ROMÂNIA
Proiect
JUDEȚUL
MUREȘ
CONSILIUL
JUDEȚEAN
H O T Ă R Â R E A N R. ___
din __
ianuarie 2005
privind aprobarea Acordului de Asociere dintre Consiliul
Județean Mureș și Consiliul Județean Alba în vederea promovării în comun a
proiectului Reabilitare drum județean DJ 107 Blaj Sîncel
Lunca Tîrnavei Șona Jidvei Sîntămărie Cetatea de
Baltă limita județ Mureș Cornești - Adămuș Tîrnăveni (DN14A)
Consiliul Județean
Mureș,
Văzând Expunerea de Motive nr.289 /12.01.2005 a
Direcției Buget Finanțe și Asistență Economică, privind aprobarea indicatorior tehnico economici ai investiției Reabilitare drum județean DJ 107 Blaj Sîncel Lunca Tîrnavei Șona Jidvei Sîntămărie Cetatea de Baltă limita județ Mureș Cornești - Adămuș Tîrnăveni (DN14A),
Potrivit prevederii art. 104 (1) lit. r din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală,
În temeiul prevederilor art. 104 (1) lit. s și art. 109 (1) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. Se aprobă Acordul de Asociere
dintre Consiliul Județean Mureș și Consiliul Județean Alba în vederea
promovării în comun a proiectului Reabilitare drum județean DJ 107 Blaj Sîncel Lunca Tîrnavei Șona Jidvei Sîntămărie Cetatea de Baltă limita județ Mureș Cornești - Adămuș Tîrnăveni (DN14A), prezentat în anexa ce face parte
integrantă din această hotărâre.
Art.2. Se împuternicește Președintele
Consiliului Județean Mureș să semneze Acordul de Asociere menționat la
articolul 1, precum și celelalte documente necesare promovării proiectului.
Art. 3. De ducerea la îndeplinire a
prezentei hotărâri răspund Direcția Buget Finanțe și Asistență Economică și
Direcția Administrare Drumuri, Poduri Județene, Investiții.
PREȘEDINTE
Lokodi
Edita Emöke
Avizat
pentru legalitate
SECRETAR GENERAL
Togănel Ioan
_____________________________________________________________________
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL
JUDEȚEAN
Direcția Buget
Finanțe și Asistență Economică
Nr. 289 din
12.01.2005
Dosar nr. II / E.
1.
EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea Acordului de Asociere dintre Consiliul
Județean Mureș și Consiliul Județean Alba în vederea promovării în comun a
proiectului Reabilitare drum județean DJ 107 Blaj Sîncel
Lunca Tîrnavei Șona Jidvei Sîntămărie Cetatea de
Baltă limita județ Mureș Cornești - Adămuș Tîrnăveni (DN14A)
în cadrul strategiei de
dezvoltare economico socială a județului Mureș, care face parte integrantă
din Planul de Dezvoltare Regională a regiunii 7 Centru, reabilitarea infrastructurii
de transport constituie o prioritate pentru perioada 2004 2006.
Această măsură coincide cu unul dintre cele patru
obiective specifice ale programului PHARE 2004 2006 Coeziune Economică și
Socială, componenta Proiecte mari de infrastructură regională.
Pornid de la acest fapt, Consiliul
Județean Mureș și Consiliul Județean Alba au decis să coopereze în vederea
întocmirii în comun a unui proiect ce vizează reabilitarea drumului județean
DJ107, pe teritoriul județului Mureș de la Tîrnăveni
până la limita județului, iar pe
teritoriul județului Alba, în continuare până la Blaj.
Drumurile judetene DJ 107D și
DJ 107 leagă drumurile naționale DN14B (municipiul Blaj, județul Alba) și DN14A (municipiul Târnăveni,
județul Mureș) fiind situate la extremitatea nord-vestică a regiunii Centru
Alba.
Sectoarele de drum ce urmează a fi reabilitate, pe teritoriul județului
Mureș, sunt cuprinse între următoarele poziții kilometrice:
·
Dj 107 D Adămuș
Intersecție DN 14A km 47+690 - 52+790;
·
Dj107 Limită Județ Alba Adămuș
Târnăveni km 77+900 85+000.
Aceste drumuri
traversează teritoriul administrativ al comunei Adămuș
și al municipiului Tîrnăveni, trecând prin localitatile Herepea, Crăiești, Cornești, Adămuș și Tîrnăveni.
Alegerea drumurilor care fac obiectul proiectului a avut
la bază criterii socio economice, precum și starea
tehnică a acestora.
Drintre avantajele care susțin
promovarea în comun a acestei investiții, menționăm următoarele:
Ținând cont de prevederile legale în domeniu, precum și
de cerințele specificate în Ghidul solicitantului, a fost întocmit un Acord de Asociere
între cele două Consilii județene care stabilește drepturile și obligațiile
celor două părți, înainte și în timpul implementării proiectului și care este
prezentat în anexă la proiectul de hotărâre.
Față de cele prezentate, propunem aprobarea Acordului de
Asociere dintre Consiliul Județean Mureș și Consiliul Județean Alba în vederea
promovării în comun a proiectului Reabilitare drum județean DJ 107 Blaj Sîncel Lunca Tîrnavei Șona Jidvei Sîntămărie Cetatea de Baltă limita județ Mureș Cornești - Adămuș Tîrnăveni (DN14A)
VICEPREȘEDINTE, DIRECTOR, ȘEF SERVICIU,
Alexandru Petru
FRĂTEAN BARTHA Iosif Valer BĂȚAGA
_____________________________________________________________________
JUDEȚUL ALBA JUDEȚUL
MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN CONSILIUL
JUDEȚEAN
Nr. _____, din __.__._____ Nr. _____, din __.__._____
ACORD DE ASOCIERE
CONSILIUL
JUDEȚEAN ALBA, cu sediul în Alba Iulia, Piața I.I.C. Brătianu,
nr. 1, având codul fiscal 4562583, cont bancar ______________, deschis la
Trezoreria municipiului Alba Iulia, reprezentat legal prin Dl. Ion DUMITREI
Președinte, în calitate de Lider al
Asocierii
Pe de
o parte, și
CONSILIUL
JUDEȚEAN MUREȘ, cu sediul în Tîrgu Mureș, Strada Primăriei, nr. 2, având codul fiscal
4322980, cont bancar RO07TREZ47624510270, deschis la Trezoreria municipiului
Tîrgu Mureș, reprezentat legal prin Dna. LOKODI Edita Emoke
Președinte, în calitate de Parte
Asociată
Pe de
altă parte,
CONVIN URMATOARELE:
INTRODUCERE
A. Comisia
Europeana, denumita în continuare Comisia, în scopul implementării Programului PHARE - Coeziune
Economica și Sociala, componenta Proiecte Mari de Infrastructură Regională
(denumit în continuare Programul), a acordat Guvernului României o finanțare
nerambursabila, în conformitate cu condițiile stipulate în Memorandumul de
Finanțare pentru Programul PHARE 2004 - 2006, încheiat intre Comisia Europeana
și Guvernul României.
B.
Programul include 114.0 MEURO
alocați din bugetul Comunității Europene și 38.0 MEURO de la bugetul de stat al
României pentru a fi acordați ca finanțări nerambursabile în cadrul componentei
de Infrastructura Locală și Regională.
C.
Ministerul Integrării Europene
este Autoritatea Contractantă (denumita în continuare AC) pentru toate aspectele
tehnice și financiare legate de implementarea Programului și în special pentru
licitarea și încheierea contractelor de lucrări și a contractelor de servicii
pentru Supervizarea lucrărilor, precum și pentru controlul și monitorizarea
Programului.
D.
Prezentul Acord de Asociere
(denumit în continuare AA) vizează stabilirea cadrului contractual pentru
asigurarea unei implementări adecvate de către părți Proiectului stipulat în
Articolul 2 de mai jos (denumit în continuare Proiectul), care trebuie implementat
și finanțat din resursele bugetare ale programului PHARE, din cofinanțarea
națională de la Fondul Național de Pre-aderare și din resursele locale ale
Beneficiarilor, în conformitate cu prevederile stabilite în Memorandumul de
finanțare PHARE 2004 - 2006 Coeziune
Economică și Socială și în prezentul Acord de Asociere
încheiat între Părți.
1(1)
Obiectul Acordului de asociere îl constituie promovarea în comun a Proiectului
stipulat la Articolul 2.
1(2)
Prezentul Acord de Asociere stabilește drepturile și obligațiile Părților
legate de contractarea, finanțarea, monitorizarea tehnica și financiară și
evaluarea Proiectului stipulat în Articolul 2. Activitățile ce vor fi
desfășurate de către Beneficiari legate de finanțarea, monitorizarea tehnica și
financiara și evaluarea Proiectului sunt definite în prezentul Acord de
Asociere și în anexele acestuia.
1(3)
Părțile vor contribui proporțional la acoperirea costurilor neeligibile și a
contribuției proprii din costurile eligibile ale Proiectului stabilite în
conformitate cu cerințele Programului.
Proiectul
este descris în detaliu în Anexa I.
Titlul
Proiectului Reabilitare drum județean DJ
107 Blaj - Sancel Lunca Tîrnavei
Durata
Proiectului: 18
luni de la data de începere a lucrărilor menționată în
Contractul de lucrări
Localizare: județele Alba și Mureș, Regiunea de Dezvoltare 7
CENTRU
Orice
comunicare legată de prezentul Acord de Asociere trebuie făcută în scris,
trebuie să facă referire la numărul și titlul Proiectului și trebuie transmisă
la următoarele adrese:
Pentru
Consiliul Județean Alba:
Consiliul
Județean Alba
Piața
I.I.C. Brătianu, nr. 1, Alba Iulia, județul Alba, România, telefon: ___________, fax:
___________, e-mail: _______________
Pentru
Consiliul Județean Mureș:
Consiliul
Județean Mureș
Strada
Primăriei, nr. 2, Tîrgu Mureș, județul Mureș, România, telefon: 0265 / 263211,
fax: 0265 / 268718, e-mail: lokodi@cjmures.ro
4(1) Asistenta financiara din programul PHARE 2004
- 2006, Coeziune Economică și Socială
și de la Fondul Național de Pre-aderare vor acoperi plățile
corespunzătoare Proiectului pentru care AC a făcut angajamente cu
obligativitate juridica (Contractul încheiat intre Minister / Angajator și
Constructor) și pentru care sumele necesare au fost alocate în mod specific.
Aceste plăți trebuie sa se refere la lucrările descrise în Anexa I.
4(2) Costul total al Proiectului, eligibil pentru finantare, este estimat la <6.979.647,39>[1]
EURO. Costurile neeligibile ale Proiectului sunt estimate la <464.275,07>1
EURO. Aceste costuri sunt prezentate în Anexa II.
4(5)
Costul neeligibil al Proiectului, estimat la <464.275,07>1
EURO, prezentat în Anexa II, trebuie acoperit de Părți din surse proprii, după
cum urmează:
5(1) Liderul Asocierii va efectua plățile aferente
contribuției proprii din costurile eligibile ale Proiectului, precum și
costurile neeligibile ale Proiectului, în conformitate cu prevederile legale, cu
cele ale contractului pe care îl va încheia cu furnizorul de servicii care va
întocmii documentația tehnico-economică necesară implementării Proiectului,
precum și cu cele ale contractului pe care îl va încheia cu Autoritatea
Contractantă.
5(2) Partea Asociată va efectua plățile aferente
contribuției proprii din costurile eligibile ale Proiectului, în conformitate
cu procentul stabilit la articolul 4(4), aliniatul 2, iar plățile aferente
costurilor neeligibile, în conformitate cu valoarea stabilită la articolul
4(5), aliniatul 2.
Plățile
vor fi efectuate în contul de trezorerie al Liderului Asociației pe baza
facturilor și a certificatelor de plată emise către Liderul Asocierii după
aprobarea acestora.
5(3)
Plățile vor fi efectuate în ROL pentru contribuția părților.
6(1)
Liderul Asociației trebuie:
·
să întocmească pe propria cheltuială și să aprobe Studiul
de fezabilitate și celelalte documente suport necesare în conformitate cu
cerințele Programului, respectiv:
o
Raportul asupra studiului de fezabilitate, incluzând
analiza financiară, analiza socio-economică și analiza de risc și senzitivitate;
o
Studiile geotehnice și topografice;
o
Avize și acorduri necesare conform Certificatului de
urbanism;
pentru partea aferentă județului Alba din lucrările ce
vor face obiectul Proiectului;
·
să consulte Partea Asociată și să obțină aprobarea
formală a acesteia înainte de înaintarea documentației în vederea obținerii
finanțării;
·
să pună la dispoziția Partenerului Asocierii un exemplar
din întreaga documentație realizată;
·
să înființeze și să mențină o Unitate de Implementare a
Proiectului (UIP) care va acționa ca reprezentant al Părților în calitate de
utilizator final al lucrărilor ce vor fi executate, pentru a asigura că proiectele
de construcție să fie implementate cu succes în timp corespunzător. UIP va fi
compusă dintr-un număr par de membrii reprezentând în mod egal cele două Părți;
·
să desemneze o persoană din cadrul Consiliului Județean
Alba, care în calitate de împuternicit al Asociației, să semneze Cererea de
finanțare, precum și celelalte documente necesare susținerii și promovării
Proiectului.
6(2) Partenerul Asocierii trebuie:
·
să întocmească pe propria cheltuială și să aprobe Studiul
de fezabilitate și celelalte documente suport necesare în conformitate cu
cerințele Programului, respectiv:
o
Raportul asupra studiului de fezabilitate, incluzând
analiza financiară, analiza socio-economică și analiza de risc și senzitivitate;
o
Studiile geotehnice și topografice;
o
Avize și acorduri necesare conform Certificatului de
urbanism;
pentru partea aferentă județului Mureș din lucrările ce
vor face obiectul Proiectului;
·
să pună la dispoziția Liderului Asociației documentația tehnico-economică
întocmită în vederea realizării Cererii de finanțare și a Anexelor acesteia;
·
să verifice și să aprobe documentația de licitație
înainte de demararea procedurii de achiziție;
·
să verifice și să aprobe contractul de achiziție pentru
întocmirea Cererii de finanțare și a Anexelor în conformitate cu cerințele
Programului;
·
să aprobe forma finală a documentației întocmite în
vederea accesării Programului;
·
să numească specialiști din cadrul aparatului propriu în
Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP) care va acționa ca reprezentant al
Părților în calitate de utilizator final al lucrărilor ce vor fi executate.
7(1)
Părțile se obligă:
·
să respecte prevederile Contractului ce se va încheia cu
Autoritatea Contractantă în cazul aprobării finanțării Proiectului;
·
să mențină Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP)
care va acționa ca reprezentant al Părților în calitate de utilizator final al
lucrărilor ce vor fi executate, în conformitate cu cerințele Programului,
pentru a asigura că Proiectul este implementat cu succes în timp corespunzător;
·
să asigure toate cheltuielile legate de funcționarea UIP,
pentru personalul propriu care face parte din aceasta;
·
să participe solidar la toate activitățile pe care le
necesită implementarea Proiectului în conformitate cu cerințele
Programului.
7(2) Costurile neeligibile pentru finanțare PHARE,
stabilite în Anexa II la prezentul Acord de Asociere, referitoare la:
·
costurile efectuate înaintea semnării Contractului
de Lucrări, pentru pregătirea Proiectului și taxele aferente;
·
taxe pe perioada construcției;
·
cheltuieli legate de activitatea UIP;
·
cheltuieli aferente promovării proiectului, etc.,
vor fi asigurate de către Părți în conformitate cu prevederile Articolului
4(5).
ARTICOLUL 8 -
RESPONSABILITĂȚILE PĂRȚILOR DUPĂ IMPLEMENTAREA PROIECTULUI / ÎN TIMPUL FAZEI
OPERAȚIONALE
8(1) Părțile
vor asigura sustenabilitatea și întreținerea corectă a infrastructurii finanțate prin Proiect, după
încetarea finanțării externe, în conformitate cu Manualele de Operare și
Întreținere livrate de către Constructor și a legislației în domeniu.
8(2)
Părțile trebuie să folosească infrastructura finanțată în conformitate cu
gradul cerut de atenție/grijă, eficiență, transparență și de efort, așa cum
este cerut de bunele-practici din domeniu, pentru a obține cel mai mare impact
net pozitiv și cuantificabil asupra economiei regiunii în care este situata
infrastructura. În acest scop, Părțile trebuie să mobilizeze toate resursele
financiare, umane și materiale necesare, punând în special accentul pe
resursele umane și materiale locale.
9(1) După emiterea
Certificatului de Performanță, proprietatea, titlul și drepturile de
proprietate industrială și intelectuală asupra rezultatelor Proiectului,
rapoartele și orice alte documente legate de Proiect vor fi ale Părților urmând
ca fiecare dintre cele două Consilii județene asociate să primească câte un
exemplar.
9(2) La sfârșitul perioadei de
implementare a Proiectului, echipamentele, vehiculele și bunurile plătite din
fondurile Autorității Contractante trebuie transferate și vor deveni
proprietatea Părților.
10(1) Părțile se obliga să ia toate
precauțiile necesare pentru a evita orice conflict de interese și va trebui să
informeze partea asociată imediat despre orice situație care conduce sau poate
conduce la apariția unui asemenea conflict de interese
11(1) Părțile se obliga să păstreze
confidențialitatea oricăror documente, informații sau altor materiale
comunicate lor în mod confidențial.
12(1) În cazul în care
Autoritatea Contractantă sau Comisia Europeană efectuează o evaluare
intermediară sau ulterioară finalizării (ex-post), Părțile se obligă să furnizeze
AC, Comisiei Europene și/sau entităților autorizate de acestea orice documente
și informații care pot ajuta ca evaluarea să fie făcută cu succes și vor
garanta acestora drepturile necesare de acces.
12(2) Dacă oricare dintre Părți
(sau Comisia Europeană) efectuează sau deleagă efectuarea unei evaluări legate
de Proiect, acea Parte trebuie sa furnizeze celeilalte Părți și Comisiei
Europene (sau Părților) o copie a raportului de evaluare.
13(1) Orice modificare a Acordului
de Asociere, inclusiv a Anexelor acestuia, trebuie facută
în scris, printr-un amendament care trebuie acceptat de cealaltă Parte. Partea
care solicită modificarea trebuie să informeze cealaltă parte cu cel puțin 1
luna înainte de data la care se dorește intrarea în vigoare a amendamentului,
cu excepția cazurilor foarte bine justificate.
14(1) Pentru toate situațiile care nu sunt acoperite de prezentul Acord de
Asociere, se vor aplica prevederile Memorandumului de finanțare și legislația
româneasca, prevederile Memorandumului de finanțare având precedent asupra
legislației românești.
15(1) Toate disputele rezultând din punerea în practică a prezentului Acord
de Asociere trebuie rezolvate pe cale amiabila sub arbitrarea Delegației
Comisiei Europene în România.
15(2)
Dacă disputele nu vor putea fi soluționate pe cale amiabilă, eventualele
litigii vor fi soluționate de către instanțele judecătorești din România.
16(1) Prezentul Acord de
Asociere intra în vigoare la data semnării lui de către Părți, și expira în 60
de luni (5 x 12) de la data emiterii Certificatului de Recepție a Lucrărilor în
conformitate cu prevederile Programului.
16(2)
În cazul în care Proiectul nu va fi acceptat spre finanțare de către
Autoritatea Contractantă Acordul de Asociere va înceta la data comunicării oficiale
a acestui fapt de către AC.
16(3)
Neconformitatea cu condițiile și cu prevederile de implementare vor fi
rezolvate de către AC în conformitate cu prevederile Memorandumului de
Finanțare pentru Proiect
Prevederile
privind implementarea, descrise în Anexele la prezentul Acord de Asociere
formează parte integranta din acesta.
Încheiat la __________, în 4 (patru) exemplare
originale, câte unul pentru fiecare dintre Părți, unul pentru Autoritatea
Contractantă și un exemplar pentru Agenția de Dezvoltare Regională.
Pentru Liderul Asocierii Consiliul
Județean Alba
.. [numele și poziția persoanei(lor) autorizate să semneze] [semnătura] [data] |
Pentru Partea Asociată Consiliul
Județean Mureș
.. [numele și poziția persoanei(lor) autorizate să semneze] [semnătura] [data] |
LISTA ANEXELOR
Anexa I. Studiul de fezabilitate și Raport asupra Studiului de
fezabilitate ale Proiectului
Anexa II. Devizul general al Studiului de fezabilitate
al Proiectului și Devizele aferente lucrărilor realizate pe teritoriile
județelor Alba și Mureș
Întocmit: Călin SUCIU