de 29 iunie 2013 se
desființează un număr de 6 funcții publice de execuție după cum urmează:
- 1 auditor, clasa I, grad superior la Compartimentul
Audit Intern;
- 1 referent clasa III, grad superior la Autoritatea
Județeană de Transport - Direcția Economică;
- 1 referent de specialitate clasa II, grad
superior la Serviciul Avizare, Autorizare și Control - Direcția Amenajare
Teritoriu și Urbanism;
- 1 referent de specialitate clasa II, grad
principal la Serviciul Avizare, Autorizare și Control - Direcția Amenajare
Teritoriu și Urbanism;
- 1 consilier, clasa I, grad principal la Compartimentul
Planificare Teritoriu, Urbanism și G.I.S.;
- 1 Consilier, clasa I, debutant la Compartimentul
Planificare Teritoriu, Urbanism și G.I.S.;
Un număr de 23 de posturi se încadrează în prevederile art.1, alin,(2) din
O.U.G. nr. 77/2013, după cum urmează:
- 2 funcții publice de conducere potrivit prevederilor
art.1, alin.(2), lit."g";
- 1 post de director de cabinet - personal contractual
în Cabinetul Demnitarului, conform prevederilor art.1, alin.(2), lit."f";
- 1 post de șofer - personal contractual, ocupat
temporar, la Serviciul Administrativ, Gospodărire, conform prevederilor art.1,
alin.(2), lit."c";
- 19 funcții publice de execuție unice, potrivit
prevederilor art.1, alin.(2), lit."b".
Menționăm că, fiecare dintre posturile exceptate se încadrează într-o singură
excepție, precum și faptul că răspunderea pentru încadrarea în excepția prevăzută
de art.1, alin.(2), lit."b" se angajează de către ordonatorul principal
de credite.
Prin urmare, structura organizatorică propusă spre aprobare a fost fundamentată
pe un număr de 144 de posturi, din care:
- 3 funcții de demnitate publică
- Secretarul județului;
- 15 funcții publice de conducere
- 102 funcții publice de execuție
- 2 posturi de personal contractul de conducere;
- 21 posturi de personal contractul de execuție.
Precizăm că proiectul de organigramă respectă nomelor de structură reglementate
de Ordonanța de urgență nr.77/2013 și respectiv procentul maxim de 12% funcții
publice de conducere din totalul posturilor.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre aprobarea proiectul de hotărâre
privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului
de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului
Județean Mureș.
PREȘEDINTE,
Ciprian Dobre