ROMÂNIA PROIECT
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL
JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA nr. __
din __ februarie
2005
privind
stabilirea tarifelor pentru autorizarea și verificarea transporturilor rutiere
de mărfuri și călători executate pe rețeaua drumurilor administrate de
Consiliul Județean Mureș ,
cu
vehicule înmatriculate în România ,ce depășesc limitele masice
și / sau dimensionale
conform reglementărilor existente în legislația
actuală
Consiliul Județean Mureș,
Având în vedere
Expunerea de motive nr.1550 din 11.02. 2005 a Direcției Tehnice, Drumuri,
Poduri Județene, Investiții.
Ținând seama de prevederile Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind
regimul drumurilor, aprobată prin Legea nr. 82 / 1998 și modificată prin Ordonanța
Guvernului nr. 26/ 2003, precum și prevederile Ordinului Ministrului Lucrărilor
Publice Transporturilor și Locuinței nr. 827/2003;
În
temeiul prevederilor art.109, din Legea nr.215/2001, privind administrația
publică locală,
h o t ă r ă ș t e:
Art. 1 Se aprobă tarifele stabilite conform:
Programului de calcul al autorizațiilor speciale de transport emise la
cerere, achiziționat, care are la bază reglementările existente în
legislația actuală :
-
anexa nr. 1 la Ordinul Ministrului Lucrărilor Publice
Transporturilor și Locuinței nr. 827 din 3 iunie 2003 pentru aprobarea
tarifelor suplimentare de utilizare a drumurilor naționale , aplicabile
transporturilor efectuate cu vehicule înmatriculate în România și în alte state
, care depășesc masa totală maximă admisă , masa maximă admisă pe osie și / sau
dimensiunile maxime de gabarit admise în circulație pe drumurile naționale din
România
La valoarea totală rezultată din
calculul tarifării depășirilor se adaugă taxa pe valoarea adăugată.
Tarifele vor fi actualizate la cursul
EURO BNR din ziua respectivă .
Achitarea autorizațiilor speciale
de transport ulterior datei emiterii se va face prin actualizarea la cursul
EURO BNR din ziua plății .
Tarifele vor
fi aplicate identic atât în cazul autovehiculelor depistate în traseu de
echipele de control cât și în cazul emiterii de autorizații speciale la cerere
, fără a se aplica dublarea tarifelor pentru primul caz .
Art.
2 Pentru
obținerea autorizațiilor speciale de transport , delegații împuterniciți ai
firmelor trebuie să se prezinte la Compartimentul A.V.T.R. din cadrul Direcției Tehnice, Drumuri, Poduri Județene , Investiții
cu un dosar care să cuprindă :
-
cerere tip completată cu datele fiecărei configurații de
transport ( auto + remorcă / semiremorcă + încărcătură ) , semnată și stampilată
;
-
cărțile de identitate ale configurației de transport ( auto
+ remorcă / semiremorcă ) originale și copii ;
-
licențele de transport și de execuție emise de Agențiile
Autorității Rutiere Române originale și copii ;
-
certificatul de înmatriculare la Registrul Comerțului ( NRC
+ CUI ) original și copie ;
Documentele
originale vor servi numai la confruntarea cu copiile , fiind returnate pe loc
delegatului împuternicit al firmei de transport .
Autorizația
specială de transport se emite pe configurație de transport , nefiind
transmisibilă de la un vehicul la altul .
Art.
3
Autorizațiile speciale de transport sunt emise fără a ține cont de tipul de
efectuare a transporturilor : în folos propriu sau în scop comercial .
Art.
4 Termenul
maxim de eliberare a autorizațiilor speciale de transport este de 3 zile .
Art.
5 Modalitățile
de plată a autorizațiilor speciale de transport sunt :
-
cu plata pe loc , în cazul autorizațiilor emise pentru un
număr de curse pe o perioadă limitată (maxim 3 luni ) , cu nominalizarea
rutelor (origine destinație) ;
-
cu plata pe loc sau eșalonată lunar , la cererea firmei de
transport , în baza unui contract încheiat între administratorul rețelei
rutiere și firma respectivă , pentru autorizațiile emise pentru un parcurs
minim lunar de 500 km , fără nominalizarea rutelor , pe o perioada de 6 sau 12
luni .
Art. 6 Directorul executiv al Direcției Tehnice Drumuri , Poduri Județene , Investiții
are obligația emiterii periodice de împuterniciri de control la sediul firmelor
ce au ca domeniu de activitate transporturile
rutiere , pentru verificarea corectitudinii acestora în respectarea
prevederilor prezentei hotărâri și în achitarea sumelor datorate Consiliul
Județean Mureș pentru transporturile cu depășiri masice
/ dimensionale efectuate pe rețeaua drumurilor din administrare .
Art. 7 Se aprobă formularele tip de :
cerere de autorizare (anexa nr.1) , autorizație specială de transport (anexa
nr. 2 ), proces verbal de constatare a contravenției (anexa nr.3).
Art.
8 Sumele
provenite din activitatea de autorizare specială de transport a autovehiculelor
de transport mărfuri și călători pe rețeaua de drumuri administrate de Consiliul
Județean Mureș se constituie ca venituri cu destinația de utilizare pentru
proiectarea , întreținerea , repararea , modernizarea , dezvoltarea rețelei
drumurilor județene.
Art. 9 - Cu aducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri se încredințează Direcția Tehnică Drumuri, Poduri Județene,
Investiții.
SECRETAR GENERAL
Togănel
Ioan
_____________________________________________________________________________________________________________
ROMÂNIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CONSILIUL
JUDEȚEAN MURES |
|
|
|
|
|
|
|||
Direcția
Tehnică Drumuri, Poduri |
|
|
|
|
|
Anexa nr.
1 |
|||
Județene,
Investiții |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
str.
Primăriei nr. 2; tel.0265-263211; fax 0265-268718 |
|
|
|
|
|
||||
Nr.______/_______2005 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cerere pentru autorizație specială
de transport |
|||||||||
pentru circulația pe drumurile
publice din administrarea |
|||||||||
Consiliului Județean Mureș |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UNITATEA
TRANSPORTATOARE |
|
|
|
|
|
|
|||
Adresa: |
|
|
|
|
|
tel/fax: |
|
|
|
Beneficiar
transport: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adresa: |
|
|
|
|
|
tel/fax: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mijloc de transport descărcat |
|
Mijloc de
transport încărcat |
|||||||
TIP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. de
înmatriculare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. osii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
simple |
nemotoare |
|
1; |
|
|
|
|
|
|
|
motoare |
|
2; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3; |
|
|
|
|
|
|
dublă |
autovehicul |
4:d<1,0 m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5:1,0m<d<1,3m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6:1,0m<d<1,3m:SP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7:1,3m<d<1,8m(RNJ:SC) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(RJ:SC):Mn/axa>9,5 t) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8:1,3m<d<1,8m (RJ:SC: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mn/axa=<9,5 t) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9:1,3m<d<1,8m (RJ:SP) |
|
|
|
|
|
|
|
remorci/semirem. |
10:d<1,0m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11:1,0m<d<1,3m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12:1,3md<1,8m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13:1,8m=<d |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14:1,8m=<d :RJ+SP |
|
|
|
|
|
|
triple |
|
|
15:d=<1,3m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16:1,3m<d=<1,4m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17:1,3m<d=<1,4m :RJ+SP |
|
|
|
|
|
Masă (to) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Masă pe
osie (to) |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
Lungime
totală(m) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lățime
(m) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Înălțime
(m) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ: |
SP -
suspensie pneumatică |
|
|
|
|
|
|
||
|
RNJ -
roți nejumelate (nu sunt duble) |
|
|
|
|
|
|||
|
RJ - roți
jumelate (duble) |
|
|
|
|
|
|
||
|
SC -
suspensie clasică pe arcuri |
|
|
|
|
|
|||
|
Mn - masa minimă |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Transportul
se efectuează de la: |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
la: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alte
indicații: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ne asumăm
răspunderea asupra exactității datelor înscrise în prezenta cerere |
. |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data: |
|
|
Banca: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cont nr.: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cod
fiscal: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DIRECTOR |
|
|
|
DIRECTOR
ECONOMIC |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_____________________________________________________________________________________________________________
P R E Ș E D I N T E SECRETAR
GENERAL
Lokodi Edita Emöke Togănel Ioan
_____________________________________________________________________________________________________________
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Tehnică Drumuri,
Poduri Județene, Investiții
Nr.1550/11.02.2005
EXPUNERE DE MOTIVE
pentru promovarea :
PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE
Privind stabilirea tarifelor pentru
autorizarea transporturilor rutiere de
mărfuri și călători executate pe rețeaua drumurilor administrate de Consiliul
Județean Mureș ,
cu vehicule înmatriculate în România
,
ce depășesc limitele masice și / sau dimensionale prevăzute de :
-
Ordonanța Guvernului nr. 43 din 28 august 1997 privind
regimul drumurilor , republicată;
-
Ordonanța Guvernului nr. 26 din 30 ianuarie 2003 pentru
modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43 / 1997 privind regimul
drumurilor ,
-
Ordinul Ministrului Lucrărilor Publice Transporturilor și
Locuinței nr. 827 din 3 iunie 2003 pentru aprobarea tarifelor suplimentare de
utilizare a drumurilor naționale , aplicabile transporturilor efectuate cu
vehicule înmatriculate în România și în alte state, care depășesc masa totală
maximă admisă , masa maximă admisă pe osie și / sau dimensiunile maxime de
gabarit admise în circulație pe drumurile naționale din România .
Având în vedere condițiile existente
în momentul de față , dintre care pot fi enumerate :
-
zestrea slabă și perimată din punct de vedere tehnic a
sistemelor rutiere ale drumurilor județene și comunale , în special ;
-
creșterea mare a numărului vehiculelor de transport mărfuri
înregistrată imediat după anul 1989 , corelată cu o creștere semnificativă a
capacității individuale de transport ;
-
apariția unor noi criterii de abordare a sistemelor rutiere
în condițiile dezvoltării regionale ;
-
capacitatea relativ redusă a administrațiilor de a susține
din punct de vedere financiar rezolvarea imediată a tuturor problemelor cu care
se confruntă , având în vedere faptul că modernizarea sistemelor rutiere
necesită sume foarte mari pentru realizarea unor sisteme rutiere moderne ;
-
starea actuală a sistemelor rutiere care nu mai răspund din
punct de vedere capacitiv la sarcinile masice transmise
de autovehiculele rutiere , durata de viață fiind depășită cu mult în
condițiile imposibilității financiare de a susține ritmic întreținerea ,
repararea sau dezvoltarea rețelei la parametri moderni ;
-
corespondența administrator rețea drumuri utilizator rețea
prin care primul trebuie să asigure celui de al doilea o rețea rutieră
corespunzătoare și la parametri moderni de rulaj în condiții de siguranță
sporită iar , în sens invers , utilizatorii trebuie să achite administratorului
rețelei obligațiile pecuniare generate de agresiunea exercitată de autovehicule
asupra sistemelor rutiere ;
se impune luarea unor măsuri în plan județean pentru
asigurarea colectării sumelor datorate de utilizatorii rețelei rutiere din
administrare . Acest lucru poate fi realizat de Consiliul Județean Mureș
prin adoptarea reglementărilor existente în legislația actuală care
funcționează obligatoriu pentru Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri
Naționale din Romănia SA București ( fosta Regie
Autonomă Administrația Naționala a Drumurilor din Romănia
) . Este de menționat faptul că legislația în speță are caracter coordonator
pentru toți administratorii de rețele rutiere . La momentul actual , această
legislație este aplicată și în domeniul rutier coordonat de administratorii
regionali / locali .
Din punct de vedere legislativ ,
acțiunea Consiliilor Județene / Consiliilor Locale este corectă deoarece
încadrarea drumurilor / străzilor pe anumite niveluri , cuantumul tarifelor
aplicate transportatorilor , condițiile de aplicare a legislației au la bază
studii tehnice de impact și calculații de costuri pentru întreținerea și repararea
rețelei existente. Costurile pentru eliminarea degradărilor apărute în timp
datorită agresiunii masice dinamice cauzate de
autovehiculele rutiere de transport mărfuri cu mase ce depășesc limitele admise
de legislația în vigoare.
Pentru a
face posibilă adoptarea sistemului de lucru, propunem aprobarea tarifelor
stabilite conform Programului de calcul
al autorizațiilor speciale de transport emise la cerere, achiziționat,
care are la bază reglementările existente în legislația actuală care
funcționează obligatoriu pentru Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri
Naționale din România.
DIRECTOR EXECUTIV
VIZAT