ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
HOTĂRÂREA NR. ___
din __ __________ 2005
Consiliul Județean Mureș,
Văzând
Expunerea de Motive nr._______ /__.03.2005 a Direcției Buget Finanțe și
Asistență Economică, privind reluarea activității societății comerciale Parc
Industrial Mureș S.A.,
Potrivit prevederilor Legii nr. 31 / 1990 privind societățile
comerciale, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art. 104 și art. 109 (1) din Legea nr. 215/2001
privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș t e
:
Art.1. Se aprobă participarea
Consiliului Județean Mureș la formarea societății comerciale COMPANIA
AQUASERV S.A. operator regional în domeniul alimentării cu apă potabilă și
canalizării.
Art. 2. Se aprobă
Actul Constitutiv al societății comerciale COMPANIA AQUASERV S.A. prezentat în anexa ce face
parte integrantă din această hotărâre.
Art.3. Se aprobă numirea domnului
ing. Virag Gyorgy ca reprezentant al Consiliului Județean Mureș în Adunarea
Generală a Acționarilor a societății comerciale COMPANIA AQUASERV S.A. Se
acceptă propunerea numirii domnului ing. Valer Bățaga ca reprezentanți al
Consiliului Județean Mureș în Consiliul de Administrație al societății
comerciale COMPANIA AQUASERV S.A.
Art. 4. Se aprobă contribuția
Consiliului Județean Mureș la capitalul social al societății comerciale
COMPANIA AQUASERV S.A., în valoare totală de 7.786.140.670 lei.
Această sumă va fi vărsată după
cum urmează:
§
2.335.842.201 lei, reprezentând 30%, la data
înmatriculării societății;
§
5.450.298.469 lei, în termen de 12 luni de la data
înmatriculării societății.
Art. 5. Se împuternicește Președintele Consiliului Județean
Mureș să semneze Actul Constitutiv al societății comerciale COMPANIA AQUASERV
S.A.
Art. 6. De ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei
hotărâri răspund Direcția Administrație Publică și Direcția Buget Finanțe și
Asistență Economică.
PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke
Avizat
pentru legalitate
SECRETAR GENERAL
Togănel Ioan
_______________________________________________________________________________________________________
1. Denumirea: Consiliul Local Tirgu Mures
Sediul: Tirgu Mures, str.Primariei nr. 3, judetul Mures
CUI: 4322823
Cont: RO97TREZ47624630220XXXXX
Reprezentat prin: dr. Dorin Florea in calitate de primar, nascut la data de 05.12.1960,inlocalitatea Brasov, judetul Brasov, cu domiciliul in Tirgu Mures str. Rozelor nr.6A,identificat prinCI256654, CNP1560512080043
2. Denumirea: Consiliul Local Sighisoara
Sediul: Sighisoara, str.Muzeului nr. 7, judetul Mures
CUI: 5669309
Cont:RO47TREZ47824510220XXX
Reprezentat prin: Dorin Danesan in calitate de primar,nascut la data de 08.12.1958, in localitatea Sighisoara, judetul Mures, cu domiciliul Sighisoara ,str. Horea nr. 30, identiifcat prin CI seria MS nr.171660, CNP 1580812264376
3. Denumirea: Consiliul Local Reghin
Sediul: Reghin, str.Petru Maior nr. 41, judetul Mures
CUI: 3675258
Cont:RO25TREZ47724510220XXXXX
Reprezentat prin: Nagy Andras in calitate de primar , nascut 20.06. 1958, in localitatea Reghin, Judetul Mures, cu domiciliul Reghin, str. Fagaras nr. 3 ap.66, identificat prin CI seria MS, nr. 149198, CNP 1580620261461
4. Denumirea: Consiliul Local Ludus
Sediul: Ludus,
str.B-dul 1 Decembrie 1918 nr. 26, judetul Mures
CUI: 5669317
Cont:-
Reprezentat prin: Dancu Ovidiu in calitate de primar, nascut la 19.11.1961, in localitatatea Ludus, judetul Mures, cu domiciliul Ludus , B-dul 1 Decembrie 1918 nr. 19, identificat prin CNP 1611119260022
5. Denumirea: Consiliul Local Tarnaveni
Sediul:
Tarnaveni, str. Primariei nr. 7, judetul Mures
CUI: 4328535
Cont:RO69TREZ47924510220XXXXX
Reprezentat prin: Popa Octavian, in calitate de primar, nascut la 01.01.1943, in localitatea Tarnaveni judetul Mures, cu domiciliul cartierul Pacii nr.2,Bl.nr.7 et.I. ap.6, identificat prin CI seria GT nr.254800, CNP 1430101267397
6. Denumirea: Consiliul Local Iernut
Sediul:
Iernut, str.B-dul 1 Decembrie 1918 nr. 9, judetul Mures
CUI: 5584644
Cont:-
Reprezentat prin: Cornea Vasile in calitate de primar, nascut la data de 21.01.1944 in localitatea Bucuresti , cu domiciliul in B-dul 1 Decembrie 1918 Bl.3 ap.18, identificat prin CI seria MS 225989, CNP 1440121268232
7. Denumirea: Consiliul Judetean Mures
Sediul: Tirgu Mures, str.Primariei nr. 2, judetul Mures
CUI: 4322980
Cont:RO03TREZ47624510220XXXXX
Reprezentat prin: Lokodi Edita Emoke, in calitate de presedinte, nascuta la data de 23.06.1953 in localitatea Tg Mures, judetul Mures, cu domiciliul in Tg Mures str.Pandurilor nr.92 ap.15, identificat prin CI seria MS nr.153259, CNP 2530623264407
8. Denumirea: Consiliul Local Toplita
Sediul: Toplita, str.Nicolae Balcescu nr. 55, judetul Harghita
CUI: 4245178
Cont:RO50TREZ35422090403XXXXX
Reprezentat prin: Baciu Nicolae, in calitate de primar, nascut la data de 04.03.1966 in localitatea Toplita judetul Harghita, cu domiciliul in Toplita str.Garii bl.B.sc.2 ap.7, identificat prin BI seria DS nr.880247, CNP 1660304193787
9. Denumirea: Consiliul Local Cristuru Secuiesc
Sediul:
Cristuru Secuiesc, str.Libertatii nr. 27, judetul Harghita
CUI: 4367647
Cont:RO57TREZ35524510220XXXXX
Reprezentat prin: Benyovszki Lajos in calitate de primar, nascut la data de 15.09.1952 in localitatea Cristuru Secuiesc, judetul Harghita, cu domiciliul in Cristuru Secuiesc str.Harghita nr.77, identificat prin B.I. seria DP nr.130198, CNP 1520915190344
Denumirea societatii
Denumirea
societatii este COMPANIA AQUASERV SA.
Forma
juridica a societatii
COMPANIA AQUASERV SA este persoana juridica romana, cu forma juridica de
societate comerciala pe actiuni, cu capital integral de stat.
Sediul societatii
(1) Compania are sediul in Tirgu Mures, str. Kos Karoly nr. 1, judetul Mures.
(2) Sediul societatii poate fi mutat prin hotararea consiliului de
administratie.
Durata societatii
Durata societatii comerciale este nelimitata, cu incepere de la
inregistrarea ei in registrul comertului.
Emblema societatii
Emblema societatii este cea prezentata in
anexa la prezentul act constitutiv si are urmatoarea reprezentare grafica:
- pe fond alb, in partea stanga, doua chenare negre dreptunghiulare
oblice, inclinate spre dreapta, care se sprijina pe trei chenare negre
ondulate, inclinate spre stanga, colorate in interior de la stanga spre
dreapta, in albastru inchis, albastru deschis si verde deschis, formand un
triunghi fara baza. Sub acest
triunghi apare inscriptia COMPANIA AQUASERV, cu litere mari de tipar de culoare
neagra.
(1) In functie de extinderea teritoriala,
societatea va avea dezmembraminte fara personalitate juridica numite sucursale.
(2) Sucursalele pot fi infiintate in
localitatile unde actionarii isi au sediul sau unde societate va avea contracte
de delegare de gestiune a serviciilor de apa/ canal.
(3) Sucursalele vor fi organizate sub forma unor centre de profit, avand o
independenta decizionala relativa si responsabilitatea realizarii indicatorilor
de performanta stabilite prin hotararile adunarilor generale ale actionarilor.
(4) Conducatorii sucursalelor sunt directori executivi ai
societatii.
(1)
Scopul societatii este:
-
captarea, tratarea si distributia apei potabile si
colectarea si epurarea apelor uzate
-
efectuarea, cu respectarea legislatiei in vigoare, de acte de comert
necesare realizarii obiectului de activitate stabilit prin prezentul act
constitutiv
(2) Obiectul principal de activitate este:
4100 Captarea, tratarea
si distributia apei
(3) Obiectele secundare de activitate sunt:
9001 Colectarea si tratarea apelor uzate
9002 Colectarea si tratarea altor reziduuri
2852 Operatiuni de mecanica generala
4521 Constructii de cladiri si lucrari de geniu
4533 Lucrari de instalatii tehnico-sanitare
4534 Alte lucrari de instalatii
4550 Inchirierea utilajelor de constructii si demolare, cu personal de
deservire aferent
5510 Hoteluri
5530 Restaurante
7110 Inchirierea autoturismelor si utilitarelor de capacitate mica
7121 Inchirierea altor mijloace de transport terestru
7020 Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau
inchiriate
5020 Intretinerea si repararea autovehiculelor
6024 Transporturi rutiere de marfuri
6420 Telecomunicatii
7414 Activitati de consultanta pentru afaceri si management
7420 Activitati de arhitectura, inginerie si servicii de consultanta
tehnica
7430 Activitati de testari si analize tehnice
7487 Alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor
Captal social
subscris si varsat
(1) Capitalul social al societatii s-a format din capitalul social subscris
de municipiul Tirgu Mures si prin aportul in numerar al celorlalti asociati.
(2) Capitalul social initial subscris este de 77,108,000,000 lei ( 7,710,800 lei noi) si este detinut astfel:
a / Consiliul local Tirgu Mures: 62,000,000,000 lei, (6,200,000 lei noi), reprezentand 80.41 %
b/ Consiliul local Sighisoara: 2,850,000,000 lei, (285,000 lei noi), reprezentand 3.70 %
c/ Consiliul local Reghin: 3,198,000,000 lei, (319,800 lei noi), reprezentand 4.15 %:
d/ Consiliul local Ludus: 1,250,000,000 lei, (125,000 lei noi), reprezentand 1.62 %
e/ Consiliul local Tarnaveni: 2,320,000,000 lei, (232,000 lei noi), reprezentand 3.01 %
f/ Consiliul local Iernut: 460,000,000 lei, (46,000 lei noi), reprezentand 0.60
%
g/ Consiliul Judeten Mures: 3,000,000,000 lei, (300,000 lei noi), reprezentand 3.89 %
h/ Consiliul local Toplita: 1,270,000,000 lei, (127,000 lei noi), reprezentand 1.65 %
i/ Consiliul local Cristuru Secuiesc: 760,000,000 lei, (76,000 lei noi), reprezentand 0.99
%
(3) Capitalul social al societatii se constituie din aport in numerar in
suma totala de 30,351,041,572 lei,
(3,035,104.1572 lei noi), si din aport in natura al actionarului Consiliul
Local Tirgu Mures in valoare de 46,818,958,428
lei, (4,681,895.8428 lei noi)
(4) Capitalul social varsat la data constituirii societatii, este de
____________ lei si a fost varsat de actionari astfel:
a / Consiliul local Tirgu Mures: 62,000,000,000 lei, (6,200,000 lei noi), (varsat integral)
b/ Consiliul local Sighisoara:
_______ lei, adica 30% din cota parte de capital subscris ;
c/ Consiliul local Reghin: _______
lei, lei adica 30% din cota parte de capital subscirs;
d/ Consiliul local Ludus: _______
lei, adica 30% din cota parte de capital subscris ;
e/ Consiliul local Tarnaveni: _______
lei, adica 30 % din cota parte de capital subscris ;
f/ Consiliul local Iernut: _______
lei, dica 30% din cota parte de capital subscris ;
g/ Consiliul Judeten Mures: _______
lei, adica 30% din cota parte de capital subscris ;
h/ Consiliul local Toplita: _______
lei, adica 30% din cota parte de capital subscris ;
i/ Consiliul local Cristuru
Secuiesc: _______ lei, adica 30% din cota parte de capital subscris.
(5) Restul capitalului social - pana la limita celui subscris de fiecare
actionar- se va varsa in termen de 12 luni de la inmatricularea societatii dupa
cum urmeaza :
a/ Consiliul local Sighisoara:
_______ lei, adica 70% din cota parte de capital subscris ;
b/ Consiliul local Reghin: _______
lei, lei adica 70% din cota parte de capital subscirs;
c/ Consiliul local Ludus: _______
lei, adica 70% din cota parte de capital subscris ;
d/ Consiliul local Tarnaveni: _______
lei, adica 70 % din cota parte de capital subscris ;
e/ Consiliul local Iernut: _______
lei, dica 70% din cota parte de capital subscris ;
f/ Consiliul Judeten Mures: _______
lei, adica 70% din cota parte de capital subscris ;
g/ Consiliul local Toplita: _______
lei, adica 70% din cota parte de capital subscris ;
h/ Consiliul local Cristuru Secuiesc:
_______ lei, adica 70% din cota parte de capital subscris.
Majorarea sau
reducerea capitalului social
(1) Capitalului social al societatii poate
fi majorat sau redus pe baza hotararii adunarii generale extraordinare cu un
cvorum de doua treimi.
(2) Adunarea generala extraordinara poate delega exercitiul atributiei de
majorare sau reducere a capitalului social consiliului de administratie.
(3) Capitalul social se poate mari prin:
a/ emisiuni de actiuni noi
b/ majorarea valorii nominale a actiunilor
existente
(4) Actiunile noi se emit:
a/ in schimbul unor noi aporturi in numerar
si/ sau in natura
b/ prin
incorporarea rezervelor, a beneficiilor sau a primelor de emisiune
c/ prin compensarea unor creante exigibile
asupra societatii cu actiuni ale acesteia
(5)
Majorarea valorii nominale a actiunilor poate fi hotarata numai cu votul
tuturor actionarilor, in afara de cazul cand este
realizata prin incorporarea rezervelor, beneficiilor sau primelor de emisiune.
(6)
Actiunile emise pentru majorarea capitalului social vor fi oferite spre
subscriere, in primul rand actionarilor existenti, proportional cu numarul
actiunilor pe care le poseda. Dreptul de preferinta inceteaza
in cazul aporturilor in natura.
(7)
Actiunile emise pentru majorarea capitalului social nu vor fi oferite spre
subscriere persoanelor fizice si persoanelor juridice cu capital privat pe
durata contractelor de delegare de gestiune obtinute prin delegare directa.
(8) Capitalul social poate fi redus prin:
a/ micsorarea numarului de actiuni
b/ reducera valorii nominale a actiunilor
c/ dobandirea propriilor actiuni, urmata de
anularea lor
d/ restituirea catre actionari a unei cote
parti din aporturi, daca reducerea nu este motivata de pierderi
e/ alte procedee prevazute de lege
Valoarea, numarul
si tipul actiunilor
(1) Pentru capitalul social initial au fost emise 77,108 de actiuni nominative, avand o valoare nominala de 1,000,000.0
lei (100 lei noi) fiecare si care
sunt detinute astfel:
a / Consiliul local Tirgu Mures: 62,000 actiuni, numerotate de la 1 la
62000
b/ Consiliul local Sighisoara: 2,850 actiuni, numerotate de la 62001
la 64850
c/ Consiliul local Reghin: 3,198 actiuni, numerotate de la 64851
la 68048
d/ Consiliul local Ludus: 1,250 actiuni, numerotate de la 68049
la 69298
e/ Consiliul local Tarnaveni: 2,320 actiuni, numerotate de la 69299
la 71618
f/ Consiliul local Iernut: 460 actiuni, numerotate de la 71619 la
72078
g/ Consiliul Judeten Mures: 3,000 actiuni, numerotate de la 72079
la 75078
h/ Consiliul local Toplita: 1,270 actiuni, numerotate de la 75079
la 76348
i/ Consiliul local Cristuru Secuiesc: 760 actiuni, numerotate de la 76349 la
77108
(2)
Actiunile societatii sunt nominative si sunt emise in forma dematerializata,
respectand prevederile legii
(3) Nu au fost si nu vor fi emise actiuni preferentiale cu dividend
prioritar fara drept de vot.
Drepturi si
obligatii conferite de actiuni
(1) Actiunile subscrise si varsate de
actionari confera acestora dreptul de a vota in adunarile generale ordinare si
extraordinare ale actionarilor, dreptul de a participa la distribuirea
profitului, precum si alte drepturi prevazute in statut.
(2) Numarul total de voturi conferite de
actiuni a fost limitat conform art. 101 din Legea 31/ 1990 la un numar de 25,000 voturi.
(3) Dreptul la vot intre asociatii
nominalizati in prezentul statut se imparte astfel:
a / Consiliul local
Tirgu Mures: 12,751 voturi,
reprezentand 51 % din totalul
voturilor
b/ Consiliul local
Sighisoara: 2,661 voturi,
reprezentand 10.6 % din totalul
voturilor
c/ Consiliul local
Reghin: 2,338 voturi, reprezentand 9.4 % din totalul voturilor
d/ Consiliul local
Ludus: 862 voturi, reprezentand 3.4 % din totalul voturilor
e/ Consiliul local
Tarnaveni: 1,422 voturi,
reprezentand 5.7 % din totalul
voturilor
f/ Consiliul local
Iernut: 321 voturi, reprezentand 1.3 % din totalul voturilor
g/ Consiliul
Judeten Mures: 3,000 voturi,
reprezentand 12 % din totalul
voturilor
h/ Consiliul local
Toplita: 1,214 voturi, reprezentand 4.9 % din totalul voturilor
i/ Consiliul local
Cristuru Secuiesc: 431 voturi,
reprezentand 1.7 % din totalul
voturilor
(4) In cazul cooptarii de noi asociati, noua repartizare a voturilor
va fi aprobata de adunarea generala a actionarilor cu
unanimitate de voturi.
(5) Distribuirea beneficiilor si suportarea pierderilor se va face in functie de actiunile detinute de fiecare actionar
(6)
Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar
actionarii raspund in limita valorii actiunilor detinute.
(7) Patrimoniul societatii nu poate fi
grevat de datoriile actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula
pretentii asupra partii din profitul societatii, ce i se va repartiza acestuia
sau cotei parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii.
(8) Dreptul de proprietate asupra
actiunilor nominative poate fi transferat numai intre actionari, conform si in
conditiile legii. Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile
in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
(9) Pe perioada derularii finantarilor
externe la care Consiliul Local Tirgu Mures este beneficiar si garant, dreptul
de vot al acestuia nu se va reduce sub 51%, indiferent de modificarile care
apar in structura actionariatului.
Primii administratori ai societatii sunt
dupa cum urmeaza:
1. Nume, prenume :Virag
Gyorgy Lajos
CNP:1440326264412
Data/ locul nasterii:26.03.1944,Cluj
Napoca
Domiciliul:Tirgu
Mures,Pasajul Violetelor,nr. 5 ap.31
Cetatenia:română
2. Nume, prenume: Szakacs Ioan
CNP: 1710322267390
Data/ locul nasterii: 22.03.1971, Tarnaveni
Domiciliul: Tirgu Mures, str.
Cetatenia: română
3. Nume, prenume: Daraban Otto-Tibor
CNP: CNP:1440101264381
Data/ locul nasterii:01.01.1944,Satu
Mare
Domiciliul:Tirgu
Mures, str. Privighetorilor nr.2
Cetatenia română
4. Nume, prenume:Chioralia
Ion
CNP:1490618264377
Data/ locul nasterii:18.06.1949,comuna
Băla, judetul Mures
Domiciliul: Tirgu Mures, str. Predeal
nr.107
Cetatenia: română
5. Nume, prenume:
Sorin Lazăr
CNP:1620619264367
Data/ locul nasterii:19.06.1962,
Tirgu Mures
Domiciliul:Tirgu
Mures, str. Mimozelor nr.1 ap.15
Cetatenia: română
Administarea, functionarea si controlul
gestiunii societatii
Adunarea
generala a actionarilor
Reprezentarea
(1) Actionarii vor fi reprezentati in adunarile generale de catre cate o
persoana pe baza unui mandat de reprezentare dat de catre fiecare asociat.
(2) Pe durata mentinerii structurii initiale a actionariatului, mandatul de
reprezentare sau revocarea acestuia se decide prin hotararile Consiliilor
Locale actionare, respectiv prin hotararea Consiliului Judetean Mures.
Atributiile generale
(1) Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al
societatii care decide asupra activitatii acesteia.
(2) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare
(3) Atributiile
adunarilor generale ordinare ale actionarilor:
a/ Aproba sau modifica
situatiile financiare anuale pe baza rapoartelor administratorilor si ale
auditorilor financiari.
b/ Stabileste
repartizarea profitului pe destinatii in conformitate cu prevederile legii si a
prezentului act constitutiv.
c/ Alege pe
administratorii societatii.
d/ Stabileste bugetul de
venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate pe exercitiul
financiar urmator.
e/ Hotareste actiunea in
raspundere contra fondatorilor, administratorilor sau auditorilor financiari si
directorilor.
f/ Hotareste lichidarea
societatii si numeste lichidatorii.
(4) Atributiile
adunarilor generale extraordinare ale actionarilor:
a/ Hotareste schimbarea
formei juridice a societatii
b/ Hotareste schimbarea
sau completarea obiectului principal de activitate al societatii
c/ Hotareste infiintarea
sau desfiintarea unor sedii secundare: sucursale, agentii sau alte asemenea
unitati fara personalitate juridica
d/ Hotareste prelungirea duratei societatii
e/ Hotareste majorarea sau reducerea capitalului
social sau reintregirea lui prin emisiune de noi actiuni.
f/ Hotareste majorarea
capitalului social prin aporturi in natura si numeste experti pentru evaluarea
acestor aporturi.
g/ Daca, in urma unor pierderi,
activul net reprezinta mai putin de jumatate din valoarea capitalului social,
adunarea extraordinara hotareste reintregirea capitalului, reducerea lui la
valoarea ramasa sau dizolvarea societatii.
h/ Hotareste dobandirea de catre
societate a propriilor sale actiuni in conditiile legii 31/ 1990.
i/ Hotareste dizolvarea, fuziunea cu alte
societati sau divizarea societatii.
j/ Hotareste
conversia actiunilor dintr-o categorie in cealalta.
k/ Hotareste emisiunea de obligatiuni.
l/ Hotareste orice alta modificare a actului
constitutiv.
m/ Aproba dobandirea,
instrainarea, inchirierea, schimbarea sau constituirea in garantie bunurilor
aflate in patrimoniul societatii a caror valoare depaseste jumatate din
valoarea contabila a activelor societatii.
n/ Hotareste extinderea
teritoriala a activitatii societatii si participarea acesteia la licitatii
pentru delegarea gestiunii serviciilor de apa/ canal in alte localitati decat
cele existente in momentul infiintarii.
o/ Hotareste obiectivele si
strategia de dezvoltare pe termen mediu si lung a societatii
p/ Hotareste contractarea de
imprumuturi pe termen mediu si lung, inclusiv obtinerea de finantari de la IFI.
q/ Hotareste in alte probleme
care sunt pe ordinea de zi la cererea actionarilor, administratorilor sau
auditorilor financiari.
Convocarea AGA
(1) Adunarea generala ordinara se convoaca cel putin o data pe an, in cel
mult 4 luni de la incheierea exercitiului financiar.
(2) Adunarea generala extraordinara se convoaca ori de cate ori este
necesar pentru a lua o hatarare ce cad in atributiile adunarii, stabilite prin
lege sau prin prezentul act constitutiv.
(3) Adunarea generala extraordinara se mai convoaca:
-
la cererea
actionarilor reprezentand a zecea parte din capitalul social
-
la cererea
auditorilor
-
la cererea administratorilor, daca se constata ca, in urma unor pierderi,
activul net reprezinta mai putin de jumatate din valoarea capitalului social
(4) Adunarile generale ale actionarilor vor fi convocate prin grija administratorilor
cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
(5) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si
ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face
obiectul dezbaterilor adunarii. Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri
pentru modificarea actului constitutiv, convocarea va trebui sa cuprinda textul
integral al propunerilor.
(6) Convocarea adunarilor generale ale actionarilor va fi facuta prin
scrisoare recomandata, expediata cu cel putin 15 zile inainte de data tinerii
adunarii, la adresa actionarului, inscrisa in registrul actionarilor.
Organizarea
AGA
(1)
Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare este necesara
prezenta actionarilor care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul
social, iar hotararile vor fi adoptate cu majoritatea absoluta a voturilor cu
exceptia cazurilor mentionate in prezentul act constitutiv.
(2) Daca adunarea nu poate lucra din cauza neindeplinirii conditiilor de la
aliniatul precedent, adunarea ce se va intruni, dupa o a doua convocare, poate
sa delibereze asupra problemelor puse la ordinea de zi a celei dintai adunari,
oricare ar fi partea de capital social reprezentata de actionarii prezenti, cu
majoritate.
(3)
Pentru validitatea adunarilor generale extraordinare sunt necesare, cu exceptia
cazurilor prevazute in prezentul act constitutiv, urmatoarele:
-
la prima
convocare, prezenta actionarilor reprezentand 3/4 din capitalul social, iar
hotararile vor fi adoptate cu majoritatea absoluta a voturilor
-
la convocarile urmatoare, prezenta
actionarilor reprezentand jumatate din capitalul social, iar hotararile vor fi
adoptate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin 1/3 din
capitalul social.
(4)
Urmatoarele hotarari vor fi adoptate cu o majoritate de minim 2/3 din numarul
total al voturilor:
-
repartizarea
profitului
-
divizarea
societatii
-
schimbarea formei
juridice a societatii
-
stabilirea bugetului de venituri si cheltuieli
-
programele de investitii regionale pe exercitiul financiar urmator
-
programe de activitate strategice, regionale, pe termen mediu si lung
-
majorarea sau
reducerea capitalului social
(5)
Actionarul care, intr-o operatiune are un interes
contrar aceluia al societatii, va trebui sa se abtina de la deliberarile
privind acea operatiune.
(6)
Adunarea generala va alege dintre actionarii prezenti
un secretar care va verifica lista de prezenta a actionarilor, indeplinirea
tutturor formalitatilor cerute de lege pentru tinerea adunarii generale si va
intocmi procesul verbal al sedintei. Presedintele va
putea desemna dintre functionarii societatii, unul sau mai multi secretari
tehnici, care sa ia parte la executarea acestor operatiuni.
(7) Procesul verbal va fi semnat de presedinte si secretar si va fi trecut
in registrul sigilat si parafat al adunarilor generale.
(8) Hotararile adunarii generale vor fi depuse in termen de 15 zile la
oficiul registrului comertului si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea a IV-a.
(9) Hotararile luate de adunarea generala sunt obligatorii chiar pentru
actionarii care nu au luat parte la adunare sau au votat contra.
(10) La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale, in care
se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu personalul
societatii, vor fi invitati si reprezentantii sindicatului si/ sau
reprezentantii salariatilor.
Exercitarea dreptului la
vot
(1) Hotararile adunarilor generale se iau prin vot deschis.
(2) Votul
secret este obligatoriu pentru alegerea
administratorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor
referitaoare la raspunderea administratorilor.
Administrarea
societatii
Organizare
(1)
Societatea este administrata de 5 administratori,
temporari si revocabili, alesi de adunarea generala ordinara a actionarilor.
(2) Primii
administratori ai societatii sunt cei nominalizati in prezentul act
constitutiv.
(3) Nu
pot fi numiti ca administrator acele persoane care:
-
potrivit legii,
sunt incompatibile cu aceasta functie,
-
nu au studii
superioare,
-
sunt sub urmarire penala sau au fost condamnate pentru gestiune
frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare,
marturie mincinoasa, dare sau luare de mita
-
personal, rudele, sotii sau afinii acestora pana la gradul al doilea
inclusiv sunt in acelasi timp patroni sau asociati in societati comerciale cu
capital privat, cu acelasi profil sau cu care societatea este in relatii
comerciale directe.
(4) Administratorii constituie un consiliu de administratie. Presedintele
consiliului de administratie este si directorul general al societatii.
(5) Durata mandatului administratorilor este de 4 ani
(6) Administratorii vor depune o garantie egala cu valoarea nominala a zece
actiuni.
(7) Remuneratia lunara a administratorilor este fixata la 5,000,000 lei,
indexabil cu indicele de crestere mediu a fondului de salarizare al societatii.
(8) Pentru validitatea deciziilor consiliului de administratie este
necesara prezenta a cel putin jumatate plus unu din numarul administratorilor.
(9) Deciziile in consiliul de administratie se iau cu majoritatea absoluta
a membrilor prezenti.
(10) Presedintele consiliului de administratie are votul decisiv in caz de
paritate a voturilor.
(11) Administratorul care are intr-o anumita operatiune interese contrare
intereselor societatii nu va lua parte la nici o deliberare privitoare la
aceasta operatiune.
(12) Consiliul de administratie se intruneste ori de cate ori este necesar,
dar cel putin o data pe luna.
(13) Convocarile pentru intrunirile consiliului de administratie vor
cuprinde ordinea de zi, neputandu-se lua nici o decizie asupra problemelor
neprevazute, decat in caz de urgenta si cu conditia ratificarii in sedinta
urmatoare de catre membrii absenti.
(14) Pentru deciziile luate in sedintele la care un administrator nu a
asistat, el ramane raspunzator daca, in termen de o luna de cand a luat
cunostinta de acestea, nu a facut impotrivirea in registrul deciziilor
consiliului de administratie.
Atributiile generale ale
administratorilor
(1) Fac toate operatiunile cerute pentru aducerea la indeplinire a
obiectului de activitate al societatii, afara de restrictiile aratate in
prezentul act.
(2) Administratorii au obligatia de a lua parte la toate adunarile
societatii, la consiliile de administratie si la organele de conducere similare
acestora
(3) Administratorii au obligatia pentru aducerea la indeplinire a
hotararilor adunarilor generale ordinare si/ sau extraordinare precum si a
prevederilor prezentului act.
(4) Consiliul de administratie decide fie urmarirea actionarilor pentru
varsamintele restante, fie anularea acestor actiuni nominative si emiterea si
vanzarea de noi actiuni purtand acelasi numar.
(5) Convoaca adunarea generala ordinara sau extraordinara a actionarilor
ori de cata ori va fi nevoie in conformitate cu dispozitiile prezentului act
sau la cererea actionarilor reprezentand a zecea parte din capitalul social.
(6) Consiliul de administratie tine prin grija lui urmatoarele registre ale
societatii:
-
registrul
actionarilor
-
registrul
sedintelor si deliberarilor adunarilor generale
-
registrul
sedintelor si deliberarilor consiliului de administratie
-
registrul
obligatiunilor emise
(7) Administratorii prezinta auditorilor financiari, cu cel putin o luna
inainte de ziua stabilita pentru adunarea generala, situatia financiara anuala
pentru exercitiul financiar precedent, insotita de raportul lor si de
documentele justificative.
(8) In cazul in care adunarea generala a hotarat fuziunea sau divizarea
societatii, administratorii intocmesc proiectul de fuziune sau de divizare.
(9) In cazul lichidarii societatii, administratorii prezinta lichidatorilor
o dare de seama asupra gestiunii, pentru timpul trecut de la ultima situatie
financiara aprobata pana la inceperea lichidarii.
(10) Hotaresc mutarea sediului societatii
(11) Hotaresc schimbarea obiectului secundar de activitate al societatii
(12) Propun preturile si tarifele aplicate de societate pentru produsele si
serviciile din domeniul sau de activitate.
(13)
Aproba scoaterea din functiune a mijloacelor fixe, aflate in activul
societatii, propuse spre casare
(14)
Aproba utilizarea fondului valutar
(15)
Pregateste si prezinta spre aprobare adunarii generale extraordinare a actionarilor strategia de dezvoltare pe termen mediu si
lung a societatii.
(16)
Deleaga o parte din puterile sale directorului general al societatii.
Responsabilitatile
administratorilor
(1)
Administratorii raspund nelimitat si solidar cu fondatorii si reprezentantii
societatii pentru prejudiciul cauzat prin neregularitatile referitoare la
inmatricularea societatii (art. 46 -48 din legea 31/ 1990)
(2)
Administratorul care, fara drept, isi substituie alta
persoana raspunde solidar cu aceasta pentru eventualele pagube produse
societatii.
(3)
Administratorii sunt solidar raspunzatori fata de societate pentru:
a/ realitatea
varsamintelor efectuate de asociati
b/ existenta reala
a dividendelor platite
c/ existenta
registrelor cerute de lege si corecta lor tinere
d/ exacta
indeplinire a hotararilor adunarilor generale
e/ stricta indeplinire a indatoririlor pe care
legea si actul constitutiv le impun
(4) Administratorii raspund fata de societate pentru actele indeplinite de
directori sau de personalul incadrat, cand acestea produc daune care nu s-ar fi
produs daca ei ar fi exercitat supravegherea impusa de indatoririle functiei
lor. Ei sunt solidar raspunzatori si cu predecesorii lor imediati daca, avand
cunostinta de neregulile savarsite de acestia, nu le comunica auditorilor financiari.
Directorul general
(1) Directorul general, care este si presedintele consiliului de
administratie si reprezinta societate in raporturile acesteia cu tertii.
(2) Directorul general este angajat de societate pe baza contractului de
performanta, in conditiile legii.
(3) Principalele atributii ale directorului general sunt:
a/ coordoneaza si conduce, pe
baza zilnica, activitatile desfasurate in vederea realizarii scopului si
obiectivului de activitate al societatii
b/ incheie acte juridice in
numele si pe seama societatii, in limitele imputernicirilor acordate de
consiliul de administratie sau de adunarea generala a actionarilor
c/ aproba operatiunile de
incasari si plati, potrivit competentelor legale
d/ aproba operatiunile de vanzare
si cumparare de bunuri potrivit competentelor legale
e/ negocieaza contractului
colectiv de munca in limita mandatului dat de administratori si negociaza
contractele individuale de munca in conditiile legii
f/ angajeaza, promoveaza,
suspenda si concediaza personalul societatii, inclusiv directorii executivi, in
conditiile legii
g/ hotareste structura
organizatorica, statul de functiuni, regulamentul de ordine interioara si
regulamentul de organizare si functionare a societatii
h/ imputerniceste directorii
executivi si conducatorii sucursalelor sa exercite unele atributii din sfera sa
de competenta
i/ alte atributii stabilite prin
contractul de performanta sau delegate de catre consiliul de administratie
Controlul gestiunii de catre actionari
(1) Controlul gestiunii de catre actionari
se realizeaza in cadrul adunarilor generale ale actionarilor
(2) Intre sedintele adunarilor generale,
cel mult de doua ori in cursul unui exercitiu financiar, actionarii au dreptul
de a se informa asupra gestiunii, consultand urmatoarele documente:
-
registrele
societatii
-
balantele
contabile lunare
-
contul de profit
si pierderi
-
extrasele de cont
-
fisele analitice
de cont
-
contractele
incheiate
-
facturile emise
(3) In urma consultarii, actionarii pot sesiza, in scris,
administratorii care va trebui sa raspunda tot in
scris, in termen de 15 zile de la inregistrarea sesizarii. Daca administratorii nu raspund in
termenul stabilit, actionarii se vor adresa instantei competente, care va putea
obliga societate la plata unei sume de bani pentru fiecare zi de intarziere
(4) Unul sau mai multi actionari detinand
cel putin 10% din actiuni pot cere instantei sa desemneze experti, insarcinati
sa analizeze anumite operatiuni din gestiunea societatii si sa intocmeasca un
raport care sa fie inmanat auditorilor societatii
(5) In cazul in care administratorii
incheie acte juridice care prejudiciaza societatea, oricare dintre actionari
are dreptul sa introduca actiune in numele societatii in scopul recuperarii
prejudiciului respectiv.
Controlul gestiunii prin audit financiar
(1) Situatiile financiare ale societatii
vor fi auditate de catre auditori financiari persoane fizice sau juridice -,
in conditiile legii
(2) Societatea va organiza auditul intern
potrivit legii.
Exercitiul financiar incepe la data de 1
ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie a fiecaui an. Primul exercitiu
financiar incepe la data de: _________
(1) Profitul societatii se va stabili pe baza situatiilor financiare anuale
si va fi aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se
stabileste conform legii.
(2) Profitul net ramas dupa repartizarea
pe destinatii prevazute de lege se reinvesteste integral. Nu se calculeaza
dividende.
(3) Profitul reinvestit constituie sursa
de finantare pentru investitii conform contractelor de delegare de gestiune
incheiate, rambursar de credite pentru investitii si/ sau in folosul societatii
comerciale.
(4) Profiturile vor fi utilizate ca surse
de finantare in folosul sucursalelor care le-au produs cu exceptia unei cote
parte stabilite anual de catre adunarea generala a actionarilor.
(1) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate cu privire la:
schimbarea obiectului principal de activitate, la mutarea sediului sau la forma
societatii au dreptul de a se retrage din societate si de a obtine de la
societate contravaloarea actiunilor la valoarea medie determinata de catre un
expert autorizat, in conditiile legii.
(2) Costurile generate de efectuarea
expertizei se suporta de societate.
(3) Ca urmare a retragerii actionarilor,
actiunile acestora vor fi dobandite de societate, dispozitiile art. 103 alin. (7)
ale legii 31/ 1990, republicata fiind aplicabile.
Fuziunea
(1) Societatea, in scopul realizarii
obiectului de activitate, poate fuziona cu alte persoane juridice cu sau fara
alcatuirea unei societati noi. Fuziunea cu persoane juridice cu capital privat
pe durata contractelor de delegare de gestiune obtinute prin delegare directa
nu este permisa.
(2) Fuziunea societatii cu
alte societati este hotarata de adunarea extraordinara a actionarilor cu votul
unui numar de actionari care reprezinta cel putin jumatate din capitalul social
in cazul in care prin fuziune se absoarbe o alta societate si nu se va naste o
societate noua sau cu votul tuturor actionarilor in cazul altor forme de
fuziune.
(3) Votul tuturor actionarilor
este necesar si in cazul in care fuziunea are ca efect marirea obligatiilor
asociatilor.
(4) Fuziunea poate avea loc doar cu respectarea legislatiei care
reglementeaza functionarea serviciilor publice de apa/
canal si a conventiilor sau acordurilor la care societatea este parte.
(5) La realizarea fuziunii se vor respecta prevederile procedurale
prevazute in legea nr. 31/ 1990, republicata si in ordinul
ministrului finantelor publice nr. 1376/ 2004 cu
modificarile ulterioare ale acestora.
Divizarea
(1) Societatea se poate diviza in doua sau
mai multe societati daca prin aceasta realizarea obiectului de activitate si a
programelor majore de investitii nu va fi afectata.
(2) Divizarea societatii este hotarata de
adunarea extraordinara a actionarilor societatii cu o majoritate de minim 2/3
din numarul total al voturilor.
(3) Divizarea poate avea loc doar cu respectarea
legislatiei care reglementeaza functionarea serviciilor publice de apa/ canal
si a conventiilor sau acordurilor la care societatea este parte.
(4) La realizarea divizarii se vor
respecta prevederile procedurale prevazute in legea nr. 31/ 1990, republicata
si in ordinul ministrului finantelor publice nr. 1376/ 2004 cu modificarile
ulterioare ale acestora.
Modificarea
formei juridice
Adunarea generala extraordinara a
actionarilor poate hotari schimbarea formei juridice a societatii cu o
majoritate de minim 2/3 din numarul total al voturilor.
Dizolvarea
societatii
Societatea se va dizolva in urmatoarele
cazuri:
a/ imposibilitatea realizarii obiectului de
activitate al societatii
b/ falimentul societatii
c/ daca, in urma unor pierderi, activul net
reprezinta mai putin de jumatate din valoarea capitalului social si daca
adunarea extraordinara hotareste dizolvarea societatii.
d/ cand capitalul social se reduce sub minimul
legal
e/ societatea nu a depus, in cel mult sase luni de
la expirarea termenelor legale, situatiile financiare anuale sau alte acte
care, potrivit legii, se depun la oficiul registrului comertului
f/ divizarea totala sau fuziunea societatii prin
alcatuirea unei noi societati
g/ in orice alte
situatii, pe baza hotararii adunarii generale extraordinare ale actionarilor,
luata in unanimitate
Lichidarea societatii
(1) Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii
lichidarii judiciare cu exceptia cazului cand dizolvarea se face in urma
divizarii sau fuzionarii societatii.
(2) Lichidarea societatii si repartizarea patrimoniului se fac in
conditiile legii si respectarea procedurilor legale.
(3) Lichidarea nu libereaza pe asociati si nu impiedica deschiderea
procedurii de faliment a societatii.
(1) Prevederile prezentului act
constitutiv se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 31/ 1990 cu modificarile
ulterioare, ale Codului Comercial, precum si cu celelalte reglementari in
vigoare.
(2) Societatea preia toate drepturile si
obligatiile fostei RA AQUASERV Tirgu Mures, care la data inregistrarii
societatii in registrul comertului se radiaza.
(3) Sucursalele in localitatile unde
actionarii isi au sediul se vor infiinta si societatea isi va incepe
activitatea in acestea in momentul cand actionarul respectiv si-a varsat
integral capitalul social subscris.
ROMÂNIA
JUDEȚUL
MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Buget Finanțe și
Asistență Economică
Serviciul dezvoltare regională, integrare europeană
și programe, prognoze
Nr. 3380 din 29.03.2005
Dosar II. E. / 1.
EXPUNERE DE MOTIVE
Programul SAMTID
este un program finanțat de către Uniunea Europeană, prin programul PHARE
(fonduri aferente PHARE 2002 și PHARE 2003) fiind adresat orașelor mici și
mijlocii și are două obiective majore:
Finanțarea componentei investiționale a proiectelor
se va realiza în proporție de 50% sub formă de grant de către Comisia Europeană
și Guvernul României, prin programul
PHARE, componenta Coeziune Economică și Socială și în proporție de 50%, sub
forma unui împrumut acordat de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și
Dezvoltare și respectiv Banca Europeană pentru Investiții.
În ceea ce privește partea de împrumut a
finanțării, Guvernul României a negociat condițiile de acordare a acestuia. Împrumutul
va fi acordat pe o perioadă de 20 de ani, cu o perioadă de grație de cinci ani
și cu o dobândă de 5% pe an.
Având în vedere faptul că obiectivul programului
coincide cu una dintre prioritățile autorităților publice locale din județul
Mureș, în anul 2002, municipiile Reghin, Sighișoara, Tîrnăveni și orașele Luduș,
Sovata și Iernut, având o populație mai mică de 150.000 de locuitori, în
colaborare cu autoritatea publică județeană, au decis să înceapă demersurile
necesare accesării fondurilor în cadrul acestui program.
În trimestrul IV al anului 2002, Consiliile locale
ale municipiilor Reghin, Sighișoara și Tîrnăveni, ale orașelor Luduș, Sovata și
Iernut, împreună cu Consiliul Județean Mureș, au hotărât să se asocieze și să
înființeze Asociația orașelor mici și mijlocii din județul Mureș, în numele
căreia a fost întocmită cererea de finanțare pentru programul SAMTID.
Cererea de finanțare a fost depusă la Agenția
pentru Dezvoltare Regională Centru în luna iulie 2003. După două etape de
evaluare și selecție, la nivel regional și apoi național, aceasta a fost acceptată.
Indicatorii tehnico-economici ai investițiilor aferente fiecărei localități au
fost aprobați prin Hotărârea Guvernului nr. 529, din 7 aprilie 2004.
Astfel, în cadrul proiectului au fost prevăzute a
fi efectuate următoarele lucrări:
Lucrări |
Reghin |
Sighișoara |
Tîrnăveni |
Luduș |
Iernut |
Total județ |
Reabilitare
rețele: |
||||||
rețele de apă
(km) |
13,84 |
13,20 |
13,28 |
9,67 |
5,04 |
55,03 |
Înlocuire
utilaje: |
||||||
pompe la stații de
tratare (buc) |
11 |
2 |
2 |
3 |
2 |
20 |
pompe la stații de
repompare (buc) |
3 |
3 |
3 |
0 |
1 |
10 |
Montare aparate de
măsurare: |
||||||
contoare la stații de pompare
(buc) |
1 |
2 |
0 |
5 |
2 |
10 |
Contoare la utilizatori (buc) |
0 |
0 |
1.332 |
2.460 |
0 |
3.792 |
Dotări: |
||||||
detector de
conducte (buc) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
detector de
spărturi (buc) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
Valoarea totală a acestor lucrări conform Studiului
de Fezabilitate întocmit este de:
Costuri |
Reghin |
Sighișoara |
Tîrnăveni |
Luduș |
Iernut |
Total județ |
Investiția
(EURO) |
1.564.671 |
1.482.719 |
1.2440.312 |
814.413 |
422.303 |
5.528.421 |
din
care
credit (EURO) |
782.335 |
741.359 |
622.156 |
407.206 |
211.151 |
2.808.647 |
Referitor la
aspectele instituționale ale programului trebuie menționate următoarele
aspecte:
1.
Strategia Guvernului României cu privire la eficientizarea serviciilor
de alimentare cu apă potabilă și canalizare prevede reorganizarea celor peste
600 de operatori actuali, majoritatea nelicențiați la doi ani după intrarea în
vigoare a Ordonanței nr. 32/30.01.2002 privind Regulamentul cadru pentru delegarea
gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și canalizare. Acest proces
vizează reorganizarea teritorială bazată pe principii de eficiență economică și
performanță operațională la nivel european, prin formarea unor operatori
regionali, organizați pe cât posibil pe bazine hidrografice și al căror capital
să aparțină mai multor autorități locale asociate.
2.
Mecanismul de finanțare al proiectelor prezentat
anterior, a determinat impunerea participării Consiliilor județene în formarea
operatorilor regionali, acestea urmând să fie semnatarele contractelor de
împrumut și urmând să acționeze ca și garanți ai returnării sumelor
împrumutate.
3.
Potrivit dispozițiilor articolului 11 din Ordonanța Guvernului nr. 32/2002
privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de alimentare cu apă și
canalizare și modificată de Legea 634/2002 se prevede: Delegarea gestiunii se face în conformitate
cu legislația în vigoare pentru fiecare tip de contract. Delegarea gestiunii
poate fi făcută numai de către operatori atestați. În același timp, Hotărârea
Guvernului nr. 1353/18.11.2003 prevede la articolul 45 că Autoritățile locale
pot hotărî delegarea în mod direct a gestiunii serviciilor de alimentare cu apă
și de canalizare operatorilor care rezultă dintr-o reorganizare. În consecință, prin regruparea
operatorilor existenți într-un operator regional, se creează o societate
comercială nouă care are ca acționari autoritățile locale care participă la
formarea acestei societăți comerciale. Acest operator va
încheia contracte de concesiune cu
fiecare dintre acționari (care sunt proprietarii rețelelor de distribuție
aferente) pentru serviciul de apă și canalizare din locația respectivă și va
prelua serviciile de apă canal ale localității asociate.
În aceste condiții,
proiectul de Reabilitare a sistemelor de alimentare cu apă din județul Mureș
prevede înființarea unei societăți comerciale operator regional, bazat pe structura
actualei Regii Autonome AQUASERV, care are licența numărul 1 din România în
domeniul serviciilor de alimentare cu apă și canalizare și a cărei experiență
în derularea cu succes a unor finanțări internaționale este dovedită.
Noua societate va avea
drept acționari Consiliile Locale ale municipiilor Reghin, Sighișoara,
Tîrnăveni, ale orașelor Luduș, Iernut și Consiliul Județean Mureș.
La acestea se vor
alătura Consiliile Locale ale orașelor Cristuru Secuiesc și Toplița din județul
Harghita. Ca urmare a neîndeplinirii cerințelor instituționale obligatorii,
proiectul județului Harghita, aprobat inițial, a fost suspendat cu ocazia
ședinței Comitetului Interministerial de Coordonare a programului SAMTID, din
data de 3 martie 2005. În această situație cele două orașe au solicitat
includerea lor în proiectul județului Mureș.
Participarea Consiliului Județean Mureș la
constituirea noii societăți comerciale este justificată, în afara criteriilor
impuse de cerințele programului și de necesitatea soluționării problemelor
legate de funcționarea S.C. S.U.R.M. S.A., după 25 mai 2005.
În etapa imediat următoare demarării proiectului,
Consiliul județean va putea iniția procedurile de concesionare a serviciilor de
alimentare cu apă potabilă și canalizare din localitățile rurale, în care în
prezent operează S.C. S.U.R.M.
De asemenea, se vor crea premisele punerii
în aplicare a angajamentelor rezultate din procesul de negociere al Capitolului
22 Mediu, din Acordul de aderare al României la Uniunea Europeană, inclusiv
accesarea Fondurilor Structurale.
În conformitate cu acest angajament, numai
în domeniul colectării și epurării apelor uzate, valoarea investițiilor care
vor trebui făcute în județul Mureș până în anul 2018 este de 9,5 miliarde EURO.
Finanțarea investițiilor în acest domeniu,
precum și în cel al alimentării cu apă potabilă va
putea fi obținută numai în condițiile existenței unui operator capabil să
deruleze asemenea investiții.
În acest context operatorul regional din
județul Mureș va beneficia de un program de consultanță din partea unor experți
internaționali, program care va începe în cursul acestui an și care va fi
finanțat de către Comisia Europeană prin programul PHARE.
Ca urmare acest demers va avea cele două
avantaje menționate, întrarea județului Mureș în programul SAMTID, prin care se
vor acorda finanțări pentru reabilitarea rețelelor de alimentare cu apă și
sprijin logistic pentru înființarea unui operator regional în conformitate cu
cerințele europene și strategiile naționale, iar pe de altă parte avantajul de
a fi unul dintre primele 12 județe din România în care vor create condițiile
accesării Fondurilor Structurale după aderarea la Uniunea Europeană.
Ținând cont de calendarul de implementare al
programului SAMTID, contractul de execuție al lucrărilor de investiție
prevăzute în proiect va trebui semnat până la data de 31 octombrie 2005. Considerând
perioadele necesare desfășurării și adjudecării licitațiilor internaționale,
societatea comercială va trebui înmatriculată la Registrul Comerțului, până cel
mai târziu la 15 mai 2005, aceasta fiind o condiție obligatorie pentru
derularea în continuare a proiectului.
Urmare a numeroase întâlniri și analize efectuate de
către specialiști ai Consiliului județean, ai Consiliilor locale, ai actualilor
operatori din localitățile județului Mureș implicate în proiect, precum și a
sprijinului acordat de către experți ai consorțiului HALCROW COWI JV, care
asigură asistența în cadrul programului SAMTID, a fost convenită soluția de
înființare a societății comerciale COMPANIA AQUASERV S.A., al cărei Act
Constitutiv este supus aprobării Consiliului Județean Mureș.
Referitor la modalitatea de asociere a autorităților publice locale,
conform Actul constitutiv al societății, prezentat în anexă, capitalul social
inițial subscris va fi de 77.108.000.000 lei (7.710.800 lei noi) și va fi
deținut astfel:
a).
Consiliul Local Tîrgu Mureș: 62.000.000.000 lei, (6.200.000 lei noi),
reprezentând 80,41 %;
b).
Consiliul Județean Mureș: 3.000.000.000 lei, (300.000 lei noi),
reprezentând 3,89 %;
c).
Consiliul Local Sighișoara: 2.850.000.000 lei, (285.000 lei noi),
reprezentând 3,70 %;
d).
Consiliul Local Reghin: 3.198.000.000 lei, (319.800 lei noi), reprezentând
4,15 %;
e).
Consiliul Local Luduș: 1.250.000.000 lei, (125.000 lei noi), reprezentând
1,62 %;
f).
Consiliul Local Tîrnăveni: 2.320.000.000 lei, (232.000 lei noi),
reprezentând 3,01 %;
g).
Consiliul Local Iernut: 460.000.000 lei, (46.000 lei noi), reprezentând
0,60 %;
h).
Consiliul Local Toplița: 1.270.000.000 lei, (127.000 lei noi), reprezentând
1,65 %;
i).
Consiliul Local Cristuru Secuiesc: 760.000.000 lei, (76.000 lei noi),
reprezentând 0,99 %;
La aceste sume se vor adăuga, prima de emisiune, în
valoare totală de 123.016.578.251 lei, care va fi înregistrată în actele
contabile ale societății și care este repartizată astfel:
a).
Consiliul Local Tîrgu Mureș: 98.913.573.839 lei, (9.891.357 lei noi),
reprezentând 80,41 %;
b).
Consiliul Județean Mureș: 4.786.140.670 lei, (478.614 lei noi),
reprezentând 3,89 %;
c).
Consiliul Local Sighișoara: 4.546.833.636 lei, (454.683 lei noi),
reprezentând 3,70 %;
d).
Consiliul Local Reghin: 5.102.025.954 lei, (510.202 lei noi), reprezentând
4,15 %;
e).
Consiliul Local Luduș: 1.994.225.279 lei, (199.422 lei noi), reprezentând
1,62 %;
f).
Consiliul Local Tîrnăveni: 3.701.282.118 lei, (370.128 lei noi),
reprezentând 3,01 %;
g).
Consiliul Local Iernut: 733.874.903 lei, (73.387 lei noi), reprezentând
0,60 %;
h).
Consiliul Local Toplița: 2.026.132.883 lei, (202.613 lei noi), reprezentând
1,65 %;
i).
Consiliul Local Cristuru Secuiesc: 1.212.488.970 lei, (121.248 lei noi),
reprezentând 0,99 %;
Sumele reprezentând contribuția fiecărui Consiliu
Local la capitalul societăți vor asigura cheltuielilor de funcționare ale
serviciilor de alimentare cu apă și canalizare din localitățile respective pe o
perioadă de trei luni după concesionarea acestor servicii noului operator, iar
ulterior, după recuperarea lor din activitatea curentă, vor fi folosite pentru
investiții în rețelele din proprietatea Consiliilor locale.
În ceea ce privește Consiliul Județean Mureș, suma
totală de 7.786.140.670 lei, care va fi subscrisă ca aport la capitalul social,
va fi folosită pentru lucrări de reabilitare și modernizare a rețelelor de
alimentare cu apă aflate în patrimoniul public al județului, după concesionarea
acestora noului operator și includerea S.C. S.U.R.M. S.A. în această
societate.
Vărsarea sumei menționate se va face în două etape,
respectiv 2.335.842.201 lei reprezentând 30% din această valoare, la data
înființării societății, urmând ca restul sumei să fie vărsat în termen de 12
luni de la această dată.
Pentru capitalul social inițial vor fi emise 77,108
de acțiuni nominative, având o valoare nominală de 1.000.000 lei (100 lei noi)
fiecare și care vor fi deținute astfel:
a).
Consiliul Local Tîrgu Mureș: 62.000
acțiuni, reprezentând 80,41%;
b). Consiliul
Județean Mureș: 3.000
acțiuni reprezentând 3,89%;
c).
Consiliul Local Sighișoara: 2.850
acțiuni reprezentând 3,70%;
d).
Consiliul Local Reghin: 3.198
acțiuni reprezentând 4,15%;
e).
Consiliul local Luduș: 1.250
acțiuni reprezentând 1,62%;
f).
Consiliul Local Tîrnăveni: 2.320
acțiuni reprezentând 3,01%;
g).
Consiliul Local Iernut: 460
acțiuni reprezentând 0,60%;
h).
Consiliul Local Toplița: 1,270
acțiuni reprezentând 1,65%;
i).
Consiliul Local Cristuru Secuiesc: 760
acțiuni reprezentând 0,99%.
În urma negocierilor purtate între reprezentanții autorităților publice implicate, pentru a se evita situația în care unul dintre acționari (Consiliul Local al municipiului Tîrgu Mureș) să dețină majoritatea absolută în cadrul societății, s-a căzut de acord să fie folosite prevederile articolului 101 din Legea nr. 31/ 1990 privind societățile comerciale și astfel numărul total de voturi conferite de acțiuni a fost limitat la un număr de 25,000..
Dreptul la vot între asociații nominalizați în prezentul statut urmând să se împartă astfel:
a). Consiliul Local Tîrgu Mureș: 12.751 voturi, reprezentând 51%;
b). Consiliul Județean Mureș: 3.000 voturi, reprezentând 12%;
c). Consiliul Local Sighișoara: 2.661 voturi, reprezentând 10,6%;
d). Consiliul Local Reghin: 2.338 voturi, reprezentând 9,4%;
e). Consiliul Local Luduș: 862 voturi, reprezentând 3,4%;
f). Consiliul Local Tîrnăveni: 1.422 voturi, reprezentând 5,7%;
g). Consiliul Local Iernut: 321 voturi, reprezentând 1,3%;
h). Consiliul Local Toplița: 1.214 voturi, reprezentând 4,9%;
i).
Consiliul Local
Cristuru Secuiesc: 431 voturi,
reprezentând 1,7%.
În această situație, prin numărul de voturi ce îi vor revenii în Adunarea Generală a Acționarilor,
Consiliul Județean Mureș va putea acționa ca factor de echilibru și va putea
media eventualele conflicte dintre ceilalți acționari.
În ceea ce privește reprezentarea
Consiliului Județean Mureș în conducerea societății, propunem numirea domnului ing. Virag
Gyorgy, în calitate de reprezentant în Adunarea Generală a
Acționarilor și acceptarea mandatării domnului ing. Valer Bățaga, în
calitate de membru în Consiliul de Administrație.
Față de cele prezentate propunem aprobarea
participării Consiliului Județean Mureș la formarea societății comerciale
COMPANIA AQUASERV S.A. operator regional în domeniul alimentări cu apă
potabilă și canalizare în județul Mureș.
VICEPREȘEDINTE, DIRECTOR,
ȘEF SERVICIU,
Alexandru Petru FRĂTEAN BARTHA Iosif Valer BĂȚAGA