ROMÂNIA PROIECT
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR.______
din 23 iunie 2005
privind solicitarea adresată Guvernului României
pentru transmiterea Complexului "Parc" cu bunurile, utilitățile și
terenul aferent în suprafață de 3.209 mp, situat în municipiul Târgu Mureș,
Str. Primăriei nr. 2, județul Mureș din
domeniul privat al statului și din administrarea Regiei Autonome Administrația
Patrimoniului Protocolului de Stat- Sucursala de Reprezentare și Protocol Olănești, în
domeniul public al județului Mureș și în administrarea Consiliului
Județean Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.________/___________ a președintelui Consiliului Județean Mureș,
Având în vedere prevederile art.9, alin.1 și 12 din Legea
nr.213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, precum
și ale art.4, alin.2, lit.c din HGR nr.50/2005 pentru aprobarea
Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea,
avizarea și prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare,
În temeiul art.104, alin.1, lit. f și 109 din Legea
nr.215/2001, privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. Se solicită Guvernului României transmiterea
Complexului "Parc" cu bunurile, utilitățile și terenul aferent în
suprafață de 3.209 mp, situat în municipiul Târgu Mureș, Str. Primăriei nr. 2,
județul Mureș din domeniul privat al
statului și din administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului
Protocolului de Stat- Sucursala de Reprezentare și Protocol Olănești, în
domeniul public al județului Mureș și în administrarea Consiliului
Județean Mureș, în condițiile proiectului de act normativ cuprins în anexa care
face parte din prezenta hotărâre.
Art.2. Se
mandatează Președintele Consiliului Județean Mureș, doamna Lokodi
Edita Emöke, cu desfășurarea procedurilor
reglementate de HGR nr.50/2005, în vederea avizării și prezentării spre
adoptare Guvernului României a proiectului de act normativ prevăzut la art.1.
Art.3.
Prezenta hotărâre se comunică Ministerului Administrației și Internelor.
PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke
AVIZAT PENTRU LEGALITATE
SECRETAR GENERAL
Ioan Togănel
______________________________________________________________________________________________________
|
ROMÂNIA
Nr.______/_________
JUDEȚUL
MUREȘ dosar I.A.1
CONSILIUL JUDEȚEAN
PREȘEDINTE
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de
hotărâre privind solicitarea adresată
Guvernului României pentru transmiterea Complexului "Parc" cu
bunurile, utilitățile și terenul aferent în suprafață de 3.209 mp, situat în
municipiul Târgu Mureș, Str. Primăriei nr. 2, județul Mureș din domeniul privat al statului și din
administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de
Stat- Sucursala de Reprezentare și Protocol Olănești,
în domeniul public al județului Mureș și
în administrarea Consiliului Județean Mureș
Complexul de cazare și alimentație
Parc, situat în Tîrgu Mureș, str.Primăriei nr.2,
județul Mureș, este construit înainte de anul 1989, perioadă care făcea parte
din patrimoniul fostului Partid Comunist Român.
În anul 1990, prin Decretul Lege
nr.30/1990, acest imobil, alături de toate imobilele care au aparținut fostului
Partid Comunist Român, a fost trecut în proprietatea statului. Ulterior, prin
HGR nr.115/1990, dată în aplicarea Decretului Lege mai sus amintit, imobilul
în cauză a fost trecut în administrarea fostei Primării județene Mureș, al
cărei succesor este Consiliu Județean Mureș.
Consiliul
Județean Mureș a administrat imobilul până în anul 1996 când, prin HGR
nr.64/1996 pentru completarea HGR nr.639/1995, a fost dat în administrarea
Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat. Deși
ulterior, prin HGR nr.417/1998, dreptul de administrare a complexului Parc a
fost din nou atribuit Consiliului Județean Mureș, această autoritate a
administrației publice locale nu a mai reușit să intre efectiv în posesia
imobilului și să își exercite prerogativele dreptului de administrare întrucât
R.A.A.P.P.S. a atacat în contencios administrativ HGR nr.417/1998, procesele
durând până în anul 2001, când, prin efectele HGR nr.667/2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.406/23.07.2001, actul administrativ
în temeiul căruia Consiliului Județean Mureș i-a fost dat în administrare
Complexul Parc HGR nr.417/1998 a fost abrogat, imobilul rămânând în
administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de
Stat, entitate care își exercita prerogativele de administrator prin Sucursala
de Reprezentare și Protocol Olănești.
În anul 2004, prin
Hotărârea Guvernului României nr.2451, privind transmiterea unui imobil, proprietate privată a statului, din
administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de
Stat în administrarea Ministerului Culturii și Cultelor, pentru Patriarhia
Română Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr.1280 din 30 decembrie 2004, Complexul Parc
a fost dat în administrarea Ministerului Culturii și Cultelor, pentru
Patriarhia Română Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia, însă această
hotărâre nu a produs efecte, Complexul nefiind predat de Regia Autonomă
Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat noului administrator.
Acest aspect rezultă din cuprinsul H.G.R. nr.60/2005 privind
organizarea și funcționarea Regiei Autonome "Administrația Patrimoniului
Protocolului de Stat", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 105, din 1 februarie 2005, precum
și din H.G.R. nr.265/2005, privind schimbarea
regimului juridic al unor imobile și pentru modificarea Hotărârii Guvernului
nr. 60/2005 privind organizarea și funcționarea Regiei Autonome
"Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat", publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 318, din 14 aprilie 2005, acte
normative potrivit cărora Complexul Parc se află în continuare în
administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de
Stat, prin Sucursala de Reprezentare și Protocol Olănești.
De-a
lungul timpului am formulat nenumărate solicitări Guvernului României pentru ca
acest imobil, construit din fondurile statului prin fostul Consiliu Popular al
județului Mureș, să fie dat în administrarea Consiliului Județean Mureș.
Motivele
pentru care solicităm să aprobați proiectul de hotărâre alăturat sunt
următoarele:
-Imobilul, atât din punct de
vedere arhitectural, cât și funcțional este conceput și construit să constituie
corp comun cu clădirea Palatului administrativ, comunicând cu acesta prin două
culoare de trecere.
-Complexul poate deservi
activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, nou
înființate în temeiul OG nr.84/2001, aprobată prin Legea nr.372/2002, OG nr.
50/2004, aprobată prin Legea nr.520/2004. Menționăm că în prezent, activitatea
acestor servicii este aproape imposibil de conceput a se desfășura în imobilul
situat în Tîrgu Mureș, str. Călărașilor nr.26 28, alocat pentru această
destinație, întrucât acesta din urmă a fost construit ca sediu de bancă,
suprafața utilă a construcției, locația amplasării sale și gradul de funcționabilitate în raport cu noua destinație nerăspunzând
nevoii de a satisface interesul public.
-Imobilul poate să deservească
administrația publică a județului și personalul din administrație, fiind
amplasat în centrul municipiului Tîrgu Mureș. Astfel, în incinta restaurantului
complexului poate fi servită masa de către funcționarii publici (și nu numai),
la costuri rezonabile, proporționale cu veniturile lor, fără a fi perturbată
buna funcționare a instituțiilor publice.
-Spațiile de cazare pot să
deservească găzduirea delegaților altor autorități și instituții publice, tot
mai numeroase, cu care administrația județului (în mod special Prefectura
județului Mureș și Consiliul Județean Mureș) stabilește contacte, atât din
țară, cât și de peste hotare.
-Complexul permite, de asemenea,
organizarea de către autoritățile administrației publice locale a unor
simpozioane și conferințe. În acest scop, Consiliul Județean Mureș a și înființat
un serviciu public cu personalitate juridică Complexul de cazare și
alimentație Parc, prin Hotărârea nr.1/23.01.1996, menit să satisfacă interesul
public general, atât cu privire la aspectele mai sus arătate, cât și cu privire
la realizarea de venituri suplimentare la bugetul public al județului într-o
perioadă de severă austeritate.
-Nu în ultimul rând,
propunerea de act normativ are la bază o realitate evidentă cu care
administrația județului se confruntă zi de zi, aceea că în prezent Consiliul
Județean Mureș duce o lipsă acută de spații pentru activitatea proprie și a
instituțiilor aflate sub autoritatea sa. Ori, atât din punct de vedere
funcțional, cât și al capacității sale, imobilul situat în Tîrgu Mureș, str.
Primăriei, nr.2, în măsura în care este bine administrat, constituie o soluție
pentru o modernizare a administrației județene, mai apropiată de cetățean și de
nevoile sale.
Având în vedere cele mai sus arătate, vă rugăm aprobați
proiectul de hotărâre alăturat, urmând ca în comun cu Instituția Prefectului
Județului Mureș, Consiliul Județean să supună avizării și aprobării Guvernului,
potrivit procedurii reglementate de HGR nr.50/2005 pentru aprobarea Regulamentului
privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și
prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, proiectul de act
normativ cuprins în anexă.
PREȘEDINTE SECRETAR
GENERAL
Lokodi Edita Emöke Ioan Togănel
Întocmit: Aurelian Paul Cosma.
Văzut: șef serviciu, Iuliana Elena Popa.
Dactilografiat în 2 ex. la data de 08.06.2005
______________________________________________________________________________________________________
HOTĂRÂRE ANEXA
privind transmiterea unui imobil din domeniul privat
al statului și din administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului
Protocolului de Stat- Sucursala de Reprezentare și Protocol Olănești, în
domeniul public al județului Mureș și în administrarea Consiliului
Județean Mureș
În temeiul art.108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu
modificările și completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre,
Art.1. Complexul
"Parc" cu bunurile, utilitățile și terenul aferent în suprafață de
3.209 mp, situat în municipiul Tîrgu Mureș, Str. Primăriei nr. 2, județul
Mureș, înscris în Cartea Funciară
nr.3374/a a municipiului Tîrgu Mureș, se transmite din domeniul privat al
statului și din administrarea Regiei Autonome "Administrația Patrimoniului
Protocolului de Stat" - Sucursala de reprezentare și protocol Olănești, în domeniul public al județului Mureș și
administrarea Consiliului Județean Mureș.
Art.2. Hotărârea Guvernului nr. 60/2005 privind organizarea și
funcționarea Regiei Autonome "Administrația Patrimoniului Protocolului de
Stat", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 1
februarie 2005 și Hotărârea Guvernului
nr. 265 din 31 martie 2005 privind schimbarea regimului juridic al unor
imobile și pentru modificarea Hotărârii Guvernului
nr. 60/2005, privind organizarea și funcționarea Regiei Autonome
"Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat", publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.318 din 14 aprilie 2005, se
modifică în mod corespunzător, iar Hotărârea Guvernului României nr.2451/2004,
privind transmiterea unui imobil, proprietate privată a statului, din
administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de
Stat în administrarea Ministerului Culturii și Cultelor, pentru Patriarhia
Română Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr.1280 din 30 decembrie 2004, se abrogă.
Art.3.
Predarea-preluarea bunurilor mobile
și imobile transmise potrivit art. 1 se va face pe bază de protocol, încheiat
între părți în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Contrasemnează:
VASILE BLAGA
Ministrul Finanțelor Publice
IONEL POPESCU
Ministrul Culturii și Cultelor
MONA OCTAVIA MUSCĂ
______________________________________________________________________________________________________
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
la
proiectul de hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul privat al
statului și din administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului
Protocolului de Stat- Sucursala de Reprezentare și Protocol Olănești, în
domeniul public al județului Mureș și în administrarea Consiliului
Județean Mureș
Complexul de cazare și alimentație
Parc, situat în Tîrgu Mureș, str.Primăriei nr.2,
județul Mureș, este construit înainte de anul 1989, perioadă în care făcea
parte din patrimoniul fostului Partid Comunist Român.
În anul 1990, prin Decretul Lege
nr.30/1990, acest imobil, alături de toate imobilele care au aparținut fostului
Partid Comunist Român, a fost trecut în proprietatea statului. Ulterior, prin
HGR nr.115/1990, dată în aplicarea Decretului Lege mai sus amintit, imobilul
în cauză a fost trecut în administrarea fostei Primării județene Mureș, al
cărei succesor este Consiliu Județean Mureș.
Consiliul
Județean Mureș a administrat imobilul până în anul 1996 când, prin HGR
nr.64/1996 pentru completarea HGR nr.639/1995, a fost dat în administrarea
Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat. Deși
ulterior, prin HGR nr.417/1998, dreptul de administrare a complexului Parc a
fost din nou atribuit Consiliului Județean Mureș, această autoritate a
administrației publice locale nu a mai reușit să intre efectiv în posesia
imobilului și să își exercite prerogativele dreptului de administrare întrucât
R.A.A.P.P.S. a atacat în contencios administrativ HGR nr.417/1998, procesele
durând până în anul 2001, când, prin efectele HGR nr.667/2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.406/23.07.2001, actul administrativ
în temeiul căruia Consiliului Județean Mureș i-a fost dat în administrare
Complexul Parc HGR nr.417/1998 a fost abrogat, imobilul rămânând în administrarea
Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat, entitate
care își exercita prerogativele de administrator prin Sucursala de Reprezentare
și Protocol Olănești.
În
anul 2004, prin Hotărârea Guvernului României nr.2451, privind transmiterea unui imobil, proprietate
privată a statului, din administrarea Regiei Autonome Administrația
Patrimoniului Protocolului de Stat în administrarea Ministerului Culturii și
Cultelor, pentru Patriarhia Română Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1280 din 30 decembrie
2004, Complexul Parc a fost dat în administrarea Ministerului Culturii și
Cultelor, pentru Patriarhia Română Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia,
însă această hotărâre nu a produs efecte, Complexul nefiind predat de Regia
Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat noului
administrator.
Acest aspect rezultă din cuprinsul H.G.R. nr.60/2005 privind
organizarea și funcționarea Regiei Autonome "Administrația Patrimoniului
Protocolului de Stat", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 105, din 1 februarie 2005, precum
și din H.G.R. nr.265/2005, privind schimbarea
regimului juridic al unor imobile și pentru modificarea Hotărârii Guvernului
nr. 60/2005 privind organizarea și funcționarea Regiei Autonome
"Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat", publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 318, din 14 aprilie 2005, acte
normative potrivit cărora Complexul Parc se află în continuare în
administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de
Stat, prin Sucursala de Reprezentare și Protocol Olănești.
De-a
lungul timpului Consiliul Județean Mureș a formulat nenumărate solicitări
Guvernului României pentru ca acest imobil, construit din fondurile statului
prin fostul Consiliu Popular al județului Mureș, să fie dat în administrarea
Consiliului Județean Mureș.
Nici
în prezent Consiliul Județean nu a abandonat proiectul propriu legat de acest
imobil, în sensul de a-i fi dat în administrare, având la bază următoarele
argumente:
·
Imobilul, atât din punct de vedere arhitectural, cât și
funcțional este conceput și construit să constituie corp comun cu clădirea
Palatului administrativ, comunicând cu acesta prin două culoare de trecere.
·
Complexul poate deservi activitatea serviciilor publice
comunitare de evidență a persoanelor, nou înființate în temeiul OG nr.84/2001,
aprobată prin Legea nr.372/2002, OG nr. 50/2004, aprobată prin Legea
nr.520/2004. Menționăm că în prezent, activitatea acestor servicii este aproape
imposibil de conceput a se desfășura în imobilul situat în Tîrgu Mureș, str.
Călărașilor nr.26 28, alocat pentru această destinație, întrucât acesta din
urmă a fost construit ca sediu de bancă, suprafața utilă a construcției,
locația amplasării sale și gradul de funcționabilitate
în raport cu noua destinație nerăspunzând nevoii de a satisface interesul
public.
·
Imobilul poate să deservească administrația publică a
județului și personalul din administrație, fiind amplasat în centrul
municipiului Tîrgu Mureș. Astfel, în incinta restaurantului complexului poate
fi servită masa de către funcționarii publici (și nu numai), la costuri
rezonabile, proporționale cu veniturile lor, fără a fi perturbată buna funcționare
a instituțiilor publice.
·
Spațiile de cazare pot să deservească găzduirea delegaților
altor autorități și instituții publice, tot mai numeroase, cu care
administrația județului (în mod special Prefectura județului Mureș și Consiliul
Județean Mureș) stabilește contacte, atât din țară, cât și de peste hotare.
·
Complexul permite, de asemenea, organizarea de către
autoritățile administrației publice locale a unor simpozioane și conferințe. În
acest scop, Consiliul Județean Mureș a și înființat un serviciu public cu
personalitate juridică Complexul de cazare și alimentație Parc, prin
Hotărârea nr.1/23.01.1996, menit să satisfacă interesul public general, atât cu
privire la aspectele mai sus arătate, cât și cu privire la realizarea de
venituri suplimentare la bugetul public al județului într-o perioadă de severă
austeritate.
·
Nu în ultimul rând, propunerea de act normativ are la bază
o realitate evidentă cu care administrația județului se confruntă zi de zi,
aceea că în prezent Consiliul Județean Mureș duce o lipsă acută de spații
pentru activitatea proprie și a instituțiilor aflate sub autoritatea sa. Ori,
atât din punct de vedere funcțional, cât și al capacității sale, imobilul
situat în Tîrgu Mureș, str. Primăriei, nr.2, în măsura în care este bine administrat,
constituie o soluție pentru o modernizare a administrației județene, mai
apropiată de cetățean și de nevoile sale.
Având în vedere cele mai sus arătate, vă rugăm să aprobați
proiectul de hotărâre alăturat, privind transmiterea Complexului Parc situat în Tîrgu
Mureș, str. Primăriei, nr.2, județul Mureș, din domeniul privat al statului și
din administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de
Stat- Sucursala de Reprezentare și Protocol Olănești,
în domeniul public al județului Mureș și
în administrarea Consiliului Județean Mureș.
Prefectul Județului Mureș Președintele Consiliul Județean Mureș
CIPRIAN M. DOBRE LOKODI EDITA EMÖKE
Ministrul Administrației și Internelor
VASILE BLAGA
AVIZĂM FAVORABIL
Ministrul Finanțelor Publice
IONEL POPESCU
Ministrul Culturii și Cultelor
MONA OCTAVIA MUSCĂ
Ministrul Justiției
MONICA LUISA MACOVEI