ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
|
din 5
septembrie 2013
SECRETAR
Ciprian Dobre
Aurelian
- Paul Cosma
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ
Serviciul Resurse Umane
Nr. 16589/29.08.2013
EXPUNERE DE MOTIVE
Structura
organizatorică și statul de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul
Transilvania Tîrgu Mureș au fost aprobate prin
Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.6/31 ianuarie 2013.
Prin
Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.98/20 iunie 2013 a fost numit noul
administrator executiv Președinte al Consiliului de Administrație al Regiei
Autonome Aeroportul Transilvania Târgu Mureș. Una dintre preocupările de
început de mandat ale noului administrator executiv a fost o analiză a
structurii organizatorice a regiei în raport cu activitățile derulate potrivit
regulamentului de organizare și funcționare, aprobat prin Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.25/2012.
Demersul
este cu atât mai justificat cu cât în această perioadă Autoritatea
Aeronautică Civilă Română - Direcția Generala Infrastructura si Transport
Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a elaborat un
Raport de Audit în scopul menținerii condițiilor de autorizare a R.A. Aeroportul
"Transilvania Tîrgu Mureș.
În
acest sens, cu adresa înregistrată la Consiliul Județean Mureș sub nr.4669/14.08.2013,
Regia Autonomă Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
solicită modificarea structurii organizatorice și statului de funcții aprobate
prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.6/31 ianuarie 2013.
Propunerile
de modificare a structurii organizatorice se încadrează în numărul de personal
de 139, anterior aprobat și vizează ca obiective:
1.
punerea în aplicare a recomandărilor
Autorității Aeronautice Civile Române;
2.
o conexiune directă a atribuțiilor stabilite
pe domeniile de activitate prevăzute la art.6 din Regulamentul de organizare și
funcționare al regiei, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș
nr.25/2012;
3.
eficientizarea activității regiei în vederea
creșterii productivității muncii, prin reașezarea structurilor funcționale
într-un mod care să permită o mai bună îndeplinire a atribuțiilor angajaților, precum
și controlul activității acestora.
În ceea ce
privește primul obiectiv, acesta reprezintă rezultatul recomandărilor Autorității
Aeronautice Civile Române - Direcția Generală Infrastructură și Transport
Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cuprinse în
Raportul de Audit elaborat în scopul menținerii condițiilor de autorizare a R.A. Aeroportul
"Transilvania Tîrgu Mureș, puse în practică în
acord cu condițiile specifice de desfășurare a activității regiei.
În acest
sens:
A.
au
fost trecute în subordinea directă a
Consiliului de Administrație administratorului executiv, președinte al
Consiliului de Administrație:
· Compartimentul
Metrologie și Mediu;
· Serviciul
Securitate Aeroportuară;
· Compartimentul
Siguranță Aeronautică;
· Compartimentul
Audit, Calitate.
B.
În cadrul Direcției Tehnice s-a reorganizat
Serviciul de Exploatare și Întreținere Echipamente Aeroportuare în sensul mutării
personalului tehnic la Compartimentul Mentenanță și
respectiv a personalului de exploatare la Biroul Deservire Aeronave,
structură nou creată în cadrul Serviciului Operațiuni Sol la Direcția
Operațională. Astfel Serviciul Operațiuni Sol va avea în subordine tot
personalul implicat în deservirea aeronavelor, respectiv: Biroul Handling și Deservire Pasageri, Biroul Dirijare Sol și
Biroul Deservire Aeronave.
În ceea ce
privește obiectivele de eficientizare a activității și respectiv controlul mai
eficient al activității fiecărui angajat acestea au la origine doi factori:
A.
Între modificările aduse de Regulamentul de
organizare și funcționare aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș
nr.25/2012 în aplicarea prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului
nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice se
evidențiază cele referitoare la reglementarea Serviciul de interes economic
general.
În acest
sens, se constată că, modificările aduse regulamentului la capitolele: IV.-
Obiectul de activitate, VII.- Finanțarea activității și VIII.-Exercițiul
financiar, impun o revizuire a structurii organizatorice în așa fel încât
domeniile de activitate, respectiv atribuțiile stabilite pe domenii de
activitate prin regulamentul de organizare și funcționare să corespundă
structurii organizatorice.
Prin urmare
se propune ca, activitățile stabilite la art.6, lit. d și e din
regulamentul de organizare și funcționare, pe domeniile economico-financiar și
comercial să fie grupate în cadrul Direcției Economico - Financiare. În acest
sens în cadrul direcției se regăsește un Serviciu Financiar - Contabilitate, cu
compartimente distincte pe activitățile de: contabilitate, financiar și
administrativ și un Compartiment comercial ce va include Departamentul
Marketing și Contracte, precum Compartimentul Achiziții și Investiții, care a
funcționat anterior la Direcția Tehnică.
Menționăm
că, propunerile de structură organizatorică și stat de funcții pentru R.A.
Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș
fundamentate cu încadrarea în numărul maxim de
139 de posturi, respectă normele
legale specifice în materie:
- Legea nr. 53/2003 - Codul
Muncii, cu modificările și completările ulterioare;
-
Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - AD - AADC, Autorizarea
aerodromurilor civile, cap. VI, pct. 6.2 - Competența personalului operațional
și de întreținere;
-
Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - AD - AAH privind Autorizarea
Agenților Aeronautici de Handling, ediția 1/2008,
cap. III - Cerințe pentru autorizarea și menținerea autorizării agenților
aeronautici de handling, pct. 3.1.2. (a) pct. 3.2.1.;
-
Legea nr. 399/2005 pentru modificarea și completarea O.G. nr. 29/1997 -
republicată privind Codul Aerian, cap. 9 - Siguranța zborului, Secțiunea a III-a
- Personalul aeronautic civil;
-
Programul Național de Securitate Aeronautică aprobat prin H.G. nr. 1193/2012;
-
Programul de Securitate al R.A. Aeroport Transilvania, aprobat de M.T.
(Direcția Generală a Aviației Civile);
-
Ordinul nr. 18/2008 privind aprobarea Normelor de igienă pentru transporturile
de persoane, emis de Ministerul Sănătății Publice;
-
Hotărârea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătății lucrătorilor,
cu modificările și completările ulterioare;
-
Regulamentul (CE) nr.1107/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din
5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu mobilitate redusă pe calea
aerului;
-
Legea nr. 307/2006, respectiv cerințele privind organizarea serviciului de
pompieri civili.
În conformitate
cu prevederile art.91, alin.(1), lit."a" , respectiv, alin.(2),
lit."c" din Legea administrației publice locale nr.215/2001,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, aprobarea
organigramei, statului de funcții, regulamentului de organizare și funcționare
ale aparatului de specialitate, precum și ale instituțiilor și serviciilor
publice de interes județean și ale societăților comerciale și regiilor autonome
de interes județean este de competența consiliului județean.
Având în
vedere cele de mai sus, se supune spre aprobare proiectul de hotărâre privind modificare
Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul
"Transilvania Tîrgu Mureș.
PREȘEDINTE,
Ciprian Dobre
Întocmit:consilier Radu Teodora
Verificat: șef serviciu: E Popa