ROMANIA                                                                                                    

JUDEȚUL MUREȘ                                                                                  

CONSILIUL JUDEȚEAN

COMPARTIMENTUL DE AUDIT PUBLIC INTERN

Nr.1226/03.02.2005

Dosar VII-3

 

 

INFORMARE

privind activitățile și acțiunile derulate în cursul anului 2004

de către Compartimentele de Audit Public Intern

din cadrul Consiliului Județean Mureș și

unităților subordonate

 

 

I.          Compartimentul de audit public intern din cadrul Consiliului Județean Mureș a cuprins în planul de audit pe anul 2004 un număr de 17 unități și subunități aparținătoare și un număr total de 18 verificări, una fiind începută în anul anterior. Au fost încheiate un număr de 7 rapoarte de audit public intern privind modul de închidere a exercițiului financiar anterior și 11 rapoarte de audit public intern privind modul de desfășurare a activităților din cadrul Consiliului Județean respectiv a unităților subordonate. Planul de audit a fost realizat în proporție de 100%, de asemenea a fost întocmit și Raportul anual al  activității de audit înaintat conform prevederilor legale către Direcția Generală a Finanțelor Publice Mureș la data de 10.01.2005 precum și vizarea normelor specifice de audit întocmite de către unitățile subordonate care au organizat compartiment de audit propriu.

            Pe lângă acestea, au mai fost derulate și alte acțiuni, în baza adreselor repartizate și a sarcinilor de serviciu, la finalizarea cărora au fost întocmite un număr de 9 note și referate. În cadrul programului de lucru s-au mai efectuat: consilieri ale personalului solicitant în 5 cazuri, participarea la ședințele Comisiei Consultative, ale Consiliului Județean, întocmirea diverselor note și materiale interne sau externe solicitate .

            Din verificările de audit efectuate asupra activităților depuse în cadrul Consiliului Județean și a instituțiilor subordonate care nu au organizat compartiment de audit intern propriu, au rezultat un număr de 14 deficiențe, pentru remedierea cărora au fost stabilite recomandări și soluții, având termene de implementare fiecare în parte. Dintre acestea, au fost implementate un număr de 10 recomandări referitoare la controlul financiar preventiv, controlul inopinat al caseriei, salariile de merit, publicarea informațiilor de interes public, întocmirea și completarea corectă a documentelor contabile, marcarea cu numere de inventar a mijloacelor fixe, iar 4 recomandări referitoare la înscrierile în cartea funciară a unor imobile aparținătoare Consiliului Județean, dotarea cu tehnică de calcul a Compartimentului de audit, organizarea și evidențierea angajamentelor bugetare și încadrarea în normativele de cheltuieli privind convorbirile telefonice sunt în curs de implementare, fiind stabilite responsabilități și termene pentru fiecare recomandare.

           

            În cursul anului 2004 angajații compartimentului de audit intern au participat și la programe de perfecționare profesională (ECDL , INA).

 

II.        Compartimentul de audit public intern din cadrul Direcției Generale pentru  Protecția Drepurilor Copilului a efectuat în anul 2004 misiuni de audit la un număr de 12 centre și case de tip familial. Din verificările efectuate au rezultat un număr de 47 deficiențe, pentru remedierea cărora au fost  stabilite recomandări și soluții, având termene de implementare fiecare în parte. Dintre acestea, au fost implementate un număr de 30 recomandări referitoare la activitatea financiar contabilă (caserie, evaluări active, întocmirea de documente financiar-contabile, efectuarea de plăți eronate, controlul financiar preventiv, înregistrarea eronată a unor operațiuni contabile, amortizări calculate eronat), au fost parțial implementate 8 recomandări privind reevaluarea terenurilor, conducerea unor registre, recuperarea unor sume reprezentând lipsă la inventar sau plătite eronat, deficiențe privind inventarierile, iar 9 recomandări nu au fost implementate.

             Au fost stabilite responsabilități și termene pentru fiecare recomandare, în continuare se urmărește stadiul implementării recomandărilor parțial implementate precum și a recomandărilor care nu au fost implementate și anume  recuperarea unor sume plătite eronat, organizarea și evidențierea angajamentelor bugetare, includerea eronată la cheltuieli a unor perisabilități, cheltuieli de protocol, completarea deficitară a unor foi de parcurs, depășirea baremului pentru echipamentul copiilor.

            În scopul implementării recomandărilor cuprinse în rapoartele de audit de la D.G.P.D.C., Consiliul Județean Mureș a emis adresa nr.209/20.01.2005, dispunând aplicarea de măsuri de natură organizatorică și procedurală pentru eliminarea deficiențelor.

 

III.                   Compartimentul de audit public intern din cadrul Corpului Gardienilor Publici a formulat în urma desfășurării misiunilor de audit în anul 2004 un număr de 3 recomandări referitoare la controlul financiar preventiv, inventarierea lunară a stocului de carburanți respectiv organizarea sistemului de evidentă și raportarea a angajamentelor bugetare, recomandări care au fost implementate.

                                                                         

                                                           

                                                                                                        Șef Comp.Audit Public Intern,

                                                                                                                         Danciu Petru Dan

 

                                                                   VĂZUT   

                                                   PREȘEDINTE

                                                            Lokodi Edita Emöke