ROMÂNIA VĂZUT
JUDEȚUL MUREȘ PREȘEDINTE
CONSILIUL JUDEȚEAN Lokodi Edita Emöke
Serviciul Resurse Umane,
Consilieri Președinte
Nr. 3208/23.03.2005
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei, numărului de
personal și statului de funcții ale aparatului propriu al Consiliului Județean
Mureș
Structura organizatorică a aparatului
propriu al Consiliului Județean Mureș a fost aprobată potrivit prevederilor
Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici cu modificările aduse
de Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în
exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri,
prevenirea și sancționarea corupției, prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș
nr.48/19 iunie 2003, hotărâre avizată favorabil de către Agenția Națională a
Funcționarilor Publici, cu avizul nr. 3607/2003.
Din iunie 2003, data ultimei
reorganizări, până în prezent, obiectivele prioritare ale autorității sunt mult
mai complexe, impuse de continuarea și accelerarea procesului de reformă al
administrației publice locale și de realizarea procesului de integrare
europeană.
Consiliul Județean Mureș fiind
autoritate publică la nivel județean, are obligația de a asigura prin aparatul
propriu de specialitate, coordonarea activității consiliilor comunale și
orășenești în vederea realizării serviciilor publice de interes județean.
Pentru optimizarea activității
aparatului propriu în direcția realizării obiectivelor prioritare, propunem
structurarea organizatorică a activității în direcții, servicii, birouri și
compartimente, cu respectarea următoarelor cerințe:
-
pentru
constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuție;
-
pentru
constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de
execuție;
-
pentru
constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 15 posturi de
execuție;
-
numărul
total al funcțiilor publice corespunzătoare funcțiilor publice de conducere
este de maxim 12% din numărul total al funcțiilor publice.
Față
de organigrama anterioară se propun următoarele modificări:
-
reorganizarea
Serviciului Dezvoltare Regională, Integrare Europeană și Programe Prognoză la
nivel de direcție prin înființarea unor posturi noi cu atribuții în domeniul
elaborării strategiilor și programelor de dezvoltare economico-socială ale
județului, corelarea cu programele regionale specifice, accesarea de surse de
finanțare, urmărirea modului de implementare a proiectelor și acordarea de
asistență autorităților locale care nu dispun de personal specializat, dar pot
beneficia de finanțări externe;
În cadrul acestei direcții va funcționa și o structură de turism care are în vedere elaborarea unei strategii de dezvoltare a turismului, corelate cu inițiativele naționale, activitate ce poate să dea șanse noi în dezvoltarea județului nostru. Această direcție, Compartimentul Audit Public Intern și Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte vor fi coordonate direct de președintele Consiliului Județean Mureș;
-
Direcția
Juridică și Administrație Publică va desfășura unele activități prin
compartimente distincte: Administrație publică, Relațiile cu publicul și
informații de interes public precum și Cancelaria, relații cu consilierii, monitor
oficial; atribuțiile de stare civilă au fost preluate de către Direcția
Județeană de Evidența Persoanelor Mureș;
-
Direcția
Buget, Finanțe și Asistență Economică se redefinește mai sintetic în Direcția
Economică și își propune să realizeze activitate de analiză, asistență
economică și monitorizare consilii locale printr-un compartiment specializat,
coordonat de directorul executiv care va coordona în continuare activitățile de
buget, venituri, contabilitate, patrimoniu și servicii publice, precum și informatizarea
administrației publice.
În subordinea directorului executiv al Direcției Economice va funcționa și Serviciul Administrativ, Gospodărire, serviciu unde se află activitățile parcului auto propriu, lucrările de întreținere și curățenie în palatul administrativ, întreținerea și exploatarea centralei termice, telefonia, activitatea aparatelor de multiplicat și magazia de materiale. Menționăm faptul că numărul acestei structuri crește întrucât propunem preluarea prin protocol a unui număr de 11 persoane, angajate cu contract individual de muncă la Serviciul de Utilități Rurale Mureș (4 muncitori de întreținere și 7 îngrijitoare de curățenie), foști angajați ai Consiliului Județean Mureș, transferați în anul 2001.
-
Arhitectul
șef al județului coordonează Serviciul Avizare, Autorizare, Control și
Compartimentul Amenajare Teritoriu și Urbanism;
-
Direcția
Tehnică, Drumuri, Poduri Județene și Investiții dorește să răspundă unor
cerințe noi în ceea ce privește lucrările tehnice de cadastru pentru
identificarea rețelei rutiere aflate în administrarea Consiliului Județean
Mureș și activității de control și autorizare specială a transporturilor pe
drumurile județene.
Direcțiile de specialitate sunt coordonate de către Secretarul general și vicepreședinți, astfel cum se prezintă în organigrama anexată la proiectul de hotărâre.
În structura
organizatorică și în statul de funcții se propune bugetarea următoarelor
posturi:
-
funcții
de demnitate publică 3
-
înalți
funcționarilor publici 1
-
funcții
publice de conducere 14
-
funcții
publice de execuție
103
-
personal
contractual de conducere 1
-
personal
contractual de execuție 31
În concluzie, față de ultima structură
organizatorică, propunem aprobarea funcționării aparatului propriu cu un număr de 150 posturi din care 118 funcții
publice și 32 posturi pentru personalul contractual, astfel cum sunt
fundamentate în proiectul de hotărâre și anexele 1 și 2 la prezenta expunere de
motive.
ȘEF SERVICIU
Gâlea Elena
_______________________________________________________________________________________________________
GE/2ex
Denumirea structurii |
Total personal |
Funcții publice de conducere |
Funcții publice de execuție |
Personal contractual de conducere |
Personal contractual |
|||||
|
existent |
propus |
existent |
propus |
existent |
propus |
existent |
propus |
existent |
propus |
Secretar general |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
Serviciul Dezvoltare Regională, Integrare
Europeană, Programe Prognoze (Direcția Dezvoltare Regională, Integrare
Europeană) |
8 |
17 |
1 |
2 |
7 |
13 |
|
|
|
2 |
Serviciul Dezvoltare Regională |
0 |
8 |
|
1 |
|
7 |
|
|
|
|
Compartimentul Integrare Europeană |
0 |
3 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
Biroul de Informații Turistice |
0 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Compartiment Relații Externe și Mass Media |
0 |
3 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
Compartimentul Audit Public Intern |
3 |
3 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
Serviciul Resurse Umane, |
5 |
6 |
1 |
1 |
4 |
5 |
|
|
|
|
Consilieri Președinte |
3 |
3 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
Direcția Juridică și Administrație Publică |
28 |
25 |
3 |
3 |
20 |
22 |
|
|
5 |
|
Serviciul
Juridic și Stare Civilă(Serviciul Juridic și
Contencios) |
10 |
8 |
1 |
1 |
9 |
7 |
|
|
|
|
Serviciul
Administrație Publică și Secretariat (Serviciul
Administrație Publică) |
17 |
16 |
1 |
1 |
11 |
15 |
|
|
5 |
|
Compartimentul Administrație Publică |
0 |
7 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
Compartimentul Relații cu Publicul și Informații de Interes Public |
0 |
3 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
Compartiment Cancelarie, Relații cu Consilierii, Monitor Oficial |
0 |
5 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Direcția
Buget Finanțe și Asistență Economică(Direcția
Economică) |
23 |
54 |
3 |
3 |
21 |
24 |
|
1 |
|
26 |
Compartiment Analiză, Asistență Economică și Monitorizare Consilii
Locale |
0 |
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
Serviciul Buget ,Finanțe și Venituri |
8 |
8 |
1 |
1 |
7 |
7 |
|
|
|
|
Compartiment
Contabilitate Financiar(Birou Financiar - Contabil) |
5 |
6 |
|
1 |
5 |
5 |
|
|
|
|
Compartimentul pt.Informatizarea Administrației Publice |
4 |
5 |
|
|
4 |
5 |
|
|
|
|
Compartimentul Patrimoniu și Servicii Publice |
5 |
5 |
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
Direcția
Administrativ Gospodărire(Serviciul Administrativ, Gospodărire) |
17 |
27 |
|
|
|
|
2 |
1 |
15 |
26 |
Serviciul
Urbanism și Amenajarea Teritoriului (Arhitectul șef) |
13 |
14 |
2 |
2 |
9 |
11 |
|
|
2 |
1 |
Serviciul Avizare, Autorizare, Control |
9 |
8 |
1 |
1 |
6 |
6 |
|
|
2 |
1 |
Compartimentul
Urbanism și Amenajarea Teritoriului(Compartimentul
Amenajare Teritoriu și Urbanism) |
3 |
5 |
|
|
3 |
5 |
|
|
|
|
Direcția Tehnică, Drumuri, Poduri Județene și Investiții |
24 |
27 |
3 |
3 |
21 |
22 |
|
|
|
2 |
Serviciul Urmărirea, Administrarea Lucrărilor de
Drumuri și Poduri |
13 |
10 |
1 |
1 |
12 |
9 |
|
|
|
|
Compartimentul Baza de Date și Asigurarea Calității Lucrărilor |
0 |
6 |
|
|
|
4 |
|
|
|
2 |
Serviciul Investiții |
10 |
10 |
1 |
1 |
9 |
9 |
|
|
|
|
TOTAL |
125 |
150 |
13 |
15 |
88 |
103 |
2 |
1 |
22 |
31 |
_______________________________________________________________________________________________________
ROMÂNIA R O M Â N I
A PROIECT
JUDEȚUL
MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR.____
din ___________ 2005
privind
aprobarea organigramei, numărului de personal și statului de funcții
ale
aparatului propriu al Consiliului Județean Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Având
în vedere Expunerea de motive nr. 3208/23.03.2005 a Serviciului Resurse Umane
și Consilieri Președinte privind
aprobarea organigramei, numărului de personal și statului de funcții ale
aparatului propriu al Consiliului Județean Mureș,
În
conformitate cu prevederile art. 90 din Legea nr.188/1999, privind Statutul
funcționarilor publici republicată, precum și prevederile O.U.G. nr. 92/2004
privind reglementarea drepturilor salariale și a altor drepturi ale
funcționarilor publici, pentru anul 2005,
În temeiul prevederilor art. 104 (1), lit. b și art.109 din Legea nr.
215/2001 privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. Se aprobă
organigrama, numărul de personal și statul de funcții ale aparatului propriu al
Consiliului Județean Mureș, conform anexelor nr.1 și 2
care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri se însărcinează Serviciul Resurse Umane, Consilieri Președinte și
Direcția Buget- Finanțe și Asistență Economică.
P R E Ș E D I N T E
Lokodi Edita Emöke
AVIZAT PENTRU
LEGALITATE
SECRETAR GENERAL
Togănel Ioan
Hot.org.2005.doc-MicrosoftWord
3ex.GE/GE