ROMÂNIA
JUDEȚUL
MUREȘ PROIECT
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA
NR.______
din
25 februarie 2010
Consiliul
Județean Mureș,
Văzând
Expunerea de motive nr.2702 din 24.II.2010 a Serviciului Resurse Umane,
Consilieri Președinte, prin care se propune spre aprobare organigrama, statul
de funcții și regulamentul de organizare și funcționare al Camerei Agricole
Județene Mureș,
Conform
prevederilor art.6 din Hotărârea Guvernului nr.1609/2009 privind înființarea
camerelor agricole județene, prin reorganizarea oficiilor/centrelor de
consultanță agricolă județene, aflate în subordinea Agenției Naționale de
Consultanță Agricolă,
În conformitate cu prevederile art.22,
alin.(1), lit.b precum și cele ale art. 87 alin. (2) litera e″, ale
art. 92, alin.(1), alin.(2) litera b″ și alin.(5) din Legea nr.
188/1999, republicată privind Statutul funcționarilor publici,
Având
în vedere Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 5/28 ianuarie 2010 pentru
stabilirea unor măsuri în vederea aplicării Hotărârii Guvernului României
nr.1609/2009,
În temeiul art.91
alin.(1), lit. a și alin.(2), lit.bși c precum și ale art.97, alin.(1)
din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată,
h
o t ă r ă ș t e:
Art.1. (1) Camera Agricolă Județeană
Mureș se înființează ca instituție publică descentralizată, cu personalitate
juridică, în subordinea Consiliului Județean Mureș și în coordonarea
metodologică a Agenției Naționale de Consultanță Agricolă, prin reorganizarea
Oficiului Județean de Consultanță Agricolă Mureș.
(2)
Sediul Camerei Agricole Județene Mureș
este în municipiul Tîrgu Mureș, P-ța Mărășești nr.13, județul Mureș.
Art.2. (1) Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare, organigrama și statul
de funcții ale Camerei Agricole Județene Mureș, cu un număr de 30 de funcții
publice, din care în anul 2010 sunt finanțate 26, conform anexelor 1- 3, care
fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2)
Ocuparea funcțiilor publice devenite vacante se poate face doar cu aprobarea
conducerii executive a Consiliului Județean Mureș.
Art.3. Cu data prezentei, contractele de
management nr.2595/02.11.2009 și 2577/02.11.2009 încheiat între Ministerul
Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, domnul Cotuțiu Ioan și respectiv
doamna Gușatu Ileana, încetează de drept, prin reorganizarea serviciului public
deconcentrat, în conformitate cu prevederile art.9, alin.(1), lit.g din
actele mai sus amintite.
Art.4. Cu data de 1 martie 2010, doamna Gușatu
Ileana se numește în vederea exercitării cu caracter temporar a funcției
publice de director
Art.5. Conducerea Camerei Agricole Județene
va îndeplini toate procedurile legale referitoare la înregistrarea noii
persoane juridice.
Art.6. Personalul fostului Oficiu Județean
de Consultanță Agricolă se consideră transferat în interesul serviciului și va
fi încadrat
Art.7. Prezenta hotărâre va fi adusă la
cunoștință publică prin publicare în Monitorul Oficial al Județului, afișare pe
site-ul www.cjmures.ro și publicare
în presa locală, de executarea sa răspunzând directorul interimar al Camerei
Agricole Județene Mureș.
PREȘEDINTE
AVIZAT PENTRU LEGALITATE
Lokodi Edita Emöke SECRETAR,
Aurelian Paul Cosma
EP/2.ex.
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 2702 din 23.II.2010
În aplicarea prevederilor Hotărârea
Guvernului României nr.1609/2009 privind înființarea camerelor agricole
județene, prin reorganizarea oficiilor/centrelor de consultanță agricolă
județene, aflate în subordinea Agenției Naționale de Consultanță Agricolă,
Consiliul Județean Mureș a adoptat Hotărârea nr.5/28.01.2010 pentru stabilirea
unor măsuri de aplicare a dispozițiilor actului normativ mai sus amintit.
Conform
art.4 din Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.5/2010 în termen de 30 de
zile de la data adoptării acestei hotărâri se va supune spre aprobare proiectul
de hotărâre de aprobare a organigramei, statului de funcții și regulamentului
de organizare și funcționare al acestei instituții, în funcție de nivelul de
suficiență al subvențiilor alocate de la bugetul de stat, de necesitățile
fundamentate pe activități specifice și necesitățile concrete din acest domeniu.
La
data încheierii protocolului de predare preluare, încheiat în scopul
organizării Camerei Agricole Județene Mureș, în condițiile Hotărârii Guvernului
nr.1609/2009, ca instituție publică sub autoritatea Consiliului Județean Mureș,
s-a constatat existența unui număr de 30 de posturi la predător Oficiul
Județean de Consultanță Agricolă Mureș.
Încadrarea
personalului
În
aplicarea prevederilor art.6 din Hotărârea Consiliului Județean Mureș
nr.5/28.01.2010 s-au analizat atribuțiile, situația personalului, activitățile
concrete și necesitățile din acest domeniu în vederea stabilirii numărului de
personal necesar, a structurii organizatorice și a statului de funcții, în
funcție de nivelul asigurării surselor de finanțare, respectiv cu încadrarea în
alocația bugetară pentru acest an, având în vederea subvenția de la bugetul de
stat în sumă de 1.110.000 lei, constatându-se următoarele:
·
28 din cele 30 de posturi existente în
statul de funcții al Oficiului Județean de Consultanță Agricolă Mureș sunt
funcții publice, raporturile de muncă
fiind reglementate de Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor
publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
·
Funcțiile de director coordonator și
director coordonator adjunct sunt exercitate în baza unor contracte de
management (încheiate pe o perioadă de 4 ani, sub nr.2595/02.11.2009, respectiv
2577/02.11.2009) și nu se mai regăsesc în noua structură propusă spre aprobare,
acestea fiind specifice serviciilor publice deconcentrate. Prin urmare, aceste
contracte de management încetează de drept. Mai mult, temeiul legal al acestor
funcții art.IV din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.105/2009 a fost
declarat neconstituțional prin Decizia Curții Constituționale nr.1629/2009;
·
Din totalul de 30 de posturi
Ø pentru
3 funcții publice sunt suspendate raporturile de serviciu, fiind vacante
temporar;
Ø cu
data de 31.03.2010 raportul de serviciu al unui funcționar public încetează de
drept la îndeplinirea condițiilor de vârstă standard și a stagiului de cotizare
pentru pensionare pentru limită de vârstă;
Ø datorită
specificului activității mare parte dintre funcționarii publici și-au desfășurat activitate în condiții
deosebite de muncă, putând beneficia de reducerea vârstelor standard de
pensionare pentru limită de vârstă.
Având
în vedere aceste aspecte, se consideră oportună aprobarea organigramei și
statului de funcții pentru Camera Agricolă a Județului Mureș, cu un număr de 30
de funcții publice, din care 26 vor fi finanțate în anul 2010.
În
conformitate cu prevederile art.22, alin.(1), lit.b din Legea nr.188/1999
privind Statutul funcționarilor publici, proiectele de acte normative privind
funcția publică și funcționarii publici se avizează de către Agenția Națională
a Funcționarilor Publici.
Totodată,
pentru încadrarea în actualele restricții bugetare, funcțiile publice care vor
deveni vacante se blochează iar o eventuală ocuparea a acestor funcții publice
se va face doar cu acordul prealabil al conducerii executive a Consiliului
Județean Mureș.
În
ceea ce privește conducerea instituției, prin organigramă și statul de funcții
sunt propuse două funcții publice de conducere director și respectiv șef
serviciu. Ocuparea funcției publice de
director se va face prin concurs conform prevederilor Legii nr.188/1999,
privind Statutul funcționarilor publici. Până la organizarea concursului de
ocupare a funcției publice de director, în temeiul prevederilor art. 92
aliniatul (2) litera b″ din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor
publici, republicată, exercitarea cu caracter temporar a funcției publice de
conducere se realizează prin promovarea temporară a unui funcționar public,
care îndeplinește condițiile specifice pentru ocuparea acestei funcții și nu
are în cazierul administrativ sancțiuni disciplinare neradiate.
Având
în vedere cele de mai sus, se supune
spre aprobare proiectul de hotărâre
privind aprobarea regulamentului de organizare și funcționare, a organigramei
și statului de funcții ale Camerei Agricole Județene Mureș
PREȘEDINTE,
VĂZUT,
Lokodi Edita Emoke VICEPREȘEDINTE
Szabo Árpád