ROMÂNIA
PROIECT
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
H O T
Ă R Â R E A NR.____
din 29 aprilie 2009
privind aprobarea structurii organizatorice,
Statului de funcții
și a Regulamentului de Organizare și
Funcționare ale Direcției Generale
de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.10391 din 24.IV.2009, Hotărârea Colegiului
Director al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului
Mureș nr.1/22.04.2009 și Avizul favorabil al Sindicatului ACORD privind
aprobarea structurii organizatorice, Statului de Funcții al direcției și a Regulamentului de Organizare și
Funcționare,
În conformitate cu prevederile art.107
din Legea nr.188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată și
ale art.III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.229/2008 privind măsuri
pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administrației publice,
Având în
vedere Avizul nr.1883237/25.03.2009 al Agenției
Naționale a Funcționarilor Publici, precum și avizele comisiilor de
specialitate,
Conform
prevederilor H.G. nr.1.434/2004, privind atribuțiile și Regulamentul cadru de
organizare și funcționare al Direcției Generale de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș,
În
temeiul art. 97 alin.(1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică
locală,
republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă structura organizatorică, Statul de funcții și Regulamentul
de organizare și funcționare ale Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, conform anexelor I și II,
III, care fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art.2. De îndeplinirea prezentei hotărâri răspunde Directorul
general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș.
p.PREȘEDINTE,
Szabo Arpad
VICEPREȘEDINTE Avizat pentru
legalitate
SECRETAR,
Aurelian Paul Cosma
|
CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ
DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI
|
|
540081, Tg. Mureș, str. Trebely, nr. 7, Tel: 0265-213512, 0265-211699,
Fax: 0265-211561,
E- mail. office@dgaspcmures.ro, www.dgaspcmures.ro
Nr.10391/24.IV.2009
privind aprobarea
structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de
Organizare
și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență
Socială și Protecția Copilului Mureș
În
conformitate cu prevederile art. 13 lit. (d) din Regulamentul de Organizare și
Funcționare al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului
Mureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.
56/16.12.2004, directorul general al
Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș supune
spre aprobare Consiliului Județean Mureș, structura organizatorică, statul de
funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare.
Inițierea proiectului de hotărâre se datorează apariției unor reglementări
legale noi, respectiv O.U.G. nr.229/2008 privind măsuri pentru reducerea unor
cheltuieli la nivelul administrației publice precum și pentru punerea în
aplicare a prevederilor art.88 din Legea nr.448/2006 privind protecția și
promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată.
Față de actuala structură organizatorică, avizată de către Agenția
Națională a Funcționarilor Publici cu avizul nr. 1436187/27.05.2008 și aprobată
prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 98/10.10.2008, numărul de funcții
publice din aparatul propriu al direcției crește de la 97,
(funcții publice de conducere (FPC) -11;
funcții publice de execuție (FPE) 86), la 109 (funcții publice de conducere (FPC) -13; funcții publice de execuție (FPE) 96),
cu menținerea numărului total de posturi aprobate prin hotărârea mai sus
menționată de 1.744 .
I.
Cu privire la modificările funcțiilor publice impuse de prevederile legale:
Transformarea posturilor din regim contractual, în funcție publică, având
în vedere prevederile art.2 din Legea nr.188/1999 republicată, privind Statutul
funcționarilor publici, respectiv faptul că, aceste persoane desfășoară
activități, care implică exercitarea prerogativelor de putere publică.
Transformarea a unui număr de 12
posturi de natură contractuală în funcții publice de execuție (2 posturi fiind vacante),
s-a făcut cu respectarea prevederilor art.111 din actul normativ susmenționat,
având avizul nr.1883237/25.03.2009 al Agenției Naționale a Funcționarilor
Publici.
Prin această modificare
numărul funcțiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, va crește cu 12
funcții publice, față de numărul funcțiilor
publice anterior avizate și aprobate.
II.
Pentru optimizarea activităților specifice din aparatul de specialitate se
propun unele modificări funcționale și anume:
În cadrul activității Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș, au avut loc unele modificări, după cum urmează:
Începând cu 1 ianuarie 2009, personalul angajat în cadrul serviciilor de
mai jos au devenit angajați ai fundațiilor, conform înțelegerii părților,
astfel:
-
Casa Maria I și II a trecut în subordinea Asociației
Filantropia Ortodoxă Alba Iulia filiala Reghin, în urma Actului Adițional
nr.5 și 6
-
Casa Criș a trecut în subordinea Arhiepiscopiei Ortodoxe Române
Alba iulia, Asociația Ortodoxă Alba Iulia filiala Daneș, Parohia Criș, în
urma Actului Adițional nr.3
-
Casa DIO - Reghin (Centru de zi) a trecut în subordinea Episcopiei Reformate a Ardealului, Parohia
Reformată Reghin, în urma Actului Adițional nr.5
-
Casa Holt și Centru de tranzit
Sighișoara a trecut în subordinea Fundației HOLT ROMANIA, în urma
Actului Adițional nr.4
Cele
21 posturi rămase disponibile prin preluarea personalului de către furnizorul
acreditat să furnizeze aceste servicii, se
redistribuie în cadrul direcției, cu menținerea numărului
total de personal aprobat.
Se propune:
·
evidențierea
Compartimentului adopție, ce funcționa în structura organizatorică a
Serviciului îngrijire de tip familial și adopție, în care își vor desfășura
activitatea 3 funcționari publici de execuție (asistenți sociali) și 1
psiholog, personal contractual;
·
înființarea
Biroului de evaluare, intervenție și asistență psihologică, ca o componentă
funcțională a Serviciului de asistență maternală profesionistă;
·
înființarea Casei de tip
familial Reghin, str. Iernuțeni nr.2-8, ap.9, sc.VII, et.4;
·
înființarea Compartimentului de asistență socială pentru persoane
vârstnice, în care își vor desfășura activitatea 2 funcționari publici de
execuție (asistenți sociali);
·
evidențierea Centrului de zi pentru copilul exploatat economic, ce
funcționează din anul 2003 în structura organizatorică a Serviciului
intervenție în regim de urgență, abuz, neglijare, trafic, migrare, telefonul
copilului ;
·
înființarea Serviciului financiar contabil, prin comasarea
Serviciului buget financiar cu Serviciul contabilitate;
·
înființarea Compartimentului salarizare, în subordinea
Serviciului financiar contabil;
·
pentru respectarea prevederilor legale în vigoare, Biroul
juridic contencios, evaluarea copilului care săvârșește fapte penale și nu
răspunde penal, se reorganizează în Serviciu juridic contencios, prin
schimbarea denumirii și modificarea structurii organizatorice. Astfel va crește
numărul de personal prin preluarea postului de consilier juridic din Serviciul de intervenție în regim de urgență, abuz,
neglijare, trafic, migrare, telefonul copilului și transformarea acestuia în funcție publică de execuție. Funcția de
șef birou se transformă în funcție publică de conducere șef serviciu.
Serviciul va fi format din: 1 șef serviciu funcționar public de conducere și 7
funcții publice de execuție.
·
Biroul investiții, achiziții publice va deveni
compartiment;
·
Biroul tehnic și administrarea patrimoniului și Serviciul
administrativ, PSI și Protecția muncii, vor trece în subordinea directorului
general adjunct al Direcției economice;
·
pentru
respectarea prevederilor art.88 din Legea nr.448/2006 privind protecția și
promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, se va înființa:
-
Serviciul de evaluare
complexă a persoanelor adulte cu handicap în cadrul Direcției Generale de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, format din: 1 post de șef
serviciu -medic, 2 posturi de asistent social, 2 posturi de psiholog, 1 post de kinetoterapeut, 1 post de instructor
educație, 1 post de psihopedagog. Acest serviciu va fi
înființat din posturile contractuale vacante din cadrul direcției.
- Compartimentul secretariatul comisiei de evaluare a
persoanelor adulte cu handicap, format din 2 posturi: 1 operator calculator și
1 inspector I. principal.
De asemenea un număr
de 8 posturi vacante din cadrul direcției, se redistribuie în structura
centrelor de îngrijire și asistență, astfel:
·
1
post (asistent medical)
·
2
posturi (infirmier)
·
2
posturi (infirmier)
·
2
posturi (infirmier)
·
1
post (muncitor II zugrav)
În urma modificărilor
intervenite în structura organizatorică a direcției, se vor desființa
următoarele compartimente: Compartimentul CASPIS și Compartimentul Corp de
control, Secretariatul comisiei de expertiză medicală.
Având
în vedere cele de mai sus se supune spre dezbatere și aprobare proiectul de
hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcții și a
Regulamentului de Organizare
și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș,
DIRECTOR
GENERAL,
Schmidt Lorand
CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ
DIRECȚIA GENERALĂ
DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI
PROTECȚIA COPILULUI MUREȘ
HOTARAREA N R. 1
din 22 aprilie
2009
privind
adoptarea conținutului Structurii
Organizatorice, a Statului de Funcții și a Regulamentului de Organizare și
Funcționare a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului
Mureș
Colegiul Director a Direcției Generale de Asistență
Socială și Protecția Copilului Mureș,
Văzând
Expunerea de motive nr. 4482/18.02.2009 a Direcției Generale de Asistență
Socială și Protecția Copilului Mureș privind necesitatea modificării Structurii
Organizatorice, a Statului de Funcții și a Regulamentului de Organizare și
Funcționare a DGASPC Mureș și Procesul
Verbal al sedinței Colegiului Director din data de 22 aprilie 2009,
Procedând în temeiul prevederilor art. 12 alin. 3 pct. 4 și
art. 14 alin. 1 pct. 1 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a
Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, aprobat
prin Hotărârea nr. 98/10.07.2008 a Consiliului Județean Mureș,
hotărăște:
Art. 1. Se
adoptă conținutul Structurii Organizatorice, a Statului de Funcții și a
Regulamentului de Organizare și Funcționare a Direcției Generale de Asistență
Socială și Protecția Copilului Mureș, conform Anexei nr. I, II și III.
Art. 2 Anexele I, II și III fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3 Se
propune Consiliului Județean Mureș aprobarea actelor adoptate prin prezenta
hotărâre.
P R E Ș E D I N T E
Cosma Aurelian Paul
2 ex.
|
CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ
DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI
PROTECȚIA COPILULUI
|
|
540081, Tg. Mureș, str. Trebely, nr. 7, Tel:
0265-213512, 0265-211699, Fax: 0265-211561,
E- mail. office@dgaspcmures.ro, www.dgaspcmures.ro
Nr.________/__________
Către,
CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ
Alăturat,
vă transmitem spre dezbatere și aprobare Proiectul de hotărâre privind aprobarea
structurii organizatorice, Statului de funcții și a Regulamentului de
Organizare și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș, cu anexele I, II și III. ( Expunerea de motive la
proiectul de hotărâre, Statul de funcții, Organigrama și Regulamentul de
Organizare și Funcționare a direcției).
DIRECTOR GENERAL, ȘEF
SERVICIU,
Schmidt Lorand Nagy Ildiko