ROMÂN ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ PROIECT
CONSILIUL JUDEȚEAN
H O T Ă R Â
R E A N R._____
din ________________2005
privind aprobarea
înființării Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș.
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive privind
necesitatea înființării Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș,
avizele de specialitate ale Comisiei juridică, ordine publică și integrare
europeană, ale Comisiei economico-financiare și ale Inspectoratului Național
pentru Evidența Persoanelor,
Având în vedere prevederile
art.9 din Ordonanța Guvernului nr.84/2001 privind înființarea, organizarea și
funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor și ale
art.3 din Metodologia privind criteriile de dimensionare a numărului de funcții
din aparatul serviciilor comunitare de evidență a persoanelor, constituirea
patrimoniului și managementul resurselor umane, aprobată prin Hotărârea
Guvernului nr.2104/2004, precum și Regulamentul cadru,
În temeiul prevederilor art. 104 (1) lit. s și art.
109 (1) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. - Se aprobă înființarea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș, ca instituție
publică cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Județean Mureș, cu
sediul în municipiul Tîrgu. Mureș, str. Călărașilor nr.26-28, județul Mureș.
Art.2. - Se
aprobă Structura organizatorică cu numărul total de personal și Statul de funcții a Direcției Județene
de Evidență a Persoanelor Mureș conform Anexelor I și II care fac parte
integrantă din prezenta.
Art.3 - Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș
conform Anexei nr.III care face parte integrantă din prezenta.
Art.4 - Se numește cu
delegație director al Direcției de Evidență a Persoanelor Mureș, până la
ocuparea postului prin concurs sau, dup caz prin examen, în condițiile legii,
domnul Bocică Alexandru.
Art.5. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează Direcția Juridică și Administrație
Publică, Direcția Buget-Finanțe și Asistență Economică și Serviciul Resurse
Umane și Consilieri președinte.
PREȘEDINTE,
Lokodi Edita Emöke Avizat pentru
legalitate
SECRETAR GENERAL
Ioan
Togănel
R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.541 din 18.I.2005
la proiectul de hotărâre privind înființarea
Direcției Județene
de Evidență a Persoanelor Mureș
În
conformitate cu prevederile art.6 din Ordonanța Guvernului nr.84/2001 privind
înființarea, organizarea și funcționarea
serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, se
înființează în subordinea consiliilor județene servicii publice comunitare de
evidență a persoanelor prin reorganizarea serviciilor de stare civilă din
aparatul propriu al consiliilor județene, precum și a formațiunilor teritoriale
de evidență informatizată a persoanei.
Pentru punerea în practică a dispozițiilor
ordonanței a fost adoptată Hotărârea Guvernului nr.2104/2004 pentru aprobarea
Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcții din
aparatul serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, constituirea
patrimoniului și managementul resurselor umanme, financiare și materiale, act
normativ în care se prevede că statul de funcții, numărul de posturi și
regulamentul de organizare și funcționare a serviciului public comunitar
județean de evidență a persoanelor se stabilesc prin hotărâre a Consiliului
județean.
Posturile necesare funcționării serviciilor publice
comunitare județene de evidență a persoanelor se asigură din posturile aprobate
potrivit statelor de funcții ale birourilor de evidență a populației din cadrul
serviciilor județene de evidență informatizată a persoanelor și din cele aflate
în cadrul compartimentelor de stare civilă din aparatul propriu al consiliilor
județene.
Art. 4
din H.G. nr.2104/2004 prevede că numărul de posturi aferent fiecărui serviciu
public comunitar local de evidență a persoanelor se stabilește în funcție de
numărul populației din unitatea administrativ-teritorială deservită, fiind de
cel puțin 35 de posturi pentru o populație de peste 300.000 de locuitori.
În
același timp, alin.4 al art.5 din H.G. nr.2104 prevede că în situația când
numărul respectiv de posturi este insuficient acesta poate fi suplimentat prin
hotărâre a Consiliului județean.
Având
în vedere complexitatea activităților proprii și a îndrumării și controlării
celorlalte 102 servicii publice comunitare de evidență a persoanelor și de
stare civilă existente în județ, precum și faptul că populația județului Mureș
este la ora actuală de peste 585.000 de locuitori, propunem constituirea
Direcției Județene de Evidență a Persoanelor cu un număr de 37 posturi.
Menționăm că la ora actuală sunt 11 posturi, din care sunt ocupate doar 9, ceea
ce face ca activitatea să se desfășoare în condiții necorespunzătoare. Ocuparea
posturilor se va face treptat și prin concurs, conform prevederilor
legale.
În
conformitate cu dispozițiile art.104 alin.1 lit.h din Legea nr. 215/2001
privind administrația publică locală, cu modificările și completările
ulterioare, Consiliul Județean hotărăște înființarea de instituții publice
și de servicii publice de interes județean în condițiile legii;
numește și eliberează din funție, în condițiile legii, conducătorii
instituțiilor și serviciilor publice pe care le-a înființat și le aplică, dacă
este cazul, sancțiuni disciplinare, în condițiile legii.
Față
de cele precizate anterior supunem spre dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre
însoțit de prezenta expunere de motive.
PREȘEDINTE SECRETAR
GENERAL
Lokodi Edita Emöke
Ioan Togănel
ANEXA 2
STAT DE FUNCȚII
AL DIRECȚIEI DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR JUDEȚULUI
MUREȘ
Nr. crt. |
Funcția |
Clasa |
Număr posturi |
|
De execuție |
De conducere |
|||
|
FUNCȚII PUBLICE
|
|||
|
Consilier |
DIRECTOR |
I |
1 |
|
Consilier |
ȘEF
SERVICIU |
I |
2 |
|
Consilier |
ȘEF
BIROU |
I |
1 |
|
Consilier |
|
I |
14 |
|
Consilier
juridic |
|
I |
2 |
|
Referent
de spec. |
|
II |
1 |
|
Referent |
|
III |
13 |
|
PERSONAL CONTRACTUAL
|
|||
|
Șofer
III |
|
|
1 |
|
Electromecanic
III |
|
|
1 |
|
Îngrijitor
|
|
|
1 |
TOTAL
|
37 |
Anexa 3
CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ
DIRECȚIA
JUDEȚEANĂ DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR MUREȘ
PREȘEDINTELE CONSILIULUI DIRECTOR GENERAL
JUDEȚEAN
MUREȘ
INSPECTORATULUI NAȚIONAL
PENTRU EVIDENȚA
PERSOANELOR
R E G U L A M E N T U L
Art.
1 - Direcția județeană de evidență
a persoanelor Mureș se organizează în subordinea Consiliului județean și este
instituție publică de interes județean, cu personalitate juridică, constituită
în temeiul art.6 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea,
organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a
persoanelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 372/2002,
precum și prin Ordonanța de Urgență nr. 50/2004, aprobată prin Legea
nr.520/2004.
Art.
2 - (1) Scopul direcției județene
de evidența persoanelor este acela de a exercita competențele ce îi sunt date
prin lege pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care
reglementează activitatea de evidență a persoanelor, precum și de eliberare a
documentelor, în sistem de ghișeu unic.
(2) Activitatea direcției se desfășoară
în interesul persoanei și al comunității, în sprijinul instituțiilor statului,
exclusiv pe baza și în executarea legii.
Art.
3 - (1) În vederea îndeplinirii
atribuțiilor, direcția județeană de evidență a persoanelor Mureș este
constituită potrivit prevederilor art.6 alin.(2) din Ordonanța Guvernului
nr.84/2001, prin reorganizarea serviciului de stare civilă din aparatul propriu
al Consiliului județean și al biroului evidența populației din cadrul
Serviciului de evidență informatizată a persoanei a județului Mureș.
(2) Direcția județeană de
evidență a persoanelor
are în componență
serviciu de evidență a persoanelor, serviciu
de stare civilă, compartimentul informatic, compartimentul juridic, resurse umane
și relații publice și biroul contabilitate, financiar și administrativ, conform
prevederilor art.2 din Metodologia privind criteriile de dimensionare a
numărului de funcții din aparatul direcțiilor de evidență a persoanelor,
constituirea patrimoniului și managementul resurselor umane, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr.2104/24.11.2004 pentru aprobarea.
Art.
4 (1) Direcția județeană de
evidență a persoanelor Mureș coordonează și controlează metodologic activitatea
serviciilor de evidență a persoanelor din cadrul județului.
(2) Activitatea direcției este
coordonată de Secretarul General al Consiliului județean.
Art.
5 (1) Direcția județeană de
evidență a persoanelor este condusă de un director numit în funcție prin
hotărâre a Consiliului județean, în condițiile legii, cu avizul Inspectoratului
Național pentru Evidența Persoanelor, iar eliberarea acestuia se face în
aceleași condiții.
(2) Directorul direcției are
obligația de a
lua măsuri pentru îmbunătățirea
activităților
din sfera sa de
competență și de a emite dispoziții pe toate liniile de muncă.
(3) Directorul
direcției răspunde, potrivit legii, în fața Secretarului General al Consiliului
județean pentru neajunsurile constatate în activitatea direcției.
Art. 6 În îndeplinirea prerogativelor cu care este
investită direcția cooperează cu celelalte structuri ale Consiliului județean,
ale Ministerului Administrației și Internelor și dezvoltă relații de colaborare
cu autoritățile publice locale, societăți, agenți economici, precum și cu
persoane fizice, pe probleme de interes comun, potrivit prevederilor actelor
normative în vigoare.
Art. 7 (1) Structura organizatorică și efectivele
Direcției județene de evidență a persoanelor Mureș sunt stabilite conform
Regulamentului de organizare aprobat prin Hotărârea nr.____din_________2005 a
Consiliului Județean Mureș, avizat de Inspectoratul Național pentru Evidența
Persoanelor.
(2) Structura organizatorică este
următoarea:
a)
director
b)
serviciul
de evidență a persoanelor
c)
serviciul de stare civilă
d)
compartimentul informatic
e)
compartimentul juridic, resurse umane și relații
publice
f)
biroul contabilitate, financiar și administrativ
Art. 8 Activitatea desfășurată de către structurile direcției
județene în vederea atingerii obiectivelor propuse, are la bază relații de
autoritate (ierarhice, funcționale), de cooperare, de coordonare și de control,
potrivit atribuțiilor stabilite pentru fiecare serviciu,compartiment sau birou
în parte.
Art. 9 (1) Relațiile de
autoritate ierarhice se stabilesc între conducerea direcției județene și
structurile subordonate acesteia, în scopul organizării, menținerii și
perfecționării stării de funcționalitate a sistemului direcției. Același tip de
relații se stabilesc între șefii serviciului și personalul subordonat acestora.
(2) În cadrul serviciilor se pot organiza
compartimente; în cadrul compartimentelor în care nu sunt prevăzute funcții de
conducere se stabilesc relații de autoritate funcționale între personalul cu
funcția cea mai mare și restul personalului acestor structuri, în vederea
îndrumării și îmbinării în mod unitar, în conformitate cu scopurile și
obiectivele propuse, a activității acestora și a echilibrării sarcinilor,
armonizării eforturilor necesare și asigurării unității de acțiune în
îndeplinirea obiectivelor.
Art. 10 Între structurile direcției județene se stabilesc
relații de cooperare, pentru îndeplinirea sarcinilor specifice și în vederea
integrării obiectivelor în ansamblul atribuțiilor direcției.
Art. 11 (1) La nivelul direcției județene, activitatea de
control și coordonare este atributul conducerii și se realizează direct ori
prin intermediul șefului de serviciu, de birou sau de compartiment. De
asemenea, în activitatea de control, pe linii specifice de muncă, conducerea
direcției poate angrena și alt personal specializat din cadrul structurilor
proprii.
(2) Organigrama
direcției județene este prevăzută în anexa nr. 1 a prezentului Regulament.
Art. 12 - Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
are următoarele atribuții principale:
a)
actualizează,
utilizează și valorifică Registrul de evidență a persoanelor al județului
Mureș;
b)
furnizează,
în cadrul Sistemului național informatic de evidență a populației, date
necesare pentru actualizarea Registrului permanent de evidență a populației;
c)
coordonează
și controlează metodologic activitatea serviciilor locale de evidență a
persoanelor;
d)
controlează
modul de gestionare și de întocmire a registrelor de stare civilă și a listelor
electorale permanente;
e)
asigură
eliberarea certificatelor de stare civilă, a cărților de identitate și a
cărților de alegător;
f)
monitorizează
și controlează modul de respectare a prevederilor legale în domeniul asigurării
protecției datelor referitoare la persoană;
g)
gestionează
resursele materiale și de dotare necesare activității proprii;
h)
ține
evidența registrelor de stare civilă, exemplarul 2 și efectuează mențiuni pe
acestea, conform comunicărilor primite;
i)
îndeplinește și alte atribuții stabilite prin
reglementări legale.
Art. 13 Conducerea direcției
județene este asigurată de directorul direcției.
Art.
14 (1) Directorul reprezintă direcția județeană în
relațiile cu șefii celorlalte
structuri din
cadrul Consiliului județean, din cadrul prefecturii, precum și cu șefii
unităților din Ministerul Administrației și Internelor, ori cu instituțiile și
organismele din afara sistemului Ministerului Administrației și Internelor,
potrivit competențelor legale.
(2) În
aplicarea prevederilor legale de nivel superior, precum și a ordinelor
și instrucțiunilor, directorul emite dispoziții obligatorii pentru tot
personalul din subordine.
(3) În condițiile legii și ale
reglementărilor specifice, directorul poate delega atribuții din competența sa
personalului din subordine.
Art. 15 Directorul răspunde în fața Consiliului județean
de întreaga activitate pe care o desfășoară, potrivit prevederilor fișei
postului.
Art. 16 Conducerea structurilor direcției este exercitată
de șefii acestora, iar în lipsa lor de către o persoană desemnată.
Art. 17 (1) Șefii structurilor subordonate direcției
răspund în fața directorului de întreaga activitate pe care o desfășoară.
(2) Șefii structurilor subordonate direcției
județene conduc întreaga activitate în domeniile lor de competență și
reprezintă direcția în relațiile cu celelalte structuri ale Consiliului
județean, ale prefecturii, alte unități ale Ministerului Administrației și
Internelor și autorități din afara ministerului, conform delegării și
dispozițiilor primite.
Secțiunea I
Art. 18 Serviciul evidența persoanelor are următoarele
atribuții principale:
a)
coordonează
și controlează metodologic activitatea serviciilor locale referitoare la
soluționarea cererilor de eliberare a actelor de identitate (cărți de
identitate, cărți de identitate provizorii), a cărților de alegător, precum și
a altor documente preluate în sistem de
ghișeu unic (pașapoarte, permise de conducere, certificate de înmatriculare și
a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor);
b)
primește
cererile și documentele necesare, preia imaginile cetățenilor, actualizează
baza de date cu informații referitoare la persoană, generează loturi de
producție, actualizează baza de date cu raportul de producție și cu data
înmânării, eliberează acte de identitate și cărțile de alegător, pentru
rezolvarea unor situații deosebite;
c)
verifică
condițiile în care s-au eliberat acte de identitate de către serviciile publice
comunitare locale, ca urmare a declinării unei identități false ori modalități
de contrafacere a actelor de identitate, monitorizarea acestor activități și
propunerea de măsuri în domeniul prevenirii acestor situații;
d)
colaborează
cu structurile subordonate Centrului Național de Administrare a Bazelor de Date
privind Evidența Persoanelor, ale Direcției Generale de Pașapoarte, ale
Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a vehiculelor pentru
realizarea sarcinilor comune, precum și în scopul optimizării activității
specifice;
e)
colaborează
cu structurile subordonate Inspectoratului General al Poliției Române ori cu
alte structuri ale Ministerului Administrației și Internelor pentru realizarea
atribuțiilor comune;
f)
colaborează
cu compartimentul informatic pentru verificarea calității datelor preluate în
Registrul permanent de evidență a populației de către serviciile publice comunitare locale;
g)
formulează
propuneri pentru modernizarea aplicațiilor informatice, precum și pentru
reducerea intervalului de timp necesar eliberării actelor de identitate, în
scopul dimunuării birocrației și al optimizării relațiilor cu publicul;
h)
colaborează
cu autorități ale administrației publice locale, cu atribuții pe linia
întocmirii și eliberării documentelor de identitate, mișcarea populației și
evidența acesteia;
i)
comunică
date referitoare la persoanele fizice solicitate de instituțiile cu atribuții
în domeniul apărării, siguranței naționale și ordinii publice, justiției,
administrațiilor financiare, agenți economici, precum și la cererea persoanelor
fizice și juridice în temeiul legii;
j)
efectuează verificări operative solicitate de
personalul Ministerului Administrației și Internelor cu privire la persoanele
care nu au acte de identitate asupra lor și au fost reținute sau arestate,
suspecte sau prinse în flagrant, victime ale unor accidente sau infracțiuni,
etc.;
k)
coordonează
organizarea, funcționarea, conservarea și exploatarea evidențelor manuale,
deținute de serviciile publice comunitare locale în conformitate cu prevederile
legale, ordinele și instrucțiunile care reglementează acest domeniu;
l)
asigură
soluționarea, în termeni legali, a petițiilor cetățenilor, inclusiv a celor
referitoare la activitatea și comportarea personalului serviciilor publice
comunitare locale din județ;
m)
soluționează cererile cetățenilor prin care se
solicită informații de interes public;
n)
organizează și desfășoară activități de primire în
audiență a cetățenilor pe probleme specifice;
o)
ține legătura cu șefii serviciilor publice de
evidență a persoanelor locale, pentru cunoașterea nemijlocită a stadiului și
modului de rezolvare a sarcinilor și a atribuțiilor ce le revin;
p)
pe baza concluziilor rezultate din activitatea
structurilor locale, formulează propuneri pentru îmbunătățirea muncii,
completarea și modificarea metodologiilor de lucru, extinderea ori restrângerea
unor sfere de activitate;
q)
centralizează și întocmește situații statistice,
precum și rapoarte de analiză întocmite lunar, trimestrial, semestrial și anual
de către serviciile publice comunitare locale, referitoare la principalele
activități desfășurate în domeniul evidenței populației pe care le înaintează
la Inspectoratul Național pentru Evidența Persoanelor;
r)
oferă informații de specialitate în cadrul
programului de relații cu publicul;
s)
asigură colaborarea și schimbul permanent de
informații, în scopul realizării operative și de calitate a atribuțiilor de
serviciu;
t)
asigură protecția datelor și informațiilor
gestionate și dispune măsuri de prevenire a scurgerii de informații
clasificate;
u)
desemnează un reprezentantt pentru a participa la
concursurile pentru încadrarea posturilor vacante din specialitatea evidența
persoanelor;
v)
asigură constituirea fondului arhivistic
neoperativ al serviciului, din documentele rezultate din activitatea de profil.
Art. 19 Serviciul stare civilă are
următoarele atribuții principale:
a)
îndrumă
și controlează conform Metodologiei nr. 1/1997 pentru aplicarea unitară a
dispozițiilor Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, în baza
graficului aprobat de Secretarul General al Consiliului județean și avizat de
Inspectoratul Național de Evidență a Persoanelor, întreaga activitate de
înregistrare a actelor și faptelor de stare civilă, precum și modul de
soluționare a lucrărilor de stare civilă întocmite, inclusiv gestiunea
certificatelor de stare civilă din județ;
b)
urmărește
modul de rezolvare a deficiențelor consemnate în procesul-verbal având ca
finalitate îndreptarea erorilor din cuprinsul actelor de stare civilă;
c)
primește, verifică și distruge certificatele de
stare civilă greșit completate și anulate, trimise de direcțiile locale de
evidență a persoanelor;
d)
asigură prezența unui reprezentant la
predarea-primirea gestiunii de stare civilă, la schimbarea din funcție a
ofițerilor de stare civilă sau când, din diferite motive, ofițerul de stare
civilă trebuie înlocuit pe o perioadă mai mare de 30 de zile;
e)
întocmește și expediază întreaga corespondență de
stare civilă;
f)
întocmește referate cu concluziile rezultate în
urma verificărilor și investigațiilor efectuate în dosarele de schimbare a
numelui /prenumelui pe cale administrativă și face propuneri motivate de
aprobare sau respingere a cererii pe care le prezintă președintelui Consiliului
județean spre aprobare;
g)
verifică modul de întocmire de către serviciile
locale a dosarelor de transcriere a certificatelor de stare civilă procurate
din străinătate și le înaintează I.N.E.P., spre aprobare;
h)
avizează cererile de reconstituire și întocmire
ulterioară a actelor de stare civilă;
i)
colaborează cu serviciile de poliție judiciară și
criminalistică pentru clarificarea situației persoanelor cu identitate
necunoscută;
j)
organizează instruirea ofițerilor de stare civilă
pentru perfecționarea pregătirii profesionale atât din aparatul propriu, cât și
de la serviciile locale, pentru clarificarea tuturor problemelor ridicate cu
ocazia dezbaterii principalelor prevederi ale actelor normative care
reglementează regimul actelor și faptelor de stare civilă;
k)
desemnează
un reprezentant care să participe la concursurile pentru încadrarea
personalului de specialitate în domeniul stării civile din primării;
l)
asigură colaborarea și schimbul permanent de
informații, în scopul realizării operative și de calitate a atribuțiilor de
serviciu;
m)
oferă informații de specialitate în cadrul
programului de relații cu personalul specializat în domeniul stării civile din
primării;
n)
întocmește și transmite situațiile statistice,
precum și sintezele ce conțin activitățile desfășurate lunar, trimestrial și
anual de către serviciile locale de evidență a persoanelor, pe care le
înaintează Inspectoratului Național de Evidență a Persoanelor;
o)
asigură protecția datelor și informațiilor
gestionate și dispune măsuri de prevenire a scurgerii de informații
clasificate;
p)
soluționează alte sarcini prevăzute de lege,
încredințate de conducerea Consiliului județean.
q)
informează Inspectoratul Național pentru Evidența
Persoanelor cu privire la dispariția unor documente de stare civilă cu regim
special, în alb și participă la verificările și cercetările ce se efectuează
în cazul dispariției acestora;
r)
asigură sprijinul necesar soluționării spețelor de
stare civilă, atipice, sesizate de serviciile locale ale primăriilor;
s)
efectuează controale la serviciile locale pe linia
asigurării securității documentelor de stare civilă cu regim special, în
vederea prevenirii cazurilor de dispariție a unor registre sau certificate de
stare civilă, în alb;
t)
urmărește punerea în legalitate cu certificatele
de naștere a persoanelor internate în unitățile sanitare și de protecție
socială, centralizează periodic rezultatele obținute;
u)
primește cererile și documentația necesară pentru
acordarea dispensei de vârstă și de grad de rudenie, le analizează și propune
președintelui Consiliului județean aprobarea sau respingerea motivată a
acestora;
v)
aprobă, în condițiile legii, modificarea codului
numeric personal atribuit sau scris greșit în actele de stare civilă;
w)
colaborează cu instituțiile Direcției de Sănătate
Publică și cu maternitățile, pentru prevenirea cazurilor de internare a
gravidelor a căror identitate nu este cunoscută sau, în cazul în care se
constată acest lucru, pentru stabilirea cu operativitate a identității
acestora.
x)
primește și distribuie în teritoriu listele de
coduri numerice precalculate (C.N.P.) și controlează modul de atribuire și
înscriere a codurilor în actele de stare civilă;
y)
primește, actualizează, păstrează și gestionează
registrele și opisele de stare civilă exemplarul II de la oficiile de stare
civilă locale, asigurând securitatea și conservarea acestor documente;
z)
primește comunicări de mențiuni de la serviciile
de stare civilă locale, precum și de la Inspectoratul Național pentru Evidența
Persoanelor pe care le înregistrează în registratura proprie, curentă și
specială, le operează în exemplarul II, după care le trimite pentru operare și
la exemplarul I;
aa)
înscrie pe marginea actelor de stare civilă
mențiuni privind modificările survenite în statutul civil al persoanelor, comunicările
fiind clasate în vederea arhivării;
bb)identifică actele de
stare civilă vizate, întocmește și eliberează extrase pentru uzul oficial al
organelor în drept a le solicita (instanțe judecătorești, parchet, poliție,
notari publici, primării);
cc)
asigură, în condițiile legii, reconstituirea prin
copiere a registrelor de stare civilă distruse, parțial ori total, după
exemplarul existent, certificând exactitatea datelor înscrise;
dd)verifică modul de
completare a registrelor de
stare civilă, exemplarele I și II, depuse
de serviciile locale după completarea tuturor filelor din registru, după
care restituie exemplarul I.
ee)
asigură
constituirea fondului arhivistic neoperativ al serviciului, din documentele
rezultate din activitatea de profil;
ff)
soluționează alte sarcini prevăzute de lege,
încredințate de conducerea direcției.
Art. 20
Compartimentul informatic are următoarele atribuții principale:
a)
verifică
calitatea prelucrării informatice a datelor, efectuate de serviciile locale
precum și privind respectarea termenelor în care sunt preluate comunicările de
stare civilă;
b)
furnizează,
în condițiile legii, datele de identificare ale persoanelor fizice către
autoritățile și instituțiile publice centrale, județene și locale, agenți
economici și către cetățeni, în cazul în care sunt necesare prelucrări de date
în sistem informatic;
c)
desfășoară
activități de studii și documentare tehnică (informatică), în scopul
cunoașterii celor mai noi tehnologii în domeniul informatic și a posibilităților
de implementare a acestora în cadrul sistemului informatic propriu;
d)
colaborează
cu specialiștii structurilor informatice interconectate la bazele de date
comune ale Ministerului Administrației și Internelor, în vederea asigurării
utilizării datelor în conformitate cu prevederile legale;
e)
asigură
tehnoredactarea, în format electronic, a situațiilor statistice, analizelor
periodice întocmite de structurile serviciului;
f)
asigură
protecția datelor și informațiilor gestionate și dispune măsuri de prevenire a
scurgerii de informații clasificate și secrete de serviciu;
g)
execută
activități pentru întreținerea preventivă a echipamentelor din dotare;
h)
execută
alte sarcini trasate de conducerea direcției;
Art. 21 Compartimentul Juridic, Resurse Umane
și Relații Publice
are
următoarele atribuții
principale:
a)
întocmește sau participă la elaborarea proiectelor
de acte normative cu caracter intern ce au legătură cu activitatea direcției;
b)
urmărește eficiența aplicării reglementărilor
interne în activitatea de profil și face propuneri pentru perfecționarea lor,
precum și pentru adaptarea continuă a legislației care reglementează relațiile
sociale specifice domeniului de activitate;
c)
avizează pentru legalitate actele normative cu
caracter inividual emise de directorul direcției județene de evidență a
persoanei, potrivit competenței, precum și orice alte acte care pot angaja
răspunderea patrimonială a direcției;
d)
reprezintă și apără interesele direcției în
procesele de contencios administrativ sau de soluționare a plângerilor în
materie contravențională, sens în care, prezintă directorului întâmpinări, note
de concluzii, precum și cereri pentru exercitarea căilor de atac, asigurând, potivit
legii, motivarea lor temeinică;
e)
participă la negocierea sau avizarea, potrivit
legii, a contractelor, precum și a altor acte încheiate de direcție, care
angajează răspunderea juridică a acestuia;
f)
urmărește și analizează modul de soluționare și
respectarea termenelor legale de rezolvare în domeniul petițiilor adresate
direcției privind aspecte ce fac obiectul activității acestuia;
g)
verifică modul în care se aplică dispozițiile
legale cu privire la apărarea secretului de stat și de serviciu, modul de manipulare
și de păstrare a documentelor secrete; asigură protecția datelor și
informațiilor gestionate și dispune măsuri de prevenire a scurgerii de
informații clasificate;
h)
ține evidența ștampilelor și sigiliilor din dotare
și verifică modul de folosire a acestora;
i)
organizează și asigură primirea, înregistrarea,
repartizarea lucrărilor potrivit profilelor de muncă, destinate direcției,
precum și expedierea și transportul corespondenței, conform reglementărilor în
vigoare;
j)
centralizează raportările structurilor locale
pentru realizarea analizelor și sintezelor trimestriale și anuale, privind
activitățile realizate de direcție în domeniul accesului liber la informațiile
de interes public, privind modul de soluționare a petițiilor sau a
reclamațiilor cetățenilor, precum și referitor la activitățile efectuate pe
linia prelucrării datelor cu caracter personal;
k)
înregistrează și ține evidența agendelor de lucru,
a caietelor de pregătire de specialitate a personalului, a registrelor și a
materialelor cu regim special, precum și a altor documente privind organizarea
direcției;
l)
organizează și asigură întreținerea, exploatarea
și selecționarea fondului arhivistic neoperativ, în conformitate cu
dispozițiile legale în materie;
m)
pregătește
și predă depozitului de arhivă, pe bază de inventar, dosarele create anual;
n)
acordă asistență juridică consiliilor de
disciplină;
o)
coordonează
și asigură activitățile privind recrutarea, selecția, formarea,
încadrarea, pregătirea continuă,
evaluarea, promovarea în
carieră, motivarea,
recompensarea, sancționarea, precum și evidența și
prelucrarea autonomă a datelor referitoare la personalul contractual,
polițiștilor și funcționarilor publici din structura direcției de evidență a
persoanelor;
p)
execută
măsuri specifice de verificare și cunoaștere a personalului contractual și a
funcționarilor publici din direcția de evidență a persoanelor și a
funcționarilor și polițiștilor serviciilor teritoriale de evidență a
persoanelor;
q)
execută activități de verificare a sesizărilor și
reclamațiilor privind conduita la locul de muncă și în societate a personalului
direcției;
r)
organizează și desfășoară concursuri, trimestrial,
pentru ocuparea funcțiilor vacante de personal contractual și funcționari
publici din cadrul direcției județene de evidență a persoanelor, precum și din
cadrul serviciilor locale;
s)
întocmește și gestionează documentele de personal
(dosarele de personal, fișele de evidență etc.) și emite documentele de
legitimare pentru personalul contractual și funcționarii publici din cadrul
direcției județene și a serviciilor locale;
t)
întocmește și trimite organelor competente
documentația necesară în vederea pensionării personalului, în condițiile legii;
u)
eliberează, la cererea persoanelor și
instituțiilor, adeverințe și alte documente prin care se atestă anumite
situații ce rezultă din evidențele pe care le deține;
v)
asigură, potrivit reglementărilor în vigoare,
acordarea concediilor de odihnă, de studii, fără plată, a învoirilor, a
biletelor de odihnă, tratament și recuperare;
w)
primește și păstrază declarațiile de avere și de
interese, contractele de asigurări de sănătate pentru personalul contractual și
pentru funcționarii publici ai direcției județene și ai serviciilor locale;
x)
asigură respectarea legalității cu privire la
acordarea drepturilor personalului potrivit legii (clase, grade, trepte
profesionale, sporuri, indemnizații de conducere, alte drepturi de personal);
y)
participă la controale și verificări privind
acordarea drepturilor personalului, inspecția muncii și alte probleme de
personal;
z)
ține evidența polițiștilor detașați și informează
conducerea Inspectoratului Național pentru Evidența Persoanelor cu privire la
modificările intervenite în situația acestora, lunar sau ori de câte ori este
nevoie;
aa)
înaintează conducerii Inspectoratului Național
pentru Evidența Persoanelor propuneri referitoare la organizarea și
desfășurarea concursurilor pentru încadrarea unor funcții vacante de polițiști,
în statul M și detașarea acestora
la direcție și serviciile de evidență a persoanelor;
bb)înaintează conducerii
Inspectoratului Național pentru Evidența Persoanelor propuneri privind
sancționarea disciplinară a polițiștilor;
cc)
asigură, împreună cu celelalte structuri ale
direcției, proiectarea și coordonarea aplicării politicilor și stategiilor de
specializare și perfecționare a pregătirii personalului, evaluează starea,
performanțele și tendințele de evoluție ale învățământului și de specializare a
personalului și propune măsuri de optimizare a proceselor și activităților
specifice în scopul îndeplinirii standardelor de performanță cerute;
dd)asigură aplicarea
reglementărilor legale, în vigoare, cu privire la activitatea de pregătire
continuă și reconversia profesională; identifică nevoile de pregătire, pe
categorii de personal, în concordanță cu stategia de utilizare a resurselor
umane, prioritățile în domeniu;
ee)
asigură participarea personalului la examenele pe
care acestea le susțin în diferite instituții de învățământ superior și la
convocările de pregătire din învățământul postuniversitar și coordonează
activitatea de completare a studiilor superioare;
ff)
elaborează sinteze, lecții și alte materiale
documentare necesare procesului de perfecționare a pregătirii personalului;
gg)asigură aplicarea
reglementărilor în vigoare și a dispozițiilor Inspectoratului Național pentru
Evidența Persoanelor cu privire la activitatea de perfecționare a pregătirii
profesionale a personalului;
hh)asigură constituirea
fondului arhivistic neoperativ al direcției, din documentele rezultate din
activitatea de profil;
ii)
soluționează
și alte sarcini prevăzute de lege, încredințate de conducerea direcției.
Art. 22 Biroul contabilitate,
financiar și administrativ are următoarele atribuții
principale:
a)
asigură organizarea și desfășurarea activității
financiar - contabile, în conformitate cu dispozițiile legale;
b)
urmărește, periodic, realizarea în bune condiții a
indicatorilor financiari aprobați prin bugetul de venituri și cheltuieli al
direcției județene de evidență a persoanelor, precum și respectarea disciplinei
de plan și a celei financiare;
c)
asigură fundamentarea bugetului direcției potrivit
metodologiei în vigoare, în colaborare cu șefii serviciilor și compartimentelor
din cadrul direcției, urmărind utilizarea eficientă a mijloacelor financiare
puse la dispoziție;
d)
asigură plata integrală și la timp a drepturilor
bănești ale personalului și dispune sau propune măsuri, potrivit legii, pentru
soluționarea cererilor, reclamațiilor și sesizărilor referitoare la calcularea
și plata acestora;
e)
urmărește vărsarea, la termen și în cuantumurile
stabilite, a sumelor ce constituie venituri bugetare ori obligații către alte
persoane fizice și juridice;
f)
comunică, lunar, situația privind execuția
bugetului de venituri și cheltuieli și situația efectivelor și a realizării
fondului de salarii, pe elemente componente, la termenele stabilite;
g)
face propuneri de modificări de alocații bugetare,
pe care le înaintează Consiliului județean;
h)
organizează contabilitatea cheltuielilor finanțate
din mijloace bugetare și fonduri cu destinație specială, prin care se asigură
evidența plăților de casă, cât și a cheltuielilor efective pe structura
clasificației bugetare;
i)
organizează,
la compartimentele logistice și tehnice, evidența prevederilor bugetare
aprobate, a deschiderilor de credite și a plăților, potrivit normelor tehnice
în vigoare;
j)
răspunde de folosirea eficientă a sumelor primite
de la buget și a priorităților de finanțare, de ținerea la zi a evidențelor
contabile și a indicatorilor programului de cheltuieli aprobați, precum și de
prezentarea la termen a dărilor de seamă contabile asupra execuției bugetare și
a altor purtători de informații;
k)
anlizează și avizează documentația aferentă cu
ocazia organizării licitațiilor, perfectării unor contracte sau lansării unor
comenzi, prin care se angajează patrimoniul Consiliului județean, cu
respectarea dispozițiilor legale în vigoare;
l)
întocmește documentația specifică privind
angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor, precum și
organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale ale
direcției județene de evidență a persoanelor, îndrumă și controlează modul de
aplicare a acestora;
m)
dispune efectuarea inventarierii la termenele
stabilite și în conformitate cu dispozițiile legale;
n)
îndeplinește sarcinile ce îi revin pentru
păstrarea integrității patrimoniului și recuperarea operativă a prejudiciilor
cauzate instituției și a altor debite;
o)
asigură întocmirea, circulația și păstrarea
documentelor justificative și contabile, precum și gestionarea, folosirea și
evidența formularelor cu regim special în conformitate cu dispozițiile legale;
p)
aduce la cunoștință personalului, în părțile ce-l
privesc, dispozițiile actelor normative din domeniul activității financiar-contabile;
q)
asigură îndeplinirea sarcinilor de competența sa
cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv și a celui ierarhic
operativ-curent;
r)
efectuează operațiile de încasări și plăți în
conformitate cu dispozițiile legale;
s)
îndeplinește orice alte sarcini prevăzute de lege
și alte acte normative referitoare la activitatea financiar-contabilă;
t)
asigură constituirea fondului arhivistic
neoperativ al direcției din documentele rezultate din activitatea de profil;
u)
gestionează resursele materiale și de dotare
necesare activității proprii, sens în care:
-
întocmește, anual, pentru toate serviciile locale,
necesarul de registre și de certificate de stare civilă, precum și de cerneală
neagră specială, hârtia și folia necesară producerii cărților de identitate și
a celor de alegător, pentru anul următor, pe care îl comunică Inspectoratului
Național pentru Evidența Persoanelor, din cadrul Ministerului Administrației și
Internelor;
-
în baza solicitărilor și a planificării, ridică de
la Inspectorat registrele, certificatele de stare civilă, cerneala specială,
precum și materialele necesare producerii cărților de identitate și a celor de
alegător, pe care le distribuie apoi la serviciile locale din județ; asigură
întocmirea formalităților corespunzătoare cu direcțiile de specialitate din
cadrul Consiliului județean pentru ridicarea, distribuirea și descărcarea
gestiunii acestora;
-
asigură tipărirea formularelor auxiliare necesare
în activitatea de stare civilă a serviciilor, achită contravaloarea acestora și
le distribuie acestora; asigură întocmirea formalităților cu direcțiile de
specialitate din cadrul Consiliului județean;
v)
organizează și asigură desfășurarea în bune
condiții a activității de primire, depozitare, conservare, întreținere,
eliberare și folosire a tehnicii și bunurilor din dotare și ia măsuri pentru
gospodărirea judicioasă a bunurilor materiale din înzestrare, creșterea
eficienței utilizării acestora și înlăturarea oricăror forme de risipă;
w)
stabilește, pe baza indicatorilor prevăzuți,
necesarul de tehnică, investiții (construcții și telecomunicații), locuințe,
reparații, cheltuieli materiale și servicii pentru întreținere, întocmind în
acset sens proiectele programelor logistice ale direcției;
x)
asigură evidența de cadastru și ia măsuri pentru
completarea tuturor datelor referitoare la imobilele folosite;
y)
asigură păstrarea și conservarea patrimoniului
imobiliar al direcției, prin menținerea durabilității, funcționalității și
siguranței în exploatare a construcțiilor;
z)
asigură menținerea curățeniei și ordinii în
clădiri și celelalte suprafețe aflate în administrarea direcției;
aa)
întocmește necesarul de echipament (inclusiv de
protecție) pentru personalul direcției și răspunde de distribuirea acestuia;
bb)coordonează, îndrumă și
controlează încadrarea în prevederile legale a modului de folosire a
mijloacelor de transport din dotare, încadrarea conducătorilor auto și a
personalului care conduce mijloacele auto din înzestrare, în normele alocate,
precum și efectuarea testării periodice în domeniu;
cc)
organizează și asigură controlul privind
respectarea normelor pe linie de protecția muncii și a prevenirii și stingerii
incendiilor;
dd)
execută controlul operativ curent privind
asigurarea materială și gospodărirea judicioasă a mijloacelor materiale și
financiare;
ee)
asigură efectuarea inventarierii generale și
periodice a bunurilor materiale aflate în dotarea direcției, stabilirea
vinovaților pentru eventualele lipsuri constatate și luarea măsurilor legale
pentru recuperarea pagubelor;
ff)
asigură întocmirea formalităților necesare,
privind acceptarea unor donații și sponsorizări, pentru a fi înaintate
Inspectoratului Național pentru Evidența Persoanelor, în vederea obținerii
avizelor necesare;
gg)răspunde de întocmirea documentelor privind
scoaterea din funcțiune, transmiterea fără plată, valorificarea sau casarea
bunurilor materiale din dotare;
hh)asigură constituirea
fondului arhivistic neoperativ al direcției din documentele rezultate din
activitatea de profil.
ii)
îndeplinește și alte sarcini prevăzute de lege,
încredințate de conducerea direcției.
Art.23 (1) Atribuțiile
directorului direcției județene
de evidență a persoanelor și ale celorlalte
cadre cu funcții
de conducere sau de execuție sunt prevăzute în fișele posturilor.
(2)
În raport de modificările intervenite în structura sau activitatea direcției,
fișele posturilor vor fi reactualizate, cu aprobarea șefului direcției.
(3) Fișa postului directorului va fi
reactualizată numai cu aprobarea Consiliului județean și a Inspectoratului
Național pentru Evidența Persoanelor.
(4) Pe baza extraselor din
prezentul regulament, șefii structurilor subordonate directorului întocmesc
fișele posturilor pentru toate funcțiile din structură, pe care le aprobă
directorul direcției.
Art. 24 Personalul direcției județene de evidență a persoanelor
va fi încadrat în grupa de muncă corespunzătoare, conform reglementărilor în
vigoare.
Art. 25 Personalul direcției este obligat să cunoască și să
aplice întocmai, prevederile prezentului regulament, în părțile cel privesc.
Art. 26 Anexele nr._____ fac parte integrantă din
prezentul regulament.