ROMÂNIA PROIECT
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR.______
din 23 iunie 2005
privind solicitarea adresată Guvernului României
pentru darea în administrare comună a Palatului Administrativ din Tîrgu Mureș,
Instituției Prefectului Județului Mureș și
Consiliului Județean Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.________/___________ a președintelui Consiliului Județean Mureș,
Având în vedere prevederile art.12 din Legea nr.213/1998
privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, precum ale art.4,
alin.2, lit.c din HGR nr.50/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind
procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea
proiectelor de acte normative spre adoptare,
În temeiul art.104, alin.1, lit. f și 109 din Legea
nr.215/2001, privind administrația publică locală,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. Se solicită Guvernului României darea în
administrare comună a Palatului Administrativ din Tîrgu Mureș, Instituției
Prefectului Județului Mureș și Consiliului Județean Mureș, în condițiile
proiectului de act normativ supus aprobării Guvernului României, cuprins în
anexa care face parte din prezenta hotărâre.
Art.2. Se
mandatează Președintele Consiliului Județean Mureș, doamna Lokodi
Edita Emöke, cu desfășurarea procedurilor
reglementate de HGR nr.50/2005, în vederea avizării și prezentării spre
adoptare Guvernului României a proiectului de act normativ prevăzut la art.1.
Art.3.
Prezenta hotărâre se comunică Ministerului Administrației și Internelor.
PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke
AVIZAT PENTRU LEGALITATE
SECRETAR GENERAL
Ioan Togănel
______________________________________________________________________________________________________
|
ROMÂNIA
Nr.______/_________
JUDEȚUL MUREȘ dosar I.A.1
CONSILIUL JUDEȚEAN
PREȘEDINTE
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind solicitarea
adresată Guvernului României pentru darea în administrare comună a Palatului
Administrativ din Tîrgu Mureș, Instituției Prefectului Județului Mureș și
Consiliului Județean Mureș
Palatul Administrativ din Tîrgu Mureș,
monument istoric cu o valoare arhitecturală deosebită, a fost construit între
anii 1905 1907.
În decursul timpului, Palatul
Administrativ a fost sediu al Primăriei locale, al Comitetului Județean al
fostului P.C.R. și al fostului Consiliu Popular al Județului Mureș.
După 1990, imobilul a fost sediul
autorităților publice constituite la nivelul județului Mureș, potrivit
legislației aplicabile domeniului în perioada respectivă.
Administrarea a fost
realizată în fapt, fără întrerupere, indiferent de prevederile legale
referitoare la administrarea palatelor administrative, de către Consiliul
Județean Mureș. Comportarea în timp a clădirii și cu deosebire a elementelor de
rezistență a fost urmărită cu atenție de specialiștii existenți în aparatul
propriu al Consiliului Județean Mureș, care au studiat și propus măsurile
necesare.
Astfel, începând cu
anul 1996 și până în anul 2002, Consiliul Județean Mureș, pe cheltuială
proprie, a executat lucrări de restaurare, conservare și asigurarea
funcționalității Palatului Administrativ și a anexelor acestuia, în valoare de
peste 60 miliarde lei (costuri actualizate).
Având în vedere că regimul de monument
istoric al imobilului implică o atenție specială în privința restaurării,
conservării și asigurării funcționalității sale, este imperios necesar ca în
acest an să se execute lucrări în valoare de peste 2,5 miliarde lei.
Întrucât Palatul
Administrativ și anexele sale fac parte din domeniul public al Statului Român
și ținând cont de prevederile H.G.R. nr.706/1994, pentru considerentele de fapt
mai sus arătate, vă rugăm să adoptați proiectul de hotărâre alăturat, urmând ca
în comun cu Instituția Prefectului Județului Mureș, Consiliul Județean să
supună avizării și aprobării Guvernului, potrivit procedurii reglementate de
HGR nr.50/2005 pentru aprobarea
Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea,
avizarea și prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, proiectul
de act normativ cuprins în anexă.
PREȘEDINTE SECRETAR
GENERAL
Lokodi Edita Emöke Ioan Togănel
Întocmit: Aurelian Paul Cosma
Văzut: Șef serviciu, Iuliana Elena Popa
Dactilografiat în 2 ex. la 06.06.2005
______________________________________________________________________________________________________
ANEXA
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
privind reglementarea dreptului de administrare a Palatului Administrativ și anexelor
acestuia, situate în Tîrgu Mureș, județul Mureș
Palatul Administrativ din Tîrgu Mureș,
monument istoric cu o valoare arhitecturală deosebită, a fost construit între
anii 1905 1907.
În decursul timpului, Palatul
Administrativ a fost sediu al Primăriei locale, al Comitetului Județean al
fostului P.C.R. și al fostului Consiliu Popular al Județului Mureș.
După 1990, imobilul a fost sediul
autorităților publice constituite la nivelul județului Mureș, potrivit
legislației aplicabile domeniului în perioada respectivă.
Administrarea a fost
realizată în fapt, fără întrerupere, indiferent de prevederile legale
referitoare la administrarea palatelor administrative, de către Consiliul
Județean Mureș. Comportarea în timp a clădirii și cu deosebire a elementelor de
rezistență a fost urmărită cu atenție de specialiștii existenți în aparatul
propriu al Consiliului Județean Mureș, care au studiat și propus măsurile
necesare.
Astfel, începând cu
anul 1996 și până în anul 2002, Consiliul Județean Mureș, pe cheltuială
proprie, a executat lucrări de restaurare, conservare și asigurarea
funcționalității Palatului Administrativ și a anexelor acestuia, în valoare de
peste 60 miliarde lei (costuri actualizate).
Având în vedere că regimul de monument
istoric al imobilului implică o atenție specială în privința restaurării,
conservării și asigurării funcționalității sale, este imperios necesar ca în
acest an să se execute lucrări în valoare de peste 2,5 miliarde lei.
Întrucât
Palatul Administrativ și anexele sale fac parte din domeniul public al
Statului Român și ținând cont de prevederile H.G.R. nr.706/1994, propunem ca administrarea
acestor imobile să fie realizată în comun de instituția Prefectului Județului
Mureș și Consiliul Județean Mureș.
În acest sens vă rugăm
să promovați spre aprobare proiectul de hotărâre anexat.
Prefectul
Județului Mureș Președintele Consiliului
Județean Mureș
CIPRIAN M. DOBRE LOKODI EDITA EMÖKE
Ministrul
Administrației și Internelor
VASILE
BLAGA
AVIZĂM FAVORABIL
Ministrul Finanțelor Publice Ministrul
Justiției
IONEL POPESCU MONICA LUISA MACOVEI
______________________________________________________________________________________________________
ANEXĂ
HOTĂRÂRE
privind
reglementarea dreptului de administrare a
Palatului Administrativ și anexelor acestuia, situate în Tîrgu Mureș,
județul Mureș
În temeiul art.108 din Constituția
României, republicată, ale art.12 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea
publică și regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre,
Art.1. Administrarea Palatului Administrativ
proprietate publică a statului, situat în Municipiul Tîrgu Mureș, Piața
Victoriei, nr.1, județul Mureș și a imobilului anexă garaj și spălătorie,
situat în Tîrgu Mureș, str. Călărașilor, nr.46, județul Mureș, se realizează în
comun de către instituția Prefectului Județului Mureș și Consiliul Județean
Mureș.
Art.2.
Spațiile utilizate de instituțiile prevăzute la art.1 se vor stabili pe
baza unui protocol ce se va încheia între acestea, în termen de 30 de zile de
la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
CĂLIN POPESCU TĂRICEANU
Contrasemnează:
VASILE BLAGA
Ministrul Finanțelor Publice
IONEL POPESCU