privind rectificarea
bugetului Consiliului Județean și a
nivelelor de echilibrare
a bugetelor locale ale
unităților administrativ - teritoriale pe anul 2004
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de Motive nr.11872 / 7 decembrie
2004 la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului
Județean și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților
administrativ teritoriale pe anul 2004,
Având în vedere articolul 15, articolul 54 aliniatul
(4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.45/2003 privind finanțele publice
locale, HGR nr.1909/2004, HGR nr.2125/2004, HGR nr.2015/2004, HGR nr.2138/2004,
Ținând seama de OUG nr.95/2004 privind reglementarea
unor probleme financiare,
În temeiul articolului 104, și articolului 109 din Legea nr.215/2001
privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș
t e :
Art.1.Bugetul Consiliului Județean Mureș
pe anul 2004, se rectifică atât la venituri
cât și la cheltuieli la suma de 753.088.997 mii lei.
Modificările sunt prezentate în anexa nr.1 la prezenta hotărâre.
Art.2.Detalierea cheltuielilor rectificate pe articole și
aliniate se face conform anexelor
nr.2/1, până la 2/16.
Art.3.Se rectifică veniturile și cheltuielile evidențiate
în afara bugetului local pe anul 2004 conform anexei nr.3.
Art.4.Se rectifică lista de investiții potrivit anexei nr.4.
Art.5.Se reactualizează programul de drumuri potrivit
anexelor nr.5 și 6.
Art.6.Se aprobă repartizarea pe localități a sumelor
defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor de
personal din învățământul preuniversitar de stat conform anexei nr.7.
Art.7.Se aprobă repartizarea pe localități a sumelor
provenite din taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor
de construire conform anexei nr.8.
Art.8.Se aprobă rectificarea sumelor defalcate din taxa
pe valoarea adăugată pentru subvenționarea energiei termice livrate populației
potrivit anexei nr.9.
Art.9.Se rectifică sumele defalcate din impozitul pe venit
alocate de Consiliul Județean pentru echilibrarea bugetelor locale, conform anexei nr.10.
Art.10. Fondul de rulment al Consiliului Județean, constituit
la finele anului 2004, se va utiliza în anul 2005 după cum urmează :
-50% pentru finanțarea unor investiții;
-50% pentru acoperirea golului temporar de casă.
Art.11. Anexele de la nr. 1 la 10 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.12.De ducerea la
îndeplinire a prezentei hotărâri, răspund consiliile
locale, instituțiile subordonate și direcțiile de specialitate din cadrul
Consiliului Județean Mureș.
P R E Ș E D I N T
E
Avizat pentru legalitate
Lokodi Edita Emőke SECRETAR GENERAL
Ioan Togănel
_______________________________________________________________________________________________________
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Buget-Finanțe și
Asistență Economică
Nr.11872/7.12.2004
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș
și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ teritoriale
pe anul 2004
În conformitate cu prevederile art. 15 din O.U.G. nr. 45/2003 privind finanțele publice locale Consiliul Județean poate aproba rectificarea bugetului propriu și a bugetelor locale ale unităților administrativ teritoriale ca urmare a unor propuneri fundamentate ale ordonatorilor principali de credite.
Potrivit HGR nr. 1909/2004 și a HGR nr. 2125/2004 s-au suplimentat sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru județul nostru privind finanțarea cheltuielilor de personal în învățământul preuniversitar de stat cu un volum de 17.481.204 mii lei. În urma analizelor și a discuțiilor purtate cu Inspectoratul Școlar Județean, propunem repartizarea acestor sume pe localități conform anexei nr. 4.
Prin adresa nr. 15001/22.XI.2004, Autoritatea Națională pentru Persoane cu Handicap ne comunică bugetul alocat Consiliului Județean Mureș pentru anul 2004 în volum de 110.615.372 mii lei, față de 96.930.288 mii lei - inițial.
Această sumă reprezintă transferuri de la bugetul de stat pentru plata drepturilor și facilităților persoanelor cu handicap. Pe parte de venituri în bugetul Consiliului Județean, suma de mai sus se regăsește la poziția Subvenții primite de bugetele locale pentru finanțarea drepturilor acordate persoanelor cu handicap, iar pe parte de cheltuieli se regăsește în anexa 2/ 4 cu influența respectivă la Direcția Județeană de Asistență Socială
În baza articolului nr. 4 din OUG nr. 95/18 XI 2004, privind reglementarea unor probleme financiare , începând cu anul 2004, fondurile aferente susținerii sistemului de protecție a copilului se asigură din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, inițial sursa de finanțare potrivit Legii Bugetului de stat pe anul 2004, era sumele defalcate din impozitul pe venit. Față de cele mai sus prezentate propunem modificarea în anexa nr. 1 cu suplimentarea și respectiv cu micșorarea Sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată și a Sumelor defalcate din impozitul pe venit cu un volum de 85.513.000 mii lei.
Potrivit art. 31, alin. 3, din Ordonanța nr. 36/2002 privind taxele datorate pentru eliberarea certificatelor , avizelor și autorizațiilor, acestea constituie venit în proporție de 50 % la bugetul local și 50% la bugetul județean . În perioada 1.01.2004 30.11.2004 veniturile încasate de Consiliul Județean din certificate de urbanism și autorizații de construire sunt în volum de 8.710.731 mii lei, urmând ca 50% din acest volum să se restituie localităților respective. Propunem alocarea sumei de 4.355.365 mii lei pe localități, conform anexei nr. 8.
Centrul Județean de consultanță, prin adresa nr. 568/7.XII.2004 ne solicită alocarea sumei de 20.000 mii lei, necesară pentru achitarea unor facturi privind unele utilități.
Propunem alocarea sumei de 20.000 mii lei prin retragerea sumei respective de la Școala Specială Apalina Reghin care are acest disponibil la cheltuieli de personal.
În urma analizei execuției pe 11 luni la aparatul propriu și la unele instituții pe care Consiliul Județean le finanțează, s-a constatat necesitatea unor reașezări în cadrul aceluiași volum. Propunem aceste modificări potrivit detalierilor cu nr.2 și nr.4.
De asemenea , în baza solicitării Direcției Tehnice Drumuri și Poduri Județene și Investiții, pentru lucrări de întreținere drumuri pe timp de iarnă , propunem alocarea sumei de 3.377.000 mii lei, prin diminuarea cu suma respectivă a cheltuielilor de capital, potrivit anexei nr 4.
Pe baza solicitării depuse de Consiliul Județean Mureș Guvernului României pentru finalizarea lucrărilor de investiții la Centrul de recuperare pentru copii cu handicap sever Sighișoara, prin H.G.R. nr. 2015/2004 s-a aprobat suma de 2.500.000 mii lei pentru localitatea Sighișoara, nu pentru Consiliul Județean care finanțează prin DJPPDC aceste lucrări. S-a intervenit la Direcția de Finanțe, s-a luat legătura cu primarul municipiului Sighișoara, urmând ca această sumă de 2.500.000 mii lei să se vireze în contul de Donații și sponsorizări, a Consiliului Județean, în baza unei convenții care se va încheia între cele 2 instituții, din care urmează să se achite aceste lucrări. Propunem cuprinderea sumei în lista de investiții și diminuarea cu 1.000.000 mii lei în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre la poziția Centru de recuperare și reabilitare pentru minori cu handicap.
Prin HG nr. 2138/2004 se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru subvenționarea energiei termice livrată populației pe anul 2004 cu suma de 15.190.000 mii lei, pentru județul Mureș, din Fondul de Rezervă bugetară la dispoziția Guvernului , prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004. Propunem repartizarea acestei sume potrivit anexei nr. 9.
În urma solicitărilor primite de la unele consilii locale din județ care au fost analizate, reiese că acestea se află într-o situație financiară deosebit de gravă, și din lipsă de lichidități nu își mai pot asigura achitarea unor lucrări de investiții și reparații executate (Sîntana de Mureș, Sînpaul, Ceuașul de Cîmpie, Hodoșa, Miheș, Tîrnăveni și Miercurea Niraj).
Pentru ca aceste consilii locale să nu intre în blocaj financiar , propunem alocarea unor sume, conform anexei nr. 10.
Cu aceste sume se diminuează veniturile Consiliului Județean la poziția sume alocate pentru echilibrare, iar la cheltuieli se diminuează poziția - cheltuielile de capital, potrivit anexei nr. 4.
Potrivit H.G. nr. 847/3.VI. 2004 s-a majorat alocația zilnică de hrană pentru consumurile colective din instituțiile publice de asistență socială. Din analizele făcute la unitățile de asistență socială din județ, s-a constatat necesitatea alocării unor fonduri cu această destinație, potrivit anexei nr. 10.
Față de cele de mai sus propunem aprobarea proiectului de hotărâre alăturat.
DIRECTOR
Bartha Iosif
VĂZUT
VICEPREȘEDINTE
Emil Groza