R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR.121
din 25 iulie 2013
privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.14.001 din 18.VII.2013 a Serviciului Resurse Umane, privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș,precum și avizul comisiilor de specialitate,
În aplicarea prevederilor art.4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/2013 pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcționalității administrației publice locale, a numărului de posturi și reducerea cheltuielilor la instituțiile și autoritățile publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor,
Cu respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,
Având în vedere avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr.25809 din 16.07.2013,
În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a", alin. (2) lit."c" și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. Se aprobă organigrama, statul de funcții și Regulamentul de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, cu încadrarea în numărul maxim de 144 de posturi, conform anexelor I, II și III, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Cu data prezentei se abrogă Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.76/26.05.2011, privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș, cu modificările și completările ulterioare.
Art.3. Prevederile anexei III la prezenta hotărâre - Regulamentul de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș vor fi aduse la cunoștința personalului din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș, prin grija secretarului județului, a directorilor executivi ai direcțiilor de specialitate și a șefilor de servicii.
Art.4. De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspunde Serviciul Resurse Umane din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.

 

PREȘEDINTE
Ciprian Dobre
Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian - Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
SERVICIUL RESURSE UMANE
Nr.14.001 din 18.VII.2013

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

Organigrama, statul de funcții și Regulamentul de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș au fost aprobate, avizat de către ANFP și elaborat cu respectarea dispozițiilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.76/26.05.2011 privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
Această structură organizatorică a suferit unele modificări, care nu presupuneau avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în sensul constituirii Cabinetului Demnitarului și respectiv modificarea clasei sau gradului profesional la promovarea funcționarilor public din cadrul aparatului de specialitate în clasă sau grad profesional superior.
Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/29.06.2013 s-au stabilit unele măsuri privind asigurarea funcționalității administrației publice locale, stabilirea numărului de posturi și reducerea cheltuielilor la instituțiile și autoritățile publice.
Astfel, potrivit prevederilor art.1, alin.(1), lit."d" din actul normativ menționat, începând cu data de 29 iunie 2013 se desființează posturile vacante din instituțiile publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare. De asemenea actul normativ mai sus amintit stabilește la art.1, alin.(2) unele excepții cu privire la posturile vacante desființate.
Situația posturilor existente la intrarea în vigoare a Ordonanței de urgență nr.77/2013, a posturilor vacante din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean, precum și propunerile de structură organizatorică sunt redate în anexa la prezentul referat.
Menționăm că, din totalul de 29 de posturilor vacante existente în aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș la data de 29 iunie 2013 se desființează un număr de 6 funcții publice de execuție după cum urmează:
     - 1 auditor, clasa I, grad superior la Compartimentul Audit Intern;
     - 1 referent clasa III, grad superior la Autoritatea Județeană de Transport - Direcția Economică;
     - 1 referent de specialitate clasa II, grad superior la Serviciul Avizare, Autorizare și Control - Direcția Amenajare Teritoriu și Urbanism;
     - 1 referent de specialitate clasa II, grad principal la Serviciul Avizare, Autorizare și Control - Direcția Amenajare Teritoriu și Urbanism;
     - 1 consilier, clasa I, grad principal la Compartimentul Planificare Teritoriu, Urbanism și G.I.S.;
     - 1 Consilier, clasa I, debutant la Compartimentul Planificare Teritoriu, Urbanism și G.I.S.;
Un număr de 23 de posturi se încadrează în prevederile art.1, alin,(2) din O.U.G. nr. 77/2013, după cum urmează:
     - 2 funcții publice de conducere potrivit prevederilor art.1, alin.(2), lit."g";
     - 1 post de director de cabinet - personal contractual în Cabinetul Demnitarului, conform prevederilor art.1, alin.(2), lit."f";
     - 1 post de șofer - personal contractual, ocupat temporar, la Serviciul Administrativ, Gospodărire, conform prevederilor art.1, alin.(2), lit."c";
     - 19 funcții publice de execuție unice, potrivit prevederilor art.1, alin.(2), lit."b".
Menționăm că, fiecare dintre posturile exceptate se încadrează într-o singură excepție, precum și faptul că răspunderea pentru încadrarea în excepția prevăzută de art.1, alin.(2), lit."b" se angajează de către ordonatorul principal de credite.
Prin urmare, structura organizatorică propusă spre aprobare a fost fundamentată pe un număr de 144 de posturi, din care:
     - 3 funcții de demnitate publică
     - Secretarul județului;
     - 15 funcții publice de conducere
     - 102 funcții publice de execuție
     - 2 posturi de personal contractul de conducere;
     - 21 posturi de personal contractul de execuție.
Precizăm că proiectul de organigramă respectă nomelor de structură reglementate de Ordonanța de urgență nr.77/2013 și respectiv procentul maxim de 12% funcții publice de conducere din totalul posturilor.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre aprobarea proiectul de hotărâre privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.

 

PREȘEDINTE,
Ciprian Dobre