ROMÂNIA PROIECT
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
privind organizarea
activității de control trafic rutier
Consiliul
Județean Mureș,
Având în
vedere Expunerea de motive a Direcției Buget-Finanțe și Asistență Economică
nr.8734/24.09.2004,
În
conformitate cu prevederile articolelor 22 și 41 din Ordonanța Guvernului nr.43/1997
privind regimul drumurilor,
În
temeiul prevederilor art.109 din Legea nr.215/2001 privind administrația
publică locală,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1 Începând cu
data de 1 ianuarie 2005, activitatea de control trafic rutier pe drumuri
județene și eliberarea autorizațiilor speciale pentru depășirea limitelor
legale de tonaj și/sau gabarit, se organizează în cadrul aparatului Consiliului
Județean, realizându-se prin personalul de specialitate al Direcției Tehnice,
Drumuri, Poduri Județene și Investiții.
Art.2 Contractul de prestări servicii
nr.10/2000 încheiat între Consiliul Județean Mureș și SC Drumuri și Poduri
Mureș SA își menține valabilitatea până la 31 dec.2004.
Art.3 Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă prevederile art.3 din H.C.J.
nr.11/1999 privind stabilirea unor tarife și taxe locale.
Art.4 De îndeplinirea prezentei
hotărâri răspunde Direcția Tehnică, Drumuri, Poduri Județene și Investiții.
Art.5 Prezenta hotărâre se
comunică Direcției Buget-Finanțe și Asistență Economică, Direcției Tehnice,
Drumuri, Poduri Județene și Investiții precum și S.C. Drumuri și Poduri Mureș
SA.
Ioan Togănel
____________________________________________________________
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Buget-Finanțe și Asistență
Economică
Nr. 8734/24.09.2004
EXPUNERE DE
MOTIVE
la proiectul
de hotărâre privind organizarea activității de control trafic rutier
În
conformitate cu prevederile art.22 din O.G. nr.43/1997 privind regimul
drumurilor, Consiliul Județean este administratorul drumurilor județene.
Activitatea
de control trafic rutier și eliberare a autorizațiilor speciale pentru
depășirea limitelor legale de tonaj și/sau gabarit și încasarea taxelor
specifice a fost încredințată direct prin H.C.J. nr.11/1999 Societății Comerciale
Drumuri și Poduri Mureș SA, societate cu acționar unic Consiliul Județean.
În
Contractul de prestări servicii nr.10/2000 încheiat în acest scop între
Consiliul Județean și societate s-a prevăzut ca din sumele încasate (cuvenite
bugetului județului) societatea să rețină 5,5% comision pentru serviciile
prestate.
În
ultimul timp, activitatea se desfășoară cu multe disfuncționalități, încasările
nerealizându-se la nivelul estimat, societatea informându-ne constant că procentul
de 5,5% din sumele încasate nu mai
acoperă nivelul cheltuielilor efectuate pentru această activitate.
În
această situație, având în vedere calitatea de administrator al drumurilor
județene pe care o are Consiliul Județean, ținând cont de perspectiva
privatizării S.C. Drumuri și Poduri Mureș SA, se propune renunțarea la
împuternicirea acordată acesteia privind activitatea de control trafic rutier
și eliberare autorizații speciale pentru depășirea limitelor legale de tonaj
și/sau gabarit și organizarea activității în cadrul aparatului propriu al
Consiliului Județean, realizarea ei cu personal de specialitate din cadrul
Direcției Tehnice, Drumuri, Poduri Județene și Investiții, modificându-se în mod
corespunzător atribuțiile prevăzute în fișa postului pentru persoanele ce vor
fi desemnate a se ocupa de această activitate.
DIRECTOR VĂZUT
Bartha Iosif VICEPREȘEDINTE
Emil Groza