JUDEȚUL MUREȘ
COMPARTIMENTUL DE AUDIT
PUBLIC INTERN
Nr.1226/03.02.2005
Dosar VII-3
INFORMARE
privind activitățile și acțiunile derulate în cursul anului 2004
de către Compartimentele de Audit Public Intern
din cadrul Consiliului Județean Mureș și
unităților subordonate
I. Compartimentul de audit public intern
din cadrul Consiliului Județean Mureș a cuprins în planul de audit pe anul 2004
un număr de 17 unități și subunități aparținătoare și un număr total de 18
verificări, una fiind începută în anul anterior. Au fost încheiate un număr de
7 rapoarte de audit public intern privind modul de închidere a exercițiului
financiar anterior și 11 rapoarte de audit public intern privind modul de
desfășurare a activităților din cadrul Consiliului Județean respectiv a
unităților subordonate. Planul de audit a fost realizat în proporție de 100%,
de asemenea a fost întocmit și Raportul anual al activității de audit înaintat conform
prevederilor legale către Direcția Generală a Finanțelor Publice Mureș la data
de 10.01.2005 precum și vizarea normelor specifice de audit întocmite de către
unitățile subordonate care au organizat compartiment de audit propriu.
Pe lângă acestea, au mai fost
derulate și alte acțiuni, în baza adreselor repartizate și a sarcinilor de
serviciu, la finalizarea cărora au fost întocmite un număr de 9 note și
referate. În cadrul programului de lucru s-au mai efectuat: consilieri ale
personalului solicitant în 5 cazuri, participarea la ședințele Comisiei
Consultative, ale Consiliului Județean, întocmirea diverselor note și materiale
interne sau externe solicitate .
Din verificările de audit efectuate
asupra activităților depuse în cadrul Consiliului Județean și a instituțiilor
subordonate care nu au organizat compartiment de audit intern propriu, au
rezultat un număr de 14 deficiențe, pentru remedierea cărora au fost stabilite
recomandări și soluții, având termene de implementare fiecare în parte. Dintre
acestea, au fost implementate un număr de 10 recomandări referitoare la
controlul financiar preventiv, controlul inopinat al caseriei, salariile de
merit, publicarea informațiilor de interes public, întocmirea și completarea
corectă a documentelor contabile, marcarea cu numere de inventar a mijloacelor
fixe, iar 4 recomandări referitoare la înscrierile în cartea funciară a unor
imobile aparținătoare Consiliului Județean, dotarea cu tehnică de calcul a
Compartimentului de audit, organizarea și evidențierea angajamentelor bugetare
și încadrarea în normativele de cheltuieli privind convorbirile telefonice sunt
în curs de implementare, fiind stabilite responsabilități și termene pentru
fiecare recomandare.
În cursul anului 2004 angajații
compartimentului de audit intern au participat și la programe de perfecționare
profesională (ECDL , INA).
II. Compartimentul de audit public intern
din cadrul Direcției Generale pentru
Protecția Drepurilor Copilului a efectuat în anul 2004 misiuni de audit
la un număr de 12 centre și case de tip familial. Din verificările efectuate au
rezultat un număr de 47 deficiențe, pentru remedierea cărora au fost stabilite recomandări și soluții, având
termene de implementare fiecare în parte. Dintre acestea, au fost implementate
un număr de 30 recomandări referitoare la activitatea financiar contabilă
(caserie, evaluări active, întocmirea de documente financiar-contabile,
efectuarea de plăți eronate, controlul financiar preventiv, înregistrarea
eronată a unor operațiuni contabile, amortizări calculate eronat), au fost
parțial implementate 8 recomandări privind reevaluarea terenurilor, conducerea
unor registre, recuperarea unor sume reprezentând lipsă la inventar sau plătite
eronat, deficiențe privind inventarierile, iar 9 recomandări nu au fost
implementate.
Au fost stabilite responsabilități și termene pentru
fiecare recomandare, în continuare se urmărește stadiul implementării
recomandărilor parțial implementate precum și a recomandărilor care nu au fost
implementate și anume recuperarea unor
sume plătite eronat, organizarea și evidențierea angajamentelor bugetare,
includerea eronată la cheltuieli a unor perisabilități, cheltuieli de protocol,
completarea deficitară a unor foi de parcurs, depășirea baremului pentru
echipamentul copiilor.
În scopul implementării
recomandărilor cuprinse în rapoartele de audit de la D.G.P.D.C., Consiliul
Județean Mureș a emis adresa nr.209/20.01.2005, dispunând aplicarea de măsuri
de natură organizatorică și procedurală pentru eliminarea deficiențelor.
III. Compartimentul
de audit public intern din cadrul Corpului Gardienilor Publici a formulat în
urma desfășurării misiunilor de audit în anul 2004 un număr de 3 recomandări
referitoare la controlul financiar preventiv, inventarierea lunară a stocului
de carburanți respectiv organizarea sistemului de evidentă și raportarea a
angajamentelor bugetare, recomandări care au fost implementate.
Șef Comp.Audit Public
Intern,
Danciu Petru Dan
VĂZUT
PREȘEDINTE
Lokodi
Edita Emöke