EXPUNERE DE MOTIVE
În conformitate cu prevederile Legii nr. 490, din 11 iulie 2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea și funcționarea parcurilor industriale, parcul industrial reprezintă o zonă delimitată în care se desfășoară activități economice, de cercetare științifică, de producție industrială și servicii, de valorificare a cercetării științifice și/sau de dezvoltare tehnologică, într-un regim de facilități specifice, în vederea valorificării potențialului uman și material al zonei.
Constituirea parcului industrial se bazează pe asocierea în
participațiune, denumită în continuare asociere, dintre autoritățile
administrației publice centrale și locale, agenții economici, institutele de
cercetare-dezvoltare și/sau alți parteneri interesați.
Parcul industrial este administrat de o societate comercială înființată
în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale,
republicată, cu modificările ulterioare, ai cărei acționari pot fi asociații
prevăzuți la alineatul precedent.
Principalul obiect de activitate al acestei societăți va fi
administrarea infrastructurii rezultată în urma implementării proiectului, iar
în prima etapă, obținerea titlului de parc industrial conform prevederilor
legale. Obținerea acestuia va permite accesul rezidenților parcului industrial
la facilitățile acordate de legislația românească în vigoare, referitoare la
aceste infrastructuri.
În
cazul Parcului Industrial Mureș, obiectiv finanțat în cadrul Programului PHARE
2001 Facilitatea Suplimentară pentru Investiții, componenta RO 0101.03,
infrastructura finanțată prin proiect trebuie să rămână în proprietate publică
cel puțin 5 ani de la emiterea Certificatului de Recepție a Lucrărilor, conform
Reglementărilor Uniunii Europene referitoare la finanțarea unor asemenea
investiții.
Având în vedere cele de mai sus, în anul 2003 a fost înființată
societatea comercială PARC INDUSTRIAL MUREȘ S.A., ai cărei acționari sunt:
1. Consiliul
Județean Mureș având un număr de 720 acțiuni, respectiv o cotă de participare
de 72%;
2. Consiliul
Local Ungheni având un număr de 150 acțiuni, respectiv o cotă de 15%;
3. Consiliul
Local Sînpaul având un număr de 80 acțiuni, respectiv o cotă de 8%;
4. Consiliul
Local Luduș având un număr de 25 acțiuni, respectiv o cotă de 2,5%;
5. Consiliul
Local Iernut având un număr de 25 acțiuni, respectiv o cotă de 2,5%.
Această structură a acționariatului noii societăți comerciale este rezultatul
contribuției autorităților publice implicate
în promovarea proiectului, respectiv Consiliul Județean Mureș în
calitate de promotor și principal co-finanțator al acestuia și Consiliile
locale ale orașului Ungheni și comunei Sînpaul, care au pus la dispoziție
suprafețele de teren pe care se construiește infrastructura necesară bunei
funcționări a Parcului industrial.
În ceea ce privește Consiliile locale Luduș și Iernut, s-a avut în
vedere faptul că aceste două localități intră în zona de influență directă a
acestui proiect cu caracter regional, și de asemenea ele fac parte conform HG
nr. 399/2001 privind concentrarea fondurilor PHARE 2001 - componenta Coeziune
Economică și Socială - și a fondurilor de co-finanțare corespunzătoare de la
bugetul de stat, ca zone de restructurare industrială cu potențial de creștere
economică.
Datorită faptului că lucrările de execuție ale obiectivului de
investiție erau prevăzute a fi finalizate doar în cursul anului 2005, în luna
august 2003 Adunarea Generală a Acționarilor societății a hotărât suspendarea
activității acesteia, fapt comunicat Direcției Generale a Finanțelor Publice
Mureș.
Termenul de predare a Parcului industrial către beneficiar este 6 iulie
2005, dată după care întreaga responsabilitate privind operarea și paza
acestuia va revenii administratorului desemnat.
Cheltuielile de funcționare ale societății administrator pentru
semestrul II al anului 2005 sunt estimate și prezentate în următorul tabel:
Nr. crt. |
Categoria de cheltuieli |
Număr de unități |
Rata pe unitate (mii lei) |
Valoare (mii lei) |
1. |
Personal |
|
|
1.260.000 |
|
- de conducere Director executiv Director marketing |
1 x 6 luni 1 x 6 luni |
35.000 35.000 |
210.000 210.000 |
|
- de execuție Economist Consilier juridic Responsabil relații publice Administrator Muncitor calificat |
1 x 6 luni 1 x 6 luni 1 x 6 luni 1 x 6 luni 3 x 6 luni |
25.000 25.000 25.000 20.000 15.000 |
150.000 150.000 150.000 120.000 270.000 |
2. |
Dotării |
- |
740.000 |
740.000 |
3. |
Utilități |
6 luni |
100.000 |
600.000 |
4. |
Pază |
6 luni |
65.000 |
390.000 |
5. |
Marketing și publicitate |
6 luni |
70.000 |
420.000 |
|
TOTAL |
|
|
3.410.000 |
Aceste cheltuieli sunt prevăzute a fi acoperite din veniturile obținute
din concesionarea terenurilor, precum și din alte venituri din servicii
acordate locatarilor.
Având în vedere faptul că în prima etapă, până la încheierea unor
contracte de concesiune pentru loturile din Parcul industrial, societatea
administrator nu va avea venituri proprii, propunem, ca soluție de acoperire a
acestor cheltuieli aferente semestrului II 2005, majorarea capitalului social
al societății comerciale cu suma totală de 3.410.000 mii lei, din care
Consiliul Județean Mureș, conform cotei sale de participare de 72%, trebuie să
contribuie cu suma de 2.455.200 mii lei.
Datorită
modificărilor survenite în componența Consiliului Județean Mureș, în urma
alegerilor locale din iunie 2004, precum și a prevederilor articolelor 87 și 88
din Legea nr. 161 / 2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței
în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de
afaceri, prevenirea și sancționarea corupției referitoare la incompatibilitatea
dintre calitatea de ales local și funcția de acționar sau membru în consiliul
de administrație, este necesară modificarea componenței Adunării Generale a
Acționarilor societății și numirea reprezentaților în Consiliul de
Administrație a societății
comerciale Parc Industrial Mureș S.A.
Ca atare, propunem numirea ca reprezentant al Consiliului Județean Mureș
în Adunarea Generală a Acționarilor societății comerciale Parc Industrial
Mureș S.A. doamnei ing. Maria ȘERBAN în locul domnului Virag
Gyorgy.
De asemenea, propunem acceptarea numirii în Consiliul de Administrație
al societății a următoarelor persoane:
·
ec. KADAR Katalin;
·
ing. Carmen PĂTRAN;
·
ing. SUCIU Călin;
·
jr. Paul COZMA;
·
Director executiv (ce urmează a fi angajat
prin concurs).
Față de cele prezentate propunem aprobarea reluării activității
societății comerciale Parc Industrial Mureș S.A.
VICEPREȘEDINTE, DIRECTOR, ȘEF SERVICIU,
Alexandru Petru FRĂTEAN BARTHA Iosif Valer BĂȚAGA
Întocmit: Călin SUCIU
_______________________________________________________________________________________________________
ROMÂNIA
PROIECT
JUDEȚUL
MUREȘ
HOTĂRÂREA nr. ___
din __ __________ 2005
privind
reluarea activității societății comerciale Parc Industrial Mureș S.A.
Consiliul Județean Mureș,
Văzând
Expunerea de Motive nr.3379/29.03.2005 a Direcției Buget Finanțe și
Asistență Economică, privind reluarea activității
societății comerciale Parc Industrial Mureș S.A.,
Potrivit
prevederilor Legii nr. 31 / 1990 privind societățile comerciale, cu
modificările și completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art. 104 și art. 109 (1) din Legea
nr. 215/2001 privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. Se aprobă reluarea activității societății comerciale
Parc Industrial Mureș S.A.
Art.2. Se aprobă numirea doamnei ing. Maria ȘERBAN ca
reprezentant al Consiliului Județean Mureș în Adunarea Generală a Acționarilor
a societății comerciale Parc Industrial Mureș S.A. Se acceptă propunerea
numirii ca reprezentanți ai Consiliului Județean Mureș în Consiliul de
Administrație al societății comerciale Parc Industrial Mureș S.A., a
următoarelor persoane:
·
ec.
KADAR Katalin;
·
ing.
Carmen PĂTRAN;
·
ing.
SUCIU Călin;
·
jr.
Paul COZMA.
Art. 3. Se aprobă contribuția
Consiliului Județean Mureș
la majorarea capitalului
social al societății comerciale
Parc Industrial Mureș S.A., în
valoare de 2.433.600 mii
lei.
Art. 4. De ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei
hotărâri răspund Direcția Administrație Publică și Direcția Buget Finanțe și
Asistență Economică.
PREȘEDINTE,
Lokodi
Edita Emöke
Avizat
pentru legalitate
SECRETAR GENERAL,
Togănel
Ioan